Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2012 en werkloos

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Mike-USA
Amerika-newbie

DV-2012 en werkloos

Bericht door Mike-USA »

Hoi Allemaal,

vorig jaar heb ik me aangemeld voor de DV-2012 en toen de tijd had ik nog gewoon een baan. Recentelijk ben ik werkloos geworden....kan dit effect hebben op mijn aanmelding als ik geselecteerd wordt?

Alvast bedankt.

Groetjes Michael
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: DV-2012 en werkloos

Bericht door ned in MO »

Denk het niet want die baan raak je anders ook kwijt als je emigreerd.
Als je nu helemaal platzak bent wordt het misschien een ander verhaal.
Toen ik werd ingeloot in 1996 verdiende ik alleen maar wat met een bijbaantje. Op deze manier hoefde ik geen steun te trekken want daar heb ik een hekel aan.
Maar goed dat waren misschien andere tijden.
Mike-USA
Amerika-newbie

Bericht door Mike-USA »

bedankt voor de reactie.

Veel geld op mijn Nederlandse bankrekening heb ik niet meer. Daarin tegen had ik mijn spaargeld gestort op mijn Amerikaanse bankrekening, maar ook dat wordt steeds minder. Raden jullie aan om dit geld terug te storten of maakt dit niet uit? Is er een minimum dat je aan (spaar)geld moet hebben?
Mijn vriend woont namelijk in Amerika en hij is piloot. In principe zou ik zo kostenloos over kunnen en bij hem intrekken.
Sinds februari nadat ik mijn baan verloor heb ik het grootste gedeelte al bij hem doorgebracht, maar de laatste keer bij de immigratie kreeg ik al een vriendelijk advies dat ik moest uitkijken dat het er niet op ging lijken dat ik meer tijd in Amerika ben dan in Nederland.
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Misschien kan je vriend een affidavit of support invullen mocht de DV gunstig uitvallen? En het helpt misschien als hij aangeeft dat je bij hem kan wonen op een of andere manier?
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

'k Zou me meer zorgen maken om mijn kansen om te winnen, dan om mijn spaarpot. ;-)

Er staat nergens een 'bedrag x' in een wet of zo dat ze nagaan. Als je wint, dan moeten ze een beetje gerust zijn dat je even je plan kan trekken. Als je dus al wat werkervaring hebt, aangevuld met een Amerikaanse partner met een (goed) inkomen, dan zal men er van uit gaan dat jij minder centjes op de bank nodig hebt dan een 20-jarige zonder diploma of werk en zonder Amerikaanse partner.

Ondertussen wens ik je heel veel succes met de loterij, maar ook met je zoektocht naar werk!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer