Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

te veel bagage

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
juanita
Amerika-ontdekker

te veel bagage

Bericht door juanita »

Over een paar dagen is het zover na maanden wachten eindelijk het K1 visum en vertrek ik komende week naar de VS. Ik heb echter heel veel bagage en wil eea opsturen per post maar als ik de website nakijk van tnt mag je maar 100 dollar invoeren. Ik wil met name mijn eigen kleding schoenen en nog wat persoonlijke dingen opsturen. Hoe voorkom ik dat ik heel veel tax moet betalen voor mijn eigen spullen ?
Ebelix
Amerikakenner

Re: te veel bagage

Bericht door Ebelix »

Wat is heel veel bagage? Meer dan 2 koffers van 23 kg elk? Een extra koffer kost rond de eur 70 en elke volgende eur 200. Andere optie is het om aan te merken als verhuisgoed. Hoe dat precies in zijn werk gaat moet je opnemen met de post of een verhuisbedrijf.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Is niet zo moeilijk hoor. Aangeven dat het personal items zijn. Je moet wel kunnen bewijzen dat het personal items zijn wat niet zo moeilijk is omdat je vertrekt op een K1 visum en daar gaat wonen en het duidelijk is dat het gebruikte en persoonlijke items zijn. Zouden er nu 10 ipads of zo inzitten dan wordt het wat lastiger verklaren :lol: maar anders is het niet zo raar natuurlijk. Je bent niet de eerste die dat doet. Misschien even van te voren aanvragen hoe het precies te doen. Bij http://www.douane.nl kunnen ze je vast in de goede richting helpen.

Mark
ninchursanga
Amerika-ontdekker

Bericht door ninchursanga »

Ik heb al een paar keer spullen per post verstuurd in de afgelopen drie jaar, die ik bij mijn ouders in huis had achter gelaten. Naar veel gezoek kwam ik erachter dat je op het douane formulier natuurlijk moet aangeven wat er in zit, plus erbij schrijven "personal items, return goods home".
Voor afzender en geadresseerde gebruikte ik altijd mijn eigen naam (ook als mijn moeder bijv. het pakket verstuurde).
LisaVermeer
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door LisaVermeer »

Ebelix schreef:Wat is heel veel bagage? Meer dan 2 koffers van 23 kg elk? Een extra koffer kost rond de eur 70 en elke volgende eur 200. Andere optie is het om aan te merken als verhuisgoed. Hoe dat precies in zijn werk gaat moet je opnemen met de post of een verhuisbedrijf.
Volgens mij kun je het best zoveel mogelijk van die 23 kilo gebruiken van je koffer en alles wat niet past kopen in Amerika? Tenzij je natuurlijk allerlei merkkleding hebt.... maar goed lijkt me even een eenvoudig rekensommetje opstellen :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer