Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD
Vind de computer-fout wel erg krom trouwens. Maar ik ben dan ook werkzaam in de Pharmaceutische industrie waar alles uitgebreid getest moet worden (eerst een test-omgeving, daarna een acceptatieomgeving en daarna pas in productie). Het lijkt erop alsof het nooit echt getest is. Het random trekken van data is 1 van de programma-eisen (sterker nog: DE programma-eis) en daarom snap ik ook echt niet dat die fout er nog in zat.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Ik denk echt dat het in NL in de doofpot gestopt zou zijn en ze gewoon had gedaan of de trekking OK was en er dus een veelvoud van 22.000 benadelen waren !
Er eerst weer een klokkenluider moet opstaan.
En dat er dan na 5 jaar weer zo'n parlementaire enquete zou komen met mensen die dan de boel weer aan elkaar liegen maar toch vrijuit gaan en ze weer zoals altijd er met "sorry we zullen het nooit meer doen, beloofd " van afkomen.
Case closed.
Er eerst weer een klokkenluider moet opstaan.
En dat er dan na 5 jaar weer zo'n parlementaire enquete zou komen met mensen die dan de boel weer aan elkaar liegen maar toch vrijuit gaan en ze weer zoals altijd er met "sorry we zullen het nooit meer doen, beloofd " van afkomen.
Case closed.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Mensen met een Softenon kindje zullen daar echt anders over denken.Njit schreef:Vind de computer-fout wel erg krom trouwens. Maar ik ben dan ook werkzaam in de Pharmaceutische industrie waar alles uitgebreid getest moet worden (eerst een test-omgeving, daarna een acceptatieomgeving en daarna pas in productie). Het lijkt erop alsof het nooit echt getest is.
Nee, geef mij dan toch maar even 2 weken hoop op een KANS.
Sten, het was een reaktie op Kaap Koraal, die stelde het is 'maar' een loterij.
In veel derde wereld landen creeert de lottery een fever pitch die met weinig te vergelijken is, zo heb ik gelezen. De glitch die vlgs. KK op pag. 100 achterop staat in de wereldpers, is daar wel degelijk voorpagina-nieuws. De Fed. overheid 'verkwist' hier ook behoorlijke bedragen, en de staten kunnen er ook wat van.
Als je mijn bijdrages (her)leest zul je zien dat ik er juist voor pleit de lottery te stoppen.
Wat de Ned. overheid al dan niet goed of fout doet, voor jullie (nog) van belang, maar heeft totaal geen relatie met de DV lottery, en is derhalve weinig relevant in deze diskussie.
Wij zijn naar mijn mening allemaal mede-verantwoordelijk voor de ellendige situatie waarin veel van onze medemensen verkeren. Helaas kunnen we die verantwoordelijkheid maar in heel beperkte mate nemen oa vanwege financiele en ook logistieke redenen.
De lottery is zeker niet opgezet om (een deel van) de ellende weg te nemen. Ik stelde alleen dat voor mensen in bepaalde landen het 'verliezende winnen' nog harder aankomt dan het de anderen al treft. En daar is toch de US (USCIS) verantwoordelijk voor.
Mr. White zegt, voor de US hoort te gelden 'my word is my bond', een belofte eens gedaan, hoort nagekomen te worden. Daar zit iets in.
KK zegt 'maar een foutje', maar kleine foutjes zijn voor USCIS bij aanmelding reden tot kwalificatie. Quod licet Jovi non licet bovi zullen we maar zeggen.
Voor Eagle: Gegevens worden klaarblijkelijk niet vernietigd, maar bewaard. Dat kan ertoe leiden dat iemand die een studentenvisum aanvraagt dan wel wil verlengen, geweigerd gaat worden. Immers hij/zij heeft te kennen gegeven naar de US te willen emigreren. De twee zinnen die jij citeert geven vlgs. mij aan, dat men daarmee wil doorgaan.
KK: Al had men gewild, het was niet in de doofpot te stoppen, bulletin bords en fora zoemden mbt. de vreemde resulaten van dit jaar.
Njit, wat jij zegt. Daarom vraag ik me af of het niet een worm of virus geweest kan zijn dat de problemen heeft veroorzaakt. De meeste software wordt toch gebouwd met redundancies om dit soort fouten te voorkomen.
In veel derde wereld landen creeert de lottery een fever pitch die met weinig te vergelijken is, zo heb ik gelezen. De glitch die vlgs. KK op pag. 100 achterop staat in de wereldpers, is daar wel degelijk voorpagina-nieuws. De Fed. overheid 'verkwist' hier ook behoorlijke bedragen, en de staten kunnen er ook wat van.
Als je mijn bijdrages (her)leest zul je zien dat ik er juist voor pleit de lottery te stoppen.
Wat de Ned. overheid al dan niet goed of fout doet, voor jullie (nog) van belang, maar heeft totaal geen relatie met de DV lottery, en is derhalve weinig relevant in deze diskussie.
Wij zijn naar mijn mening allemaal mede-verantwoordelijk voor de ellendige situatie waarin veel van onze medemensen verkeren. Helaas kunnen we die verantwoordelijkheid maar in heel beperkte mate nemen oa vanwege financiele en ook logistieke redenen.
De lottery is zeker niet opgezet om (een deel van) de ellende weg te nemen. Ik stelde alleen dat voor mensen in bepaalde landen het 'verliezende winnen' nog harder aankomt dan het de anderen al treft. En daar is toch de US (USCIS) verantwoordelijk voor.
Mr. White zegt, voor de US hoort te gelden 'my word is my bond', een belofte eens gedaan, hoort nagekomen te worden. Daar zit iets in.
KK zegt 'maar een foutje', maar kleine foutjes zijn voor USCIS bij aanmelding reden tot kwalificatie. Quod licet Jovi non licet bovi zullen we maar zeggen.
Voor Eagle: Gegevens worden klaarblijkelijk niet vernietigd, maar bewaard. Dat kan ertoe leiden dat iemand die een studentenvisum aanvraagt dan wel wil verlengen, geweigerd gaat worden. Immers hij/zij heeft te kennen gegeven naar de US te willen emigreren. De twee zinnen die jij citeert geven vlgs. mij aan, dat men daarmee wil doorgaan.
KK: Al had men gewild, het was niet in de doofpot te stoppen, bulletin bords en fora zoemden mbt. de vreemde resulaten van dit jaar.
Njit, wat jij zegt. Daarom vraag ik me af of het niet een worm of virus geweest kan zijn dat de problemen heeft veroorzaakt. De meeste software wordt toch gebouwd met redundancies om dit soort fouten te voorkomen.
OK, duidelijk nu, dank je. Maar ik had in White's stukken toch ook hierover gelezen... Het is een argument dat geen hout gaat snijden, maar dat zal White beseffen, neem ik aan.oortjes schreef:Sten, het was een reaktie op Kaap Koraal, die stelde het is 'maar' een loterij.
In veel derde wereld landen creeert de lottery een fever pitch die met weinig te vergelijken is, zo heb ik gelezen. [...]Als je mijn bijdrages (her)leest zul je zien dat ik er juist voor pleit de lottery te stoppen.[...]
KK zegt 'maar een foutje', maar kleine foutjes zijn voor USCIS bij aanmelding reden tot kwalificatie. Quod licet Jovi non licet bovi zullen we maar zeggen. [...]
De belofte was nog niet hardgemaakt, dat staat eveneens in het stuk dat Eagle citeerde, en het moet (keer op keer) gezegd worden, dat klopt.
Afschaffen?
Hmmmm. Ik vind het een magisch iets hebben. Moet ook het laatste restje magie uit de politiek verdwijnen? Natuurljik is die 'magie' ook keiharde werkelijkheid met duizend en een haken en ogen, maar het blijft voor veel mensen toch een stukje magie en hoop. Niet alleen voor arme mensen!
Ja, nu gebruik ik zelf ook een oneigenlijk argument?

Laatst gewijzigd door Sten op 08 jul 2011, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
zoiets had ik ook in gedacht, maar dit is heel gevaarlijk, wie zegt dat immigration dit niet gaat gebruiken om mensen tegengehouden aan de poe bij hun volgende vakantie?oortjes schreef:
@ sten: US government kan niet zo maar doen wat ze willen er zijn begrippen als promissery estoppel waar ze rekening mee moeten houden
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
ik heb het over testen van COMPUTERprogramma's.kaap koraal schreef:Mensen met een Softenon kindje zullen daar echt anders over denken.Njit schreef:Vind de computer-fout wel erg krom trouwens. Maar ik ben dan ook werkzaam in de Pharmaceutische industrie waar alles uitgebreid getest moet worden (eerst een test-omgeving, daarna een acceptatieomgeving en daarna pas in productie). Het lijkt erop alsof het nooit echt getest is.
Nee, geef mij dan toch maar even 2 weken hoop op een KANS.
Klinische testen is iets heel anders. Dat speelde trouwens in de jaren 60. De klinische testen zijn nu veel strenger. Het duurt in het algemeen 10 jaar voordat een geneesmiddel op de markt komt.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Is er ook een link te vinden waar dit vandaan komt? Want anders dan op 4 andere blogsites vind ik dit niet....Centrino schreef:Ik copy/paste even vanuit een ander forum de getuigenis van Kirit Amin, chief information officer van het Bureau of Consular Affairs, die in een "affidavit" (getuigenis) de omstandigheden uitlegt van de computer glitch:
DECLARATION OF KIRIT AMIN
I, Kirit Amin, pursuant to 28 U.S.C. § 1746 do hereby declare the following under penalty of perjury:
............
I declare, under the penalty of perjury, that the foregoing is true and correct. Executed on July 6, 2011.
/s/ Kirit Amin.
Niet dat ik ook maar iets in twijfel trek, maar ik heb graag bronnen van nieuwsitems...
States etc.: CA, CO, CT, DC, FL, GA, ID, MA, MD, MT, NC, NV, NY, PR, RI, SC, TX, OR, UT, VA,WA, WY
Zie mijn antwoord op viewtopic.php?p=599957#p599957movingon schreef:Is er ook een link te vinden waar dit vandaan komt? Want anders dan op 4 andere blogsites vind ik dit niet....
De oorspronkelijke bron zul je niet online vinden, maar in documenten die je persoonlijk moet gaan inkijken in dit gebouw: http://www.dcd.uscourts.gov/dcd/
OK Die had ik even gemist, ik denk niet dat ik even ga kijken in dat gebouw....Centrino schreef:Zie mijn antwoord op viewtopic.php?p=599957#p599957movingon schreef:Is er ook een link te vinden waar dit vandaan komt? Want anders dan op 4 andere blogsites vind ik dit niet....
De oorspronkelijke bron zul je niet online vinden, maar in documenten die je persoonlijk moet gaan inkijken in dit gebouw: http://www.dcd.uscourts.gov/dcd/
Dank in elk geval!
States etc.: CA, CO, CT, DC, FL, GA, ID, MA, MD, MT, NC, NV, NY, PR, RI, SC, TX, OR, UT, VA,WA, WY
Een artikel op de website van Radio Free Europe/Radio Liberty: http://www.rferl.org/content/green_card ... 58944.html
Grappig of paradoxaal dat de beruchte "glitch" nu in de verf gezet wordt door een Amerikaanse overheidsinitiatief als RFE/RL ( http://en.wikipedia.org/wiki/Radio_Free ... io_Liberty )
Grappig of paradoxaal dat de beruchte "glitch" nu in de verf gezet wordt door een Amerikaanse overheidsinitiatief als RFE/RL ( http://en.wikipedia.org/wiki/Radio_Free ... io_Liberty )
Lang artikel met aansprekende foto's.
Laatste gedeelte:
Een direct comment onder het artikel stelt:
Laatste gedeelte:
Zo simpel als Anna stelt (dezelfde wss als die in dat filmpje, al eerder genoemd) is het dus niet. En dat ze er zo druk mee is, wow! Het levert in ieder geval levens-ervaring op.Anna Guniya, a 23-year-old native of Abkhazia who lives in Moscow, is the administrator of the Facebook group 22 Thousand Tears. She says setting things right is simply a matter of fairness and honor.
"Immediately I thought about Facebook and other social networks," Guniya says. "I found this group on Facebook on the first day it was created by some guy from Germany. He saw that I actively write and comment on it and offered me to become a system administrator. So from that moment on I have become a system administrator and we are perpetually busy. We are constantly on the phone calling the politicians, [U.S. Senate] committees, reaching all imaginable media outlets in Europe and the U.S., I spent the whole day calling everybody everywhere."
Een direct comment onder het artikel stelt:
Maar ze zijn er nog niet, en niet iedereen die sued , wordt in het gelijk gesteld.Prague Guy from: Prague - July 08, 2011 10:00
I am sure that they will all get green cards and fit well into American society as they already know that when things don't go your way in the States, find a lawyer licking his chops and sue, sue, sue.
Ik vraag me af wat die Anna met fairness bedoelt. Is dat voor haar alleen denken aan de 22.000? Of wil ze een oplossing die iedereen dezelfde kans garandeert?
-
- Amerika-ontdekker
Hi, daar ben ik weer. Nog altijd volg ik de gesprekken grondig rondom deze topic. 15 juli is nabij en ondanks alle begrip en acceptatie rondom het Kilo Utrecht Tango bericht van omstreeks 13 Mei, en de begrip en vooral teleurstelling en noem maar op die daarop volgde.
En ondanks dat het bericht inmiddels 2 maanden oud is, en wat niet meer wat hier te kort of daar te lang is. Merk ik dat na alle rust die ik had, ik nu helaas al begin te beseffen dat wanneer het feest definitief niet doorgaat ik er toch behoorlijk meer van baal als dat ik dacht. Zo dichtbij !! Ik heb gezonde hoop voor nu en later, maar daar laat ik het voor nu even bij. Mocht er iets moois naar voren komen omtrent de eerder nietig verklaarde resultaten, via welke weg dan ook, is dat fantastisch, maar voor nu stel ik mij in rond 15 Juli even te kijken en dan word het sowieso een hels kabaal bij mij op verdieping 4.
Of ik trek mijn 'wrapped in a US flag' Vuvuzela uit de kast en begin al hamburger etend door de wijk te krijsen van geluk, ...OF
ik pak die Vuvuzela en sla die burgers gedoopt in BBQ saus de wijk in met MAG 5 ! En dan rustig bijkomen op Allesmerika.com
I can't wait ! ;D
En ondanks dat het bericht inmiddels 2 maanden oud is, en wat niet meer wat hier te kort of daar te lang is. Merk ik dat na alle rust die ik had, ik nu helaas al begin te beseffen dat wanneer het feest definitief niet doorgaat ik er toch behoorlijk meer van baal als dat ik dacht. Zo dichtbij !! Ik heb gezonde hoop voor nu en later, maar daar laat ik het voor nu even bij. Mocht er iets moois naar voren komen omtrent de eerder nietig verklaarde resultaten, via welke weg dan ook, is dat fantastisch, maar voor nu stel ik mij in rond 15 Juli even te kijken en dan word het sowieso een hels kabaal bij mij op verdieping 4.
Of ik trek mijn 'wrapped in a US flag' Vuvuzela uit de kast en begin al hamburger etend door de wijk te krijsen van geluk, ...OF
ik pak die Vuvuzela en sla die burgers gedoopt in BBQ saus de wijk in met MAG 5 ! En dan rustig bijkomen op Allesmerika.com
I can't wait ! ;D
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Oh oh nu maak ik me zorgen, zou je dan nooit meer kunnen reizen omdat je een intent heb of alleen nu? VaagjesEagle` schreef:zoiets had ik ook in gedacht, maar dit is heel gevaarlijk, wie zegt dat immigration dit niet gaat gebruiken om mensen tegengehouden aan de poe bij hun volgende vakantie?oortjes schreef:
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Creatief opgelostRobertdekok schreef: [...] en ondanks alle begrip en acceptatie rondom het Kilo Utrecht Tango bericht van omstreeks 13 Mei, en de begrip en vooral teleurstelling en noem maar op die daarop volgde. [...]

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk niet dat het zo'n vaart zal lopen. Trouwens, je kan vandaag de intentie hebben om naar Amerika te verhuizen, en daarom mee doen met de loterij zonder er teveel bij na te denken. Maar ondertussen doe je meer onderzoek naar de preciese levensomstandigheden, of je hebt de kans om voor je studie of werk er een tijd te zitten, en komt dan tot het besef dat Amerika echt wel een heel leuk vakantieland is, maar niet het land waar je je leven verder wilt zetten.Raafje87 schreef:Oh oh nu maak ik me zorgen, zou je dan nooit meer kunnen reizen omdat je een intent heb of alleen nu? Vaagjes

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Bedankt voor de geruststelling, die banden maak ik me geen zorgen over. Hoop natuurlijk stiekem wel een winnaar te zijn straks maar ja wie niet, eerst morgen de staatsloterij

Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik doe al 9 jaar mee aan de DV Lottery, en ga elk jaar 1 a 2 keer naar de USA, maar heb nog nooit problemen gehad bij Immigrations omdat ik aan die lottery mee doeRaafje87 schreef:Oh oh nu maak ik me zorgen, zou je dan nooit meer kunnen reizen omdat je een intent heb of alleen nu? Vaagjes
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar jouw gegevens hebben ze dan tot nu toe ook nog niet verder onder de loep genomen omdat je aan een mislukte loterij had deelgenomen. Of je hebt geen waiver aangevraagd voor de 2 year rule omdat je in mei zogezegd de loterij gewonnen had.
Elke