Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

We gaan weer terug naar Nederland :(

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Sten

Re: We gaan weer terug naar Nederland :(

Bericht door Sten »

Ik vraag me wel af of die kleine in de toekomst zo'n 'heimwee' naar Amerika gaat krijgen als ik toen in mijn tienerjaren. Mijn vader zou destijds emigratie naar Amerika hebben overwogen, maar zag er toch vanaf, anders was ik meteen Amerikaans geweest... Deze nieuwe wereldburger zat er heel dicht tegenaan om als Amerikaan geboren te worden, dat zal toch wat met 'em doen, denk ik.
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Jammer van de terugkeer, maar jullie hebben het iig geprobeerd. Van harte gefeliciteerd met de zwangerschap !!!!!!!
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Moeilijk besluit, maar goed dat jullie de knoop hebben doorgehakt. Succes met de terugverhuizing en gefeliciteerd met de baby!
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

Sten schreef:Ik vraag me wel af of die kleine in de toekomst zo'n 'heimwee' naar Amerika gaat krijgen als ik toen in mijn tienerjaren. Mijn vader zou destijds emigratie naar Amerika hebben overwogen, maar zag er toch vanaf, anders was ik meteen Amerikaans geweest... Deze nieuwe wereldburger zat er heel dicht tegenaan om als Amerikaan geboren te worden, dat zal toch wat met 'em doen, denk ik.
Wie weet... Maar dan mag de kleine over 20 jaar zelf de keuze maken! Wie weet wat er tegen die tijd kan (of niet). Een collega van mij zei ook al, kun je niet de kleine hier krijgen, dan krijgt ie een dubbel paspoort... Nou nee, zo lang willen we niet wachten!
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Moeilijke keuze, maar klinkt verstandig en weloverwogen! En gefeliciteerd met de zwangerschap!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
claudia1970
Amerikafan

Bericht door claudia1970 »

Proficiat met de zwangerschap! Toch een "made in America" produkt ;)

Ook succes met jullie a.s. verhuizing terug naar Nederland, jullie hebben het inderdaad geprobeerd en hoe dan ook, die 7 maanden nemen ze jullie niet meer af toch?
Moving to Maine in 2010

http://claudusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Gewoon je hart volgen, en als dat zo sterk in NL ligt, dan zijn jullie daar straks het gelukkigst. Vwb. carrieres van de partner, zo staan mijn vrouw en ik er ook regelmatig voor: elk van ons had afzonderlijk en alleen veel verder kunnen komen, omdat we dan gemakkelijker hadden kunnen verhuizen naar betere opportunities. Maar daar gaat het niet om in het leven. :) Veel plezier alvast voor straks met de kleine.

Gr., Flipje
BibiS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door BibiS »

Van harte gefeliciteerd met de zwangerschap... hoe voel je je? Jullie hebben een keuze gemaakt op gevoel dus dat komt allemaal goed! Veel succes met de remigratie (noem je dat zo?)
www.Citizenof.com blog vol reis- woon en interieurinspiratie
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Ja, dat heet een remigratie :)
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Waar moet het kind straks heen als het op zoek gaat naar haar/zijn roots? :wink:
Groet,

Old Faithful
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

Dank voor alle lieve reacties!
Ik was een beetje huiverig om op dit forum te plaatsen dat ik liever terug naar huis ga... Maar dat valt gelukkig allemaal mee!
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Natuurlijk niet joh. Het gaat toch om jouw/jullie leven? Ik neem aan dat je zo'n keuze goed overweegt, en bovendien is Amerika niet heilig. Ik kan me goed voorstellen dat jullie plek Nederland is, zeker met de komende dingen (baby, goede baan zoeken). Je moet die tijd die je in Maryland hebt gehad dan ook echt als verrijking zien, mooi dat je dat óók mee hebt mogen maken voor een tijdje.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Sanne, je hebt het 7 maanden geprobeerd. En moest het alleen maar heimwee zijn dat je zou drijven, dan zou ik aanraden om nog iets langer op de tanden te bijten. Maar nu daar de specifieke situatie van je man bij komt, vind ik dat je met opgeheven hoofd kan besluiten dat je het bekeken hebt, maar dat het dus niet voor jullie weggelegd was.
En als je veel heiwmee hebt naar dingen uit Nederland is het krijgen van een baby alles behalve bevorderlijk om de situatie te verbeteren. ;-)
Er is -in mijn ogen- voor jullie situatie geen reden om in de US te blijven.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

En als jullie stug hadden doorgezet en alles was in duigen gevallen zou je toch altijd mensen hebben gehad die zouden zeggen "Ik snap ook niet dat ze niet gewoon eerder naar Nederland terug zijn gekomen" - m.a.w. er is altijd wel iemand die commentaar zal hebben, maar daar moet je je gewoon niets van aantrekken. Het is een heel redelijk, verstandig en goed doordacht besluit, en het meest belangrijke: het is jullie besluit waar verder niemand iets mee te maken heeft.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Het is totaal niet te vergelijken met wat ik hier pas meemaakte: iemand die jarenlang in zijn procedure zat om Canada in te geraken, hier 2 maanden is, en dan besluit dat het niet was wat hij zocht en linea recta het vliegtuig op stapte om terug te keren naar Nederland. :shock:
Of een ongehuwde zeer jonge moeder die samen met haar vader en kindje naar hier verhuisde nadat ze dus ook al jaren bezig waren om hier te geraken, en die binnen de maand terug het vliegtuig naar Nederland op stapt... :shock:
Kijk, bij zo'n mensen zie je mij dus niet zeggen "ik denk dat je een goede beslissing hebt genomen". Daar zeg ik dingen die die mensen liever niet horen. ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Er speelt bij jullie ook zoveel. Het is toch best wel wat om een kind in een ander land te krijgen (weet ik uit driemaal ervaring ;)) en als je dan niet echt je hart daar hebt en ook geen familie, dan is dat al een heel goede reden om terug te keren. Komt nog bij de harde studie van je man en dan geen baan. Sowieso vind ik trouwens, dat er niet te oordelen valt over zulke levensbeslissingen. Live and let live, ik houd wel van die filosofie, die ik overal om me heen zie. Van buiten kun je allerlei oordelen hebben, maar niemand, behalve degenen, die het meemaken, kent het complete "binnen".
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Heimwee is heel vervelend en kan bijzonder langdurig zijn. Van harte gefeliciteerd met de zwangerschap en alvast "welcome back". :thumbup:
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Gefeliciteerd met de zwangerschap!! Jammer dat het voor je man niet gelukt is qua werk, hoop dat het sollicitatie gesprek in Nederland goed is verlopen overigens. Als hij wel een plek had kunnen bemachtigen in de VS, zouden jullie dan zijn gebleven? Kan me voorstellen dat het misschien lastig is om de zwangerschap door te komen met een gevoel van heimwee etc.
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

Ja, het werkloos zijn en de financien die daaraan hangen is doorslaggevend geweest. Als hij wel de baan had gekregen die hij op het oog had, waren we gebleven.

Mijn man heeft een "voorspoedig" Skype gesprek gehad afgelopen zondag. En we denken dat het 80% goed zit... Nog even afwachten, maar hij kan wellicht 1 september al beginnen!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Gefeliciteerd ! (Jammer dat het moment van conceptie niet geldt voor citizenship....)

Je hebt gelijk wat betreft de recessie, en ik denk dat het economisch (nog) slechter zal gaan de komende jaren.
Maar houdt je contacten warm, wie weet hoe we er over een aantal jaar voorstaan en wat er dan mogelijk is ! Plus dan kun je een ander deel van de US proberen - in mijn ervaring zijn de mensen in het MiddenWesten beduidend meer sociabel dan de oost- of de westkust.
En dan is er ook nog..... Canada !

Sterkte met de verhuizing zometeen !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer