Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Procedure: verloop v.h. proces v.d. DV-Lottery (Green Card)

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Procedure: verloop v.h. proces v.d. DV-Lottery (Green Ca

Bericht door Marcel »

painlesscow2 schreef:Nee nochthans kan ik je verzekeren dat het via de officiele site van de Amerikaanse ambasade was, want we waren wel goed gekeurd om mee te doen want heb van hun ook al de American imegratiom bible gekregen en heb via visa betaald, want ge moet eerst zien of je in aanmerking komt dan stepp 2 voor hoeveel jaar en dat kost wel geld hoor ga maar eens zien. Onze fotos zijn ook al in orde. daarna hebben ze telefonisch kontakt met ons opgenomen voor een upgrade te doen voor 10jaar.
ook als ik op de site ga, en wil het nog maal doen krijg ik een notefecatiom van dat we al een account hebben die reeds betaald is.
Nu ?????????????????? zit ik hier mee he
Sorry, maar de DV lottery doet niet aan upgrades voor 10 jaar, laat staan dat 'ze' je daarover zouden benaderen. Dit kan uitsluitend een commercieel bedrijf zijn geweest die de (gratis) inschrijving voor jou (hopelijk) verzorgen. Als ik jou was zou ik nog maar eens goed kijken via welke site je zaken hebt gedaan. In ieder geval niet via de officiële site van de Amerikaanse ambassade (danwel het consulaat) want die heeft helemaal niks van doen met de DV lottery. Het adres van de enige echte DV lottery site is inmiddels al door Richard genoemd en je krijgt dus op die site geen account, laat staan een melding dat je reeds betaald zou hebben want er valt helemaal niks te betalen.

Misschien kun je het adres van de site waar jij het over hebt hier eens posten. Dan kunnen we meekijken wat voor club daarachter zit.
Life is good in the Tarheel State.
painlesscow2
Amerika-ontdekker

Bericht door painlesscow2 »

Dus als ik het goed begrijp is de site van usafis
u.s Program of greencard lottery vals of wa. Ik heb meegedaan in 2005
en hij is aanbevolen door de amerikaanse ambasade in belgie. want als je naar die site gaat staat die van usafis daar op.

dus kan ik het wel al vergeten he en mijn geld ben ik ook kwijt of wa.
Doe me eens een plezier en ga eens op deze site kijken en weet me iets te zeggen erover, hoop iets positief.
USAFIS Organistion
Groetjes Painlesscow2

rperre schreef:Painlesscrow welke website praat je over?

Er is maar 1 (EEN, UNO, ONE, EIN, UNA) website die officieel is:

http://www.dvlottery.state.gov/

LET OP het .gov anderen kunnen hetzelfde lijken en hebben .com .net of .us en zijn niet hetzelfde.

Of je geschikt bent of niet, je kunt gewoon meedoen. Als je niet geschikt bent en je wint, krijg je overigens GEEN greencard.

JE HOEFT HIER NIETS (NUL, ZERO) voor te betalen.

En ook al wil je een bureau gebruiken, wat ik voor sommige mensen kan begrijpen is 500 euro veel en veel te veel!

Richard
zou informatie en tips willen om te gaan werken en wonen of zaak beginnen in de USA
reivax
Amerikafan

Bericht door reivax »

als deze site het dan wel doet zoals ze aangeven... waarom zou je voor iets betalen als het helemaal gratis kan...? :wink:
painlesscow2
Amerika-ontdekker

Ben je naar de site gaan kijken usafis organisation?
reivax schreef:als deze site het dan wel doet zoals ze aangeven...
waarom zou je voor iets betalen als het helemaal gratis kan...? :wink:
zou informatie en tips willen om te gaan werken en wonen of zaak beginnen in de USA
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

USAFIS is een gewoon commercieel bedrijf, een bedrijf dus dat geld wilt verdienen aan hun klanten. Ze vragen geld om de formulieren voor de greencard lotterij in te vullen voor hun klanten, niet meer en niet minder. De lotterij zelf is gratis, maar als je wint komen er nog diverse kosten om de hoek zoals Kastelke al aangeeft.

Om mee te doen aan de lotterij kun je dus 2 dingen doen, of gratis meedoen via de officiele site, of meedoen via een commerciële organisatie zoals USAFIS ( er zijn er zo nog honderden meer) en hen betalen (in jouw geval $500) voor het controleren van je formulieren. Tuurlijk kunnen ze een gratis ticket verstrekken voor de winnaar, stel er laten 5000 mensen hun formulieren controleren maal $500 is $2.500.000. Stel er winnen er 20, betalen ze maximaal $500 per ticket is $10.000. Steken ze nog $2.490.000 in ze zak voor het controleren van een paar formulieren. (vind je het raar dat er zoveel van dit soort bedrijven zijn :lol: ) Het ergste is, veel van deze bedrijven steekt alleen het geld in de zak en doet voor de rest niets, zelfs je formulieren niet doorsturen. En je hebt daar dus absoluut geen controle op, dubbel meedoen mag niet dus je kunt niet meer zelf een formulier insturen voor de zekerheid. Want als ze het formulier wel ingediend hebben en jij doet het voor de zekerheid ook nog wordt je gediskwalificeerd.

Hopenlijk geeft deze uitleg wat duidelijkheid.
reivax
Amerikafan

Bericht door reivax »

volgens mij kan het echt niet duidelijker dan dit... thx Hans :wink: ...
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Letterlijk overgenomen van de site van USAFIS:

Important Notice
Please take notice that USAFIS is a private corporation and is not an official organ of the US Government.
Please take notice that at any time, and upon the approval of the US Congress, the US Government has the authority to cancel the Lottery Visa Program.
The Site and its operators shall not be held responsible in case the US Congress (or the American Government or one of its Agencies) cancel or suspend or in any way prohibit the Service and will not provide refund for payments made in conjunction with the Service provided such payment was made prior to such cancellation announcement.

Hieruit blijkt voldoende dat deze organisatie een prive bedrijf is, wat niets van doen heeft met de USA regering of ambassade.

Jammer, maar niets meer aan te doen, geel geld meer aan besteden, en hopen dat je toch een keer wint.
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
painlesscow2
Amerika-ontdekker

Hallo,
Jullie zijn heel hartelijk bedankt voor deze informatie en als jullie ook maar enig job aanbieding vinden voor ginder of ander hulp laat het mij gerust weten. Of als er iemand met mij wil trouwen,da mag ook Hahaha (grapje he) Maar toch thanx voor alle nuttige informatie en te weten da ik mij goe in mijn zak heb laten zitten.
Kusjes Painlesscow
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Je kan eventueel contact opnemen met USAFIS, met de vraag om je kandidatuur te schrappen (omdat je door privé omstandigheden niet meer wenst te verhuizen). Zeg er duidelijk bij dat je je geld NIET terug moet hebben. En dan denk ik wel dat zij de volgende keer als de DV Lottery weer open gaat, jouw kandidatuur niet meer in gaan dienen. En dan ben jij er zeker van dat je het dus ZELF WEL kan doen, zodat je niet gediskwallificeerd wordt omdat je een dubbele entry deed.
(doe dat telefoontje wel pas nadat alle NL voor DV 2007 verstuurd zijn, misschien maar pas bellen dus in september of zo)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Tja, en voor alle andere mensen: Lees eens verder dan de eerste hit op google! De amerikaanse overheidssites waarschuwen overduidelijk voor dit soort malafide bedrijven...
painlesscow2
Amerika-ontdekker

fcolos schreef:Tja, en voor alle andere mensen: Lees eens verder dan de eerste hit op google! De amerikaanse overheidssites waarschuwen overduidelijk voor dit soort malafide bedrijven...
dat zal ik zekers eens doen tegen september, en hopelijk kunnen we andere helpen met onze fouten.
toch bedankt en als er ook maar iets is laat het mij maar weten
maar leuk dat er nog mensen zijn die zo hulpzaam zijn
xxxtjes Painlesscow2
katinka
Amerika-ontdekker

Bericht door katinka »

Dit staat duidelijk te lezen op de site van U.S department of state

http://travel.state.gov/visa/immigrants ... _1322.html

Please Note: There have been instances of fraudulent websites posing as official U.S. Government sites. Some companies posing as the U.S. Government have sought money in order to "complete" lottery entry forms. There is no charge to download and complete the Electronic Diversity Visa Entry Form. The Department of State notifies successful Diversity Visa applicants by letter, and NOT by email. To learn more see the Department of State Warning http://www.ftc.gov/bcp/conline/pubs/alerts/lottery.htm.

Er zullen waarschijnlijk toch altijd mensen zijn, die hopen om via een((oogelijke ))kortere weg een poging wagen. Het is natuurlijk ook heel mooi dat je je het hele jaar door kan inschrijven (( en daar mee een voorsprong (hoop te) bemachtigen en dat mag dan misschien wat kosten maar ja je hoop dan ook wat te hebben )) terwijl de rest netjes en geduldig wacht tot de loterij echt begint. Het is dus niet altijd slecht om dingen "gratis" te willen doen :lol: Typisch hollands :?: :?: :?: :wink: is dus niet altijd slecht De kosten komen daarna gewoon om de hoek kijken ook voor Nederlanders :lol:

Groetjes Katinka
Happiness comes through doors
that you didn't even know you
opened
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

katinka schreef:Dit staat duidelijk te lezen op de site van U.S department of state

http://travel.state.gov/visa/immigrants ... _1322.html

Please Note: There have been instances of fraudulent websites posing as official U.S. Government sites. Some companies posing as the U.S. Government have sought money in order to "complete" lottery entry forms. There is no charge to download and complete the Electronic Diversity Visa Entry Form. The Department of State notifies successful Diversity Visa applicants by letter, and NOT by email. To learn more see the Department of State Warning http://www.ftc.gov/bcp/conline/pubs/alerts/lottery.htm.
Dat is dus precies wat ik bedoelde...
immie
Amerika-ontdekker

Bericht door immie »

als ik het goed begrijp ga je dus na ontvangst van de tweede brief pas de echte kosten maken???medisch onderzoek enzo???
Pide
Amerika-ontdekker

Bericht door Pide »

immie schreef:als ik het goed begrijp ga je dus na ontvangst van de tweede brief pas de echte kosten maken???medisch onderzoek enzo???
Ja
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer