Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Poes mee naar de USA
Poes mee naar de USA
Hoi allemaal.
Over twee weken vertrek ik voorgoed met een kat naar de USA. Alles is geregeld qua inentingen, chip, dierenpaspoort, alleen, ik lees overal iets over een healtcertificate. Heb al een afspraak bij de dierenarts staan 3 dagen voor ik vertrek i.v.m. met o.a. deze gezondheidsverklaring. De dierenarts vertelde mij dat daar in Nederland geen apart document voor bestaat en dat er in het nieuwe Europese paspoort een aparte sectie hiervoor is, maar dat ik voor alle zekerheid maar even met de vliegtuigmaatschappij contact op moest nemen. Dat heb ik dus gedaan en ik heb gevraagd naar het hoe en wat, want op hun site staat toch specifiek de gezondheidsverklaring genoemd. Volgens de dame aan de telefoon is volgens check-in het Europese dierenpaspoort voldoende, maar ik moet het voor alle zekerheid nog maar even bij de dierenarts checken. Dus ik ben nu even de kluts kwijt.....of zoiets. Zijn er hier toevallig mensen die ervaring hebben met het vliegen met een kat en deze zogenaamde gezondheidsverklaring?
Over twee weken vertrek ik voorgoed met een kat naar de USA. Alles is geregeld qua inentingen, chip, dierenpaspoort, alleen, ik lees overal iets over een healtcertificate. Heb al een afspraak bij de dierenarts staan 3 dagen voor ik vertrek i.v.m. met o.a. deze gezondheidsverklaring. De dierenarts vertelde mij dat daar in Nederland geen apart document voor bestaat en dat er in het nieuwe Europese paspoort een aparte sectie hiervoor is, maar dat ik voor alle zekerheid maar even met de vliegtuigmaatschappij contact op moest nemen. Dat heb ik dus gedaan en ik heb gevraagd naar het hoe en wat, want op hun site staat toch specifiek de gezondheidsverklaring genoemd. Volgens de dame aan de telefoon is volgens check-in het Europese dierenpaspoort voldoende, maar ik moet het voor alle zekerheid nog maar even bij de dierenarts checken. Dus ik ben nu even de kluts kwijt.....of zoiets. Zijn er hier toevallig mensen die ervaring hebben met het vliegen met een kat en deze zogenaamde gezondheidsverklaring?
Ik heb er absoluut geen verstand van dus ik kan je jammer genoeg niet helpen. Wel ben ik een groot kattenliefhebber (heb 18 van die schatjes). Ik wil je even complimenteren dat je je kat meeneemt. Je wilt niet weten hoeveel katten er in asiels en andere opvangen zitten die niet mee mochten met een emigratie. Dus voor jou two thumbs up! :doublethumb:
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Een collega van mij is destijds terug gegaan naar de USA en nam zijn katten en honden mee. Van wat ik me herinner moest hij ze door de dierenarts laten onderzoeken en toen ze gezond waren verklaard kreeg elk dier zijn eigen paspoort en een penning. Er staat me niets van bij dat er nog meer geregeld moest worden.
Maar misschien zijn er hier op het forum mensen die met een huisdier naar de VS zijn vertrokken?
Overigens heel veel geluk en succes gewenst in de VS. Geweldig. Waar ga je heen als ik vragen mag.
Sue
Maar misschien zijn er hier op het forum mensen die met een huisdier naar de VS zijn vertrokken?
Overigens heel veel geluk en succes gewenst in de VS. Geweldig. Waar ga je heen als ik vragen mag.
Sue
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)
Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
Ik vertrek naar Florida
, tsja, je moet wat over hebben he voor de liefde.....
Alle informatie wat ik op het internet kan vinden over die zogenaamde gezondheidsverklaring spreken elkaar allemaal tegen. Zoals gezegd, de dierenarts zegt vraag aan de vliegtuigmaatschappij en die zeggen weer vraag maar aan de dierenarts. Op officiele government sites staat geen health certificate nodig en zelfs geen rabbies inenting, maar op de florida state site staat weer iets anders. Erg duidelijk dus, maar niet heus 

-
- Amerika-expert
Wij vlogen met onze honden vanuit NL naar Washington.
Heb toen wel een formulier van het internet afgehaald, welke onze dierenarts had ingevuld. Stelde niet veel voor, maar dat die honden waren, gewicht, sex en er stond iets op van dat ze niet in aanraking waren geweest met schapen en zo. Maar dat was voor honden.
Neem aan dat dat van jou katten ook niet zo snel verwacht wordt
Kon het formulier niet zo snel meer vinden nu.
Het was of 1 van de site met .gov erachter in het webadres.
Verder moet ik zeggen dat er totaal geen controle op hun papieren is geweest. Niet waar ik bij was in ieder geval. Niet bij het afgeven en niet bij het ophalen.
Het is inderdaad heel onduidelijk wat nou wel en wat nou niet nodig is. Dat gevoel had ik ook. En ook hoe het op Schiphol er aan toe gaat en hoe en wat in Washington. Maar alles is bij ons eigenlijk vanzelf gegaan en hebben onze hondjes de oversteek veilig en wel doorstaan.
Wij hadden drie dagen voor vertrek ons laatste bezoek aan de dierenarts en die heeft dat formulier ingevuld, met een dikke stempel er op. En ook de dierenpaspoorten voor zien van een gezondheidskeuringsbewijs zeg maar en ik denk inderdaad dat dat laatste het belangrijkste is.
Weet wel dat de rabies inenting minstens 30 dagen voor vertrek moet plaatstvinden. Dat is wel even iets om goed erg in te houden.
Succes!
Petra
Heb toen wel een formulier van het internet afgehaald, welke onze dierenarts had ingevuld. Stelde niet veel voor, maar dat die honden waren, gewicht, sex en er stond iets op van dat ze niet in aanraking waren geweest met schapen en zo. Maar dat was voor honden.
Neem aan dat dat van jou katten ook niet zo snel verwacht wordt

Kon het formulier niet zo snel meer vinden nu.
Het was of 1 van de site met .gov erachter in het webadres.
Verder moet ik zeggen dat er totaal geen controle op hun papieren is geweest. Niet waar ik bij was in ieder geval. Niet bij het afgeven en niet bij het ophalen.
Het is inderdaad heel onduidelijk wat nou wel en wat nou niet nodig is. Dat gevoel had ik ook. En ook hoe het op Schiphol er aan toe gaat en hoe en wat in Washington. Maar alles is bij ons eigenlijk vanzelf gegaan en hebben onze hondjes de oversteek veilig en wel doorstaan.
Wij hadden drie dagen voor vertrek ons laatste bezoek aan de dierenarts en die heeft dat formulier ingevuld, met een dikke stempel er op. En ook de dierenpaspoorten voor zien van een gezondheidskeuringsbewijs zeg maar en ik denk inderdaad dat dat laatste het belangrijkste is.
Weet wel dat de rabies inenting minstens 30 dagen voor vertrek moet plaatstvinden. Dat is wel even iets om goed erg in te houden.
Succes!
Petra
Ik heb 10 jaar geleden twee poezen mee heen en terug genomen. We moesten toen een hondsdolheid enting hebben die meer dan 30 dagen oud was en we moesten toen binnen 10 dagen voor de vlucht nog een keer terug naar de dierenarts. We hadden toen geen dieren paspoort, maar de dierenarts had wel een formulier dat hij invulde waarin stond dat de katten gezond waren en volgens hem geen gevaar voor de volksgezondheid opleverden. We hadden ook een entings boekje, wat volgens mij ongeveer dezelfde informatie had als zo'n dierenpaspoort, waar hij ook nog enkele aantekeningen maakte.
Op de website van Florida staat het health certificate beschreven als zijnde een interstate document niet een internationaal document. Op de website van de CDC (http://www.cdc.gov/ncidod/dq/faq_animal ... n.htm#cats) staan de immigratie regels voor poezen beschreven. Geen van beide stellen een health certificate verplicht voor poezen vanuit het buitenland. Je kunt allicht even met de Florida Division of Animal Industry bellen, het nummer is: 850-410-0900.
Margaret
Op de website van Florida staat het health certificate beschreven als zijnde een interstate document niet een internationaal document. Op de website van de CDC (http://www.cdc.gov/ncidod/dq/faq_animal ... n.htm#cats) staan de immigratie regels voor poezen beschreven. Geen van beide stellen een health certificate verplicht voor poezen vanuit het buitenland. Je kunt allicht even met de Florida Division of Animal Industry bellen, het nummer is: 850-410-0900.
Margaret
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Die collega van me vloog destijds ook naar Florida (Miami) overigens. Misschien dat dat helpt.
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)
Vanmiddag voor de laatste controle bij de dierenarts geweest aangezien ik maandag vertrek. Alles ok met de kat. Dierenarts heeft ook nog navraag gedaan over de zogenaamde gezondheidsverklaring en heeft te horen gekregen dat het ingevulde dierenpaspoort voldoende is (dat zeiden ze bij de vliegmaatschappij ook al). Voor mijn gemoedsrust heeft hij echter een aparte verklaring uitgetypt. Baat het niet dan schaadt het niet.....toch.
-
- Amerika-expert
Poes mee.....
Zeer nuttige informatie in deze topic.
Kon eerst niets erover vinden, dus heb er een geopend in de rubriek "zuidelijke staten (behalve florida)".
Ook wij nemen dus een poes mee naar Virginia.
Verschilt een en ander per staat wellicht?
Wij zullen waarschijnlijk bijvoorbeeld in Detroit landen vanuit Nederland om vervolgens wellicht in Lynchburg, VA of Charlotte, NC uit te komen met een aansluitende binnenlandse vlucht (min of meer het dichtst bij Clover, VA).

Kon eerst niets erover vinden, dus heb er een geopend in de rubriek "zuidelijke staten (behalve florida)".
Ook wij nemen dus een poes mee naar Virginia.
Wij zullen waarschijnlijk bijvoorbeeld in Detroit landen vanuit Nederland om vervolgens wellicht in Lynchburg, VA of Charlotte, NC uit te komen met een aansluitende binnenlandse vlucht (min of meer het dichtst bij Clover, VA).
Moving dit jaar van Bussum naar Clover
- Tink
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: Poes mee.....
Het importeren van een huisdier verschilt van staat tot staat.RhonDick schreef:Zeer nuttige informatie in deze topic.![]()
Eerst heb je te maken met de regels van de luchtvaartmaatschappij, kijk hiervoor op hun website, daarna heb je te maken na de landing met de regels van de staat waar je door immigratie/customs gaat.
Wij wonen in Oregon en kwamen Amerika binnen in Seattle(rechtstreekse vlucht met KLM vanuit Amsterdam).
Wij namen onze honden en kat mee en moesten dus rekening houden met, regels van de KLM/NW, de staat Washington en de staat waar we naar toe reden en ons vestigden Oregon.
Voor de KLM/NW en Washington hadden we een gezondheidsverklaring en een rabies inenting nodig voor onze honden. Voor Oregon echten een import vergunning die minstens 1 maand van te voren moest zijn aangevraagd en zijn goedgekeurd.
Iedereen die we spraken zei dat niemand dat ooit controleerde maar wij zijn ervaren expats en weten dat je papier werk in order moet zijn controle of niet. je wilt niet het riscio lopen dat je huisdieren teruggestuurd worden.
Toen we in Seattle onze pets ophaalden uit de cargo area moesten we inderdaad wachten op een officer van de Agriculuture Department die alles nauwkeurg controleerde en ook de dieren controleerde.
Gelukkig was alles in orde en we konden we vertrekken naar Oregon.
Voor alle staten die je doorrijd moet je de juiste papieren hebben. Zoek voor regelementen op 'import pets abroad' en de naam van de state.
Probeer altijd een directe vlucht te boeken wanneer je met pets reist, de meeste ellende gebeurd doordat pets niet op de juiste vlucht uitkomen, te lang in de brandende zon moeten wachten om omgeladen te worden etc. Denk er ook aan dat veel luchtvaartmaatschappijen een temperatuur restrictie hebben in de zomer en winter. Kijk ook hiervoor op hum website.
Als je nog meer vragen hebt, wij zijn verschillende keren met onze huisdieren overzee verhuisd en hebben dus veel ervaring.
--
Tink
Zit nu dus alweer een tijdje hier in Florida, samen met mijn kat. Achteraf gezien is het allemaal ontzettend meegevallen. Bij het inchecken op Schiphol werd er helemaal niet gevraagd naar papieren voor de poes. Ik had een mapje met een kopie van het dierenpaspoort en een brief van mijn dierenarts aan de reismand vastgemaakt, maar die is niet eens geopent. Ook bij aankomst op Orlando ging het allemaal erg relaxed, ze keken bij customs even in haar dierenpaspoort, vroegen of ze een rabies shot gehad had en dat was het (mijn eigen koffers hebben ze geeneens gescand, ze hadden alleen maar oog voor de poes).
Ik vloog trouwens met Martinair en bij hen moet je bij het boeken van je vlucht toestemming vragen voor het vervoeren van een huisdier. Ik was voor poes en reiskooi 125 euro kwijt. Voor vertrek en tijdens de vlucht kwam een stewardess even langs om te zeggen dat het in de ruimte waar ze dieren in vervoeren allemaal ok was en dat ik me verder geen zorgen hoef te maken en dat vond ik wel zo netjes.
Ik vloog trouwens met Martinair en bij hen moet je bij het boeken van je vlucht toestemming vragen voor het vervoeren van een huisdier. Ik was voor poes en reiskooi 125 euro kwijt. Voor vertrek en tijdens de vlucht kwam een stewardess even langs om te zeggen dat het in de ruimte waar ze dieren in vervoeren allemaal ok was en dat ik me verder geen zorgen hoef te maken en dat vond ik wel zo netjes.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tot nu toe heb ik inderdaad alleen nog maar positieve verhalen gehoord hoor over mensen die hun huisdieren meenamen. Maar als het dan zover is, dan begrijp ik dat je als eigenaar toch meer zenuwen hebt om je poes, dan dat je die hebt voor de stap die je zelf aan 't zetten bent. 
Maar fijn, ondertussen zitten baasje én poes lekker van het zonnetje in Florida te genieten!
Hou je ons een beetje op de hoogte van je leven ginder? Veel plezier in ieder geval nog!

Maar fijn, ondertussen zitten baasje én poes lekker van het zonnetje in Florida te genieten!
Hou je ons een beetje op de hoogte van je leven ginder? Veel plezier in ieder geval nog!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht