Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD
Re: DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD
Ik zie dat iemand een petitie is begonnen. Ben bang dat het niet uit zal maken, maar hier is de link http://www.petitionspot.com/petitions/dv2012
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Big Old Hug voor allemaal..... Baggernieuws! 

Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Obama (net als Bush destijds) wil dolgraag illegalen een legale status geven. We krijgen er hier elk jaar zo'n half miljoen illegalen bij - meer dan legale immigranten. Tel daar nog eens zo'n 350.000 kinderen bij die hier elk jaar geboren worden waarvan de ouders hier illegaal zijn.
Derhalve lijkt het me logisch als de overheid nu zou besluiten om de 50.000 originele winnaars te accepteren en 50.000 extra visas te verloten.
Derhalve lijkt het me logisch als de overheid nu zou besluiten om de 50.000 originele winnaars te accepteren en 50.000 extra visas te verloten.
- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Hier zou ik niet kunnen mee lachen mocht ik gewonnen hebben zeg 
Da's goed om ff naar de States te reizen en dat computertje even helemaal te gaan verbouwen :s
Wat een amateurisme

Da's goed om ff naar de States te reizen en dat computertje even helemaal te gaan verbouwen :s
Wat een amateurisme

"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
En het gaat "slechts" om 22k mensen.. maarja, ik ben bang dat ze hier al over na gedacht hebben, en toch tot dit besluit zijn gekomen.
- Amerikanees
- Amerikafan
Okay...IK WORD GEK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik heb alles hier opgezegd, mijn baan, mijn kansen om me hier te vestigen....ik heb mijn huis opgezegd....ik heb spullen verkocht, weggegeven....tickets naar huis geboekt.....kosten gemaakt om foto's te maken, kosten gemaakt om per DHL alles op te sturen....en dan komen ze 2 weken later met dit verhaal....lekker BEDANKT!!!!!
En zo heb je dus de kater van je leven......ik wil echt schreeuwen nu, ik ben er echt ziek van.....wat een F-zooi....so what dat alles uit de eerste twee dagen kwam, die mensen waren blijkbaar echt van plan om naar America te gaan....
En waarom testen ze die software dan niet eerst....mijn droom in een klap vernietigd.....
Ik heb alles hier opgezegd, mijn baan, mijn kansen om me hier te vestigen....ik heb mijn huis opgezegd....ik heb spullen verkocht, weggegeven....tickets naar huis geboekt.....kosten gemaakt om foto's te maken, kosten gemaakt om per DHL alles op te sturen....en dan komen ze 2 weken later met dit verhaal....lekker BEDANKT!!!!!
En zo heb je dus de kater van je leven......ik wil echt schreeuwen nu, ik ben er echt ziek van.....wat een F-zooi....so what dat alles uit de eerste twee dagen kwam, die mensen waren blijkbaar echt van plan om naar America te gaan....
En waarom testen ze die software dan niet eerst....mijn droom in een klap vernietigd.....
Only the strong survive.....
Ook ik was een winnaar van de DV-2012 en ik ben dus ook erg teleurgesteld. Maar ik neem het nuchter op: treuren, klagen of mopperen zal niks aan de situatie veranderen.
Wel acht ik de kans reëel dat één of meer Amerikaanse advocatenkantoren een "class action" rechtszaak zullen aanspannen tegen de Amerikaanse overheid, om schadevergoeding te eisen voor de materiële schade en het emotionele leed dat de vermeende winnaars is aangedaan.
Zelf had ik al 70 euro gespendeerd om de formulieren met DHL naar het Kentucky Consular Center te verzenden. Die ben ik kwijt. Ik had ook al een paar uren gespendeerd aan het aanvragen van attesten en certificaten. Wie aantoonbare schade veroorzaakt moet ze vergoeden, is een algemeen aanvaard rechtsprincipe, dat ook voor de overheid geldt.
Wat het boeken van vliegtuigtickets betreft, waarover eerder in deze draad al te doen was: wel, ook ik stond op het punt om een ticket te boeken. Waarom? Omdat je tijdens het interview al moet opgeven waar je gaat wonen. Ik was dus al aan een reis aan het plannen om deze zomer de twee VS-regio's die ik nog niet bezocht heb (ik heb 20 VS-reizen achter de rug), namelijk de Carolina's en het Noord-Westen, te gaan verkennen. Zodat ik na die reis een min of meer globaal beeld heb van de verschillende streken in de VS. En vliegtuigtickets zijn vaak goedkoper als je ze wat vroeger boekt, vandaar. Maar gelukkig had ik nog niks effectief geboekt.
Wel acht ik de kans reëel dat één of meer Amerikaanse advocatenkantoren een "class action" rechtszaak zullen aanspannen tegen de Amerikaanse overheid, om schadevergoeding te eisen voor de materiële schade en het emotionele leed dat de vermeende winnaars is aangedaan.
Zelf had ik al 70 euro gespendeerd om de formulieren met DHL naar het Kentucky Consular Center te verzenden. Die ben ik kwijt. Ik had ook al een paar uren gespendeerd aan het aanvragen van attesten en certificaten. Wie aantoonbare schade veroorzaakt moet ze vergoeden, is een algemeen aanvaard rechtsprincipe, dat ook voor de overheid geldt.
Wat het boeken van vliegtuigtickets betreft, waarover eerder in deze draad al te doen was: wel, ook ik stond op het punt om een ticket te boeken. Waarom? Omdat je tijdens het interview al moet opgeven waar je gaat wonen. Ik was dus al aan een reis aan het plannen om deze zomer de twee VS-regio's die ik nog niet bezocht heb (ik heb 20 VS-reizen achter de rug), namelijk de Carolina's en het Noord-Westen, te gaan verkennen. Zodat ik na die reis een min of meer globaal beeld heb van de verschillende streken in de VS. En vliegtuigtickets zijn vaak goedkoper als je ze wat vroeger boekt, vandaar. Maar gelukkig had ik nog niks effectief geboekt.
- Amerikanees
- Amerikafan
Re: DV-2012 resultaten niet geldig...
Ojaa....lekker kort door de bocht...misschien had ik wel een officieele brief en was het de laatste 20 jaar het teken dat je met een laag casenummer in oktober al aan de beurt bent, tel dara bij op dat ik niet in Nederland zit en de ramp is compleet...Hockey schreef:Als mensen dat werkelijk gedaan hebben is het wel zeer, zeer dom. Moet de VS rekening houden met mensen die de huis al verkopen voordat de beer überhaupt geschoten is?sachasenne schreef:Dit kunnen ze toch zomaar niet maken?
Hoeveel mensen hebben hun werkgever, familie, ed al ingelicht,
Mensen die mss al tickets gekocht hebben om in Amerika te kijken of sommige streken hun bevallen.
En de mensen die zich later hebben aangemeld waren dat niet?Amerikanees schreef:so what dat alles uit de eerste twee dagen kwam, die mensen waren blijkbaar echt van plan om naar America te gaan....
@Centrino, ik zat ook al te denken dat er vast wel een advocatenkantoor is dat zo'n class action suit zal aanspannen. Maar of het verstandig is je daarbij aan te sluiten?
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Nu is dit hier eerder al aan de orde geweest, maar ik begrijp dit dus echt niet. Op zijn vroegst verhuis je over ongeveer een jaar naar de VS. Mits alles volgens plan verloopt. Waarom zeg je dan je baan op? Je huis? Waar ga je werken tot die tijd? Waar ga je wonen?Amerikanees schreef:
Ik snap, het is ontzettend zuur. Zeker als je al wat kosten hebt gemaakt, je er mentaal op ingesteld hebt...maar je baan en je huis opzeggen. Ik snap daar niets van.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat was ook mijn gedacht. En als gedupeerde zou ik sterk overwegen me daar dan bij aan te sluiten.Centrino schreef:Wel acht ik de kans reëel dat één of meer Amerikaanse advocatenkantoren een "class action" rechtszaak zullen aanspannen tegen de Amerikaanse overheid, om schadevergoeding te eisen voor de materiële schade en het emotionele leed dat de vermeende winnaars is aangedaan.
Vliegtuigtickets zullen ze niet vergoeden, aangezien dat onrechtstreekse kosten zijn. Verzendkosten wel. Maar aanvraag/vertaling certificaten en zo misschien ook weer niet, omdat ze gaan zeggen dat je daar maar mee had moeten wachten tot je het volgende bericht kreeg, met een oproep voor medisch onderzoek/interview?
Ach, zuur is het in elk geval. En je kan er natuurlijk niets aan veranderen. Maar dat hier de komende dagen nog heel gefrustreerde berichten komen te staan, daar ben ik zeker van!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Neen hoor. De voorgaande jaren hadden de mensen met lage case numbers hun interview in oktober, en dan kan je in november vertrekken. Dat is dus maar 6 maanden!RiverCola schreef: Op zijn vroegst verhuis je over ongeveer een jaar naar de VS.
Elke
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit is helemaal niet random, want om random te zijn moet iedereen evenveel kans maken. En nu zijn miljoenen deelnemers gewoon uitgesloten omdat men hun 'lootje' niet meegenomen heeft... Verre van random.ned in MO schreef:Ze zeggen dat het niet random was, maar dat was het toch wel.
De computer heeft niet op geslacht, ras of herkomst geselecteerd of zoiets. Hij heeft door een fout geselecteerd uit mensen die zich in de eerste dagen hadden geschreven. Die mensen hebben dat ook niet met voorbedachte rade gedaan omdat ze wisten dat ze dan meer kans hadden omdat de computer een glitch had. Volgens mij is het nog steeds zo random als het maar kan.
Het enige positieve is dat al die mensen die niet gewonnen hadden nu een tweede kans krijgen
Elke
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Okey, het kan vroeger, maar dan nog.... Persoonlijk vind ik die manier van handelen nogal onverstandig. Maar laat ik het daar maar bij houden want het is voor de ex-winnaars allemaal al naar genoeg.
- Amerikanees
- Amerikafan
Die van mij ook....weet niet waar ik het zoeken moet, ga maar een dikke rollen nu want ik moet even mijn hartslag omlaag krijgen....ik snap het niet, op hun eigen website zeggen ze dat je direct in actie moet komen als winnaar, dan doe je dat en dan trekken zij nu hun handen er vanaf...zo van "zoek het zelf maar uit".....Georgie schreef:Ik heb t net gelezen en ik weet gewoon niet wat ik moet denken, m'n hele wereld is ingestort zonet.
Wat is dit ontzettend naar voor de mensen die gewonnen hadden. Ik kan me helaas niet voorstellen dat er voldoende draagkracht is voor het dv programma om 22000 (of 50.000) man alsnog een greencard te geven naast de 50.000 "randoms". Niks doen was ook geen optie, vanwege het feit dat de loting onwettig was. Vergeet ook de technische implicaties voor dv-2013 niet als hier niks mee gedaan was. De site zou de load absoluut niet aangekunt hebben van alle mensen in de eerste dagen. Ze willen de load juist balancen en daarom willen ze juist niet het idee geven van first come first served.
Al met al had dit natuurlijk nooit mogen gebeuren en ik kan ook niet begrijpen waarom ze dit niet ontdekt hebben voordat de gegevens online gingen. Ik wens de winnaars veel sterkte en succes in de nieuwe loting.
Al met al had dit natuurlijk nooit mogen gebeuren en ik kan ook niet begrijpen waarom ze dit niet ontdekt hebben voordat de gegevens online gingen. Ik wens de winnaars veel sterkte en succes in de nieuwe loting.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Jemig zeg wat een nieuws.....
Wat een vreselijke teleurstelling voor de mensen die "gewonnen" hadden.
Wat een vreselijke teleurstelling voor de mensen die "gewonnen" hadden.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
De computer heeft niet opzettelijk 90% van de eerste 2 dagen gepakt. De mensen die zich in de eerste twee dagen na opening hebben hebben opgegeven zijn ook random.kastelke schreef:Dit is helemaal niet random, want om random te zijn moet iedereen evenveel kans maken. En nu zijn miljoenen deelnemers gewoon uitgesloten omdat men hun 'lootje' niet meegenomen heeft... Verre van random.ned in MO schreef:Ze zeggen dat het niet random was, maar dat was het toch wel.
De computer heeft niet op geslacht, ras of herkomst geselecteerd of zoiets. Hij heeft door een fout geselecteerd uit mensen die zich in de eerste dagen hadden geschreven. Die mensen hebben dat ook niet met voorbedachte rade gedaan omdat ze wisten dat ze dan meer kans hadden omdat de computer een glitch had. Volgens mij is het nog steeds zo random als het maar kan.
Het enige positieve is dat al die mensen die niet gewonnen hadden nu een tweede kans krijgen
Iets is niet random als het opzettelijk gemanipuleerd is en dat is het voor zover we weten niet het geval. Het systeem is niet gehacked volgens het bericht. Het is dus volledig random gegaan alleen niet op de manier dat de bedoeling was.Het zijn TOEVALLIG de mensen van de eerste twee dagen geweest. Het had ook TOEVALLIG de mensen van de laatste twee inschrijfdagen geweest kunnen zijn.
Daarom vind ik het ook oneerlijk dat de winnaars ineens geen winnaars meer zijn. Ze haden er gewoon nog 28000 bij kunnen trekken (of desnoods 50000) want als eerder gezegd is 22000 op de amerikaanse populatie niet veel
Dat is juist wel wat er gebeurd is en daarom is het helemaal niet toevallig. Door een programmeerfout heeft de computer wel opzettelijk 90% van de eerste twee dagen gepakt. En daarom is het niet random en niet geldig.ned in MO schreef: De computer heeft niet opzettelijk 90% van de eerste 2 dagen gepakt. De mensen die zich in de eerste twee dagen na opening hebben hebben opgegeven zijn ook random.
Iets is niet random als het opzettelijk gemanipuleerd is en dat is het voor zover we weten niet het geval. Het systeem is niet gehacked volgens het bericht. Het is dus volledig random gegaan alleen niet op de manier dat de bedoeling was.Het zijn TOEVALLIG de mensen van de eerste twee dagen geweest. Het had ook TOEVALLIG de mensen van de laatste twee inschrijfdagen geweest kunnen zijn.
Daarom vind ik het ook oneerlijk dat de winnaars ineens geen winnaars meer zijn. Ze haden er gewoon nog 28000 bij kunnen trekken (of desnoods 50000) want als eerder gezegd is 22000 op de amerikaanse populatie niet veel
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Wat zuur voor iedereen!!! ik vond wel dat we veel winnaars hadden dit jaar maar dacht: " fijn voor alle winnaars".
Niet dus!! Sterkte iedereen.
Niet dus!! Sterkte iedereen.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;