Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Houston, TX
Re: Houston, TX
Klopt hoor. Die muggen zag je in de herfst (nou ja wat heet herfst in Houston) en wintermaanden haast niet. Dat begon zeg maar in maart/april tot en met half oktober. En inderdaad in veel wijken wordt driftig gespoten. Het is echter wel zo dat als je in Nederland geen last van muggen hebt dan zal het je in Houston ook weinig doen. Ik word echter over de hele planeet gebeten.
Ik wordt altijd gebeten (ik zeg altijd dat ik de beste muggenbescherming ben voor het hele gezin, ze weten mij van heinde en verre te vinden
), maar hier deze zomer geen last gehad, dus ik denk dat het in onze woonomgeving wel meevalt. Wij zijn hier vorig jaar begin april ook ruim een week geweest, ook een aantal avonden bij vrienden in de tuin gezeten, maar ook toen vrijwel niets.

Terug in Texas!
Ik heb begrepen dat het vorig jaar vrij droog was, maar dat nu de omg. van Houston natter is door regen en dat brengt muskieten.
Ja, de droogte zou er zeker mee te maken kunnen hebben. We zullen zien hoe het dit jaar loopt, op dit moment alleen een 'plaag' van langpootmuggen. Heel apart, maar aangezien die niet steken heb je daar geen last van.
Terug in Texas!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als ze daar dan iets spuiten tegen die muggen, zie ik het dan correct dat er vrachtwagens rondrijden die ondertussen een sproeistof in de lucht blazen? En is dat dan niet schadelijk voor de mens?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Dat doen ze op veel Franse campings ook. Ik vind het niet zo'n prettig idee.
Maar aan de andere kant deden ze het niet op de camping waar wij zaten en we werden helemaal lek gestoken.
Maar aan de andere kant deden ze het niet op de camping waar wij zaten en we werden helemaal lek gestoken.
Ik zie het nooit, want ze doen het 's avonds laat. Ik ga er maar vanuit dat het niet echt schadelijk is, maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet. Maar ik ken het ook wel uit India, dus ik sta er nauwelijks bij stil.
Terug in Texas!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vraag me dat dan af, omdat, als je gewone muggenspray gebruikt, dit die krengen niet weg houdt. Je moet dus al zwaarder spul gebruiken, en dan waarschuwen ze toch dat dat niet zo gezond is om dat systematisch te gebruiken...
Of dat spray spul van die vrachtwagens is misschien iets dat de larves doodt of zo, en niet iets wat moet voorkomen dat je gebeten wordt. Daar zal het verschil misschien in zitten?
Of dat spray spul van die vrachtwagens is misschien iets dat de larves doodt of zo, en niet iets wat moet voorkomen dat je gebeten wordt. Daar zal het verschil misschien in zitten?
Elke
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik heb dat gezien op een camping in Cuba. Dat was op een eiland dat aan de zuidzijde helemaal uit mangrove bestond (en dus ontzettend vochtig). De muggen waren daar zo erg dat zodra je de auto uitstapte ze gelijk op je hele lichaam zaten. Geen DEET dat daartegen helpt. En die rook/spray ook niet want vlak na het sprayen waren ze allemaal weer terug.
Nou ik ben ook alweer lekgestoken hier. We hoopten allemaal hier op flinke kou zodat al die rotbeesten dood zouden vriezen maar helaas, het is te warm gebleven en dus zijn ze alweer "gezellig" aanwezig. Ik had gehoopt inmiddels een beetje gewend te zijn aan de Amerikaanse mug maar blijkbaar niet, ik zwel nog steeds enorm op bij een beet dus ik zal nog even moeten lijden vrees is 

- Bandido
- Amerika-expert
Ik vind prikmuggen echt een gruwel. En ik ben ook altijd een gewillig slachtoffer helaas. In NL had ik er eigenlijk nooit zo'n last van, maar hier is het heel erg. Niet altijd gelukkig, maar soms wordt je aan alle kanten lekgestoken. Het zijn hier trouwens hele piepkleine mugjes, die je niet eens ziet. Ze worden dan ook heel toepasselijk "no see-ums" genoemd. Wel heel hinderlijk. We sprayen ook altijd rond het huis en dat helpt wel enigszins, maar het is maar tijdelijk. 's Nachts heb ik er eigenlijk geen last van omdat ik dan altijd een plafondventilator aan heb en daar kunnen ze niet tegenop. 

"Keep Georgia On Your Mind"
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heerlijk, hier in Colorado... nauwelijks muggen, normaal gesproken!
Helaas weten de drie muggen die hier overleven mij altijd te vinden...
Helaas weten de drie muggen die hier overleven mij altijd te vinden...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- DixieChick
- Amerika-expert
Ja, met de warme winter die we nu hebben zal het wel weer een enorm feest zijn met alle vliegende insecten van de zomer..*zucht*. Wij hoeven normaal niet voor vliegend ongedierte te laten sprayen (alleen kakkerlakken, maar ja, da's zo'n beetje standaard hier), maar ik vermoed dat we er deze zomer niet om heen zullen kunnen.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Hopelijk zijn jullie niet ontmoedigd geraakt van de ietwat mopperende reacties die er tussen stonden! Wij wonen sinds 2 jaar met ons gezin in Houston en vinden het hier heerlijk! Ik had een hekel aan de kou en vind de bloedhete zomers hier veel fijner dan de koude winters in Nederland. Er is hier overal airco en er zijn veel zwembaden (vaak bij de buurt waar je woont) waar je kunt afkoelen. Wat betreft de werkgelegenheid is er hier inderdaad niet zoveel aan de hand, er zijn hier echt wel banen te vinden en de economie gaat hier prima. Dat is natuurlijk geen garantie, maar wel een goed teken. Austin en San Antonio zijn inderdaad wel wat sfeervollere steden, wat gezelliger, maar wij vinden Houston ook helemaal leuk, je moet even wat beter zoeken waar je precies moet gaan wonen (wij zitten in een suburb) en waar je leuke activiteiten kunt vinden en inderdaad lange afstanden rijden, maar als je dat niet erg vindt is het hier hartstikke leuk!
Hahaha, Evelien, hebben wij nu echt allebei tegelijk in Sugar Land gewoond? Wij zijn 3 maanden geleden vertrokken, en hebben er 2 jaar gewoond. Misschien komen we over een paar jaar weer terug. Er zijn meer Nederlanders in Sugar Land, mocht je interesse hebben en ze nog niet ontmoet hebben.
Edit: Als je een schuilnaam gebruikt herken ik je natuurlijk niet
Leuk je hier ook tegen te komen.
Edit: Als je een schuilnaam gebruikt herken ik je natuurlijk niet

Terug in Texas!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 1822 Weergaves