Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

WAHOOOOOO REDSCORPION HEEFT ZIJN VISA

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
redscorpionsting
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door redscorpionsting »

:D DAMES EN HEREN IK HEB MIJN VISA !!!!!

Eindelijk na 3 maanden wachten kreeg ik met de post van uit Curacao ,mijn ontbrekende stukken in de brieven bus.Zoals Geboortebewijs en politie rapport(dit duurde om burocratiese reden onwijselijk lang )Hahahah en ik heb geen strafblad :x Want ik werkte daar voor de Amerikaanse consul als beveiligings beamte :D

Ok de grote dag was aan het naderen om medische gekeurd te worden,Ben een dag van te voren gaan zoeken waar de lokaties verbleven en heb de tip opgevolgt van chiefram(martin) dacht ik weet zijn naam even niet ,om met de tram te gaan ,parkeren kost 3.40 euro per u .
Na een slapeloze nacht van de spanning ben ik met volle moed de volgende dag in de trein gestapt van uit purmerend naar Amsterdam centraal daar op de tram 16 gestapt en een Ro foto gaan maken,daarna naar de dokter niet ver van de ambasade verweidert daar werd bloed afgenomen ik moest ook urine afstaan en 2 prikken werden gegeven aan mij en moest ik een evenwichts test doen en mijn lengte en gewicht werd beoordeeld 2006-10 ( ik ben te zwaar )mijn gezichts vermogen werd getest ,maar ik was heel onspannen en de dokters vrouw was heel vriendelijk ,Ik was voor alles +- 400euro armer voor paket4.

Ik raad een ieder aan het visa consul geld over te schrijven dan kost het niets ,anders via deGWK want dat kost 7,50 ipv abn 12,50 (je moet en bewijs van betaling kunnen overleggen bij het loket)

De week in spanning gewacht op de medishe keuring geen nieuws goed nieuws.
Eergisteravond weer lopen ijsberen wat mij te wachtenstond de volgende dag ,+-10u was ik al gedoushed en wel ben toch naar de gemeente huis gegaan om een status formelier op te halen dat ik ongehuwd ben omdat er op mijn formulier in de usa was ingevuld dat ik getrouwd was ipv NOT MARRIED.
De trein gepakt en op centraal station de tram 16 of 24 nemen en uit stappen voor de ambasade. Ik was er om 1300 en er stonden een paar te wachten in de rij sloot mij netjes aan en 1330 werd er om geroepen dat de mensen voor immigatie binnen mochten en de vliegtuigen bemanning even moesten wachten,dus ging ik ook naar de ingang werd ons verteld dat de K1 geen emmigratie is dus wij :?: :o en later kwam er een hoger gerangde beveiligings beambte en zei dat K1 wel tot emmigranten behoorde en vroeg weer dat de crew even moest wachten ,na bij de ingang gescant te zijn kon ik door lopen en bij de ingang liet ik mijn tas met mobiel en sleutels netjes bij de portier,je krijgt een nummer ,ik had alles netjes gefiled en in een map,werd ik naar en verkeerde loket verwezen ,maar de dame zei dat ik naar de emigratie kant moest gaan .Toen het mijn beurt was leverde ik de benodigde papieren plus de bewijs dat je de visa heb betaald in en vertelde de beambte over de fout ,heel vriendelijk zei hij dat het geen probleem was en met de consul ging bespreken (Kopieer alltijd je stukken die nemen ze in ,sommige originele stukken hebben ze nodig maar de originele nederlandse stukken heb jij weer nodig in de usa dus bewaar ze goed) Mijn papier werden geordent en werd mij verteld als ik dit thuis kreeg in gesealde invelop het in mijn hand bagage moet mee gaan,je krijgt ook je vaccinatie bewijs en je Ro foto mee (die gaat in je koffer )
Ik ging toen zitten en werd om geroepen om naar de loket te komen, De consul vroeg mij om mijn vinger afdrukken te nemen (van beide wijsvingers)en vroeg hoe ik mijn verloofde heb ontmoet ,en darna vroeg hij als ik daar ook dezelfde beroep ga uit oefenen,ik zei ja toen vertelde hij mij dat alles in orde is en verbeterde mijn fout op papier ,ik vroeg hem of ik mijn bewijs van eigen geld moest wijzen hij zei het hoeft niet want mijn verloofde verdiende genoeg voor ons onderhoud . Maar zei wel dat de sociale dienst daar slechter is dan in Nederland en ik beter een baan kan zoeken.Maar hij was heel vriendelijk en kalm en daar ik in de gezondheidzorg werk vind ik wel makkelijk een baan ,mijn paspoort wordt een dezer dagen met envelop voor de immigratie dienst naar mijn adress gestuurd ,dus wacht ik met ongeduld en ga nu echt beginnen aftebreken en in te pakken. December ga ik even naar mijn moeder in Curacao en vlieg Januari verder naar Houston.
vervolg later hahahaha
Laatst gewijzigd door redscorpionsting op 06 sep 2006, 22:20, 2 keer totaal gewijzigd.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

GEFELICITEERD!!!!!!!
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Gefeliciteerd!!!!

:dance: :dance: :dance:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Super! Dat zal heel wat stress zijn die van je af valt!
(terwijl er gelijktijdig toch weer een heel ander soort van stress in de plaats zal komen)
Geniet van je laatste maanden hier!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Appie
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Appie »

Grappig om te lezen dat degene die ik ontmoet heb op het consulaat ook hier vertoeft. Ik was degene met dat rode T-shirt aan :).

Het was inderdaad grappig dat de ene bewaker zei dat K1 geen immigraten visa is (terwijl het er duidelijk op staat) en de ander wel, maar zoals je al aangaf ging de rest gemoedelijk en vanzelfsprekend.

Nogmaals gefeliciteerd al heb ik de mogelijkheid gehad om je dit ook persoonlijk en met een handdruk te kunnen doen!
Becs08
Amerikakenner

Bericht door Becs08 »

Gefeliciteerd zeg!!! Nog even en jullie kunnen elkaar weer in de armen sluiten :wink:
onze blog - Bouwmanfamily
Appie
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Appie »

Ook vandaag je paspoort met visa terug ontvangen?

Ik heb deze zojuist in ontvangst mogen nemen tesamen met de afgesloten envelope met daarin (volgens diverse websites) alle documentatie over mijzelf die ze op het consulaat hebben/hadden.

Nog 8 dagen te gaan in Nederland!
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Appie en Redscorpionsting, beiden veel succes gewenst met jullie emigratie. Geniet van de laatste dagen in Nederland. Eet wat meer kaas en hagelslag dan normaal en stort je lekker op het inpakken van je spullen.

Tot aan deze kant van de oceaan!
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Appie
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Appie »

houstonwehaveaproblem schreef:Appie en Redscorpionsting, beiden veel succes gewenst met jullie emigratie. Geniet van de laatste dagen in Nederland. Eet wat meer kaas en hagelslag dan normaal en stort je lekker op het inpakken van je spullen.

Tot aan deze kant van de oceaan!
Dank je! Was al druk bezig met de Venz hagelslag!! (met wit brood en roomboter). Ik kom volgende week vrijdag nog bij je in de buurt - vlieg namelijk vanuit Amsterdam naar Houston en dan 3,5 uur later van Houston naar Alburquerque. Ik zal zwaaien!
redscorpionsting
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bedankt alle mensen voor de felicitaties ik zal echt veel dingen gaan missen maar emmigratie is niet nieuw voor mij dus aan passen zal ik me hahahaahhahahahaha
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

redscorpionsting schreef:Bedankt alle mensen voor de felicitaties ik zal echt veel dingen gaan missen maar emmigratie is niet nieuw voor mij dus aan passen zal ik me hahahaahhahahahaha
Pabien Swa!
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

Appie en RedScorpionSting:

Welcome to the United States of America!!!
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
redscorpionsting
Amerika-ontdekker
Contacteer:

:cry: Jammer genoeg was ik niet thuis om mijn pakket te ontvangen ,dus morgen ga ik naar de postkantoor om het op te halen ,Appie heb het ook dezelfde dag als jouw gehad . Ik werk in Den Haag dus ga alleen weekend naar huis .Morgen zal ik het bekijken hahahahaha
Texas Boy
Amerika-expert

Re: WAHOOOOOO REDSCORPION HEEFT ZIJN VISA

Bericht door Texas Boy »

redscorpionsting schreef:: ik even naar mijn moeder in Curacao en vlieg Januari verder naar Houston.
vervolg later hahahaha

Hoi, te gek nieuws en ook nog naar Houston?? Wat ga je hier doen?? Ben een beetje nieuwsgierig als toekomstige andere Texaan. :)
redscorpionsting
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Als je op mijn profiel klikt zie je dat ik sterilisatie assistent van beroep ben ,ik zal de eerste jaar alles vast grijpen om de culture shock te overbruggen en de mentaliteit te kennen en dan mijn beroep weer op pak.
Ik heb al gesproken met zieken huizen en ondervonden dat ik in trek ben in de gezondheidzorg door dat ik al 17 jaar ervaring heb.
We zien wel wat de toekomst brengt, Ik was 18 jaar geleden ook naar Nederland gekomen om verpleegkundige te worden,maar vond de behandels wijze niet leuk het zijn geen nummers maar mensen.
Ik spreek verschillende talen w.o spaans dat ook in trek is in Texas.
Texas Boy
Amerika-expert

Re: WAHOOOOOO REDSCORPION HEEFT ZIJN VISA

Bericht door Texas Boy »

redscorpionsting schreef:Als je op mijn profiel klikt zie je dat ik sterilisatie assistent van beroep ben ,ik zal de eerste jaar alles vast grijpen om de culture shock te overbruggen en de mentaliteit te kennen en dan mijn beroep weer op pak.
Ik heb al gesproken met zieken huizen en ondervonden dat ik in trek ben in de gezondheidzorg door dat ik al 17 jaar ervaring heb.
We zien wel wat de toekomst brengt, Ik was 18 jaar geleden ook naar Nederland gekomen om verpleegkundige te worden,maar vond de behandels wijze niet leuk het zijn geen nummers maar mensen.
Ik spreek verschillende talen w.o spaans dat ook in trek is in Texas.
Klinkt goed, mocht ik straks iets te steriliseren hebben weet ik je te vinden :D Good luck in Texas, hoop dat we je snel kunnen volgen.
redscorpionsting
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Well geen probleem geef mij een onderhuidse zender dan ben ik makkelijk te volgen :lol: :wink:
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

redscorpionsting schreef:Well geen probleem geef mij een onderhuidse zender dan ben ik makkelijk te volgen :lol: :wink:

Als je van te voren even meld wanneer je vertrekt, zullen we hem even implanteren :D Have Fun
redscorpionsting
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Wel stuur je de implantaat wel zo, dat ik de boel mag steriliseren dan kunnen we aan de slag. :wink:
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

redscorpionsting schreef:Wel stuur je de implantaat wel zo, dat ik de boel mag steriliseren dan kunnen we aan de slag. :wink:
We have a deal :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer