Een vriendin van me hier in NC heeft het zelfde probleem. Heeft ook HBO-V gedaan en werkt nu onder haar kunnen eigenlijk, bij een nier dialyse centrum. Ze heeft daarvoor CNA gedaan hier in Amerika. Was voor haar een makkie want CNA is natuurlijk lager opgeleidt dan een RNA. Als verpleegkundige zou ze veel meer verdienen en meer mogelijkheden hebben.Steffanie schreef:Ga er maar vanuit dan alleen een test maken om de kennis te toetsen niet voldoende is.
Ik ben zelf verpleegkundige en zou dolgraag naar Amerika willen om daar te gaan werken maar ik moet minimaal 3 examens maken en een deel van de opleiding daar opnieuw volgen. En dan is het nog maar de vraag of het gaat lukken.
Mijn HBO-V diploma is gewoon weg niet voldoende. Ik heb het een en ander voor mijzelf 3 jaar terug uitgezocht, wellicht inmiddels anders maar voor mij helaas nu niet te doen.
Succes, ik hoop dat het gaat lukken voor je vriend. Maar ik denk dat het een lange weg zal worden. Daarmee is het ook belangrijk om te weten wat jij daar wil gaan doen. Wat voor een visum zal jouw vriend precies gaan krijgen en wat betekend dat voor jou. Ik las dat jullie wilde gaan trouwen voor de visum aanvraag. Ik weet net onvoldoende van de preciese invullingen van de verschillende visa. Maar jij zal ook een visum moeten krijgen en mag je daar dan bv wel mee werken.
Inmiddels werkt zij dus samen met mensen van veel verschillende nationaliteiten omdat er in Amerika een tekort is aan verplegend personeel is dit een manier om Amerika in te komen. Veel Fillipijnsen. De diploma's worden wel in het land van herkomst in het Engels gehaald, maar zoals Dixichick al opmerkte, niet zomaar in elke staat omgewisseld. Elke staat heeft zijn eigen regels.
Veelal beginnen ze in Californie, want die heeft de laagste eisen. En als er eenmaal een Amerikaanse licentie is voor RNA verhuizen ze naar de staat van keuze. Omdat een Amerikaanse licentie makkelijker is om te ruilen (de staats testen zeg maar) dan helemaal de opleiding over nieuw.