Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2013 Slow Chat

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Youdid
Amerikafan

Re: DV-2013 Slow Chat

Bericht door Youdid »

HAHAHA, en ik dacht dat ik de enige was. De zomer komt eraan, dan gaan zoveel relaties uit (vond het best een logische beredenering ;) )
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
Daniel82
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Daniel82 »

Youdid schreef:HAHAHA, en ik dacht dat ik de enige was. De zomer komt eraan, dan gaan zoveel relaties uit (vond het best een logische beredenering ;) )
maar als je wint ga je dan toch voor een GC ?
Zie http://www.daanski.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor verslagen van onze roadtrip (Orlando - New York, New York - Chicago) en andere verslagen ;-).
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Youdid schreef: De zomer komt eraan, dan gaan zoveel relaties uit
Dan heb je geen last meer van koude voeten in bed. :lol:
(al gaat die verklaring niet echt helemaal op voor lange afstandsrelaties)

Is het de afstand die parten speelt in de relatie, of is het gewoon dat je elkaar wat beter leert kennen en dan merkt dat hij/zij toch niet zo heel leuk was als aanvankelijk gedacht?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik zou willen dat ik wist waarom mijn ex vriendje zo achterlijk deed destijds! Had me iets van 3000,- euro bespaard toen ik met mijn zotte hoofd naar hem toe ging voor Kerst en hij zich als ijskonijn gedroeg haha.

Maar ja, mede dankzij die $#$%@^% zit ik nu in Amerika dus het was toch ergens goed voor :D

Ik vond de lange afstandsrelatie wel goed te doen maar eenvoudig is het niet nee. Je kunt niet langer daten en rustig uitzoeken of het wel goed zit en dat is toch best wel een risico als je voor iemand bereid bent zo ver weg te gaan. Bovendien lijkt het me nog moeilijker als je niet echt de bedoeling had om te emigreren en dan die keuze moet maken. Ik heb het wat dat betreft erg makkelijk gehad want ik had al vooraf besloten gewoon te gaan en ontmoette daarna mijn lief :D
Youdid
Amerikafan

Bericht door Youdid »

Ben het met je eens hoor Ziva, het is niet makkelijk om te 'daten' met iemand die 5000 km verder woont. Er is überhaupt geen sprake van daten en ik denk ook dat dat bij mij de das om heeft gedaan. Het was gelijk in 1x super serieus en op een gegeven moment kreeg ik daar dus de kriebels van. Hij had het over emigreren, trouwen en opeens dacht ik: help, ik weet helemaal niet of ik wel hier echt voorgoed weg zou willen.

Daarnaast vond ik het best lastig om elkaar voor een lange periode niet te zien en dan opeens weer 3/4 weken samen te zijn. Nonstop op elkaars lip, waar je normaal gesproken af en toe een keer zou daten en dat rustig zou kunnen opbouwen. Als iemand echt de ware voor je is, denk ik niet dat dit echt een probleem zou moeten zijn.
Zou ik mogen winnen, dan weet ik niet of ik echt zou doorgaan met de emigratie. Maar de kans dat ik win is zo klein, dat ik er voor het gemak maar vanuit dat ik hier ook niet over na zal hoeven denken :lol:
Sabrina1985
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Sabrina1985 »

Nou, ik heb me natuurlijk niet voor niets ingeschreven! Daar heb ik wel goed over nagedacht ondanks dat de kans dat je wint heel klein is.
Maarrr.... het zou leuker zijn geweest als ik nog met mn Amerikaanse vriendje had. :D
Sabrina1985
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Sabrina1985 »

Youdid schreef:Ben het met je eens hoor Ziva, het is niet makkelijk om te 'daten' met iemand die 5000 km verder woont. Er is überhaupt geen sprake van daten en ik denk ook dat dat bij mij de das om heeft gedaan. Het was gelijk in 1x super serieus en op een gegeven moment kreeg ik daar dus de kriebels van. Hij had het over emigreren, trouwen en opeens dacht ik: help, ik weet helemaal niet of ik wel hier echt voorgoed weg zou willen.

Daarnaast vond ik het best lastig om elkaar voor een lange periode niet te zien en dan opeens weer 3/4 weken samen te zijn. Nonstop op elkaars lip, waar je normaal gesproken af en toe een keer zou daten en dat rustig zou kunnen opbouwen. Als iemand echt de ware voor je is, denk ik niet dat dit echt een probleem zou moeten zijn.
Zou ik mogen winnen, dan weet ik niet of ik echt zou doorgaan met de emigratie. Maar de kans dat ik win is zo klein, dat ik er voor het gemak maar vanuit dat ik hier ook niet over na zal hoeven denken :lol:
Dat herken ik! Het was allemaal zo serieus en het feit dat je niet goed kunt daten en wanneer je elkaar ziet, nonstop op elkaars lip zit... ik trok dat ook niet meer!
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Het bizarre was dat ik hetzelfde had met die ex en me daarom heb ingeschreven voor die loterij. Hij wilde trouwen en kinderen en weet-ik-wat terwijl ik best wel nuchter bleef.

Ik wilde helemaal niet trouwen en mezelf compleet afhankelijk maken van iemand die ik nog niet zo vreselijk lang kende dus leek de loterij mij een veel betere optie want dan was ik tenminste eigen baas haha.

Maar ja, ik geloof wel dat als iemand echt de moeite waard is, je liefde die afstand ook overwint. En dan is het ook ineens een stuk minder eng om te emigreren :)
Youdid
Amerikafan

Bericht door Youdid »

Haha, wat grappig dat jullie dat ook hadden. Misschien toch onze nuchtere Hollandse 'doe maar normaal dan doe je al gek genoeg' mentaliteit?
Nadat we een aantal keer langer samen waren, vielen me steeds meer dingen op die ik echt irritant begon te vinden. Ik ben best wel te porren voor een man die hoffelijk is, deuren open houdt e.d. maar deze beste man presteerde het zelfs om wanneer ik iets liet vallen, hij opstond en echt naar me toeliep om het voor mij op te rapen. Als Hollandse nuchtere dame zei ik dan gelijk: 'Hey ik heb geen polio, kan ik zelf wel'. Kortom, irritaties alom.

Ik geloof zelf erg in dat toeval niet bestaat en alles een reden heeft, dus het zal wel ergens goed voor zijn geweest :lol:
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik geloof ook dat alles een reden heeft. Soms weet je niet direct wat maar dan kom je er vaak later wel achter. Zo vroeg ik me eerst werkelijk af wat ik verkeerd had gedaan om zo ellendig behandeld te worden maar nu ik hier zit weet ik wel waarom :)

En ja, die hoffelijkheid moest ik ook aan wennen maar ik ben er nu wel aan gewend en vind het zelfs super! Ik sjouw vrij regelmatig met zware dozen en apparatuur en krijg dan echt heel vaak hulp aangeboden. Laatst zei een collega nog "Women in the South don't need to do that" en hij bedoelde zware dozen sjouwen en toen hielp hij me. In Nederland kwam ik erg weinig tegen dat een man de deur openhield en qua sjouwen lieten ze me ook maar vaak aanrommelen haha.

Ik zie het nu meer als beleefdheid dan dat ik het idee heb dat ze denken dat ik een idioot ben die niets kan. Zo moet je het denk ik ook opvatten. Aan de andere kant is er dit en als een prinsesje behandeld worden. Dat laatste, dingen oppakken enzo, zou ik ook kriegelig van worden ja :D
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

Na dit heerlijke "voorjaar" en de dwaze kabinetsplannen verlang je toch nog meer naar een emigratie naar FL ! 21% BTW tegen 6%, -1,1% economische groei tegen +2,5% , 10 graden tegen 30 graden , o millimeter regen tegen 3 meter regen , vandaag in Rdam 90% kans op regen tegen 0% in Cape Coral , vriendelijk tegen grimme sfeer enz enz en oja en Ajaccus word weer kampioen met hun "fans"die hun eigen stad weer gaan afbreken. Nuff said.
Please ...please ..please ..help meeeee ..us !!
Aftellen/laatste loodjes/spannend/toch maar staatsloten kopen en dus hopen op een troostprijsje ...van 10.000 per maand om de pijn wat te verzachten ..
Laatst gewijzigd door kaap koraal op 28 apr 2012, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Door een discussie op het werk heb ik een vraagje voor de DV kenners:
Stel dat je de DV wint maar om één of andere reden niet meer kan/wil emigreren. Kan je dan het volgende jaar gewoon opnieuw meedoen met de DV?

Zelfde vraag voor als je al met de procedure gestart bent (dus medische keuring en interview) en al alle stappen doorlopen hebt, behalve de activering van de GC bij aankomst in Amerika.

Grtz
Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Vraag 1: Ja.
Vraag 2: Geen idee.
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

tja, ik weet niet waar maar ergen op dit forum heb ik eens gelezen, laat je de kans lopen, dan is het over want dan krijg je een red flag voor een immigration visa..
Maar ik weet niet of dat zo is...
If you can dream it...
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@mark, de kans lopen. Bedoel je daarmee winnen en niet activeren, of winnen en activeren en uiteindelijk toch niet gaan? (dus vraag 1 of vraag 2 van Dude)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

@Dude: je mag altijd terug meedoen, ook al ben je die eerste keer zelfs tot aan het interview geraakt en heb je de GC niet geactiveerd door in te reizen. Verwacht je wel dat de consul misschien een wat strengere vraag gaat stellen over waarom je toen niet ging maar nu wel wil, maar als jij daar een goede reden voor hebt, zal dat geen probleem zijn. Trouwens, meestal zullen er een aantal jaren zitten tussen het winnen, ALS je uberhaupt ooit nog eens wint. Dan is het altijd makkelijk om uit te leggen waarom toen niet en nu wel. ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Dat het moeilijk (bijna onmogelijk) zou zijn dat je twee maal zou winnen is natuurlijk zo, maar mijn vraag was dan ook hypothetisch. Gewoon wat de wet ervan zegt of je nog een keer mag meedoen als je de eerste keer met winst aan je voorbij laat gaan. Maar het kan dus wel blijkbaar, zelfs als je pas beslist niet te gaan na je interview ... ALS je een tweede keer ZOU winnen :wink:

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

en ondertussen is het al minder dan 48 uur voordat we het zullen weten of of we een vreugde dansje kunnen doen of dat we tot oktober moeten wachten voor een 2e kans...
If you can dream it...
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

markgoestoamerica schreef:en ondertussen is het al minder dan 48 uur voordat we het zullen weten of of we een vreugde dansje kunnen doen of dat we tot oktober moeten wachten voor een 2e kans...
Vreugde dansje ?? Coma zuipen zal je bedoelen ! :lol:

Ja zeker apart die 2e kans ..las er hier gisteren over idd.
Nou 2x kans voor de prijs van 1 wat willen wij Nederlanders nog meer. :D
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Vooral als die prijs dan ook nog eens gratis is! :hello1: :occasion9:
Elke
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer