Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV 2013 gewonnen, zoveel vragen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Geert81
Amerika-newbie

DV 2013 gewonnen, zoveel vragen

Bericht door Geert81 »

Hey

ik ben bij de gelukkige winnaars voor DV2013 en heb in juni mijn afspraak op de ambassade.

Terwijl ik de verhalen van mijn voorgangers lees zie ik dat velen bijv. een bewijs van spaargeld e.d. meenamen
naar de ambassade (ik moet naar de ambassade in Brussel).

Ik vind daar niets van terug?
Zowel step 4 http://travel.state.gov/visa/visa_4761.html
als step 3 http://travel.state.gov/visa/visa_4760.html

maakt hier geen melding van. Zijn hier Belgen die DV2013 of DV2012 wonnen en dit ook niet hoefden mee te nemen?

Op zich is deze stap geen enkel probleem, maar als deze stap verplicht is, terwijl hij niet op de officiële site vermeld staat,
wat zie ik dan nog over het hoofd? :-)
matchbox
Amerika-ontdekker

Re: DV 2013 gewonnen, zoveel vragen

Bericht door matchbox »

Hoi Geert,

Proficiat met je selectie!

Wij wonnen DV2012. Ik kon ook nergens vinden dat we zoiets mee moesten nemen, maar werd een beetje paranoia van alles wat ik op dit forum las. We hebben daarom documenten van de bank en een schatting van ons huis meegenomen maar daar is niet naar gevraagd en we hebben het dan ook niet laten zien.

Veel succes met je interview! Geen reden om hier zenuwachtig voor te zijn, stelde weinig voor bij ons.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik denk dat dat vooral belangrijk kan zijn indien je bv. net afgestudeerd bent, of een 19-jarige die enkel middelbaar onderwijs gehad heeft. Ze willen immers niet dat je ginder in de criminaliteit terecht komt, en je kan geen beroep doen op iets van een werkloosheidsuitkering of zo. Dan kan je ze dus gerust stellen door te laten zien dat je wat centjes hebt en dus niet mensen moet gaan beroven indien je na 2 maanden nog geen job gevonden hebt.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

In de meer uitgebreide instructies voor deelnemrs aan de lottery staat:
If you are selected to apply for a DV, you will be required to provide evidence that you will not become a public charge in the United States before being issued a visa. This evidence may be in the form of a combination of your personal assets, an Affidavit of Support (Form I-134) from a relative or friend residing in the United States, and/or an offer of employment from an employer in the United States.
(Naar mijn mening is dit droevig Engels want de eerste zin kan op twee manieren worden geinterpreteerd.)

Een DV lottery winner moet de procedure voor een G.K. doorlopen net zoals iemand voor wie een werkgebonden petitiedan wel een petitie van een familielid is goedgekeurd . Echter itt. tot deze andere permanent emigranten voor wie Form I-864 verplicht is, wordt van DV lottery winners de kortere en minder verplichtende Form I-134 vereist. Voor de meeste Ned./Belgische lottery winners zal gelden dat hun gecombineerde assets aan de voorwaarden voldoet. Het kan ook dat men inder streng is geworden aangezien Form-134 weinig mogelijkheden tot afdwingen van de voorwaarden geeft, dit itt. Form I-864 Affidavit of Support.
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Net als Matchbox heb ik ook de DV 2012 gewonnen. Wij hadden ook een schatting van ons huis mee toen we onze afpraak hadden in Brussel, maar daar is inderdaad niet naar gevraagd.

Succes in Juni! Wij vertrekken definitief naar California op 7/7
Geert81
Amerika-newbie

Bericht door Geert81 »

Dank je voor de hulp allemaal!

En hadden jullie diploma's en andere documenten laten legaliseren (apostille) bij de rechtbank?

Wil met een goed gebetonneerd dossier toekomen door :-)

Ik ga trouwens ook naar California
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Neen ik heb niks laten legaliseren. Je diploma's mogen ook gewoon in het Nederlands zijn. Gewoon alle documenten bijhebben die ze vragen (originelen en copies)

Ik had onze diploma's bij (originelen) en val alles een copie. In de meeste gevallen heb ik enkel de copies moeten afgeven.
Geert81
Amerika-newbie

Bericht door Geert81 »

Dank je Inge, wist niet dat ik ook nog kopies moest laten maken van de originelen.
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Dat moet ook niet, dat doen ze normaal zelf. Maar ik had alles bij zodat ik niet onnodig originelen moest afgeven
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer