Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

een studie-visum

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
gbeatrice
Amerika-ontdekker

een studie-visum

Bericht door gbeatrice »

Hallo,

Ik heb plannen om over een paar jaar te gaan emigreren naar Amerika. (Ik ben helemaal gek van de VS! :thumbup: :thumbup: )
Maar weet er iemand of er een visum is waarmee je kunt studeren, en daarna kunt blijven wonen in Amerika?
8)
groet,
t1m
Amerikakenner

Re: een studie-visum

Bericht door t1m »

Wat voor studie wil je volgen? Er zijn in veel gevallen ook Home Residency Requirements -- de overheid stelt b.v. een periode van 2 jaar verplicht om naar je thuis land terug te keren. http://www.columbia.edu/cu/isso/visa/sc ... esreq.html
gbeatrice
Amerika-ontdekker

Bericht door gbeatrice »

Ik weet niet zeker welke studies er in de VS zijn, maar ik dacht aan zo iets
als small business; met een HAVO-diploma.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ja er zijn studie visa, J1 en F1, maar nee, daarna mag je niet in de VS blijven.
ninchursanga
Amerika-ontdekker

Bericht door ninchursanga »

Je zou een studie moeten kiezen, waar je straks mee hele goede kansen heb op de arbeidsmarkt.
Mijn echtgenoot is na zijn B.A. in Amerika gaan studeren, heeft hier eerst zijn M.A. gedaan en vervolgens een Ph.D.
Hij zit in de technik/sciences en daar blijkt nogal een tekort te zijn aan goed gescholde arbeidskrachten.
Dan spreek je wel van studies zoals natuurkunde, werktuigbouwkunde, elektrotechniek, scheikunde, etc.

Bij mijn man was het dan zo, dat hij na zijn Ph.D. een jaar 'gratie' had. Dus hij mocht nog een jaar blijven om
werk te zoeken. Dat was in zijn vakgebied, met dat opleidingsniveau ook geen probleem.

Je zou goed moeten uitzoeken, hoe de verwachtingen op de arbeidsmarkt zijn en dan gericht een studie
kiezen waar een tekort is. Want als je na je studie geen werkt vindt, en je F1 visa loop af, dan is het einde
verhaal.
Trouwens ken ik wel een aantal mensen die hier al tien jaar op een F1 visum zitten. De norm is het niet en het
zijn in alle gevallen studenten die 7 jaar erover doen om hun Ph.D. te halen en op de ene of andere manier
er steeds in slagen 'funding' voor hun positie te krijgen.
gbeatrice
Amerika-ontdekker

Bericht door gbeatrice »

Ik had ergens gelezen dat als je bij een Amerikaans bedrijf in dienst gaat,
dat zij je dan een visum geven. (ik weet niet percies hoe dit visum heet)
Maar als je dan in de VS bij dat bedrijf werkt, een huis hebt etc. en dan ontslagen word,
Mag je dan daar gewoon blijven wonen en een andere baan zoeken, of houdt het visum dan op?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Je bedoelt het H1B visum. En daarvoor zal je in aanmerking moeten komen, wat best lastig is. Iemand direct na haar studie zal daar over het algemeen niet voor in aanmerking komen. Tevens dient het bedrijf de visumkosten te betalen, zo'n $10.000 aldus mijn immigratieadvocaat. En inderdaad, het visum is gebonden aan de baan. Dus baan kwijt betekent visum kwijt.
ninchursanga
Amerika-ontdekker

Klopt inderdaad. Als je voor een of andere reden je werk kwijt raakt of het contract gewoon verloopt, ben je ook je H1B kwijt en heb je precies twee weken de tijd om het land te verlaten. Dat is vrienden van mij overkomen. Het contract was verlopen, hij kon niet op tijd nieuw werk vinden en het verhaal was afgelopen en zijn ze nu weer terug in eigen land.
Om een bedrijf zoveer te krijgen je H1B te sponsoren moet je wel erg goed gekwalificeert zijn, dan spreek je dus van iemand met een Masteropleiding of hoger.

Ik zit hier zelf op H4, ben docente en hoewel ze bij de universiteit heel dringend docenten voor mijn vak nodig hebben zijn ze niet bereid om mijn H1B te sponsoren. Verder haken alle bedrijven af, zodra ik vertel dat ze me zouden moeten sponsoren.
Er zit ook een limit op H1B visa, en als de ekonomie weer aantrekt is er goede kans dat dat limit binnen dagen of weken op is.
gbeatrice
Amerika-ontdekker

Bericht door gbeatrice »

En heeft er iemand ervaring met het EB5-visum?
Ik weet dat dat aardig wat geld kost, maar niet percies hoeveel,
En dit lijkt me dat de makkelijkelste manier om een visum te krijgen.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Via google kwam ik op wikipedia. Je dient 1 miljoen te investeren, en 10 banen te scheppen. Of slechts een half miljoen in bepaalde gebieden.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Amerika is een groot land met veel mogelijkheden. Dus: je kunt werkelijk alles wel ergens studeren. Alleen een visum krijgen is niet zo makkelijk. Lees dit forum maar eens goed door.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Hockey schreef:Via google kwam ik op wikipedia. Je dient 1 miljoen te investeren, en 10 banen te scheppen.
Met 1 miljoen je al gauw 25 jaar studeren :wink: Ik alleen bang dat de universiteit op een gegeven moment je visum niet meer wil verlengen...

Maar zonder gekheid, ik sluit me bij Benno aan: lees het forum goed door, met name:

Tijdelijke visa voor Amerika
Emigratie naar Amerika

en lees alle sticky topics door, en blader door de vele onderwerpen. Best veel mensen willen naar de USA, maar slechts een beperkt deel lukt het ook daadwerkelijk...
ninchursanga
Amerika-ontdekker

Een kennis van mij is net voor de tweede keer afgewezen voor een green card. Ze is webdesigner, met een baan en eigen bedrijf.
Nu gaat ze het ook via EB5 probeeren, maar het is niet makkelijk, ook al heb je die millioen op je rekening staan. Maak je a.u.b.
geen illusies dat er ergens een magische weg is om makkelijk naar Amerika te emigreren.

Een universiteit zal je studentenvisum altijd verlengen, zeker als je braaf ieder semester een enorme smak aan collegegeld
gaat betalen. Veel studenten komen naar de V.S. na hun Bachelor opleiding en doen hier een Masters. De studie kan dan
bekostigt worden door als 'teaching assistant' of 'research assistant' te gaan werken. Vaak moet je dan geen of
nauwelijks collegegeld betalen en krijg je ook nog eens een salaris.
Het zou dus bijv. ook een mogllijkheid kunnen zijn om wat langer in Nederland te blijven en daar eerst een
universitaire opleiding te volgen.

Ik zou in ieder geval maar eens over nadenken om een VWO diploma te behalen ipv van HAVO, zodat je
aan de universiteit kan studeren.

Als je hier meteen wilt gaan studeren om een Bachelor's opleiding te volgen, dan moet je er mee rekenen dat je
het internationaal tarief voor het collegegeld moet gaan betalen. Voor het een zijn dat behoorlijke tariefen, en
om een F1 visa te verkrijgen moet je kunnen aantonen, dat je dat geld hebt en dat je ook genoeg geld hebt om
van je levensonderhoud te voorzien tijdens je studie.

Hier vindt je alle voorwarden voor een F1 visum
http://travel.state.gov/visa/temp/types ... 268.html#4
gbeatrice
Amerika-ontdekker

Bericht door gbeatrice »

Oke, Ik weet nu dat het niet zo makkelijk is om naar de VS te gaan,
En ik denk dat ik maar gewoon hier ga studeren en dan zie
Ik wel weer.
Bedankt! :D
Wallstreet
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Wallstreet »

Hey Beatrice,

Ik denk dat hier studeren nog het beste plan is. Waar ga je voor? Bachelor of Master? Ook ik schrok me een hoedje van de bedragen. Als je alles op een rijtje zet, dan hebben we het hier nog heus niet zo slecht. :wink: Oefen veel TOEFL! Doe hier een internationale studie!
gbeatrice
Amerika-ontdekker

Bericht door gbeatrice »

Bachelor, maar mijn plan was eigenlijk om er te gaan wonen, en ik dacht
dat een visum misschien makkelijker te krijgen was als je al had gestudeerd
in de VS, bijv. dat je direct na de opleiding werk kon gaan zoeken en daar kon blijven wonen.
Maar misscheien is trouwen de beste optie :wink: haha grapje.
gbeatrice
Amerika-ontdekker

Greencard in VS

Bericht door gbeatrice »

Hallo allemaal,
Ik hoorde van een kennis dat (als je hebt gestudeert in de VS), het makkelijker is om in
de periode dat je dan in de VS verblijft, een greencard aan te vragen; klopt dit?
Ik wil later namelijk wonen in de VS, Heb al veel gezocht naar de verschillende Visums, maar ik kwam voor
bijna niets in aanmerking!
Het zal toch niet zo moeilijk moeten zijn om een greencard te geven aan iemand die hard wilt werken met een goede (universitaire) opleiding?!

groeten,
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Greencard in VS

Bericht door RiverCola »

Tja, die kennis heeft je dan niet echt de juiste informatie gegeven. Het is nu eenmaal zo dat de VS niet echt zit te wachten op immigranten. Er zijn manieren, maar die zijn ingewikkeld en aan alle kanten streng omkaderd. En dan is er natuurlijk nog de Diversity Lottery, waar je je in oktober weer voor in kunt schrijven. Je maakt dan kans op het 'winnen' van een Green Card. Echter is ook deze route niet gratis en zul je je, eenmaal in de VS, echt zelf moeten kunnen bedruipen.

Ik kan je adviseren eens goed op het emigratie-forum rond te gaan lezen. Daar zijn genoeg topics te vinden over allerlei soorten visa.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@gbeatrice, je hebt deze vraag volgens mij al in een andere vorm in je eerdere topic gesteld, zie hier. Ook daar gaf ik al aan dat het niet klopt.

Doch, ik zou als jou was die kennis zijn uitspraak eens laten onderbouwen. Als hij iets anders zegt dan wij, dan zou ik de onderbouwing hier graag lezen.
gbeatrice
Amerika-ontdekker

Bericht door gbeatrice »

Ja, ik bedoelde bij dat andere onderwerp of er een visum te krijgen was waarmee je door middel van je studie permanent in de VS kon blijven,
en hier bedoel ik of het makkelijker is om tijdens je verblijf (bijv.studie) in de VS een greencard aan te vragen (zoals mijn kennis zei).
Misschien niet helemaal duidelijk uitgelegd; excuses :oops:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer