Ja, ben ik ook wel benieuwd naar???Dento schreef:Mooi!(zeiden we toch!
)
Maarre... ik ben toch wel eens benieuwd naar dit stukje:
Ikke niette snappe...? Was er iets aan de hand?Aquell schreef:Nadat de eerste man aan loket zes door de bewaking verwijderd was
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Morgen het interview
- claudia1970
- Amerikafan
Re: Morgen het interview
Moving to Maine in 2010
http://claudusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://claudusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-ontdekker
Wooohooooo! Gefeliciteerd, wat een goed gevoel
Wanneer reis je af naar Katie?

Ik ben ook wel benieuwd naar de bewaking die iemand verwijderde. Die was het vermoedelijk niet eens met de mensen van het consulaat ofzo? 

Ik geloof dat ik een aantal van jullie een verhaal schuldig ben over de man die uit de ambassade willen verwijderen.
Ik stond als eerste te wachten bij het hek. Echter toen de beveiliging een rij maakte van paaltje met daartussen een lint gespannen stond ik zeker niet meer vooraan. Er waren een aantal mensen die 0 fatsoen hebben. Het waren geen Nederlanders en geen Amerikanen. Een Nederlands zeer vriendelijk meisje liet mij wel voorgaan. Zij wist dat ik daar als eerst zat. De beveiliging vroeg wie er voor een immigration visa een afspraak had. Het was een kleine groepje waaronder ik die hun hand omhoog stak. Een man, licht getint, donker haar en snor stond vooraan. Deze man had echt nul fatsoen!!!! De man was geen Amerikaan en ook geen Nederlander. Hij stond als het eest bij het loket. Ik stond als tweede in de rij en kon vanaf de plek waar ik stond heel goed meeluisteren. Hij had volgens mij twee paspoorten bij zich. De vroeg achter het loket maakte de man al snel duidelijk dat zij zijn zaak niet kon behandelen, omdat het geen immigration zaak was. De man begon over dat hij het nummer had van iemand van de FBI in Tempa had en dat ze die maar moesten bellen. De vrouw achter het loket wiegerde dit denk ik. De man begon steeds meer zijn stem te verheven. En de andere mensen in de rij werden ook stil en richting hun aandacht op het gesprek tussen de man en de ambassade medewerkerster. Hij zijn luidkeels dat hij the consular wilde spreken. Ook dit weigerde de ambassade medewerkster. Nou dat raad je het al. Ik knipperde nog een keer met mijn ogen en daar stonden twee mensen van de beveiliging. Ze vroegen aan de vrouw achter het loket: Are you done with him. De vrouw zei hierop, Yes i am. Waarop de beveilig in alle rust de man naar buiten begeleiden. Niet heel spannend, maar wel apart.
Op het eind was er nog een man, met ongeveer de zelfde omschrijving die meer dan de helft van de papieren niet had..... Ja beetje kansloos en zonde van de tijd van de ambassade medewerkerster. Zorg dat je je voorbereid, van de nalatigheid van jou ondervinden ook andere mensen last. Maar ja er zijn nou eenmaal mensen die lak aan alles hebben! Clint dat is een van mijn pet peeves! Mensen die maar gewoon doen waar ze zelf zin in hebben en helemaal geen rekening houden met andere.
Nou ik hoop dat het verhaal voor wat entertainment gezorgd heeft!! Goed weekend allemaal en voor de mensen die de tour volgen veel plezier met de etappe van vandaag!!! Vanavond heb ik nog een afscheidfeestje !! Ik zeg proost!
Ik stond als eerste te wachten bij het hek. Echter toen de beveiliging een rij maakte van paaltje met daartussen een lint gespannen stond ik zeker niet meer vooraan. Er waren een aantal mensen die 0 fatsoen hebben. Het waren geen Nederlanders en geen Amerikanen. Een Nederlands zeer vriendelijk meisje liet mij wel voorgaan. Zij wist dat ik daar als eerst zat. De beveiliging vroeg wie er voor een immigration visa een afspraak had. Het was een kleine groepje waaronder ik die hun hand omhoog stak. Een man, licht getint, donker haar en snor stond vooraan. Deze man had echt nul fatsoen!!!! De man was geen Amerikaan en ook geen Nederlander. Hij stond als het eest bij het loket. Ik stond als tweede in de rij en kon vanaf de plek waar ik stond heel goed meeluisteren. Hij had volgens mij twee paspoorten bij zich. De vroeg achter het loket maakte de man al snel duidelijk dat zij zijn zaak niet kon behandelen, omdat het geen immigration zaak was. De man begon over dat hij het nummer had van iemand van de FBI in Tempa had en dat ze die maar moesten bellen. De vrouw achter het loket wiegerde dit denk ik. De man begon steeds meer zijn stem te verheven. En de andere mensen in de rij werden ook stil en richting hun aandacht op het gesprek tussen de man en de ambassade medewerkerster. Hij zijn luidkeels dat hij the consular wilde spreken. Ook dit weigerde de ambassade medewerkster. Nou dat raad je het al. Ik knipperde nog een keer met mijn ogen en daar stonden twee mensen van de beveiliging. Ze vroegen aan de vrouw achter het loket: Are you done with him. De vrouw zei hierop, Yes i am. Waarop de beveilig in alle rust de man naar buiten begeleiden. Niet heel spannend, maar wel apart.
Op het eind was er nog een man, met ongeveer de zelfde omschrijving die meer dan de helft van de papieren niet had..... Ja beetje kansloos en zonde van de tijd van de ambassade medewerkerster. Zorg dat je je voorbereid, van de nalatigheid van jou ondervinden ook andere mensen last. Maar ja er zijn nou eenmaal mensen die lak aan alles hebben! Clint dat is een van mijn pet peeves! Mensen die maar gewoon doen waar ze zelf zin in hebben en helemaal geen rekening houden met andere.
Nou ik hoop dat het verhaal voor wat entertainment gezorgd heeft!! Goed weekend allemaal en voor de mensen die de tour volgen veel plezier met de etappe van vandaag!!! Vanavond heb ik nog een afscheidfeestje !! Ik zeg proost!
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Lexington, Kentucky
Ziva schreef:Ik ben ook wel benieuwd naar de bewaking die iemand verwijderde. Die was het vermoedelijk niet eens met de mensen van het consulaat ofzo?
Ja en schreeuwen werkt dan niet!!!! lol voor de mensen die het nog niet wisten!
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Lexington, Kentucky
NaarNYState schreef:Wooohooooo! Gefeliciteerd, wat een goed gevoelWanneer reis je af naar Katie?
Ik hoop dat ik dinsdag mijn paspoort terug heb. Dan vlieg ik woensdag naar Amerika. Dus nog een paar dagjes voor ik weet "thuis" ben.
Dat is trouwens wel grappig. Sinds vorig jaar oktober voelt dat meer als thuis als hier. Dat is allemaal dus wel snel gegaan!
Lexington, Kentucky
Lexington, Kentucky
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
-
- Amerika-ontdekker
Heerlijk. Probeer ook nog even te genieten van je laatste dagen in NL
Ben benieuwd naar je verdere ervaringen wanneer je in Amerika zit!

Fijn dat het zo soepel is verlopen op de ambassade.
Heel veel geluk en succes gewenst in Amerika! Maar dat gaat vast helemaal goedkomen.
Heel veel geluk en succes gewenst in Amerika! Maar dat gaat vast helemaal goedkomen.
september 2005: California & Nevada (met camper)
mei 2007: Florida
oktober 2007: New York
julie/augustus 2012: California, Arizona, Utah en Nevada
http://letsgousa.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://letsgoflorida.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
mei 2007: Florida
oktober 2007: New York
julie/augustus 2012: California, Arizona, Utah en Nevada
http://letsgousa.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://letsgoflorida.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan ik me helemaal voorstellen! En ja, gaan staan schreeuwen in het Amerikaanse consulaat is natuurlijk een no-no. Idioot. MAAARRR dat maakt eigenlijk allemaal niets uit, want jij hebt je goedkeuring! Woohoo! Onwijs gefeliciteerd! En ja, je hebt nog een flinke weg te gaan, maar geniet nu eerst even!Aquell schreef: Maar ja er zijn nou eenmaal mensen die lak aan alles hebben! Clint dat is een van mijn pet peeves! Mensen die maar gewoon doen waar ze zelf zin in hebben en helemaal geen rekening houden met andere.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Helemaal geweldig, gefeliciteerd hoor.
Gefeliciteerd dat het zo goed is gegaan!
Die van mij komt eraan over een maand! Ik vind het echt super spannend. Hoelang erna krijg je je GC of work permit?
Die van mij komt eraan over een maand! Ik vind het echt super spannend. Hoelang erna krijg je je GC of work permit?
Assia schreef:Gefeliciteerd dat het zo goed is gegaan!
Op het K1 visum kun je eenmaal naar Amerika toe. Daar aangekomen dien je officieel te trouwen. Daarna dien je de OAS (adjustment of status) aan te vragen. Je kunt tijdens je OAS aanvraag ook je EAD (Employment Authorization Document) aanvraag doen. De EAD aanvraag is dan gratis.
Ik weet niet precies hoe het zit met het aanvragen van SSN. Ik heb er in 2004 een gekregen en die heb ik altijd bewaard. De OAS aanvraag kan zes maanden duren. Wellicht kun je Clint zijn blog doorlezen. Hij heeft enkele weken geleden zijn GC ontvangen.
Heel veel succes met je interview. Wat zijn je verdere plannen vanaf daar?
Lexington, Kentucky
Lexington, Kentucky
Aquell:
Ik heb het anders gedaan, we zijn ongepland getrouwd, hier gebleven en de aanvraag AOS hebben we in juni al aangevraagd.
Het is nu eigenlijk alleen het interview nog.
Erna, als alles goed gaat, naar school en werken..
Ik heb het anders gedaan, we zijn ongepland getrouwd, hier gebleven en de aanvraag AOS hebben we in juni al aangevraagd.
Assia schreef:Aquell:
Oke dat kan natuurlijk ook.
Moet je terug naar Nederland voor het interview?
In welke staat woon je nu?
Lexington, Kentucky
Lexington, Kentucky
Nee het interview gaat plaatsvinden in San Francisco en woon er ook.Aquell schreef:Moet je terug naar Nederland voor het interview?
In welke staat woon je nu?

-
- Amerika-ontdekker
Ik had vorige week donderdag vlak na Aquell mijn K1-visum interview en zou mijn visum ook deze week krijgen. Ik was en ben dolblij, afgezien van het feit dat het nu al donderdag is en ik nog steeds niets gekregen of vernomen heb :s Volgens het consulaat is m'n visum afgelopen dinsdag (26e) verstuurd, dan zou ik het visum nu toch al in mijn bezit moeten hebben. Ik ben vanaf dinsdag vrijwel de hele dag thuis gebleven maar geen deurbel, geen briefje, helemaal niets! Hoe lang gaat dit nog duren? Is dit normaal?
Helaas hoorde ik pas op de dag van het interview dat je een postzegel van 7 euro moest meenemen ipv geld en kwam ik er ook later pas achter dat je een tracking number nodig hebt om de boel te traceren maar die heb ik nu dus ook niet... Straks raakt het nog kwijt... Heel frustrerend:s Morgenochtend anders maar even het consulaat bellen.
Hoe zit het nu bij jou Aquell? Heb jij het visum inmiddels al wel? Ik had vandaag trouwens iets op je blog geschreven mocht je het nog niet gelezen hebben.
Is er verder iemand die hier meer van weet, zijn er meer mensen die een soortgelijk visum hebben aangevraagd en na het interview nog zo lang hebben moeten wachten?
Groetjes CrunchnMunch.
Helaas hoorde ik pas op de dag van het interview dat je een postzegel van 7 euro moest meenemen ipv geld en kwam ik er ook later pas achter dat je een tracking number nodig hebt om de boel te traceren maar die heb ik nu dus ook niet... Straks raakt het nog kwijt... Heel frustrerend:s Morgenochtend anders maar even het consulaat bellen.
Hoe zit het nu bij jou Aquell? Heb jij het visum inmiddels al wel? Ik had vandaag trouwens iets op je blog geschreven mocht je het nog niet gelezen hebben.
Is er verder iemand die hier meer van weet, zijn er meer mensen die een soortgelijk visum hebben aangevraagd en na het interview nog zo lang hebben moeten wachten?
Groetjes CrunchnMunch.
Laatst gewijzigd door crunchnmunch op 29 jul 2011, 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
bij mij duurde het een dag of 5 voor het er was na het verstuurd was..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Amerika-ontdekker
Hoezo duurt het zo vreselijk lang voordat je het krijgt nadat het is verzonden
Utrecht is toch niet zo ver van Amsterdam... En waarom verzenden ze het überhaupt zo laat.. Tisk. Ik neem maar aan dat het vandaag of morgen komt want dan is deze week toch echt afgelopen 

-
- Amerika-ontdekker
En ja hoor, rond 11 uur vanochtend ging mijn deurbel... Ik rennen er naartoe en daar stond de postbode met een grote bruine envelop
Voordat ik ga moet ik nog wel een paar dingetjes regelen maar dat zou niet veel tijd moeten kosten. Ik hoop begin september te kunnen vertrekken! Eindelijk... Zo blij!!!!!!
Trouwens, op de visum-sticker in mijn paspoort stond onderaan iets wat ik niet helemaal begrijp: "Annotation: K1 PET. approved by USCIS EAC 19MAY2011 valid to 19SEP2011". Iemand enig idee wat dit betekent? Je visum is toch 6 maanden geldig, je hebt toch 6 maanden om het land binnen te komen? Ik vraag het maar even voor de zekerheid. Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn...

Voordat ik ga moet ik nog wel een paar dingetjes regelen maar dat zou niet veel tijd moeten kosten. Ik hoop begin september te kunnen vertrekken! Eindelijk... Zo blij!!!!!!
Trouwens, op de visum-sticker in mijn paspoort stond onderaan iets wat ik niet helemaal begrijp: "Annotation: K1 PET. approved by USCIS EAC 19MAY2011 valid to 19SEP2011". Iemand enig idee wat dit betekent? Je visum is toch 6 maanden geldig, je hebt toch 6 maanden om het land binnen te komen? Ik vraag het maar even voor de zekerheid. Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn...

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 3475 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 9 Reacties