Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV-2013: instructies en deelnemers
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Re: DV-2013: instructies en deelnemers
Is iemand al het volgende opgevallen betreffende DV-2013?
http://travel.state.gov/visa/immigrants ... _1322.html
Wat zou de reden hiervoor kunnen zijn? Heeft men tijdens DV-2012 vastgesteld dat heel wat winnaars de procedure niet verderzetten of hun visum niet aanvragen, en wil men vermijden dat het aantal van 50.000 beschikbare visa niet opgebruikt wordt?
http://travel.state.gov/visa/immigrants ... _1322.html
en nog:DV 2013 Entrants: Please keep your confirmation number until at least September 2013, even if you are not selected on May 1, 2012. The Department of State may select more DV 2013 entries on October 1, 2012.
Conclusie: wie op 1 mei aanstaande niet gewonnen heeft, maakt nog een kleine kans om in de loop van FY2013 toch nog geselecteerd te worden. Dit was vroeger (DV-2012 en eerder) nooit het geval.Be advised that additional DV 2013 entrants MAY be selected beginning October 1, 2012.
Wat zou de reden hiervoor kunnen zijn? Heeft men tijdens DV-2012 vastgesteld dat heel wat winnaars de procedure niet verderzetten of hun visum niet aanvragen, en wil men vermijden dat het aantal van 50.000 beschikbare visa niet opgebruikt wordt?
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Goed om te weten Thanx Centrino!!!
Het is net als de oudejaarsloterij, op 2 januarie word met dat zelfde lot een 2e trekking gedaan
Vorig jaar waren er ook 2 trekkingen, maar dat was anders....

Het is net als de oudejaarsloterij, op 2 januarie word met dat zelfde lot een 2e trekking gedaan

Vorig jaar waren er ook 2 trekkingen, maar dat was anders....

If you can dream it...
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Staat dat er al lang? Want ik ben enkele weken geleden nog gaan kijken om die weblink aan iemand door te geven, en toen is me dat niet opgevallen. Maar ik weet ook niet of ik het echt allemaal aandachtig heb gelezen, het ging me immers maar om die link. Toch zou ik denken dat zoiets wel echt op zou vallen, in het rood bovenaan?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ben in cache gaan zoeken, en 2 dagen geleden stond die tekst er blijkbaar nog niet!:
http://webcache.googleusercontent.com/s ... clnk&gl=ca
(kunnen julllie dat zo zien?)
Elke
We kunnen die cache zien, maar het is de cache van een andere URL (types_1318.html terwijl het types_1322.html moet zijn). Hier is de cache van de juiste URL: http://webcache.googleusercontent.com/s ... en&ct=clnkkastelke schreef:Ben in cache gaan zoeken, en 2 dagen geleden stond die tekst er blijkbaar nog niet!:
Het staat er inderdaad pas sinds gisteren op.
Pagina laatst gewijzigd op: Fri, 27 Apr 2012 18:49:19 GMT
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ze gaan er dus de spanning nog wat langer in houden!!!!
Misschien is het handig als een moderator dat bericht ook even in het eerste bericht van het Sticky plaatst? Misschien dat niet iedereen heel dit draadje leest, maar dat eerste bericht van die sticky wel!
Misschien is het handig als een moderator dat bericht ook even in het eerste bericht van het Sticky plaatst? Misschien dat niet iedereen heel dit draadje leest, maar dat eerste bericht van die sticky wel!
Elke
- goldenhills
- Amerika-expert
Zou kunnen. Ik kan me voorstellen dat de huidige economie meer mensen doet afvallen dan normaal. Mensen nemen waarschijnlijk minder risico in deze tijden, en je baan opzeggen en naar de VS vertrekken is toch een hele stap. Ik zag trouwens dat het 55,000 is. Toch 5000 meerCentrino schreef:Wat zou de reden hiervoor kunnen zijn? Heeft men tijdens DV-2012 vastgesteld dat heel wat winnaars de procedure niet verderzetten of hun visum niet aanvragen, en wil men vermijden dat het aantal van 50.000 beschikbare visa niet opgebruikt wordt?

Die 5000 zijn gereserveerd voor de Nicaraguan Adjustment and Central American Relief Act (NACARA).goldenhills schreef:Zou kunnen. Ik kan me voorstellen dat de huidige economie meer mensen doet afvallen dan normaal. Mensen nemen waarschijnlijk minder risico in deze tijden, en je baan opzeggen en naar de VS vertrekken is toch een hele stap. Ik zag trouwens dat het 55,000 is. Toch 5000 meerCentrino schreef:Wat zou de reden hiervoor kunnen zijn? Heeft men tijdens DV-2012 vastgesteld dat heel wat winnaars de procedure niet verderzetten of hun visum niet aanvragen, en wil men vermijden dat het aantal van 50.000 beschikbare visa niet opgebruikt wordt?
Overigens: volgens het recentste Visa Bulletin zijn alle regio's al in juni "current". Vorig jaar was er zelfs in juli nog geen enkele regio current, en waren pas in september alle regio's current. Of dit nu komt omdat men meer interviews per maand heeft ingepland, of dat er minder kandidaten hun papieren hebben ingestuurd en/of opgedaagd zijn voor het interview, dat weet ik niet.
goldenhills schreef: Zou kunnen. Ik kan me voorstellen dat de huidige economie meer mensen doet afvallen dan normaal. Mensen nemen waarschijnlijk minder risico in deze tijden, en je baan opzeggen en naar de VS vertrekken is toch een hele stap. Ik zag trouwens dat het 55,000 is. Toch 5000 meer
Die 5000 zijn gereserveerd voor mensen uit het NACARA programma, een wet voor voornamelijk mensen uit Nicaragua. Lees meer hierover: http://en.wikipedia.org/wiki/NACARA Dus voor ons gewoon 50.000 Green Cards.
Dit jaar hebben er zo'n 12 en een half miljoen mensen meegedaan. Dus stukken minder dan vorig jaar (19 en een half miljoen) en daarvoor 16 en een half miljoen mensen. Dat belooft wat.
Begin nu echt kriebels in mijn buik te krijgen, spannend!
"Can I borrow a dollar?"
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar dan klopt de timing niet echt:Centrino schreef:Wat zou de reden hiervoor kunnen zijn? Heeft men tijdens DV-2012 vastgesteld dat heel wat winnaars de procedure niet verderzetten of hun visum niet aanvragen, en wil men vermijden dat het aantal van 50.000 beschikbare visa niet opgebruikt wordt?
in principe is men nu bezig met het toedelen van de DV-2012 visa (=interviews). Met die van de DV-2013 start men pas in het najaar van 2012. Dus in oktober gaat men toch niet weten hoeveel mensen van de DV-2013 de green card aan zich voorbij gaan laten gaan? Krijgen we dan dus in oktober nog eigenlijk mensen die deelgenomen hebben aan de DV-2013, maar die de overschot van de kaarten krijgen van de DV-2012?
Ben benieuwd of hier nog een officiele verklaring voor gaat verschijnen.
Elke
Maar van DV2012 hebben alle mensen die niet gewonnen hebben hun nummer al weggegooid.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Ja maar het gaat om het DV2013 # en die heeft iedereen nog .Hockey schreef:Maar van DV2012 hebben alle mensen die niet gewonnen hebben hun nummer al weggegooid.
Intresting news by the way ..nieuwe ronde nieuwe kansen !

Ja dat klopt, maar in oktober heeft men wel al een idee van hoeveel winnaars hun papieren al opgestuurd hebben naar KCC, en of dat er meer of minder zijn dan vorige jaren.kastelke schreef:Dus in oktober gaat men toch niet weten hoeveel mensen van de DV-2013 de green card aan zich voorbij gaan laten gaan?
Vandaag is het 1 mei 2012 en zouden we de Entrant Status Check moeten kunnen zien, immers, die is available vanaf GMT -4, en dat tijdstip is inmiddels verstreken. Echter, als ik hier kijk https://www.dvlottery.state.gov/ dan is de Entrant Status Check 2013 nog niet beschikbaar. Weet iemand waarom?
Is beschikbaar vanaf noon (dus 12.00u) GMT-4. Nederlandse/Belgische tijd is 18.00u.
DV 2013 Program: Beginning on May 1, 2012 at noon Eastern Daylight Time (EDT) (GMT-4), entrants from DV 2013 (those who submitted entry between October 4, 2011 and November 5, 2011) may check the status of their entry using the confirmation number through Entrant Status Check on the E-DV website
Laatst gewijzigd door vencel op 01 mei 2012, 08:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Spannend hoor! Ik hoop dat er veel AA-ers de oversteek kunnen maken. Nog even afwachten tot 1200 dus..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
erg spannend, ik doe nu voor de derde keer mee, en mijn vriendin voor de tweede keer.
Momenteel wonen wij in Spanje, en dat is eigenlijk ook geen straf, maar mijn hart ligt toch een paar duizend kilometer verder
Momenteel wonen wij in Spanje, en dat is eigenlijk ook geen straf, maar mijn hart ligt toch een paar duizend kilometer verder

1. Deelnemer: Martijn en Mireille (vbreugel)
2. Heb je ook een partner die meedoet? Ja
3. Hoe vaak heb je in totaal (beiden) al deelgenomen? vanaf 2005 elk jaar
4. Heb je het zelf ingevuld, of betaal je een bureau? 2005/2006:USAFIS 2007 tot heden: zelf
5. Wanneer zag je dat je gewonnen had? Entry gechecked op 02/05/2012: Ikzelf niet geselecteerd ; mijn vrouw wel geselecteerd
6. Case Number: 2013EU00025xxx-30xxx
2. Heb je ook een partner die meedoet? Ja
3. Hoe vaak heb je in totaal (beiden) al deelgenomen? vanaf 2005 elk jaar
4. Heb je het zelf ingevuld, of betaal je een bureau? 2005/2006:USAFIS 2007 tot heden: zelf
5. Wanneer zag je dat je gewonnen had? Entry gechecked op 02/05/2012: Ikzelf niet geselecteerd ; mijn vrouw wel geselecteerd
6. Case Number: 2013EU00025xxx-30xxx