Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Jong en emigreren

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Tess84
Amerika-ontdekker

Bericht door Tess84 »

Magnolia87 schreef:Haha het is té grappig om te zien hoe mensen hier serieus ingaan op die lulverhalen van jordans en diandenhertog, haha :D Ze zijn 14 jaar, en die diandenhertog zegt ze ze volgend jaar naar amerika gaan, daar willen kijken voor een huis en een baan en als het ff kan daar gelijk blijven? Whahahaha sorry hoor maar dat is echt té komisch :D 14 jaar, kom op zeg!!
Het verhaal is niet realistisch maar waarschijnlijk komen ze hier op het forum om wat informatie te verzamelen. Om ze dan gelijk zo af te kraken vind ik ook een beetje onnodig.
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

Magnolia87 schreef:Haha het is té grappig om te zien hoe mensen hier serieus ingaan op die lulverhalen van jordans en diandenhertog, haha :D Ze zijn 14 jaar, en die diandenhertog zegt ze ze volgend jaar naar amerika gaan, daar willen kijken voor een huis en een baan en als het ff kan daar gelijk blijven? Whahahaha sorry hoor maar dat is echt té komisch :D 14 jaar, kom op zeg!!
Haha, het is niet grappig hoe judgmental en bot jij bent over mensen zoals Jordans en Diandenhertog, hahahahhahaha :? ; terwijl je zover ik kan lezen op deze forum je meeste info van Oprah Winfrey haalt, haahahahahahahahah :lol: :lol: :lol: :roll: Vooral het laatste is echt te komisch!!! Kom op zeg!!
Laatst gewijzigd door Xerxes op 12 jun 2006, 00:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

diandenhertog schreef:ik ga met jordsons volgend jaar naar amerika en jordsons ( wij noemen hem jordy ) en we gaan daar voor een huis en werk kijken en als het kan en het mee zit dan blijven we daar meteen in florida miami en wil daar vrachtwagen chauffeur worden maar daar hebben ze bijna alleen maar met een neus en dan wil ik een volvo globetrotter 660 PK daar naar toe halen en dan samen mer jordy op een auto gaan zitten is dat wijs of niet
Hey Dian: toen ik nog in NL woonde en ik was toen een iets van 15 jaar oud, had ik dezelfde droom als jij, samen met een vriendin Audrey zouden wij naar NYC verhuizen om met de dansers van Madonna (ten tijden van Vogue) te ontmoeten en bevriend te raken; wij dagdroomden over ons appartementje die we zouden huren en ons leven daar, etc.

Audrey heeft nu een happy life in NL, ikzelf woon al jaren in de VS (meteen na mijn middelbare school diploma hier naar toe verhuisd en heb jaren in NYC gewoond en woon nu al heel gelukkig in L.A., ik heb mijn eigen huis, 3 autos, fantastische partner en mijn beste vriendin Angel woont met mij). Kortom mijn fantasieen en dromen hebben mij hier op weg geholpen. Natuurlijk moet je ook goed je best doen om een diploma te hebben, enz. maar dagdromen, etc. horen allemaal tot het verwezenlijken van je goals en dromen.

mazzel

Xerxes
Laatst gewijzigd door Xerxes op 12 jun 2006, 00:12, 1 keer totaal gewijzigd.
American
Californian
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wie zei hier ook al weer dat jonge leerkrachten zich het beste konden inleven in de leefwereld van die jonge kinderen?... :? :? :roll:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Op de Blog van Magnolia87 heeft ze als favoriet films:
Favorite Movies
Miss Congeniality, Grease, Coyote Ugly

Allemaal films over vrouwen die iets bereikt hebben waarin niemand geloofde. Laat de anderen ook alsjeblieft hun dromen proberen uit te laten komen!!
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

a4plus schreef:Op de Blog van Magnolia87 heeft ze als favoriet films:
Favorite Movies
Miss Congeniality, Grease, Coyote Ugly

Allemaal films over vrouwen die iets bereikt hebben waarin niemand geloofde. Laat de anderen ook alsjeblieft hun dromen proberen uit te laten komen!!
Wat een research... :wink:
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Aim for the moon, if you miss, you will still reach the stars.
De mensen die je voor gek uitmaken, zijn vaak de mensen die zelf niets bereikt hebben in hun leven... :D
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

fcolos schreef:Aim for the moon, if you miss, you will still reach the stars.
De mensen die je voor gek uitmaken, zijn vaak de mensen die zelf niets bereikt hebben in hun leven... :D
LOL :D Het is wel waar...

Toen ik 14 was, riep ik "mijn eerste auto wordt een Ford Mustang!!!"

... mensen lachten mij uit...

Nu ben ik 25 en mijn eerste auto... is een Ford Mustang. En ik lach het hardst... :D
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Precies wat ik bedoel. Zo heb ik altijd gezworen dat mijn eerste auto een cabrio zou zijn. tot ieders verbazing was dat ook zo (Mazda MX5 / Miata) :D:P
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Krijg het warm van al die dromen die uitkomen, of is het toch de hitte :) Heb pas mijn Mustang 66 verkocht, mijn Cabrio (Suzuki Grand Vitara) is terug naar de Leasemaatschappij en verplaats me in een oude rotte Peugeot 205, en mijn Harley is nu in de verkoop allemaal voor ons nieuwe leven in Texas. Maar is het allemaal zeker waard.

Aan alle dromers: dream on!
Magnolia87
Amerikakenner

Bericht door Magnolia87 »

14 jaar is niet mijn leeftijdscatogorie. Maar iemand moet die 2 jongens toch uit hun droom helpen, aangezien ze denken op hun 16e aan een baan te kunnen komen in amerika én een huis te kunnen kopen. Ze mogen heus wel hun eigen dromen hebben, maar om nou te gaan zeggen dat ze over 2 jaar werk gaan zoeken en kijkenv oor een huis dat is wel echt té onrealistisch.
Magnolia87
Amerikakenner

En over dat Oprah, ik heb één keer een topic geopend waarin ik informatie van een Oprah-show gebruikt heb. Ik zit écht niet elke dag voor de buis Oprah te kijken, ik zie het misschien 5 keer per jaar, that's it.
all american girl
Amerika-ontdekker

Bericht door all american girl »

live and let live..

misschien komen ze daar nog wel achter, maar laat ze toch lekker dromen. Daar ben je jong voor toch?! en zoals anderen al zeggen.. wat zullen hun straks lachen als ze zoiets wel voor elkaar krijgen!
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

Magnolia87 schreef:14 jaar is niet mijn leeftijdscatogorie. Maar iemand moet die 2 jongens toch uit hun droom helpen, aangezien ze denken op hun 16e aan een baan te kunnen komen in amerika én een huis te kunnen kopen. Ze mogen heus wel hun eigen dromen hebben, maar om nou te gaan zeggen dat ze over 2 jaar werk gaan zoeken en kijkenv oor een huis dat is wel echt té onrealistisch.
Dus jij besluit om die 2 jongens maar uit hun droom te helpen? Who made you God? Het is gewoon Control Freakish, en zoals ik al zei met mijn ervaring, ik droomde dit soort dingen met mijn beste vriendin toen ik 15 was en deelde dit mee met al mijn leraren toendertijd, sommige lachtten mij uit en anderen waren gewoon aardig, 3 jaar daarna emigreerde ik naar Amerika, 6 jaar later ben ik Amerikaan, op m'n 28e koop ik mijn eerste townhouse in het midden van West Hollywood, etc. etc.

Het is niet dat jij ze zou graag wilde helpen om in de realiteit te komen; You just wanted to be cruel and funny at someone else's expense, which is pretty shitty!
Laatst gewijzigd door Xerxes op 12 jun 2006, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
American
Californian
Magnolia87
Amerikakenner

@ Jordons & Diandenhertog: Ik had inderdaad niet zo bot moeten wezen tegen jullie, sorry. Omdat iemand anders zei dat jullie hier waarschijnlijk komen om informatie te verzamelen, zal ik even wat info geven. Ten eerste: leuk dat jullie volgend naar met z'n 2en naar de familie (??) van Jordons gaan! Zelf ben ik ook toen ik 13 was in de zomer een maand naar mijn tante in Amerika geweest,en ik heb daar een fantastische tijd gehad! Jullie zijn nu 14 jaar, dus volgend jaar 15 of 16. Dian zegt dat jullie daar dan willen blijven, en naar een baan en huis zoeken. Om het nu dan maar even op een niet botte manier te zeggen: dit is helaas niet mogelijk. Je kunt niet zomaar gewoon op je 15/16e naar Amerika komen om daar vervolgens te blijven. Er staat hier op het forum heel veel informatie (zoals je waarschijnlijk weet) over emigreren naar Amerika. Lees het allemaal eens goed door zal ik zeggen, zodat je een beetje een reeel beeld van emigreren hebt. Ik hoop voor jullie dat jullie dromen ooit uitkomen, al zal het niet op manier gaan zoals Dian beschreef.
Magnolia87
Amerikakenner

all american girl schreef:live and let live..

misschien komen ze daar nog wel achter, maar laat ze toch lekker dromen. Daar ben je jong voor toch?! en zoals anderen al zeggen.. wat zullen hun straks lachen als ze zoiets wel voor elkaar krijgen!
Ik zeg toch ook niet dat ze het nooit voor elkaar zullen krijgen? Het is best mogelijk om te emigreren naar Amerika, het zal alleen sowieso niet lukken op hun 15/16e. Dat probeerde ik duidelijk te maken, alleen op de verkeerde manier. Ik heb mijn excuses al aangeboden in een bericht hierboven.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Goedzo meissie, netjes om zo excuus aan te bieden en nu allemaal weer lekker verder dromen, hoe oud je ook bent! :D
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Even (mede ter verdediging van Magnolia' eerste reakties): we hebben diverse malen al verzoeken om info en hulp van personen met ternauwernood kwalificaties. Een aantal van ons kwamen dan toch met suggesties, doorverwijzingen etc. in antwoord daarop. Te vaak bleek dan achteraf dat we voor het lapje waren gehouden, dat ergens een of meer personen zich ongans zat(en) te lachen achter hun computers.

Verder is de realiteit voor (de meeste) immigranten dat je de juiste kwalificaties moet hebben en dat de quota snel gevuld zijn. De immigratie-politiek van de US is ten eerste gezinshereniging, de import van arbeid staat op een tweede plaats en men is alleen geinteresseerd in werkers die hoog opgeleid zijn dan wel unieke ervaring hebben. En dan nog is het niet makkelijk een visum te veroveren.

Inderdaad er zijn ook grote aantallen illegalen die "eenvoudiger" werk doen maar het merendeel daarvan wordt in veel opzichten uitgebuit. Ook denk ik dat veel Nederlanders niet zullen voelen voor de condities waaronder veel Hispanics hier werken: geen verzekeringen, in feite geen enkele zekerheid behalve dat de dagen lang zijn, het werk zwaar, soms ook vies, de hitte enorm, en de betaling laag.

Voor Xerxes: je vertelt vlgs. mij je verhaal wel wat summier en geeft zo een te rooskleurige indruk.
Voor werkgebonden tijdelijke visa moet je minstens een bachelorsdegree hebben. Als jij dat inderdaad op je 18e al behaald had, chapeau !
Zes jaar later Amerikaan, dat kan op die route niet. Met een tijdelijke vergunning moet je eerst aan de race voor de groene kaart beginnen, dat duurt vier tot zes jaar. Pas daarna, als permanent resident, gaan de (vijf) jaren tellen voor citizenship. Totaal dus 10, 12 jaar voor een werkgebonden immigrant.

Overigens gefeliciteerd met je townhouse in WestHollywood - ik keek even op de MLS en vermoed dat we toch over minimaal een half miljoen dollar praten. Voor veel Amerikanen is een eigen huis - zeker in de buurt waarin jij kocht - een niet meer te bereiken ideaal geworden. Voor veel van bovengenoemde immigranten, die minder verdienen dan het minimum loon, betekent woonruimte een oude schuur, een omgebouwde garage of een trailer met teveel inwoners. Wat heet, ik ken zelfs mensen met een goed inkomen die zo wonen - als ze maar wat tegenslag hebben gehad zoals tijdelijke werkloosheid of ziekte in het gezin met de bijbehorende hoge rekeningen.
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

oortjes schreef:Even (mede ter verdediging van Magnolia' eerste reakties): we hebben diverse malen al verzoeken om info en hulp van personen met ternauwernood kwalificaties. Een aantal van ons kwamen dan toch met suggesties, doorverwijzingen etc. in antwoord daarop. Te vaak bleek dan achteraf dat we voor het lapje waren gehouden, dat ergens een of meer personen zich ongans zat(en) te lachen achter hun computers. Wow, Super-Vision, Cool!!!!

Verder is de realiteit voor (de meeste) immigranten dat je de juiste kwalificaties moet hebben en dat de quota snel gevuld zijn. De immigratie-politiek van de US is ten eerste gezinshereniging, de import van arbeid staat op een tweede plaats en men is alleen geinteresseerd in werkers die hoog opgeleid zijn dan wel unieke ervaring hebben. En dan nog is het niet makkelijk een visum te veroveren.

Inderdaad er zijn ook grote aantallen illegalen die "eenvoudiger" werk doen maar het merendeel daarvan wordt in veel opzichten uitgebuit. Ook denk ik dat veel Nederlanders niet zullen voelen voor de condities waaronder veel Hispanics hier werken: geen verzekeringen, in feite geen enkele zekerheid behalve dat de dagen lang zijn, het werk zwaar, soms ook vies, de hitte enorm, en de betaling laag.

Voor Xerxes: je vertelt vlgs. mij je verhaal wel wat summier en geeft zo een te rooskleurige indruk. I'm so sorry
Voor werkgebonden tijdelijke visa moet je minstens een bachelorsdegree hebben. Als jij dat inderdaad op je 18e al behaald had, chapeau ! Duh! :roll:
Zes jaar later Amerikaan, dat kan op die route niet. Met een tijdelijke vergunning Assumption moet je eerst aan de race voor de groene kaart beginnen, dat duurt vier tot zes jaar. Pas daarna, als permanent resident, gaan de (vijf) jaren tellen voor citizenship. Totaal dus 10, 12 jaar voor een werkgebonden immigrant.

Overigens gefeliciteerd met je townhouse in WestHollywood Bedankt!! Het is al een tijdje geleden, maar nogmaals bedankt!!! - ik keek even op de MLS ???Waarom??? en vermoed dat we toch over minimaal een half miljoen dollar praten het is nu meer waard dan dat!!!. Voor veel Amerikanen is een eigen huis - zeker in de buurt waarin jij kocht - een niet meer te bereiken ideaal geworden not my problem. Voor veel van bovengenoemde immigranten, die minder verdienen dan het minimum loon, betekent woonruimte een oude schuur, een omgebouwde garage of een trailer met teveel inwoners. Wat heet, ik ken zelfs mensen met een goed inkomen die zo wonen - als ze maar wat tegenslag hebben gehad zoals tijdelijke werkloosheid of ziekte in het gezin met de bijbehorende hoge rekeningen.

Voor Oortjes:

Wat vervelend voor je dat je vind dat ik mijn verhaal te summier vertel of dat het te rooskleurig is: I am just not a controlling, resentment filled negative nancy :wink: ik ben een optimist. In mijn andere post (oa, hoe ik hier gekomen ben heb ik vermeld dat het niet altijd makkelijk was!!!!)

Ten eerste kwam ik niet op een tijdelijk werk visum; Vreemd dat je opeens begint te ratelen over een werk visum, het is alsof je aanneemt dat ik via een werk visum het land ben ingekomen... (dat is toch meer jou verhaal???) Als je iets niet weet of niet duidelijk voor je is, vraag eerst maar eens, before you assume!!!

Ik heb nog geen bachelors, Volgend jaar zomer heb ik hem!!!

Dus om het duidelijk te maken, ik kwam niet op een werk visum binnen, ik was illegaal en werkte de vieze baantjes net als sommige Hispanics, Israeliers, Ieren en andere nationaliteiten die illegaal zijn/waren en ik vond het niet erg, ik was immers in Amerika, ik was jong (ben het nog steeds hoor!!!) en tja ik had geen health care, etc. etc. Ik denk dat een groot verschil tussen mij en de sommige Nlse immigranten was/is dat ik niet self-entitled ben en ik verhuisde hier met het doel om hier te blijven, niet om te kijken what I can get en dan weer wegwezen of om trendy te doen.

Daarna won ik een green card, lucky me!!! En alles wat ik heb, mijn leven die ik hier heb, heb ik voor moeten werken, ik geloof niet dat ik ooit in een post heb vermeldt dat mijn fairy godmother op een zondag nacht mijn dromen liet uitkomen door met haar toverstok te waaien. Maar of mijn leven soms moeilijk was, jazeker (Honey, you don't know the half of it!!), veranderde dat mijn rooskleurige optimistische kijk op het leven, nee!!! Ik heb het moeilijk gehad, ik heb lessen geleerd en werk hard, hierdoor kon ik een aantal jaar geleden een mooi huis kopen in West Hollywood. Mijn leven is goed en het begon met een onnozele droom van ik wil in Amerika wonen...

Mijn townhouse, btw, (maybe inform MLS!!!) is meer dan een half miljoen waard (alhoewel ik het 5 jaar geleden gekocht heb 8), just got it refinanced and appraised. More than half of it is paid off.
American
Californian
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Xerxes schreef: Voor Oortjes:

Wat vervelend voor je dat je vind dat ik mijn verhaal te summier vertel of dat het te rooskleurig is: I am just not a controlling, resentment filled negative nancy :wink: ik ben een optimist. In mijn andere post (oa, hoe ik hier gekomen ben heb ik vermeld dat het niet altijd makkelijk was!!!!)

Ten eerste kwam ik niet op een tijdelijk werk visum; Vreemd dat je opeens begint te ratelen over een werk visum, het is alsof je aanneemt dat ik via een werk visum het land ben ingekomen... (dat is toch meer jou verhaal???) Als je iets niet weet of niet duidelijk voor je is, vraag eerst maar eens, before you assume!!!

Ik heb nog geen bachelors, Volgend jaar zomer heb ik hem!!!

Dus om het duidelijk te maken, ik kwam niet op een werk visum binnen, ik was illegaal en werkte de vieze baantjes net als sommige Hispanics, Israeliers, Ieren en andere nationaliteiten die illegaal zijn/waren en ik vond het niet erg, ik was immers in Amerika, ik was jong (ben het nog steeds hoor!!!) en tja ik had geen health care, etc. etc. Ik denk dat een groot verschil tussen mij en de sommige Nlse immigranten was/is dat ik niet self-entitled ben en ik verhuisde hier met het doel om hier te blijven, niet om te kijken what I can get en dan weer wegwezen of om trendy te doen.

Daarna won ik een green card, lucky me!!! En alles wat ik heb, mijn leven die ik hier heb, heb ik voor moeten werken, ik geloof niet dat ik ooit in een post heb vermeldt dat mijn fairy godmother op een zondag nacht mijn dromen liet uitkomen door met haar toverstok te waaien. Maar of mijn leven soms moeilijk was, jazeker (Honey, you don't know the half of it!!), veranderde dat mijn rooskleurige optimistische kijk op het leven, nee!!! Ik heb het moeilijk gehad, ik heb lessen geleerd en werk hard, hierdoor kon ik een aantal jaar geleden een mooi huis kopen in West Hollywood. Mijn leven is goed en het begon met een onnozele droom van ik wil in Amerika wonen...

Mijn townhouse, btw, (maybe inform MLS!!!) is meer dan een half miljoen waard (alhoewel ik het 5 jaar geleden gekocht heb 8), just got it refinanced and appraised. More than half of it is paid off.
Wow, impressive! :o The real American Dream!
Als ik het mag vragen, ik ben nu erg benieuwd wat voor werk je nu doet, zit je in the Show Business? En je studeert er dus ook nog bij?

Dora
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer