Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV-2011: slow-chat
Re: DV-2011: slow-chat
Ja zeker, vooral omdat het zo vervelend is steeds met alle dingen die je doet in het achterhoofd rekening te houden dat je emigreert, maar ook aan de andere kant steeds te moeten denken dat je nog zomaar afgekeurd kunt worden! Heel irritant vind ik dat, je kunt nooit een beslissing nemen met zekerheid over je toekomst in het achterhoofd. Daarom is het ook zo lastig nu al vergaande voorbereidingen voor eventueel vertrek te nemen, want misschien gaat het allemaal wel niet door! Maar goed, het duurt nu niet erg lang meer hopelijk...
Heel herkenbaar ja. Het scheelt wel met shoppen, bij alles wat ik koop denk ik... eh... laat maar, kan het toch niet meenemen hahaha. Nou ja kan wel maar als je alles moet verschepen wordt een goedkoop meubelstuk ineens wel heel erg duur
Maar ja, het zal mij benieuwen. Ik heb het meeste al op orde dus laat die datum maar komen!

Maar ja, het zal mij benieuwen. Ik heb het meeste al op orde dus laat die datum maar komen!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Troost je, wij hebben 5 jaar zo geleefd!
De kans dat jullie goedgekeurd worden is heel erg reeel, dus zo erg zal het niet worden.
De kans dat jullie goedgekeurd worden is heel erg reeel, dus zo erg zal het niet worden.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ik rakel dit oude onderwerp nog even op, omdat de officiële cijfers met het aantal effectief uitgereikte green cards in fiscaal jaar 2011 pas recent (eind september) bekend werden. Ik voeg er de officiële cijfers van het aantal "winnaars" ter informatie bij.
Nederland:
139 winnaars in de DV-2011
61 DV green cards uitgereikt in FY 2011
België:
94 winnaars in de DV-2011
42 DV green cards uitgereikt in FY 2011
Bronnen:
- uitgereikte green cards: http://www.dhs.gov/sites/default/files/ ... b_2011.pdf pagina 27-29 (op basis van country of birth)
- winnaars: http://travel.state.gov/visa/immigrants ... _5073.html (country of chargeability is meestal country of birth)
Nu is het fiscaal jaar waarin je de green card ontvangt niet noodzakelijk hetzelfde als het fiscaal jaar waarvoor de lottery wordt georganiseerd. Vooral bij de hogere case nummers kan het gebeuren dat de green card pas in het volgende fiscaal jaar effectief wordt. Maar dit effect werkt ook vanuit het vorige fiscaal jaar door, en zou dus statistisch gezien neutraal moeten zijn.
Nederland:
139 winnaars in de DV-2011
61 DV green cards uitgereikt in FY 2011
België:
94 winnaars in de DV-2011
42 DV green cards uitgereikt in FY 2011
Bronnen:
- uitgereikte green cards: http://www.dhs.gov/sites/default/files/ ... b_2011.pdf pagina 27-29 (op basis van country of birth)
- winnaars: http://travel.state.gov/visa/immigrants ... _5073.html (country of chargeability is meestal country of birth)
Nu is het fiscaal jaar waarin je de green card ontvangt niet noodzakelijk hetzelfde als het fiscaal jaar waarvoor de lottery wordt georganiseerd. Vooral bij de hogere case nummers kan het gebeuren dat de green card pas in het volgende fiscaal jaar effectief wordt. Maar dit effect werkt ook vanuit het vorige fiscaal jaar door, en zou dus statistisch gezien neutraal moeten zijn.
Laatst gewijzigd door Centrino op 25 nov 2012, 04:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zowat de helft van de winnaars gaat dus niet eens voor een green card.
En ik ben er zeker van dat er dan ook nog zijn die wel tot aan de green card gaan, maar uiteindelijk toch niet vertrekken. Omdat ze bv. geen job gevonden krijgen vooraleer ze vertrekken.
En ik ben er zeker van dat er dan ook nog zijn die wel tot aan de green card gaan, maar uiteindelijk toch niet vertrekken. Omdat ze bv. geen job gevonden krijgen vooraleer ze vertrekken.
Elke
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht