Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waar ga ik wonen?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Waar ga ik wonen?

Bericht door Sandy »

Ik zou zo willen wonen in Vienna waar Petra/VS woont of Alexandria .. Old Town Alexandria is een schattig oud stadje met leuke town houses. Maar het zal daar wel beduidend duurder zijn dan bijvoorbeeld Richmond. Overigens dat Richmond op 2 uur rijden van Washington DC afligt (zonder verkeer)... volgens mij kun je van dat verkeer altijd wel uitgaan. Wat ik mij herinner hebben wij er veel langer over gedaan en reden niet in de spits ... en de terugweg van Richmond naar DC ook weer.

Kan geen foto's linken, krijg deze melding: It was not possible to determine the dimensions of the image.
Moet je zelf anders maar even op 'old town Alexandria' googlen (afbeeldingen).
Sandy
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Ik hoef niet te googlen, want weet hoe Alexandria er uit ziet :) Echt heel erg mooi, ik zou daar ook zo willen wonen, maar is inderdaad te duur.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Correctie. :wink: Het is nu nog te duur, later hopelijk niet meer.
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Haha hopende dat ik op een gegeven moment natuurlijk wel een goede baan vind en ook op een gegeven moment een tweepersoonsinkomen krijg dmv een relatie/trouwen. :P Tegen die tijd zie ik inderdaad wel weer.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Amerikanees
Amerikafan

Bericht door Amerikanees »

Georgie schreef:Tegen die tijd zie ik inderdaad wel weer.

Lijkt me een zuiver plan :-)
Only the strong survive.....
Rudolfje
Amerikafan

Bericht door Rudolfje »

Wij wonen zelf in Roswell een voorstad van Atlanta en op 1 uur rijden heb je de volgende "attracties":
1) Downtown en Midtown Atlanta met zijn activiteiten; Georgia Dome, Turner Field, Fox Theatre, Phillips Arena, Georgia Aquarium, World of Coca Cola, CNN center, Centennial Park, Atlanta Zoo
2) Recreatie en natuur; Lake Lanier, Laka Allatoona, Appalachian Foothills, Chattahoochee River
3) Oude stadjes; Canton Street Roswell, Virginia Highland Atlanta, Downtown Decatur, Dahlonega
4) Shopping en uitgaan; Buckhead en Atlantic Station in Atlanta, Mall of Georgia, Northpoint mall, International Village in Atlanta

Op 4-5 uur rijden kun je of aan de Atlantische kust zitten, aan de golf van Mexico of midden in de Smokey Mountains.

Voeg daarbij de vele internationale bedrijven als Coca Cola, Delta en UPS die vaak Nederlands/Engels personeel zoeken, de universiteiten en de Nederlandse bedrijven die hier een kantoor hebben (Randstad, Van der Lande, ING, Philips, Rabobank) en je kunt zien dat het met de werkgelegenheid voldoende kansen biedt. Als laatste kan het helpen dat er een grote en actieve Nederlandse community is die regelmatig borrels en activiteiten organiseert.

Ik hoop dat dit je helpt in het maken van je keuze en ik wens je daarbij sterkte en laat maar weten als je verdere vragen hebt.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Als iedereen zijn woonplaats gaat aanprijzen doe ik dat ook. Het stukje wat ik over Ithaca schreef in 'vertel iets over je woonplaats' heb je al gelezen. Wat is daar nog aan toe te voegen?
Ithaca is misschien geen eerste keus, en steekt niet zo schitterend af tegen de rest, maar het is een goede plek om te beginnen. Er zijn veel mensen die in Ithaca "terecht komen", niet zozeer door keus maar door een baan of studeren op Cornell, en dan nooit meer weg gaan of jaren later weer terug komen. Als je in de stad woont heb je geen auto nodig, er is openbaar vervoer, en als je sterke benen hebt is het ook te fietsen (veel bussen hebben een fietsenrek).
Ithaca noemt zich grappend wel eens 'centrally isolated'; je moet alle kanten op minstens een half uur rijden voordat je bij een autoweg bent. Geisoleerd is het toch niet, er gaan elke dag verschillende bussen naar NY city, en vluchten naar NY, Newark, Laguardia, Detroit en Philadelphia. Ok, je moet wel met een luidruchtig propellorvliegtuig in de meeste gevallen.
Wat 'awards' die Ithaca op zijn naam heeft staan; een van de veiligste kleine steden in de VS, Aubudon tree city, voor Kiplinger's staan we op nr 105 voor cost of living (uit 365), alhoewel je die lijstjes ook met een korreltje zout moet nemen.
Nog wat links
http://en.wikipedia.org/wiki/Ithaca,_New_York
http://www.tripadvisor.com/LocationPhot ... _York.html
http://www.tripadvisor.com/Tourism-g479 ... tions.html
Een review over Ithaca http://www.yelp.com/biz/city-of-ithaca-ithaca
Kranten zijn een heel goede manier om een indruk te krijgen van een stad en gebied; http://www.ithaca.com/ en http://www.theithacajournal.com/
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Dank jullie wel Rudolfje en ANY. Ik heb weer lekker veel bij te lezen en uit te pluizen. Heel fijn om ook wat insiders informatie te horen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Sandy schreef: Overigens dat Richmond op 2 uur rijden van Washington DC afligt (zonder verkeer)... volgens mij kun je van dat verkeer altijd wel uitgaan. Wat ik mij herinner hebben wij er veel langer over gedaan en reden niet in de spits ... en de terugweg van Richmond naar DC ook weer.
Het verkeer kan slecht zijn, maar je leert ook sluiproutes kennen, als je hier eenmaal woont. Gisteren heb ik heen en weer naar Richmond gereden en beide keren deed ik er een uur en drie kwartier over. De snelheidslimiet is nu voor gedeeltes van de I-95 omhoog naar 70mph, dat scheelt ook.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Mijn dorp is de laatste 10 jaar met 100% gegroeid :lol:
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

Georgie schreef: Bethesda is zeker te duur? :P Hoe vind jij het om daar te wonen?
Bethesda is boven je budget :?
Ik vind het hier prachtig. Aan de ene kant DC, waar je in 15 minuten met de metro bent, maar ook "downtown" Bethesda is leuk met restaurantjes en barretjes. En richting Rockville (waar we over een maand gaan wonen!) heel veel winkels (en restaurants) waar je makkelijk met de auto kan parkeren.

We hopen als mijn man eindelijk een baan heeft een mooi huisje in Bethesda te huren zodat ik weer met mijn fiets naar het werk kan :roll:

Goede opmerking over College Park van Petra, ik wist niet dat daar erg " vervallen" is.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Sorry dat ik zo plomp inbreek in je topic Sophie (ik vind het een erg leuk topic, en heb het bijna helemaal gelezen) maar op onderstaande quote van Hockey moét ik toch echt even reageren!
Hockey schreef:
Amerikanees schreef:Los Angeles is lekker heerlijk overdreven Amerikaans met lekker extreme dingen. Heel de dag gebeurt daar iets, ik vind het helemaal geweldig....ik kan er surfen, ik kan er werken, ik kan er zonnen, ik kan er naar musea, ik kan er shoppen, ik kan er heerlijk tex-mex eten, ik kan er feesten, ik kan er Spaans spreken, ik kan er naar de Lakers en zo kan ik nog wel even doorgaan....echt een verademing om daar te mogen wonen...het is voor mij gewoon een groot feest!
Ik denk dat jij een van de weinigen bent die dat vindt. Zelfs Los Angeleans vinden niet dat er elke dag wat gebeurt.
Waar in LA zou je dan willen gaan wonen? Los Angeles, en zeker het deel wat de rest van de wereld als LA beschouwt is ongeveer net zo groot als Nederland.
Net zo groot als Nederland? Ter relativering; Nederland heeft een oppervlakte van 41.528 m2. Los Angeles County heeft een oppervlakte van 12.300 m2, maar de county is vele malen groter dan de metro area, welke weer groter is dan de stad LA zelf. Dus nee, je kunt niet zeggen dat LA net zo groot is als Nederland :wink: (vergelijking gaat wél op met de Randstad).
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

ned in MO schreef:Mijn dorp is de laatste 10 jaar met 100% gegroeid :lol:
Komt zeker door de uitbreiding van jouw woning? :lol:
Magnolia87
Amerikakenner

Bericht door Magnolia87 »

Sophie, Chapel Hill is toch waar Adam van Nancy studeerde? Misschien kun je hem via Facebook wat vragen stellen!
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Oh wat een goed idee! Ik had Emily ook al via FB om tips gevraagd maar nog geen antwoord.
Magnolia87
Amerikakenner

Bericht door Magnolia87 »

Die is heel druk met haar kinders, komt vast wel nog! =)
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Intussen begint het gevoel steeds meer naar Richmond te neigen. Eigenlijk zie ik dat steeds voor me als ik aan m'n emigratie denk, dus dat zegt al heel veel. Ik zie mezelf daar gewoon wel wonen, dat begint wel concrete vormen te krijgen. Ik vind het met name ideaal dat de omgeving zo divers is, je zit er relatief dichtbij een echt grote stad (Washington DC), de kust, en bergen. Het is een beetje het beste van alles. Het heeft zelf trouwens ook een international airport met vluchten naar Europese bestemmingen (geen Amsterdam, maar bijv wel London), en Washington Dulles Airport is dus op 2 uur rijden. Ook ligt het aan een van de grootste snelwegen van de oostkust, en er rijdt een grote trein door de stad richting Atlanta en New York en Washington DC. Het is dus heel erg bereikbaar, en dat voelt prettig.

De wijkjes vind ik ook heel erg leuk, het is heel erg toegankelijk en de sfeer spreekt me echt aan. En tot slot heeft het ook veel mooie natuur in de omgeving, het ligt aan een rivier met veel bossen er om heen.

Belangrijkste is natuurlijk dat de woonkosten vrij laag zijn.

Asheville trekt me nog steeds ook heel erg, maar begin meer te realiseren dat dit ook misschien meer voor later is. Meer voor een gezin met kinderen bijvoorbeeld. Ik zie mezelf vanuit Richmond als jong persoon nog wel lekker een weekendje richting Washington DC gaan, maar vanuit Asheville kan je gewoon minder snel ergens even heen. Dat zie ik dus toch wel echt als nadeel.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Uit de bovenstaande beschrijving klinkt Richmond als een hele goede optie! Ik denk dat je daar misschien wat makkelijker start dan in bijvoorbeeld North Carolina, ik heb het idee dat je daar nét iets meer ''into the business'' zit.

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

Ik had deze (voor ons ) super plaats al genoemd maar in één van je andere tientallen topics :mrgreen: maar helaas geen reactie :cry: .

Dan nog maar een keertje :

Cape Coral ..... next to Fort Myers:

Beste weer van de hele USA.
Beste luchtkwaliteit van de hele USA ivm geen zware industrie en omsloten met groot water.
Erg veel ruimte en veeel water,word ook wel het Venetie van de USA genoemd.
Stad met de minste criminaliteit van de hele USA.
No ghetto's. Geen files.
20 min van airport Fort Myers rechtstreeks naar Dusseldorf of 3 uur van Orlando/Miami.
Ligt niet op een breuklijn. Orkanen zie je op de weatherchannel gewoon aankomen.
Een aantal goede universiteiten. Moet nog even opzoeken welke. :mrgreen:
In de buurt van Naples wat één van de rijkste steden is van de USA.

Do I need to say more.
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Nou ja eerlijk gezegd trekt florida mij gewoon totaal niet. Ik vond het absoluut geen leuke staat en de minst Amerikaanse die ik bezocht heb. Natuurlijk zijn er genoeg plekken die daar misschien wel heel erg leuk zijn, maar mijn interesse wekt t gewoon echt niet. Ik hou van bergen en bossen en zeker ook de kust, maar dan liever een wat ruigere kust dan een wit palmstrand. Dat doet me gewoon niet zo veel. Dus ik waardeer je post, maar heb toch zeker niet het idee dat ik die kant op ga, sorry ;-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer