Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2014 Slow Chat

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
klaasdj
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: DV-2014 Slow Chat

Bericht door klaasdj »

goldenhills schreef:Dat lijkt me geen probleem, al is meedoen niet iets wat je aan de grote klok moet hangen als je een visum aanvraagt waarbij je geen immigration intent mag hebben (zoals een F1 of J1). Je doet dus mee in de trant van 'ik zie wel', niet omdat je het liefst permanent naar de VS wilt. Mocht je winnen (kleine kans, helaas) terwijl je in de VS zit dan moet je wel een keus maken tussen adjustment of status (kan langer duren, evt. meer kans op het missen van de deadline) en consular processing, en de tweede optie betekent dat je terug naar je country of residence moet voor het afhandelen van de procedure, en dat kan betekenen dat je je studie moet onderbreken. Sowieso is het slim om een thuisadres aan te houden (bijv. adres van je ouders).
Maargoed, ik weet in Mei al of ik ingeloot ben of niet. Waarschijnlijk niet, en dan is het (zonder intent) geen probleem om dus met een J1 mijn studie te doen. Ben ik wel ingeloot, dan studeer ik gewoon hier af.
Amerikanist!

'94: ON, NY
'07: MI, IN, IL, NY, KY, OH
'11: IL, IN, MI, ON, NY, PE, MD, DC, DE, NJ
'12: NY, NJ, PE, MD, DC, VA, NC, ON, VT, NH, ME, MA, RI, CT
'23: NY, NJ, CO, RI, MA, ON, PE, WV, VI, MD
'24: GA, AL, TN
Amerikanist
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Amerikanist »

Twee weken nog, het zit toch wel in mijn hoofd.
Centrino
Amerikafan

Bericht door Centrino »

Uit een samenvatting van een gelekte draft-versie van de nieuwe immigratiewet die, met steun van beide partijen en het Witte Huis, in voorbereiding is:
The bill repeals the Diversity Visa Program. Aliens who were or are selected for diversity immigrant visas for fiscal years 2013 or 2014 will be eligible to receive them.
Omdat de comprehensive immigration reform nu wel echt in een stroomversnelling zit, lijkt de kans dus groot dat DV-2014 de allerlaatste visaloterij is.

Bron: http://www.aila.org/content/default.aspx?docid=44052 pagina 6
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Zou het dan toch?... Wow!
(maar ja, er zijn slimmere manieren om je land van instroom te voorzien dan deze loterij, hoe spijtig het voor velen ook zal zijn)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Centrino
Amerikafan

Bericht door Centrino »

Om maar te zeggen dat het deze keer niet zomaar om een individueel of marginaal wetsvoorstel gaat: drie uur geleden heeft het Witte Huis een mededeling verspreid waarin Obama verklaart het voorstel te steunen. http://www.whitehouse.gov/the-press-off ... ion-reform
Baksteen666
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Baksteen666 »

Begrijp ik het goed dat dus de Diversity Lottery ingetrokken wordt en dat het "eenvoudiger" wordt voor hoger opgeleide mensen om naar de VS te emigreren? Maar is het dan ook zaak dat je al een baan hebt aangeboden gekregen?
Daarnaast, wordt het dan zo dat indien je een baan hebt je dan ook makkelijker aan een green card komt? Kortom de green card zoals de diversity lottery was komt geheel te vervallen?
Ik heb vaak wat moeite met de vorm van taalgebruik, vooral als ik niet precies weet wat de verschillen gaan zijn, omdat ik het huidige systeem niet voor de volledige 100% op mijn netvlies heb staan.
States visited: WA, ID, MT, ND, MN, WI, MI, NY, VT, NH, ME, MA, OR, CA
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Er staat ook interessant nieuws in over H1b. Zie nieuw topic: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 13&t=47651
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Amerikanist
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Amerikanist »

Jammer als dit de laatste kans blijkt te zijn. Dan maar via mijn werkgever proberen, alhoewel ik het geen aantrekkelijk idee vind om van hen afhankelijk te zijn voor een verblijfsstatus.
Eve88
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Eve88 »

Wow nog maar 2 dagen en niemand die er wat over post... :lol:
Kingair
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 51

Bericht door Kingair »

Nu toch wel :lol:

Groeten,

Kingair
wininja
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door wininja »

Nou, om eerlijk te zijn beginnen de zenuwen hier nu toch wel toe te slaan. We zijn al maanden druk met voorbereidingen, mochten we ingeloot worden. De kans is klein, maar we zouden er bijna alles voor over hebben..

Overigens kun je vanaf 1 mei checken wat je status is, maar het kan zijn dat je status pas rond 1 juni bekend is, als ik het goed heb begrepen. Nu hebben wij binnen twee uur nadat de website 'open' ging al ingeschreven, dus hopelijk wordt die volgorde van binnenkomst aangehouden. We zullen zien.

Ik zal in ieder geval posten zodra we iets weten.
Fredje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Fredje »

wininja schreef: Overigens kun je vanaf 1 mei checken wat je status is, maar het kan zijn dat je status pas rond 1 juni bekend is, als ik het goed heb begrepen.

Waar heb je dat gelezen?
http://noldenusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Wininja, goed dat je er 'alles voor over hebt' = want dat kan een emigratie naar de US je kosten, en meer dan dat.
Heb je daar familie ? Uitzicht op werk voor beiden ?
Zijn er geen andere mogelijkheden voor jullie om naar de US te geraken ? Of naar Canada, ook leuk.
Belg_in_SoCal
Amerika-ontdekker

Bericht door Belg_in_SoCal »

wininja schreef:Nu hebben wij binnen twee uur nadat de website 'open' ging al ingeschreven, dus hopelijk wordt die volgorde van binnenkomst aangehouden. We zullen zien.
Die volgorde wordt niet aangehouden. De trekking is willekeurig.
Kingair
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 51

Bericht door Kingair »

wininja schreef:We zijn al maanden druk met voorbereidingen, mochten we ingeloot worden.
Alles al ingepakt ?

Succes alvast

Groeten

Kingair
wininja
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door wininja »

Jazeker, alles wat we niet 1-2-3 nodig hebben is ingepakt, we hebben offertes voor het verschepen van de huisdieren.

Nou, mijn vriendin gaat studeren en ik kan van huis af werken voor een aantal IT bedrijven en me zijdelings bezig blijven houden met mijn eigen IT bedrijf in Nederland, mocht dat nodig zijn.

Morgen, 1 mei om 18:00 uur Nederandse tijd weten we meer. Spannend... Nog ruim 26 uur en we weten welke wending ons leven gaat nemen...
Tanja1974
Amerika-ontdekker

Bericht door Tanja1974 »

Canada kan idd ook. Speel ook wel eens met die gedachten als Amerika niet door kan gaan.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

wininja schreef:Jazeker, alles wat we niet 1-2-3 nodig hebben is ingepakt,
Meen je dat? :shock:
(even voor de zekerheid: jullie zijn dus niet bezig met een andere visumaanvraag? Je doet gewoon mee met de loterij, en hebt ondertussen alles al ingepakt?)
Elke
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Zelfs als je wint zal je niet voor september/oktober vertrekken en dan ben je ongeveer een van de snelste.
Fredje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Fredje »

wininja schreef:Jazeker, alles wat we niet 1-2-3 nodig hebben is ingepakt, we hebben offertes voor het verschepen van de huisdieren.

Nou, mijn vriendin gaat studeren en ik kan van huis af werken voor een aantal IT bedrijven en me zijdelings bezig blijven houden met mijn eigen IT bedrijf in Nederland, mocht dat nodig zijn.

Morgen, 1 mei om 18:00 uur Nederandse tijd weten we meer. Spannend... Nog ruim 26 uur en we weten welke wending ons leven gaat nemen...

???? Is dit niet wat voorbarig?

ALS je al wordt ingeloot, November/december interview op de ambassade, heb je op z'n vroegst in het voorjaar je greencard.

Heb je echt werk daar? Of denk je dat je wel aan de slag kan? De ambassade wil bewijs van inkomsten of kapitaal...maar dat kun je ws wel indekken met je eigen bedrijf. Aan de andere kant kun je niet op deze manier je schepen achter je verbranden omdat je belastingplicht hebt hier in Nederland
http://noldenusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer