Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
K1 visum aangevraagd: geduld oefenen is een kunst
- Vanka
- Amerikafan
- Contacteer:
Re: K1 visum aangevraagd: geduld oefenen is een kunst
@ DixieChick: Ik vond het al raar dat me dat verteld werd, aangezien ik zelf op de website van de uscis kon zien dat de aanvraag procedure van een I-130 ook 5 maanden kon duren. Nou moet ik zeggen, dat ik er nadrukkelijk bij gezegd had dat mijn partner een Amerikaans staatsburger is en dat wij dan eventueel in Nederland zouden trouwen, maar in de VS zouden gaan wonen. Misschien dat de desbetreffende persoon mij verkeerd begrepen had of dat ze het inderdaad alleen had over de periode vanaf het moment dat de USCIS die petitie goedgekeurd heeft. Wel raar dat ze het deed laten lijken alsof die procedure in totaal sneller zou gaan dan het K1-visum, terwijl als dat laatst het geval is er weinig verschil zit in de duur van de procedure. Sorry Mayoo als er door dit bericht wat verwarring is ontstaan. Ik had er ook wel expres bij gezet dat de ambassade mij deze info had gegeven, want zelf heb ik me meer verdiept in het K1-proces.
Thanks Vanka, maar trouwen hier is idd lastig gezien de tijd die er overheen moet gaan. Ook mijn vriend krijgt niet genoeg vrij hiervoorVanka schreef:. Sorry Mayoo als er door dit bericht wat verwarring is ontstaan. Ik had er ook wel expres bij gezet dat de ambassade mij deze info had gegeven, want zelf heb ik me meer verdiept in het K1-proces.

De ambassade heeft mij ook al rare adviezen gegeven zoals idd het trouwen in nederland (wel bijzonder dat het hier allemaal zolang duurt voor je kan trouwen

De aanvraag is nog niet in behandeling genomen, heerlijk die bureaucratie

Wat ik meer bedoelde, en sorry als ik onduidelijk was, is of er een mogelijkheid is om vanaf het moment dat je de aanvraag gedaan hebt er een mogelijkheid is om in Amerika te wachten tot het Visa rond is.
Ik heb begrepen dat er een Proof of Financial Support and Affidavit of support is...
The sky is not the limit...dare to go beyond
Gelieve overal waar Vanka "de ambassade" schreef, "het consulaat" te lezen.
(Sorry Vanka, maar alles is al ingewikkeld genoeg !)
Voor iedereen hier, veel sterkte tijdens de hele procedure !
(Sorry Vanka, maar alles is al ingewikkeld genoeg !)
Voor iedereen hier, veel sterkte tijdens de hele procedure !
- Vanka
- Amerikafan
- Contacteer:
@ oortjes: Ik vind 't zelf eerlijk gezegd ook al verwarrend genoeg af en toe met waar de termen consulaat/ambassade te gebruiken. Aangezien ik naar het telefoonnummer van 'de ambassade' had gebeld. Zal uiteindelijk ook wel het consulaat bedoeld hebben... *zucht* 

Vanka, de ambassade is de vertegenwoordiging van de US in Ned., en het consulaat is een aparte afdeling die louter 'consulaire' aangelegenheden doet zoals visums voor buitenlanders, papoortverlenging voor USers, etc. De ambassade is gevestigd in Den Haag, het consulaat in Amsterdam.
Maar in Belgie moet je voor consulaire aangelegenheden naar de US Ambassade.
Maar in Belgie moet je voor consulaire aangelegenheden naar de US Ambassade.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Vanka schreef: Makkelijker zou het wel kunnen zijn om hier in Nederland te trouwen (als hij lang genoeg hier kan blijven? Er moet namelijk min. 2 weken tussen ondertrouw en trouwen zitten).
.......
Zodra je hier namelijk getrouwd bent, zouden jij en je verloofde eventueel alle benodigde formulieren daarvoor (I-130 petitie als ik het goed heb begrepen) als pakket gelijk bij het consulaat zelf af kunnen leveren.
Als alles in behandeling wordt genomen gaat daar gemiddeld maar 8 - 10 weken overheen.
Ik ga toch nog even reageren, want technisch gezien zit er wel wat in, maar het zal uiteindelijk niet veel uitmaken om deze procedure te starten t.o.v. K1.
Zoals Dixiechick al zegt zal je een CR-1 aanvragen, welke wij op dit moment aangevaagd hebben. Ik kan je uit ervaring vertellen dat dit niet 8-10 weken duurt, wij hebben half mei de aanvraag de deur uit gedaan en zullen vermoedelijk deze week een e-mail krijgen waarin staat dat we pakket 3 de deur uit kunnen doen. We verwachten ons interview in met veel geluk in oktober te hebben, maar vermoedelijk wordt het november. Dat betekend dat de procedure 5-6 maanden duurt.
Nou kom je er al snel op uit dat dit een stuk sneller is dan de K-1 aanvraag. MAAR, de enige reden dat het bij ons sneller gaat is omdat mijn vrouw langer dan 6 maanden (zelfs 4 jaar) bij mij in Nederland heeft gewoond. Daardoor is onze NOA2 in 8 werkdagen al toegekend. We zijn in een 'express' stapel beland omdat de DFC in Nederland niet meer bestaat, waardoor het eerste deel van de visa aanvraag versneld. Wat is nu beschrijf in onofficieel! Je zal het niet op een website terug vinden, maar ik heb contact met andere mensen die ook geen aanspraak meer op de DCF kunnen maken, maar waarbij hun NOA2 2-9 werkdagen heeft geduurd om het te ontvangen.
Mocht je dus niet de aanvraag doen vanauit Nederland en je minder dan 6 maanden hier bij elkaar bent, zal het eerste deel ook enkele maanden in beslag nemen. kortom, het duurt dan net zolang duren als een K-1 aanvraag. Daarbij komt dat je vriend/ vriendin die naar Nederland komt en langer dan 3 maanden in Nederland wil verblijven een verblijfsvergunning aan moet vragen. Deze kostte ons 4 jaar geleden 880,-. Kortom, je betaald dat om vervolgens 6 maanden later honderden dollars neer te tellen voor je GC.
Moraal van het verhaal, technisch gezien kan je het vanuit Nederland doen, maar in jullie geval heeft het geen meerwaarde. Ik denk ook dat anders een hoop meer mensen 'even' bij hun partner buiten de USA gingen trouwen om sneller de US binnen te komen.
Heel veel succces met het lange wachten, want dat is en blijft enorm vervelend.
@Steffen: Ik denk dat je hier gelijk in hebt. Al met al duurt het gewoon lang, of het nu een visum voor echtgenoot is of voor verloofde.
Het voordeel van verloofde is dat je niet het geregel en gedoe hebt hier in Nederland met de papierhandel en een vriend die meteen weer terug moet (persoonlijk moet ik er niet aan denken te trouwen en dan op Schiphol uit te zwaaien).
Al met al heb ik nu het consulaat een e-mail gestuurd, daar zullen ze het toch wel weten
Ik houd jullie op de hoogte en wat fijn dat jullie me adviseren en raad geven. Thanks!
Het voordeel van verloofde is dat je niet het geregel en gedoe hebt hier in Nederland met de papierhandel en een vriend die meteen weer terug moet (persoonlijk moet ik er niet aan denken te trouwen en dan op Schiphol uit te zwaaien).
Al met al heb ik nu het consulaat een e-mail gestuurd, daar zullen ze het toch wel weten

Ik houd jullie op de hoogte en wat fijn dat jullie me adviseren en raad geven. Thanks!
The sky is not the limit...dare to go beyond
- kimberley_brons
- Amerikafan
Lieve Forummers,
ik heb een dringende vraag! Ik heb dus hier en daar vernomen (op blogs van mensen) voor het K1 visum, de dag van de interview, moeten zij bewijzen dat ze een bedrag hebben voldaan van ongeveer 250 euro. Waar is dit voor? Ik heb er nergens duidelijkheid over gehad... Kan iemand mij helpen?
ik heb een dringende vraag! Ik heb dus hier en daar vernomen (op blogs van mensen) voor het K1 visum, de dag van de interview, moeten zij bewijzen dat ze een bedrag hebben voldaan van ongeveer 250 euro. Waar is dit voor? Ik heb er nergens duidelijkheid over gehad... Kan iemand mij helpen?
I have no special talents, I am only passionately curious.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1067 Weergaves
-
Laatste bericht door Nagini
-
- 29 Reacties