Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2013 Slow Chat

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Daniel82
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: DV-2013 Slow Chat

Bericht door Daniel82 »

Centrino schreef:
Loek schreef:Ik denk dat emigranten nog te weinig gebruik maken van de gelegenheid hun naam te wijzigen (lees: vereenvoudigen) bij emigratie naar de US.
Interessante bedenking, Loek. Op welk ogenblik zou je dan die keuze moeten maken? Ter gelegenheid van het interview op de ambassade? Op de formulieren die je invult, moet je toch de naam invullen zoals hij op je geboortecertificaat staat, of niet?
hier ben ik dus ook nieuwsgierig naar. dan ben ik toeminst :twisted: af van die ver.... :twisted: doop namen. vind Daniël gewoon veel beter klinken.
Zie http://www.daanski.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor verslagen van onze roadtrip (Orlando - New York, New York - Chicago) en andere verslagen ;-).
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Loek schreef: You May Petition For The Following Family Members:

- Spouse (husband or wife)
- Unmarried children under 21
- Unmarried son or daughter of any age

Application Process

To obtain a green card for your family member, you must:

- File Form I-130, Petition for Alien Relative
- Provide proof of your status to demonstrate that you are a permanent resident.
- Submit evidence of the qualifying relationship such as a birth certificate, marriage certificate, divorce decree, etc. See the form instructions for specific documents required.
- Submit proof of any legal name change for you or your family member (the beneficiary).

Deze regels gelden dus blijkbaar voor GC als gevolg van huwelijk. Ik kan echter niets vinden mbt een GC door de DV lottery.
Dat is bij een Form I-130. Dat is volgens mij na een huwelijk. Dus als je in Nederland bijvoorbeeld bent getrouwd en dan vervolgens samen naar Amerika wilt en dan voor de Nederlandse persoon de greencard wil aanvragen. Die laatste regel over name change gaat er volgens mij dan om dat, in het geval de Nederlandse persoon de naam heeft gewijzigd na het huwelijk, je bewijs moet mee sturen van die naamswijziging. Er staat niet dat je een aanvraag voor een naamswijziging kan mee sturen.

Nu heb ik zelf gebruik gemaakt van de K1-procedure en ik denk dat ik die documenten toch wel 10x goed heb doorgelezen, maar ik heb nergens zien staan dat ik een naamswijziging mocht aanvragen.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ik kan alleen spreken over wat wij zelf hebben meegemaakt, en dat betrefte een GC via huwelijk. De naamswijziging vond plaats tijdens het "interview" op het consulaat, maar dat ging in die tijd (1993) heel anders en veel minder formeel dan nu. Ik hoor dat mensen tegenwoordig worden geinterviewd vanachter het glas bij de balie; wij werden in een kantoor bij de consul naar binnen gebracht en zaten in comfortable fauteuils. Het was ook meer een gezellig gesprek dan een interview. Maar ja, er is een hoop veranderd in de laatste 20 jaar...
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ik weet dat ik tijdens mijn aanvraag gewoon mijn mans naam op alle papieren heb geschreven (in plaats van de meisjesnaam die in mijn paspoort stond). Omdat een huwelijks certificaat in de VS gezien wordt als een reden tot een "legal name change" was dat geen enkel probleem.Dus als je je naam wil veranderen naar de naam van je echtgenoot, dan is dat geen enkel probleem. Wil je iets anders (tijdens de aanvraag procedure dan), dan zul je een officiele naamswijziging moeten doen.

Daarna kan je je naam inderdaad legaal veranderen via je naturalisatie (of anders gewoon zelf in je lokale county court, zo moeilijk is het hier niet).
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik ben hier op een L2, en heb geprobeerd op mijn debit card en rijbewijs, mijn getrouwde naam te krijgen, of anders beide. Maar helaas, wat ik ook invulde, overal werd automatisch de naam uit mijn paspoort gebruikt, mijn meisjesnaam dus (ondanks dat de bank wel aangaf dat ik het zelf kon aangeven). Heel onhandig, want die gebruik ik in het dagelijks leven dus nooit (alleen om vliegtickets te boeken).

Zou mooi zijn als het bij een greencard wel kan, dan kun je daarna alles op die greencard laten baseren.
Terug in Texas!
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Nou het wachten kan voor ons weer beginnen. We hebben ons ook weer aangemeld! Wel op verschillende dagen, en niet meer in de eerste week. Denk eigenlijk niet dat het iets uit zou maken, maar ach!
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Gaat lukken SemJes! Mark my words
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Bedankt Inge! Hoe is het inmiddels bij jullie? Al klaar voor de trouwerij (november toch?)?
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

Zooo net ingevuld.
Wilde eerst tegendraads op de laatste dag invullen maaar durfde dit niet aan ivm tijdsverschil en misschien het net te druk hebben die dag en het daardoor missen !! :lol:

Veel luck iedereen !! en hopen dat het deze iets normaler zal verlopen !

Zo te zien moeten we ook een AA-Rotterdam-chapter gaan oprichten geloof ik. Procentueel veel Rotterdammers nl. !! :lol:
Allseries
Amerika-ontdekker

Bericht door Allseries »

Ik heb voor het eerst dit jaar meegedaan.
Ben een jongen van 20, en mijn vriend komt uit Amerika (is hier voor zijn werk).
We zijn al een hele tijd bij elkaar, maar d.m.v trouwen kom ik Amerika ook al niet binnen omdat ze je geen greencard kan krijgen op basis van homo-huwelijk.
Dit is dus een andere manier, de kans is natuurlijk erg klein dat ik het ga winnen.
Maar niet geschoten is altijd mis!
vbezemer
Amerika-newbie

Bericht door vbezemer »

vraagje: mocht je de gelukkige zijn die een GC krijgt toebedeeld, per wanneer moet je dan definitief antwoord geven dat je deze accepteert?

is dat direct na uitnodiging voor het interview of kan je het tot eind 2012 'rekken' ?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Misschien hier eens lezen, daar staat meer uitleg er over de mogelijkheden van rekken:
viewtopic.php?f=12&t=35766
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
kaap koraal
Amerikakenner

kaap koraal schreef:Zooo net ingevuld.
Wilde eerst tegendraads op de laatste dag invullen maaar durfde dit niet aan ivm tijdsverschil en misschien het net te druk hebben die dag en het daardoor te missen !! :lol:

Veel luck iedereen !! en hopen dat het deze keer iets normaler zal verlopen !

Zo te zien moeten we ook een AA-Rotterdam-chapter gaan oprichten geloof ik. Procentueel veel Rotterdammers nl. !! :lol:
Sorry maar ik zag nog wat vreemde zinsopbouw in mijn vorige comment en wilde dat veranderen maar drukte op "citeer". Gaat de "wijzig" knop op een gegeven moment weg ?? Ja, dus.

Dan nog maar wat anders "leuks/bijgeloof/toevalligheidje" op de verzamellijst van de deelnemers ben ik 43e ...laat dat nu net mijn leeftijd zijn !!
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

@Semjes, ja we trouwen op 11/11/11 in Rotterdam. De dag erna stuur ik de papieren op en dan maar afwachten he...
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Leuke datum! Alvast een hele fijne dag gewenst, en hou ons op de hoogte hoe het allemaal verder gaat he :thumbup:

@KK: dit moet dan wel jouw jaar zijn!! Ons nummer.. 39.. hmm even denken... okey wij winnen dan ook gewoon! De 3 staat voor 3 keer meedoen + dat we dus samen al 6 keer hebben meegedaan (3+6) = 9 :D
kaap koraal
Amerikakenner

inge67 schreef:@Semjes, ja we trouwen op 11/11/11 in Rotterdam. De dag erna stuur ik de papieren op en dan maar afwachten he...

Waarom Rotterdam ??

Datum is wel makkelijk zodat je toekomstige man het zich wel zal moeten herinneren ! :)

@Semjes: Ja, op die manier kan je er idd vaak altijd wel wat uithalen. :lol:
nitwit
Amerikafan

Bericht door nitwit »

Ik moet zeggen dat mijn man en ik onze twijfels hadden, maar we hebben ons toch nog even op het laatste moment ingeschreven. Hopelijk is het voor ons "'3x=scheepsrecht". Spannend!!!

Wie van de mensen die afgelopen jaar gewonnen hadden (in mei) doen nu weer mee?
robbie35`
Amerika-newbie

Bericht door robbie35` »

wij hebben vanochtend op de valreep snel nog de foto's klaar zitten maken en ingeschreven, echt erg, het stond al een maand op de agenda maar was er niet van gekomen, laatste keer dat ik dit zo lang laat duren :) maar gelukkig nog op tijd !
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

@kaapkoraal Ja mijn toekomstige zal echt moeite moeten doen om onze trouwdatum te vergeten ;)

We hebben gekozen voor Rotterdam omdat ze in onze gemeente geen huwelijken sluiten op 11/11 (dat is in België een feestdag). Aangezien Eelco Nederlander is kunnen we dus ook in Nederland trouwen. En hij is Rotterdammer dus....
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Re: DV-2013: instructies en deelnemers

Bericht door markgoestoamerica »

Nog 94 dagen en 17 uur...
If you can dream it...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht