Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2013 Slow Chat

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: DV-2013 Slow Chat

Bericht door Thierry73 »

Wij gaan uiteraard weer meedoen. :)

In dat kader...
Weet iemand een fotograaf in de regio Heerhugowaard/Alkmaar/Hoorn die de benodigde foto's kan maken?
Vorig jaar hebben we het zelf gedaan, maar dat was geen succes.

Probleem is vooral het formaat en dat ik ze digitaal wil :P
Ripley6174
Amerika-ontdekker

Bericht door Ripley6174 »

Daar kan ik je niet mee helpen, maar mocht je nog in Utrecht komen, raad ik Foto Verhoeff aan, vlakbij het Centraal Station.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Wij doen ook weer mee dit jaar. Denk niet dat we ons beide weer op de eerste inschrijvingsdag gaan inschrijven overigens ;) Ach, zo'n fout zullen ze niet gauw weer maken denk ik eigenlijk, maar goed. Het fiasco van DV-2012 heeft mij erg hard geraakt, maar we gaan er bij DV-2013 weer helemaal voor. Voor ons voelt het alsnog heel vanzelfsprekend om weer mee te doen. We hebben ons hele leven (ach ja, we zijn nog jong..) eigenlijk afgesteld om uiteindelijk permanent in de VS te wonen, studies, stages, geld sparen etc. Ik denk niet dat er iets zal zijn wat ons op andere ideeën kan brengen.
Vind het wel fijn om te lezen dat het de andere users die de keus hebben gemaakt om niet mee te doen, goed afgaat!
Amerikanist
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Amerikanist »

Heeft iemand een link naar een topic of site met een overzichtelijke checklist voor welke informatie, documenten enzovoorts ik allemaal ga nodig hebben?

Het wordt mijn eerste inschrijving en ik wil het natuurlijk allemaal in orde hebben.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Nou er is echt wel genoeg te vinden op dit forum dus ik weet niet of je wel gezocht hebt?

Hier is een voorbeeld: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 12&t=21131
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Nog eventjes en dan gaan we weer beginnen :P

foto's zijn gemaakt dus kom maar op :)
Amerikanist
Amerikafan

Vandaag ga ik ook foto's laten maken, hoop dat ze goed zullen zijn. :thumbup:
Sabrina1985
Amerikafan

Bericht door Sabrina1985 »

Ehm... stomme vraag misschien. Maar de foto's zijn toch dezelfde foto's als bij een visumaanvraag qua formaat!?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Er staat een link naar een pdf op de officiele website. Daar staan de specificaties van de foto in. En als je helemaal zeker wilt zijn, dan wacht je nog tot morgen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
gothax
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door gothax »

Hallo allemaal,
Ik heb even een vraag.. ik ben in Shanghai, China geboren en ben op m'n 4e naar Nederland
gekomen. Ik heb toen mijn Chinese paspoort opgegeven en heb sindsdien een Nederlands paspoort
(en nationaliteit dus) Beide ouders zijn overigens Chinees.. Ik vroeg me af of ik nu wel of niet
in aanmerking kom voor de DV-2013 en indien ik hier niet voor in aanmerking kom,
is er dan nog een andere manier mee te doen aan de DV-2013?

Overigens studeer ik momenteel en ben ik 22 jaar en ongehuwd :)

Alvast bedankt! :)
coukie
Amerikafan
Partner van: Erwin

Bericht door coukie »

Als je de instructies leest op de website over het wel dan niet in aanmerking komt, lees je het volgende,

Native of a qualifying country: In most cases, this means the country in which you were born. However, there are two other ways you may be able to qualify. First, if you were born in a country whose natives are ineligible but your spouse was born in a country whose natives are eligible, you can claim your spouse’s country of birth—provided that both you and your spouse are on the selected entry, are issued visas, and enter the United States simultaneously. Second, if you were born in a country whose natives are ineligible, but neither of your parents was born there or resided there at the time of your birth, you may claim nativity in one of your parents’ countries of birth if it is a country whose natives qualify for the DV-2013 program.

Dus ik vrees er een beetje voor........
Received Green Card Jan 2014
Became US citizen Nov 2019
# finally home!
gothax
Amerika-newbie

Bericht door gothax »

ja ik had het inderdaad al gelezen, vind het wel een beetje krom omdat ik zo'n beetje mijn hele leven hier in Nederland heb doorgebracht..
maarja, aan de andere kant begrijp ik het wel want ik blijf toch een aziaat (qua uiterlijk...) maar ik hoop dat er misschien toch wat mogelijk is,
of een evt. workaround ofzo, dat zou mooi zijn :)
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Wachten tot China wel eligible wordt of trouwen met een Nederlandse :D

Waarom is China trouwens niet eligible? Vanwege high admission of om een andere reden?
coukie
Amerikafan
Partner van: Erwin

Bericht door coukie »

Ja trouwen is natuurlijk een optie :lol: het is inderdaad niet altijd zoals we het zouden willen, en al woon je al je hele leven in een ander land, je geboorteland kan je nu eenmaal niet veranderen.
Is exchange student geen optie? aangezien je nog studeert?
Received Green Card Jan 2014
Became US citizen Nov 2019
# finally home!
gothax
Amerika-newbie

Bericht door gothax »

haha, trouwen..moet er nog niet aan denken :wink:
exchange student zal alleen gaan als ik daar ook daadwerkelijk iets ga doen voor mijn studie..of niet?
ik zou ook graag permanent in de VS kunnen/willen blijven dus een tijdelijke visa is niet direct iets waar
ik gelijk aan dacht..maar misschien zijn er meer mogelijkheden met een tijdelijke visa dan ik me in de eerste
instantie voorstel :)

nog even wat toelichting: ik ben muzikant en wil graag een beetje op en neer pendelen tussen de VS (specifiek: LA)
en Europa.. daarvoor zou ik dan nog de belgische nationaliteit moeten aannemen (heb er familie) en ik zou
graag in beide landen een huis willen kopen. ik zou graag in de VS willen verblijven op de momenten dat ik geen
"muziek hoef te maken" (vrij heb)

edit: ik heb ook even snel gekeken naar een O visa maar de "internationale erkenning" ontbreekt, ik neem aan dat
artikelen in muziekbladen en hitlijsten niet echt voldoende is? en dat er meer gedoeld wordt op awards etc?
Laatst gewijzigd door gothax op 03 okt 2011, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ziva schreef: Waarom is China trouwens niet eligible? Vanwege high admission of om een andere reden?
Landen van waaruit via andere wegen al veel mensen binnen komen, mogen niet deelnemen aan de loterij, bv. Engeland en Canada ook niet. Dit omdat het de *diversity* lottery is, en die mensen dus al ruim vertegenwoordigd zijn.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Amerikanist
Amerikafan

Ik ben er klaar voor.

Veel succes allemaal!
Robertdekok
Amerika-ontdekker

Bericht door Robertdekok »

Zo, hij hangt er weer in ! :thumbup:

Hopen dat ik dit jaar word gekozen met weer een laag registratienummer, die niet achteraf word herzien door een systeem falen waarbij je bij de correctie
ronde buiten de boot piest. Maar ook ik, heb er weer zin in en het word straks vast weer spannend en vooral gezellig op dit forum. Nog even !

Succes allen met de registratie en vooral de uitkomst straks!

Cheers,

Robert !
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Vragen over pasfoto's kan je hier stellen (of de antwoorden opzoeken ;-) ):
viewtopic.php?f=12&t=37296&p=633102#p633102
Elke
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Benieuwd of er 1 mei winnaars zijn die zich weer aan durven te melden op de eerste dag. Wij wachten in ieder geval nog even.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer