Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
USInsider
Amerika-expert

Re: DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD

Bericht door USInsider »

Wat ik ervan begreep kan het diegenen treffen die op een niet-dual intent visa naar de US zijn gekomen en dat willen verlengen. Dat zijn vnl. studenten. Ook waren er voorbeelden van ex-studenten die, na een aantal jaar in eigen land, opnieuw voor studie of stage naar de US wilden gaan en vanwege deelname aan de loterij geweigerd zouden zijn.
Wat toeristen betreft zal het vooral diegenen treffen die in een land wonen dat niet voor VWP in aanmerking komt, en derhalve een visum moeten aanvragen. Maar voor deze categorie was het al jaren moeilijk om toestemming te krijgen voor een bezoek aan de US. Voor Ned. en Belgen zou het wat lastiger kunnen worden een B visum te verkrijgen.
Maar, de vb.en die ik vond betroffen vooral mensen uit landen die de US als 'onvriendelijk' beschouwt, dan wel al veel immigranten 'aanleveren'.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

oortjes schreef:Wat ik ervan begreep kan het diegenen treffen die op een niet-dual intent visa naar de US zijn gekomen en dat willen verlengen.
Hm dat is waar wij nu waarschijnlijk mee te maken krijgen. De baas van mijn man wil namelijk zo'n verlenging aanvragen. Mijn man heeft er gezegd over na te denken, en dit is vooral om deze situatie uit te zoeken (en te kijken wat er gebeurd na 12 en 15 juli). We hebben de waiver destijds aangevraagd (zijn er nog niet mee door gegaan trouwens) en als statement of reason aangegeven o.a. dat we graag ons winnende lot van DV2012 zouden willen gebruiken. En een J visum is natuurlijk geen dual-intent. Het "winnen" heeft het voor ons zoveel lastiger gemaakt :(

@Robert: :lol: Begrijpelijke reacties
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Wat mij verbaast in dit verhaal is dat blijkbaar de immigrations waar je langs komt op het vliegveld inzicht heeft in wie er meedoen met de DV.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Dat lijkt me ook sterk. Wij hebben ook jaren hiervoor aan de DV lottery meegedaan en alsnog een studenten visum gekregen. Eerder in dit topic (of was het toch een ander topic?) heeft Houstonwehaveaproblem ook wat nuttigs geschreven over dit onderwerp, met als conclusie dat het voor dit soort situaties niet uit zou maken.
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Ik heb m'n oom maar weer eens gemaild, met info en alle links naar de media berichten. Wie weet kan er op 12 juli een berichtje vanaf op 't journaal :D
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
newengland
Amerikafan

Bericht door newengland »

kastelke schreef:Maar jouw gegevens hebben ze dan tot nu toe ook nog niet verder onder de loep genomen omdat je aan een mislukte loterij had deelgenomen. Of je hebt geen waiver aangevraagd voor de 2 year rule omdat je in mei zogezegd de loterij gewonnen had.

Vlieg begin September naar North Carolina, dus we gaan het meemaken. :)
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Leuk! Waar ga je heen in NC?
Centrino
Amerikafan

Bericht door Centrino »

Interessant item van meer dan 8 minuten op de Spaanstalige CNN, waarin iemand van het State Department uitleg geeft over de "computer glitch" :

Met Engelstalige ondertitels. Als je die niet meteen te zien krijgt, even op de knop "CC" in je Youtube-venster klikken.
Sten

Bericht door Sten »

Centrino schreef:Interessant item van meer dan 8 minuten op de Spaanstalige CNN, waarin iemand van het State Department uitleg geeft over de "computer glitch" :

Met Engelstalige ondertitels. Als je die niet meteen te zien krijgt, even op de knop "CC" in je Youtube-venster klikken.
Die presenterende vrouw weet van aanpakken zeg, ze was goed ingesproken/ingelezen. Ik hoorde (las) in het begin ergens: díe landen worden uitgesloten, die jaarlijks al meer dan 50 miljoen mensen naar de VS laten immigreren. Ik dacht al: dat kan niet. Later zei de man van de US regering dat het ging om landen die meer dan 50 000 immigranten per jaar sturen.

Ik vond dat de vrouw echter wel een fout maakte, door de eerste lichting 'winnaars' patsboem als 'immigranten' te betitelen. Dat waren (en zijn) ze natuurlijk niet. Ik moet toch de US overheid gelijk geven, dat zij daar duidelijk voor waarschuwen: onderneem geen stappen voordat je door het gesprek heen bent. Ik weet dat ze makkelijk praten hebben, want bijna iedereen onderneemt wél stappen, en soms lijkt dat, wegens omstandigheden, inderdaad bijna te moeten. Ook deze video levert geen nieuwe zaken op. De US overheid blijft bij haar verhaal en standpunt, en ik denk nog steeds dat de uitslag gewoon aanstaande donderdag of vrijdag op het net verschijnt.

De spanning loopt op, zelfs ik die de Green Card al heeft (samen met Jeroen), leef enorm mee. Misschien moet ik zeggen: juist ook ik, want Jeroen en ik begrijpen natuurlijk als geen ander hoe belangrijk die uitslag en kaart zijn.

Nog even volhouden, jongens en meiden, donderdag/vrijdag worden jullie uit de onzekerheid verlost.
Sten

Bericht door Sten »

Ik zou graag willen dat er een uitspraak komt over dat al dan niet random zijn. Ik zet al mijn 'geld' in op "Het was niet random" en dit filmpje wekt zelfs irritatie bij mij op:

Het is net een kind dat zit te dreinen; sorry als ik iemand hiermee tegen zijn haren instrijk. :?
Sterker: ik vind het zelfs egoïstisch jegens die mensen die buiten de boot vielen omdat zij na dag twee inschreven. Ik geloof niet dat de maker van dit filmpje een sikkepit om hén geeft.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Tjonge, sommige mensen stoppen er wel veel tijd in zeg :shock: (mooi gemaakt filmpje).

Weet je wat het vervelende is van de beredenering dat ook deze loterij random is? Je kunt er maar één argument tegen in brengen, elke keer weer datzelfde argument; Mensen uit de gehele inschrijfperiode hadden dezelfde kans moeten krijgen. Ook al waren ze niet op de hoogte van de fout, tóch maakten ze geen kans meer geselecteerd te worden. Als ze het wel hadden geweten hadden ze zich in de eerste twee dagen ingeschreven. De mensen die zich wel die twee dagen inschreven wisten uiteraard ook van niets maar eerlijke kansen betekent simpelweg gewoon dat iedereen die zich inschrijft, ongeacht wanneer je dat doet, evenveel kans maakt.
Sten

Bericht door Sten »

RiverCola schreef: [...]
Weet je wat het vervelende is van de beredenering dat ook deze loterij random is? Je kunt er maar één argument tegen in brengen, elke keer weer datzelfde argument; Mensen uit de gehele inschrijfperiode hadden dezelfde kans moeten krijgen. Ook al waren ze niet op de hoogte van de fout, tóch maakten ze geen kans meer geselecteerd te worden. Als ze het wel hadden geweten hadden ze zich in de eerste twee dagen ingeschreven. De mensen die zich wel die twee dagen inschreven wisten uiteraard ook van niets maar eerlijke kansen betekent simpelweg gewoon dat iedereen die zich inschrijft, ongeacht wanneer je dat doet, evenveel kans maakt.
Inderdaad, precies het idee dat ik steeds heb. Het is gewoon niet random, het is als een lot voor de Lotto kopen terwijl de uitslag al vast staat, omdat het winnende lot al vergeven is.
newengland
Amerikafan

Bericht door newengland »

Staceybeesie schreef:Leuk! Waar ga je heen in NC?
Naar Raleigh voor een weekje, naar de research triangle.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Wat leuk! Als je zin hebt in een senseootje ben je van harte welkom!
Wij wonen iets ten zuiden van Raleigh.
Wijnand
Amerika-ontdekker

Bericht door Wijnand »

Ik vind dat laatste youtube filmpje enorm krom. Uiteraard is het random wanneer mensen inschrijven maar het geeft geen enkele toegevoegde waarde aan het standpunt. De randomisation moet gedaan worden door een computer programma. Een computer programma is niet slim, het is een absoluut dom ding dat de instructies van de ontwikkelaar moet opvolgen maak daar een fout in en het zal de meeste vreemde dingen voor je uithalen. als 98% van de mensen op de eerste 2 dagen werden geselecteerd op de first come first serve basis dan is er absoluut niks randoms aan. Wat mij meer stoort is dat het programma niet is getest...
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Hey Newengland, hoe is het met je waiver applicatie afgelopen? Heb je daar al bericht over? Vraag me af of de statement of reason een valide reden was/is nadat de resultaten ingetrokken werden. Wij zijn er (nog?) niet verder mee doorgegaan.
Flounder
Amerika-ontdekker

Bericht door Flounder »

Ik lees dit nu pas en ben vol ongeloof. Ook de laconiekheid waarmee ze het bekend maken.
Ik vind dit een grof schandaal... :s
Centrino
Amerikafan

Bericht door Centrino »

Over een uurtje begint de rechtszitting in Washington DC, over een paar uren weten we meer. Intussen, op de Engelstalige Al Jazeera:
Sten

Bericht door Sten »

Centrino schreef:Over een uurtje begint de rechtszitting in Washington DC, over een paar uren weten we meer. Intussen, op de Engelstalige Al Jazeera:
Spannend, dank voor al je updates! :thumbup:
Sten

Bericht door Sten »

Centrino schreef:Over een uurtje begint de rechtszitting in Washington DC, over een paar uren weten we meer. Intussen, op de Engelstalige Al Jazeera:
En eindelijk dankzij je link White in actie gezien. Voor mijn gevoel straalt hij zelf uit dat hij stiekem al weet dat hij geen kans maakt. Maar we zullen zien!
Laatst gewijzigd door Sten op 12 jul 2011, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer