Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Winnaar DV-2014 : Mike80

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Mike80
Amerika-ontdekker

Winnaar DV-2014 : Mike80

Bericht door Mike80 »

Hoi mensen,

Nu pas geregistreerd om te vertellen dat ik gewonnen heb met de lotterij maar een groot probleempje heb.

Heb als nederlander meegedaan aan de lotterij !! met het gedachte dat ik alleen nederlandse was omdat ik hiet geboren ben....kwam ergens in December achter dat ik ook Chinese nationaliteit heb :? doordat mijn ouders me blijkbaar hebben gerigsteerd.....Dat heb ik dus ook niet zo ingevuld in de lotterij :(
Al die jaren heb ik me er niet bezig hoeven te houden en nu heb ik een probleempje. Ik had wel dus als singel national meegedaaan en nederland opgegeven als mijn deelname land
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: GEWONNEN DV2014 maar een probleempje !

Bericht door Njit »

En wat is nu je vraag?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Of ze moeilijk gaan doen.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Njit schreef:En wat is nu je vraag?
Wat een lullige reactie....

De vraag lijkt mij heel duidelijk: Mike is geboren en getogen Nederlander maar heeft blijkbaar ook de Chinese nationaliteit en China is uitgesloten van deelname. Ik ken de details niet, maar hier zou je het antwoord moeten vinden:

http://travel.state.gov/pdf/DV_2013_instructions.pdf Bovenaan pagina 2. Krijg het niet gekopieerd omdat 'ie dan steeds een nieuw woord op een nieuwe regel plaatst en heb geen zin het handmatig goed te brijen :wink:
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

RiverCola schreef: De vraag lijkt mij heel duidelijk: Mike is geboren en getogen Nederlander maar heeft blijkbaar ook de Chinese nationaliteit en China is uitgesloten van deelname. Ik ken de details niet, maar hier zou je het antwoord moeten vinden:

http://travel.state.gov/pdf/DV_2013_instructions.pdf Bovenaan pagina 2. Krijg het niet gekopieerd omdat 'ie dan steeds een nieuw woord op een nieuwe regel plaatst en heb geen zin het handmatig goed te brijen :wink:
Mike zit in dit geval goed -- het gaat er hier om waar je geboren bent, niet welke nationaliteiten hij heeft. Dus hij kan als Nederlander meedoen.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Dat dacht ik ook al, dus bij deze Gefeliciteerd!!!!
Mike80
Amerika-ontdekker

Bericht door Mike80 »

Ik maak me alleen zorgen omdat mijn orginele papieren dus niet klopten (omdat ik neit afwist van mijn tweede nationaliteit)....Ik vroeg me af of ze heel moeilijk erover zouden doen.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Je hebt meegedaan als Nederlander, wat je ook bent, en bent bovendien hier geboren. Dat is de informatie die relevant is voor de loterij. Voor zover ik in kan schatten zit het goed.
Mike80
Amerika-ontdekker

Bericht door Mike80 »

Goed..... ik hoop dat het goedkomt, we hebben het vaak geprobeerd zonder success en nu eindelijk dan !

bedankt voor de feedback trouwens !
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Je hebt alle officiele papieren toch nog niet ingevuld? ( die ellenlange vragenlijsten, niet je inschrijving vd loterij). Als je inderdaad in Nederland geboren bent, en het gaat bij de DV om waar je geboren bent, dan lijkt mij er geen enkel probleem. Zorg wel dat je op die officiele documenten alles wel goed invult.

En even een domme vraag: is het niet zo dat je volgens de Chinese wet maar een nationaliteit mag hebben? Als jij je Nederlandse nationaliteit niet opgeeft, zou het dan niet zijn dat je feitelijk helemaal geen Chinees paspoort kan hebben?
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Je bent in Nederland geboren, en hebt daar ook je hele leven gewoond? (lees: heb je in China gewoond?)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Proficiat Mike80!

Op het forum is een topic waar alle deelnmers en eventuele winnaars opgelijst worden.
Zou je ook je gegevens willen invullen? Hebben we tenminste 1 winnaar in het rijtje staan :?

Hier vind je de in te vullen gegevens http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 22#p746922
Groetjes,
Carine
ramanka
Amerika-ontdekker

Bericht door ramanka »

Proficiat! Ben benieuwd naar je verdere plannen.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Mike80 schreef:Ik maak me alleen zorgen omdat mijn orginele papieren dus niet klopten (omdat ik neit afwist van mijn tweede nationaliteit)....Ik vroeg me af of ze heel moeilijk erover zouden doen.
Alweer dat gedoe over nationaliteiten.

Er wordt helemaal niet naar gevraagd,Alleen je geboorteland is belangrijk
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

(tenzij je niet kwalificeert via dat geboorteland, dan kan een ander land een rol spelen)

Tracht je in te beelden:
je wilt dolgraag naar de US verhuizen. Je wordt ingeloot voor de lotterij. Het is toch logisch dat je dan begint te denken aan beren die mogelijk kunnen opduiken op je weg? En als je dan leest dat Chinezen expliciet uitgesloten zijn van de loterij, lijkt het me logisch dat je even de bibbers krijgt.

Maar, Mike80, zoals gezegd: geen paniek, als je bent geboren in Nederland en de Nederlandse nationaliteit, kom je in aanmerking. Los van het feit dat je daarnaast ook nog Chinees bent.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Mike80
Amerika-ontdekker

Bericht door Mike80 »

Bedankt,

Ja hou jullie op de hoogte.....het is nog raarder, want ik heb nooit chinees paspoort gehad misschien een fout in de basisadministratie. Die beweren ik moet afstand doen van mijn chinese paspoort die ik nooit heb gehad hheheh
ramanka
Amerika-ontdekker

Bericht door ramanka »

China staat geen dubbele nationaliteit toe, dacht ik. Misschien dan toch een foutje?
Mike80
Amerika-ontdekker

Bericht door Mike80 »

Wie weet, ik licht het wel even toe op een apart A4tje die ik erbij doe
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer