Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Info over K1.
Re: Info over K1.
Hallo Oortjes.Nee,ik zie dat niet als kritiek.En bij mijn vriendin is idd haar zoon nr-1,en daar heb ik totaal geen moeite mee.Ik vind mezelf niet jaloers aangelegd of dat ik alle aandacht opeis.Nee,integendeel(zoals je zelf al zei) probeer ik het rustig aan te doen met haar zoontje,hem te laten wennen aan mij.Zij betrekt hem goed bij de plannen die wij hebben en voorlopig is hij positief.En moeten wennen aan andere culturen/leef en eet gewoontes,klimaat.Ik heb zelf een buitenlandse moeder en Nederlandse vader,en heb veel gereist.Ik weet niet alles natuurlijk,maar kan mij overal waar ik geweest ben goed aan passen,ook voor langere tijd.Maar ik heb er een goed gevoel over en ben wel iemand die luistert naar zijn gevoel of het een goed,fijn gevoel geeft.Mijn vriendin komt uit de buurt van Portland,en zelf vind ik het leven daar meer op Europa,nederland lijken,meer laidback en rustiger als sommige andere delen van Amerika.Maar dat vind ik,mijn gevoel zegt dat.
Frede, dank oor je antwoord. Wat je zegt over Portland, OR, ik ben er zelf nooit geweest, helaas, maar het is wel wat ik erover hoor van mensen die er wel geweest zijn of er gewoond hebben.
Succes gewenst met je procedure en dat je maar snel deze kant uit kunt komen !
Succes gewenst met je procedure en dat je maar snel deze kant uit kunt komen !
Hallo allemaal.Even een vraag,Wat is het verschil met de K1,of de K3,qua geld,tijd.Het zal mischien wel ergens hier op het forum staan.Mijn vriendin in Amerika zegt dat het geld scheelt en tijd.Is er iemand die hier ervaring mee heeft,met de voor-en nadelen hiervan.Graag iemand die mij niet verwijst naar de Off.-websites,maar iemand die mij op een normale en goede manier kan uitleggen wat hier de voor-en nadelen van zijn.Alvast bedankt.Is de eindprocedure het zelfde bij een K3,als bij een K1,(omdat je al getrouwd bent).Alle info is welkom,.alvast bedankt.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
K3 bestaat niet meer, je zou nu gaan voor een CR-1.
Een K1 verloopt vaak wat sneller dan een CR-1, maar je mag niet gelijk werken als je de VS binnenkomt (bij K1 na je huwelijk eerst Adjustment of Status doen, geloof ik, en dan krijg je pas een werkvergunning). Ook moet je voor een CR-1 dus al getrouwd zijn. Ik dacht dat CR-1 ook duurder was, maar zeker weten doe ik dat niet.
Voor dit soort info kun je trouwens goed terecht op http://www.visajourney.com, daar kun je in tabelvorm de verschillen zien, tijdlijnen bekijken van deverschillende processen en ook zien waer je allemaal aan moet voldoen.
Een K1 verloopt vaak wat sneller dan een CR-1, maar je mag niet gelijk werken als je de VS binnenkomt (bij K1 na je huwelijk eerst Adjustment of Status doen, geloof ik, en dan krijg je pas een werkvergunning). Ook moet je voor een CR-1 dus al getrouwd zijn. Ik dacht dat CR-1 ook duurder was, maar zeker weten doe ik dat niet.
Voor dit soort info kun je trouwens goed terecht op http://www.visajourney.com, daar kun je in tabelvorm de verschillen zien, tijdlijnen bekijken van deverschillende processen en ook zien waer je allemaal aan moet voldoen.
Hallo.Ik zocht naar iets maar kan dit niet vinden.Als ik ga voor de K1-visum en uit nederland vertrek,wat gebeurt er met je premie die ik per kwartaal betaal voor mijn overlijden/begrafenis/crematie,in mijn geval bij Ardanta.Kan je dat meenemen of stopt dat.Weet iemand dit.Bvd-Frede.
Ik denk dat je kunt doorgaan met premiebetaling, maar wat is de deal ? een begrafenis of een betaling ?
Ik zou de verzekeraar even bellen om eea. uit te vinden, die kennen hun regels het beste denkikzo.
Het klinkt luguber maar als er een fin. uitkering is bij overlijden dan is wel van belang dat je as. alle info heeft, je polisnummer, en waar naar toe te bellen.
Als je permanent in het buitenland woont kun je meestal een verzoek tot afkoop doen, het bedrag dat je dan krijgt is echter behoorlijk mager.
Ik dacht dat je ook kunt stopzetten en dan beperkte rechten houden.
Maar nogmaals, dit kan per verzekeraar en per polis verschillen.
Ik zou de verzekeraar even bellen om eea. uit te vinden, die kennen hun regels het beste denkikzo.
Het klinkt luguber maar als er een fin. uitkering is bij overlijden dan is wel van belang dat je as. alle info heeft, je polisnummer, en waar naar toe te bellen.
Als je permanent in het buitenland woont kun je meestal een verzoek tot afkoop doen, het bedrag dat je dan krijgt is echter behoorlijk mager.
Ik dacht dat je ook kunt stopzetten en dan beperkte rechten houden.
Maar nogmaals, dit kan per verzekeraar en per polis verschillen.
Volgens mij ligt dit aan je verzekeraar. BIj mijn verzekering kan ik ervoor kiezen de premie door te betalen (tenzij ik Amerikaans staatsburger wordt). Bij overlijden moet ik wel iemand in Nederland machtigen die het geld in ontvangst neemt. Voor zover ik heb gelezen kan het alleen bij uitbetaling, niet als ze alles regelen.frede schreef:Hallo.Ik zocht naar iets maar kan dit niet vinden.Als ik ga voor de K1-visum en uit nederland vertrek,wat gebeurt er met je premie die ik per kwartaal betaal voor mijn overlijden/begrafenis/crematie,in mijn geval bij Ardanta.Kan je dat meenemen of stopt dat.Weet iemand dit.Bvd-Frede.
Persoonlijk stop ik de verzekering en verzeker me in Amerika. Hoe raar het ook klinkt: het is goedkoper op de lange termijn.
The sky is not the limit...dare to go beyond
Dank je Mayoo.Maar wat gebeurt er met het geld dat je al zeker 30-jaar betaalt hebt.Ik bedoel dus,dat je dat stopt zet vanuit Nederland en gaat wonen in Amerika.Bestaat er iets van een regeling,overbrugging of ben je dat geld kwijt.Als ik ga wonen in Amerika en daar blijf en daar ook kom te overlijden,wat gebeurt er dan met het geld wat ik al zeker 30-jaar betaald hebt.Of mag,kan ik dat meenemen naar Amerika,zoals pensioen na een bepaald aantal jaren.Alle info is welkom.Ik ben er niet zo mee bezig,maar stel dat je eerder komt te overlijden dan je partner en ook nog uit Holland komt die altijd braaf zijn premie heeft betaald.Of dat invloed heeft op je verblijf in America mocht je komen te overlijden.Want ik wil niet mijn toekomstige partner opscheepen met rekeningen.BVD-Frede.
Ik dacht dat we dit al beantwoord hadden ? OK nog een keer:
Je moet weten waar je recht op hebt tzt. een begrafenis, of een uitkering bij overlijden.
De begrafenis zal in Ned. zijn dus daar heb je niet veel aan.
Is het een uitkering dan kun je overleggen - vragend naar premies en uit te keren bedrag tzt. - of je wilt doorgaan.
Of je kunt stopzetten, dan houdt je rechten tot nu toe opgebouwd, maar het bedrag is nooit wat je al die jaren hebrt betaald.
Of je kunt laten afkopen (dat kan omdat je nu permanent in het buitenland woont) - je moet daar dan een verzoek toe indienen. Maar zoals ik al schreef, wat je krijgt dan is wel heel erg mager.
Het voordeel van het laatste scenario is, dat je vrouw niet als jij overlijdt papieren moet terugvinden, en dan kontakt moet opnemen met een verzekeraar in Ned. - die denkelijk bewijzen wil zien enz. enz. - iets waar je vrouw haar hoofd op dat moment totaal niet naar zal staan.
Befgrafenispolissen zijn per definitie een slechte deal. Zelf sparen is altijd beter. Overigens kan doodgaan/begraven worden in de US behoorlijk in de papieren lopen. Misschien een idee daar eens aandacht aan te besteden en vast keuzes te maken.
Je moet weten waar je recht op hebt tzt. een begrafenis, of een uitkering bij overlijden.
De begrafenis zal in Ned. zijn dus daar heb je niet veel aan.
Is het een uitkering dan kun je overleggen - vragend naar premies en uit te keren bedrag tzt. - of je wilt doorgaan.
Of je kunt stopzetten, dan houdt je rechten tot nu toe opgebouwd, maar het bedrag is nooit wat je al die jaren hebrt betaald.
Of je kunt laten afkopen (dat kan omdat je nu permanent in het buitenland woont) - je moet daar dan een verzoek toe indienen. Maar zoals ik al schreef, wat je krijgt dan is wel heel erg mager.
Het voordeel van het laatste scenario is, dat je vrouw niet als jij overlijdt papieren moet terugvinden, en dan kontakt moet opnemen met een verzekeraar in Ned. - die denkelijk bewijzen wil zien enz. enz. - iets waar je vrouw haar hoofd op dat moment totaal niet naar zal staan.
Befgrafenispolissen zijn per definitie een slechte deal. Zelf sparen is altijd beter. Overigens kan doodgaan/begraven worden in de US behoorlijk in de papieren lopen. Misschien een idee daar eens aandacht aan te besteden en vast keuzes te maken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 15 Reacties
- 8227 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-
- 25 Reacties