Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaringen duties/tax kosten spullen verschepen naar de VS
Re: Ervaringen duties/tax kosten spullen verschepen naar de
Sjah, ik begin wel door te krijgen dat je hier alles op papier moet hebben. Verklaring dat alles is betaald en receipts enzo.
Kreeg laatst ook een rekening van de dokter die ik al contant had betaald, maar waar ik volgens mij geen bewijs van had gekregen. Ook weer achteraan gebeld.
Kreeg laatst ook een rekening van de dokter die ik al contant had betaald, maar waar ik volgens mij geen bewijs van had gekregen. Ook weer achteraan gebeld.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Re: Ervaringen duties/tax kosten spullen verschepen naar de
Bizar he? Dat gevoel heb ik dus ook. Er gaat zoveel nog op papier en desondanks moet je alles bewaren, veel gaat er mis en je moet overal achteraan bellen. Soms krijg je post waarvan je denkt "moet ik nou betalen of niet?"
Ik vond overigens nog een oudere e-mail correspondentie waarin ik eveneens expliciet gevraagd heb of er nog aanvullende kosten bij kwamen en als antwoord kreeg dat de totaalprijs inclusief alles was. Kwam neer op 790,- per m3. Dat is al tegen de grens aan van mijn allereerste offerte waarin werd gezegd dat het tussen de € 500,- en € 800,- per m3 zou liggen. Ik snap er echt niets van, diverse malen zeggen dat de prijs alles inclusief is, geen extra of aanvullende inspecties krijgen bij clearance en dan wel na 6 maanden nog even $280,- willen hebben. To be continued...
Ik vond overigens nog een oudere e-mail correspondentie waarin ik eveneens expliciet gevraagd heb of er nog aanvullende kosten bij kwamen en als antwoord kreeg dat de totaalprijs inclusief alles was. Kwam neer op 790,- per m3. Dat is al tegen de grens aan van mijn allereerste offerte waarin werd gezegd dat het tussen de € 500,- en € 800,- per m3 zou liggen. Ik snap er echt niets van, diverse malen zeggen dat de prijs alles inclusief is, geen extra of aanvullende inspecties krijgen bij clearance en dan wel na 6 maanden nog even $280,- willen hebben. To be continued...
Re: Ervaringen duties/tax kosten spullen verschepen naar de
Wij kregen zelfs een rekening achteraf omdat ons huis te ver van de straat ligt. De verhuizer mocht de vrachtwagen met container volgens hun regels niet op de oprit parkeren. Alles moest overgeladen worden in een bestelbusje! Dit wisten ze vantevoren (bestelbusje hadden ze al mee), maar hadden ons niet ingelicht dat dit extra kosten met zich meebracht
. Gelukkig vergoedde de werkgever de verhuizing van de spullen.

Re: Ervaringen duties/tax kosten spullen verschepen naar de
Ziva, is het bedrijf waar je die alles-in-1 offerte op vroeg hetzelfde bedrijf wat jou nu factureert voor die $280? Of was die 790 euro bij een NL bedrijf en krijg je nu een factuur van een Amerikaans bedrijf?
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Re: Ervaringen duties/tax kosten spullen verschepen naar de
Nee, het is het Nederlandse bedrijf dat mij die e-mail stuurt en blijkbaar heeft hun agent kosten belast gekregen vanwege douane inspectie en die willen ze dus op mij verhalen.
Tot zo ver begrijpelijk ware het niet dat:
1. Er geen enkele doos of wat dan ook van mijn inboedel was opengemaakt, dus wat voor inspectie hebben we het dan over? Een speciale xray of honden ofzo? Kost dat $ 280,- voor 33 dozen?
2. Ik voordat ik met het bedrijf in zee ging nog expliciet gevraagd heb of er nog verdere douane kosten bij zouden komen en ik de mededeling kreeg dat alle normale kosten inbegrepen waren dus tja... is dit abnormaal dan?
3. Mijn spullen zijn in een groepscontainer vervoerd dus dan lijkt het me erg veel geld voor alleen mijn spullen.
4. Na het arriveren van mijn lading heb ik gesproken met de vertegenwoordiger van hun agentschap hier en zij vertelde mij dat er geen extra of afwijkende inspecties nodig waren dus beetje raar dat ze nu na 6 maanden daar ineens mee komen toch?
Ik vraag me af of er een manier is om erachter te komen, buiten hen om, of er wel of geen inspectie op mijn lading geweest is en zo ja, wat voor type inspectie en hoeveel dat kost. Ik heb namelijk het idee dat ze kosten vergeten zijn door slechte administratie (ze hadden destijds ook al een factuur met verkeerde bedragen gestuurd) en hun eigen fout nu op mij proberen te verhalen.
Ik baal er onwijs van want ik was zeer tevreden over het bedrijf en de afhandeling. Ik heb zelfs nog een zeer positieve referentie op hun website gezet en ze aanbevolen bij anderen... en dan zoiets... dat geeft echt een nare smaak. Zeg dan gelijk dat je zelf een fout hebt gemaakt waardoor je administratie niet meer klopt in plaats van de doen alsof ik het allemaal niet snap. Dan ben je eerlijk
Tot zo ver begrijpelijk ware het niet dat:
1. Er geen enkele doos of wat dan ook van mijn inboedel was opengemaakt, dus wat voor inspectie hebben we het dan over? Een speciale xray of honden ofzo? Kost dat $ 280,- voor 33 dozen?
2. Ik voordat ik met het bedrijf in zee ging nog expliciet gevraagd heb of er nog verdere douane kosten bij zouden komen en ik de mededeling kreeg dat alle normale kosten inbegrepen waren dus tja... is dit abnormaal dan?
3. Mijn spullen zijn in een groepscontainer vervoerd dus dan lijkt het me erg veel geld voor alleen mijn spullen.
4. Na het arriveren van mijn lading heb ik gesproken met de vertegenwoordiger van hun agentschap hier en zij vertelde mij dat er geen extra of afwijkende inspecties nodig waren dus beetje raar dat ze nu na 6 maanden daar ineens mee komen toch?
Ik vraag me af of er een manier is om erachter te komen, buiten hen om, of er wel of geen inspectie op mijn lading geweest is en zo ja, wat voor type inspectie en hoeveel dat kost. Ik heb namelijk het idee dat ze kosten vergeten zijn door slechte administratie (ze hadden destijds ook al een factuur met verkeerde bedragen gestuurd) en hun eigen fout nu op mij proberen te verhalen.
Ik baal er onwijs van want ik was zeer tevreden over het bedrijf en de afhandeling. Ik heb zelfs nog een zeer positieve referentie op hun website gezet en ze aanbevolen bij anderen... en dan zoiets... dat geeft echt een nare smaak. Zeg dan gelijk dat je zelf een fout hebt gemaakt waardoor je administratie niet meer klopt in plaats van de doen alsof ik het allemaal niet snap. Dan ben je eerlijk

Re: Ervaringen duties/tax kosten spullen verschepen naar de
Ben het helemaal met je eens, zeer apart verhaal! Het zou misschien nog eens een idee kunnen zijn om het Amerikaanse bedrijf te bellen waar je je spullen heb opgehaald of zij nog gegevens hebben over jouw zending. Wellicht hebben zij nog wel papierwerk daarvan en kunnen ze aantonen dat er geen inspecties waren. Dan mag het NL bedrijf aan tonen waar die extra kosten dan nu ineens vandaan komen...
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
-
- Amerika-expert
- Berichten: 18393
- Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
- Locatie: Oakville, Ontario
- Contacteer:
Re: Ervaringen duties/tax kosten spullen verschepen naar de
ALS er een douane inspectie komt, dan zit die nooit in de initiele prijsafspraak omdat de verhuisfirma zelf ook niet vooraf weet of dat het geval zal zijn, en hoeveel de kosten gaan zijn. Want de kosten zijn afhankelijk van hoe lang de container uiteindelijk op het douaneterrein gestaan heeft. Soms doet de douane de controle snel, soms traag. Maar men moet per dag 'standgeld' betalen.
Ik hoorde ook wel eens dat gedeelde zendingen veel meer kans hebben dan zendingen die door 1 iemand gedaan worden, maar dat is wat onze verhuisfirma zei, en ik heb daar geen cijfers over gezien. Wel zeiden ze ook dat je 25% kans hebt op zo'n controle.
Ik hoorde ook wel eens dat gedeelde zendingen veel meer kans hebben dan zendingen die door 1 iemand gedaan worden, maar dat is wat onze verhuisfirma zei, en ik heb daar geen cijfers over gezien. Wel zeiden ze ook dat je 25% kans hebt op zo'n controle.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Re: Ervaringen duties/tax kosten spullen verschepen naar de
Vreemd, wij hadden ook een extra controle op onze container uit India (er waren ook een paar dozen opengemaakt), maar wij moesten dat direct betalen, nog voordat we onze spullen kregen. Ik dacht overigens dat dit soorten kosten altijd exclusief waren, omdat de verhuizer ook niet vooraf kan weten of ze wel of niet gaan controleren, maar als het verhuisbedrijf jou wat anders heeft verteld moeten ze dat natuurlijk nakomen. Oh, ik lees nu dat ze hebben gezegd dat alle normale kosten inclusief waren, dan valt dit er denk ik inderdaad buiten, want dit is niet standaard.
Bij ons waren de kosten geloof ik ruim $500 voor een volledige 20ft container.
Overigens hadden wij ook nog een kleinere shipment vanuit Nederland, een deelcontainer, die is juist niet gecontroleerd.
Ik zou het ook eens navragen bij het amerikaanse bedrijf, wij hebben destijds dit gewoon met hen afgehandeld, zij zouden precies moeten weten hoe het zit.
Bij ons waren de kosten geloof ik ruim $500 voor een volledige 20ft container.
Overigens hadden wij ook nog een kleinere shipment vanuit Nederland, een deelcontainer, die is juist niet gecontroleerd.
Ik zou het ook eens navragen bij het amerikaanse bedrijf, wij hebben destijds dit gewoon met hen afgehandeld, zij zouden precies moeten weten hoe het zit.
Terug in Texas!
-
- Amerikafan
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 28 dec 2008, 18:37
- Locatie: Woodstock (Atlanta), GA
- Contacteer:
Re: Ervaringen duties/tax kosten spullen verschepen naar de
Ziva
Onder de kosten van inspectie kom je niet onderuit.
Elke is helemaal correct dat dit geen onderdeel is van de prijsofferte en je dus achteraf een extra rekening kan verwachten indien er inspectie heef plaatsgevonden.
Gezien we zelf nog in logistiek hebben gewerkt is het verder ook zo dat de kosten voor een groupage container hoger zijn dan wanneer het gaat om 1 full load die voor rekening van 1 klant is. Op zich zitten in groupage container vaak meer dozen dan in 1 volle container en omdat het hier over meervoud van klanten gaat is er ook nog eens meer papierhandel af te haspelen. Aldus is tijdsduur langer en bijgevolg de kost hoger.
Je kan deze kost betwisten maar vrees dat dit een zeer moeilijk verhaal wordt.
Bart1
Onder de kosten van inspectie kom je niet onderuit.
Elke is helemaal correct dat dit geen onderdeel is van de prijsofferte en je dus achteraf een extra rekening kan verwachten indien er inspectie heef plaatsgevonden.
Gezien we zelf nog in logistiek hebben gewerkt is het verder ook zo dat de kosten voor een groupage container hoger zijn dan wanneer het gaat om 1 full load die voor rekening van 1 klant is. Op zich zitten in groupage container vaak meer dozen dan in 1 volle container en omdat het hier over meervoud van klanten gaat is er ook nog eens meer papierhandel af te haspelen. Aldus is tijdsduur langer en bijgevolg de kost hoger.
Je kan deze kost betwisten maar vrees dat dit een zeer moeilijk verhaal wordt.
Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Ervaringen duties/tax kosten spullen verschepen naar de
Bedankt voor jullie reacties en tips.
Ik ben natuurlijk wel bereid om te betalen maar ik begrijp echt niet dat als ik, de dag nadat mijn spullen aankomen, te horen krijg dat er geen speciale inspecties plaatsvinden, ik vervolgens blij ben omdat dit betekent dat mijn spullen snel komen en ik nog expliciet vraag of er kosten bijkomen, ik nu dus ineens na 6 maanden een bedrag moet betalen.
Bovendien begrijp ik niet wat er geinspecteerd wordt als alle dozen netjes dichtgebleven zijn en er dus niemand ook maar 1 van de 33 dozen heeft opengemaakt. En inderdaad, als er aanvullend betaald moet worden dan moet dat toch direct (want anders krijg je je spullen niet) en niet na 6 maanden?
Ik wil sowieso wel een bewijs zien van die kosten in plaats van een emailtje waarin gevraagd wordt of ik maar even die 280,- wil betalen. Ik neem aan dat ook het Amerikaanse bedrijf hiervoor een factuur heeft ontvangen.
Het gaat gewoon echt vreemd allemaal en dat maakt dit een vervelend verhaal. Het stomste is nog dat, in de prijs inbegrepen zat dat ze de spullen vanuit Nederland zouden inpakken, in de vrachtwagen laden en dan vervolgens uitladen in Amerika en daarna weer in mijn huis zouden uitpakken. Dit heb ik allemaal zelf gedaan, uit oogpunt van efficientie en gemak. Geen probleem, ik ga niet om geld terug vragen ofzo en dan nu dit... tja... erg jammer.
Ik ben natuurlijk wel bereid om te betalen maar ik begrijp echt niet dat als ik, de dag nadat mijn spullen aankomen, te horen krijg dat er geen speciale inspecties plaatsvinden, ik vervolgens blij ben omdat dit betekent dat mijn spullen snel komen en ik nog expliciet vraag of er kosten bijkomen, ik nu dus ineens na 6 maanden een bedrag moet betalen.
Bovendien begrijp ik niet wat er geinspecteerd wordt als alle dozen netjes dichtgebleven zijn en er dus niemand ook maar 1 van de 33 dozen heeft opengemaakt. En inderdaad, als er aanvullend betaald moet worden dan moet dat toch direct (want anders krijg je je spullen niet) en niet na 6 maanden?
Ik wil sowieso wel een bewijs zien van die kosten in plaats van een emailtje waarin gevraagd wordt of ik maar even die 280,- wil betalen. Ik neem aan dat ook het Amerikaanse bedrijf hiervoor een factuur heeft ontvangen.
Het gaat gewoon echt vreemd allemaal en dat maakt dit een vervelend verhaal. Het stomste is nog dat, in de prijs inbegrepen zat dat ze de spullen vanuit Nederland zouden inpakken, in de vrachtwagen laden en dan vervolgens uitladen in Amerika en daarna weer in mijn huis zouden uitpakken. Dit heb ik allemaal zelf gedaan, uit oogpunt van efficientie en gemak. Geen probleem, ik ga niet om geld terug vragen ofzo en dan nu dit... tja... erg jammer.
Re: Ervaringen duties/tax kosten spullen verschepen naar de
Let's get this straight. Je hebt je spullen al en een Nederlands bedrijf stuurt je alsnog een rekening?
..ik had het wel geweten
..ik had het wel geweten

Re: Ervaringen duties/tax kosten spullen verschepen naar de
Hahaha tja... ik ben misschien te eerlijk 

-
- Amerika-expert
- Berichten: 18393
- Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
- Locatie: Oakville, Ontario
- Contacteer:
Re: Ervaringen duties/tax kosten spullen verschepen naar de
Gelukkig maar!!!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Re: Ervaringen duties/tax kosten spullen verschepen naar de
Haha nou soms zou ik willen dat ik dan wat meer lef had om gewoon te zeggen "Ja daaahaag, ik betaal niet" of inderdaad zoals rsn zegt, te denken de groeten met je rekening. Ik heb een sterk gevoel voor recht en onrecht en als iets, in mijn ogen, onterecht is vecht ik wel als een leeuwin.
Maar ik ben benieuwd hoe dit afloopt, ze zijn aan het uitvogelen hoe het zit en vermoedelijk een "welles nietus" spelletje aan het spelen met hun agent in America. Ik wilde gisteren gelijk alweer een nieuwe mail sturen maar dacht "nee.... niet gelijk alle kastanjes in het vuur gooien" dus ik wacht nog even af. Als ik al betaal, dan is dat op basis van een rekening van de douane die duidelijk aantoont dat het om mijn spullen gaat en aangeeft wat voor type inspectie er heeft plaatsgevonden (vraag me wel af of dat er is, maar er moet toch iets zijn anders kan de douane die Amerikaanse agent ook niet factureren?). Zolang ik dat niet zie, betaal ik helemaal niets.
Maar ik ben benieuwd hoe dit afloopt, ze zijn aan het uitvogelen hoe het zit en vermoedelijk een "welles nietus" spelletje aan het spelen met hun agent in America. Ik wilde gisteren gelijk alweer een nieuwe mail sturen maar dacht "nee.... niet gelijk alle kastanjes in het vuur gooien" dus ik wacht nog even af. Als ik al betaal, dan is dat op basis van een rekening van de douane die duidelijk aantoont dat het om mijn spullen gaat en aangeeft wat voor type inspectie er heeft plaatsgevonden (vraag me wel af of dat er is, maar er moet toch iets zijn anders kan de douane die Amerikaanse agent ook niet factureren?). Zolang ik dat niet zie, betaal ik helemaal niets.
-
- Amerikafan
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 28 dec 2008, 18:37
- Locatie: Woodstock (Atlanta), GA
- Contacteer:
Re: Ervaringen duties/tax kosten spullen verschepen naar de
Trouwens ze hoeven je dozen niet te openen voor inspectie facuur Ziva.
Kan gewoon zijn dat ze papieren hebben gecontroleerd waardoor container langer op kade staat en je dus kade en containerhuur betaald.
Of men kan count of boxes hebben gedaan zonder ook maar 1 box open te trekken.
Alleen maar om aan te geven dat inspectie meerdere oorzaken kan hebben.
Ben benieuwd hoe het afloopt!
bart1
Kan gewoon zijn dat ze papieren hebben gecontroleerd waardoor container langer op kade staat en je dus kade en containerhuur betaald.
Of men kan count of boxes hebben gedaan zonder ook maar 1 box open te trekken.
Alleen maar om aan te geven dat inspectie meerdere oorzaken kan hebben.
Ben benieuwd hoe het afloopt!
bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-expert
- Berichten: 18393
- Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
- Locatie: Oakville, Ontario
- Contacteer:
Re: Ervaringen duties/tax kosten spullen verschepen naar de
Zonder bewijs zou ik inderdaad ook niet betalen, afgaande op wat zij eerder hebben gezegd!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Re: Ervaringen duties/tax kosten spullen verschepen naar de
Allemaal goede redenen voor een inspectie, maar normaal krijg je de spullen niet zonder dat je die kosten hebt betaald. Ik heb zelf die kosten moeten betalen aan het Amerikaanse bedrijf. In Ziva's geval komt het Nederlandse bedrijf 6 maanden later nog eens aan met inspectiekosten terwijl het Amerikaanse bedrijf bij het afhalen van de spullen aan had gegeven dat er geen inspectie was geweest... zeer dubieus.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Re: Ervaringen duties/tax kosten spullen verschepen naar de
Het zich nog leuker in elkaar dan ik vooraf had kunnen bedenken.
Gisteren kreeg ik wederom een e-mail en daarin wordt gesteld dat ik maar moet bewijzen dat er geen inspectie en additionele kosten zijn geweest. Dit terwijl ik toch duidelijk had gemeld dat mij dit in een telefoongesprek werd verteld dus bewijzen wordt dan lastig.
Maar het leuke is, aan die mail zat een hele lange mailwisseling vast tussen mijn verscheper en hun Amerikaanse partner waarin dus wordt gesteggeld over die kosten. De Nederlandse verscheper stelt dat de kosten al inbegrepen zaten en de Amerikaanse zegt van niet. Ze lopen dus weken te twisten over wie moet betalen en omdat zij er niet uitkomen mag ik nu voor de kosten opdraaien. Er zit ook nog een ander mailtje tussen van een andere klant die ook problemen met ze heeft omdat hij ineens 600 dollar extra moet betalen voor een aflevering terwijl hij was geschat op 200. Tja...
Ik ben er echt kwaad over. Dit zou hetzelfde zijn als dat je bij Albert Heijn boodschappen gaat doen, afrekent, vervolgens komt Appie erachter dat de melk verkeerd geprijsd was omdat de leverancier een hoger bedrag wil hebben en dan zegt Appie tegen de klant na 6 maanden "Ja, je moet nog 1 euro voor elk pak dat je gekocht hebt extra betalen!".
Ik heb weer een mail teruggestuurd. Waar ik me nog het meest over opwind is de arrogantie waarmee men stelt dat ik moet betalen.
Gisteren kreeg ik wederom een e-mail en daarin wordt gesteld dat ik maar moet bewijzen dat er geen inspectie en additionele kosten zijn geweest. Dit terwijl ik toch duidelijk had gemeld dat mij dit in een telefoongesprek werd verteld dus bewijzen wordt dan lastig.
Maar het leuke is, aan die mail zat een hele lange mailwisseling vast tussen mijn verscheper en hun Amerikaanse partner waarin dus wordt gesteggeld over die kosten. De Nederlandse verscheper stelt dat de kosten al inbegrepen zaten en de Amerikaanse zegt van niet. Ze lopen dus weken te twisten over wie moet betalen en omdat zij er niet uitkomen mag ik nu voor de kosten opdraaien. Er zit ook nog een ander mailtje tussen van een andere klant die ook problemen met ze heeft omdat hij ineens 600 dollar extra moet betalen voor een aflevering terwijl hij was geschat op 200. Tja...

Ik ben er echt kwaad over. Dit zou hetzelfde zijn als dat je bij Albert Heijn boodschappen gaat doen, afrekent, vervolgens komt Appie erachter dat de melk verkeerd geprijsd was omdat de leverancier een hoger bedrag wil hebben en dan zegt Appie tegen de klant na 6 maanden "Ja, je moet nog 1 euro voor elk pak dat je gekocht hebt extra betalen!".
Ik heb weer een mail teruggestuurd. Waar ik me nog het meest over opwind is de arrogantie waarmee men stelt dat ik moet betalen.
Re: Ervaringen duties/tax kosten spullen verschepen naar de
Wel mooi dat ze die email conversatie per ongeluk hebben mee gestuurd. Mooi bewijs voor een eventuele rechtzaak 
Niet dat het zover zal komen lijkt me. Volgens mij proberen ze het gewoon, maar het lijkt mij dat ze geen poot hebben om op te staan. Wat gaan ze doen, deurwaarder langs sturen?

Niet dat het zover zal komen lijkt me. Volgens mij proberen ze het gewoon, maar het lijkt mij dat ze geen poot hebben om op te staan. Wat gaan ze doen, deurwaarder langs sturen?
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Re: Ervaringen duties/tax kosten spullen verschepen naar de
Ja dat is toch helemaal geweldig haha. Krijg ik een hele mailwisseling waarin ze lopen te twisten over kosten die wel of niet vooraf betaald zijn. Omdat de Amerikaanse kant stellig blijft ziet het Nederlandse bedrijf zich nu genoodzaakt om de kosten bij mij te verhalen. Dat snap ik wel maar de manier waarop ze dat doen is echt niet acceptabel. Blijkbaar maakt die andere meneer zich ook erg boos want die heeft het over dreigementen die gemaakt zouden zijn door het Nederlandse adres, dat is helemaal niet normaal natuurlijk. Helaas zaten die dreigementen in een attachment en die zit er niet bij.
Het is een ander verhaal als mijn spullen aankomen en ik vervolgens te horen krijg "dit zijn de bijkomende kosten". Dan heb ik de keuze om ze te betalen en vervolgens al dan niet zelf op te halen of af te laten leveren. Nu heb ik die keuze gemaakt op basis van het totaalbedrag omdat ik er vanuit ging dat alles daarmee geregeld was.
Of ik ga betalen hangt enorm af van hoe het bedrijf zich opstelt. Als ze gewoon toegeven dat ze bepaalde kosten niet meegenomen hebben in de totaalprijs en daardoor nu een probleem hebben ben ik bereid om er over na te denken maar als er gesteld wordt dat "ik maar even toestemming moet geven om een invoice te ontvangen" en dat ik "maar even bewijs moet geven dat er geen extra kosten bij zijn gekomen" vind ik dat echt een verkeerde manier van doen. Echt jammer dit, ik was heel erg te spreken over dit bedrijf en de manier waarom ze mijn verscheping hebben geregeld maar dat is snel aan het veranderen.
En ja, hoe ze aan dat geld willen komen van mij is me ook een raadsel. Ik heb e-mails waarin de totaalkosten worden opgesomd en een betalingsbewijs van de factuur (waar de kosten overigens niet in uitgesplitst staan). En ik betwijfel of ze mij een bewijs van de douane kosten kunnen overleggen dus... wordt vervolgd
Het is een ander verhaal als mijn spullen aankomen en ik vervolgens te horen krijg "dit zijn de bijkomende kosten". Dan heb ik de keuze om ze te betalen en vervolgens al dan niet zelf op te halen of af te laten leveren. Nu heb ik die keuze gemaakt op basis van het totaalbedrag omdat ik er vanuit ging dat alles daarmee geregeld was.
Of ik ga betalen hangt enorm af van hoe het bedrijf zich opstelt. Als ze gewoon toegeven dat ze bepaalde kosten niet meegenomen hebben in de totaalprijs en daardoor nu een probleem hebben ben ik bereid om er over na te denken maar als er gesteld wordt dat "ik maar even toestemming moet geven om een invoice te ontvangen" en dat ik "maar even bewijs moet geven dat er geen extra kosten bij zijn gekomen" vind ik dat echt een verkeerde manier van doen. Echt jammer dit, ik was heel erg te spreken over dit bedrijf en de manier waarom ze mijn verscheping hebben geregeld maar dat is snel aan het veranderen.
En ja, hoe ze aan dat geld willen komen van mij is me ook een raadsel. Ik heb e-mails waarin de totaalkosten worden opgesomd en een betalingsbewijs van de factuur (waar de kosten overigens niet in uitgesplitst staan). En ik betwijfel of ze mij een bewijs van de douane kosten kunnen overleggen dus... wordt vervolgd

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1022 Weergaves
-
Laatste bericht door blijebijtjes
-
- 7 Reacties
- 4588 Weergaves
-
Laatste bericht door JeroenB
-
- 10 Reacties
- 1394 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z