@goldenhills: duur is relatief, salarissen zijn hier fors hoger. Dat is ook wat ik hier gevonden heb en niet in NL zou kunnen hebben: geen CAO-juk, maar betaling naar performance.
Gr., Flipje
GJK schreef: dat 99 procent van de mensen hier het leger als iets heiligs ziet ..........ik walg ervan. als ik hier amerikaanse vrienden over dit soort onderwerpen spreek is het gewoon eng hoe erg hun mening door amerikaanse propaganda is beinvloed.
Ik snap niet zo goed waarom je hierover valt. Dit is gewoon een pure omgangsvorm en dat wordt ook in elk reisboekje of reissite wel aangegeven.GJK schreef: het is allemaal nep, allemaal hypocrieten, als ze me weer met zo'n grote nepglimlach een nice day wensen lach ik ze uit.
je kijkt er dwars doorheen, je ziet aan de blik in hun ogen als ze je begroeten al dat ze er helemaal geen ene biet van menen.
Helemaal mee eens. Ik moet toegeven dat ik me vandaag niet zo lekker voelde en een kennis tegenkwam. Ik: "Hey, how are you?" Zij:"Doing well, how about you?" Ik: "Just fine, thanks". Toch net zoiets als "Hoe gaat het?", "Goed, hoor, met jou?", "Ook best". Misschien is de glimlach het verschil? Laten we wel wezen, wil jij altijd het hele doopceel horen van iedere kennis, die je tegenkomt? Nee, toch? Even klagen over het weer of een andere kleinigheid bespreken, prima, en dan verder. Lijkt me in Nederland ook niet anders. Een aantal jaren geleden jogde ik door Nieuwegein tijdens een van onze Nederlandse vakanties. Het was rond acht uur, mensen gingen naar hun werk. Ik riep iedereen, die ik zag, een vriendelijke "goedemorgen!" toe, zoals ik hier ook doe en dan meestal tenminste een "hi" terugkrijg. Niemand antwoordde dat terug! Echt, niemand! Men keek alsof men snot zag branden. Ik nam het bijna persoonlijk op, ha ha. Geef mij dan maar de zogenaamde nepvriendelijkheid, hoor.Jaydee84 schreef:Ik snap niet zo goed waarom je hierover valt. Dit is gewoon een pure omgangsvorm en dat wordt ook in elk reisboekje of reissite wel aangegeven.GJK schreef: het is allemaal nep, allemaal hypocrieten, als ze me weer met zo'n grote nepglimlach een nice day wensen lach ik ze uit.
je kijkt er dwars doorheen, je ziet aan de blik in hun ogen als ze je begroeten al dat ze er helemaal geen ene biet van menen.
Jaydee84 schreef: Ik voel me soms best benauwd in Nederland.. mensen mogen zich graag met anderen bemoeien en iedereen heeft wel wat op iemand aan te merken.
Er is bijna geen respect en vriendelijkheid meer. Of tenminste, niet in die mate die wij in de VS meegemaakt hebben.
Oeboemoe schreef:Helaas is het in de VS net zoals overal dat wanneer er banen zijn er ook veel mensen wonen. En omgekeerd. Dus veel schiet je niet op met verhuizen van het ene naar het andere land. Tenzij je geluk hebt maar dat kan ik NL natuurlijk ook als je dicht bij je werk gaat wonen of daar bewust alles op inricht.
Binnen het land waar je je opleiding voltooid hebt. Wellicht bedoelde je dat ook, maar ik wil dit nog even benadrukken. Een NL arts kan niet zomaar in de VS aan de slag als arts.adam747 schreef:Hangt er vanaf wat voor werk je doet. Bijvoorbeeld iemand die in de medische sector werkzaam is kan wellicht makkelijk overal aan de bak.