Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Winnaar DV-2014: vbreugel
Winnaar DV-2014: vbreugel
Vorig jaar werd mijn vrouw geselecteerd voor DV-2013 maar omdat ons case-nummer erg hoog was, wisten we niet of we daadwerkelijk aan de beurt kwamen.
Nu ben ik geselecteerd voor DV-2014.
You have been randomly selected for further processing in the Diversity Immigrant Visa
Program for the fiscal year 2014 (October 1, 2013 to September 30, 2014). Selection does
not guarantee that you will receive a visa because the number of applicants selected is
greater than the number of visas available. Please print out this letter and take it with you to
your visa interview.
Maandag hebben wij ons gesprek op het consulaat voor DV-2013
Nu ben ik geselecteerd voor DV-2014.
You have been randomly selected for further processing in the Diversity Immigrant Visa
Program for the fiscal year 2014 (October 1, 2013 to September 30, 2014). Selection does
not guarantee that you will receive a visa because the number of applicants selected is
greater than the number of visas available. Please print out this letter and take it with you to
your visa interview.
Maandag hebben wij ons gesprek op het consulaat voor DV-2013
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Winnaar DV-2014: vbreugel
Amai, hoe groot kan die kans zijn! Proficiat!
Maar als alles naar wens verloopt, dan ga je dus die DV-2014 niet nodig hebben. Voldoet je vrouw aan alle voorwaarden (qua opleiding)?
Maar als alles naar wens verloopt, dan ga je dus die DV-2014 niet nodig hebben. Voldoet je vrouw aan alle voorwaarden (qua opleiding)?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Mijn vrouw voldoet aan de voorwaarden qua opleiding maar het kan zijn dat ze vallen over het werk wat ze nu doet.
Dat doet ze nog niet zolang.
Financieel zou het geen probleem moeten zijn. Ik heb zelf een eigen bedrijf.
Maar het blijft koffiedik kijken.
We zijn zeer benieuwd hoe het interview gaat verlopen.
Dat doet ze nog niet zolang.
Financieel zou het geen probleem moeten zijn. Ik heb zelf een eigen bedrijf.
Maar het blijft koffiedik kijken.
We zijn zeer benieuwd hoe het interview gaat verlopen.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je vrouw aan de opleidingseisen voldoet, dan doet haar huidige job er niet eens toe. Ze mag zelfs werkloos zijn.
Elke
Jeetje, wat een geluksvogels zijn jullie. Als dit een teken is, dan is het werkelijk de bedoeling dat je gaat emigreren
Proficiat!

Voor Europa komen alle case nummers normaal current, m.a.w. het risico dat je omwille van een hoog casenummer niet aan de beurt komt, is quasi nihil. Heb je al een datum voor een interview (voor wat betreft je DV-2013 selectie)?vbreugel schreef:Vorig jaar werd mijn vrouw geselecteerd voor DV-2013 maar omdat ons case-nummer erg hoog was, wisten we niet of we daadwerkelijk aan de beurt kwamen.
Gister naar het consulaat geweest.
Papieren waren allemaal in orde, fees betaald, daarna rechterhand omhoog en gezworen dat we alles naar waarheid hebben ingevuld. En toen de felicitatie.
Van de week word alles weer terug gestuurd.
Al met al stonden we na 30min weer buiten.
Nu eerst een weekje op vakantie en daarna plannen maken voor het vertrek.
Papieren waren allemaal in orde, fees betaald, daarna rechterhand omhoog en gezworen dat we alles naar waarheid hebben ingevuld. En toen de felicitatie.
Van de week word alles weer terug gestuurd.
Al met al stonden we na 30min weer buiten.
Nu eerst een weekje op vakantie en daarna plannen maken voor het vertrek.
- Dbacks2
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
En hoe voelen jullie je nu???
Lijkt me een heel bijzonder moment en ik ben stiknerveus voor het onze...
Lijkt me een heel bijzonder moment en ik ben stiknerveus voor het onze...

Het is heel spannend maar we zijn er heel nuchter onder.
Zeker omdat we eerst onze paspoorten terug willen hebben. Dat geeft de definitieve bevestiging.
Zeker omdat we eerst onze paspoorten terug willen hebben. Dat geeft de definitieve bevestiging.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
De champagne staat al koud?
Proficiat!!!
Proficiat!!!
Elke
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Proficiaat!!
Hoelang heeft het geduurd tot dat jullie een email hadden ontvangen voor interview datum?
Groetjes
Hoelang heeft het geduurd tot dat jullie een email hadden ontvangen voor interview datum?
Groetjes
Uiteindelijk kregen we twee maanden voor interview datum bericht.
In de twee maanden is alles makkelijk te regelen mits je geen documenten uit het buitenland moet hebben.
Het voordeel van ons was dat we getrouwd zijn in het buitenland dus we hadden al geboorteaktes en ons marriage-certificate was al in het Engels.
We hadden 19 documenten die vertaald moesten worden en die waren binnen 1 week binnen.
In de twee maanden is alles makkelijk te regelen mits je geen documenten uit het buitenland moet hebben.
Het voordeel van ons was dat we getrouwd zijn in het buitenland dus we hadden al geboorteaktes en ons marriage-certificate was al in het Engels.
We hadden 19 documenten die vertaald moesten worden en die waren binnen 1 week binnen.
Kleine update:
Op dit moment zijn wij druk bezig om het huis verkoop klaar te maken. Planning is dat 1e of 2e week september het huis op de markt komt.
Eind oktober gaan we naar Amerika om het visum te activeren. Mocht in de tussentijd het huis verkocht worden dan hebben wij geen reden meer om hier te blijven en zullen we eerder dan gepland verhuizen naar Amerika.
Op dit moment zijn wij druk bezig om het huis verkoop klaar te maken. Planning is dat 1e of 2e week september het huis op de markt komt.
Eind oktober gaan we naar Amerika om het visum te activeren. Mocht in de tussentijd het huis verkocht worden dan hebben wij geen reden meer om hier te blijven en zullen we eerder dan gepland verhuizen naar Amerika.
Wow, gefeliciteerd, spannend allemaal!! Veel succes met de verkoop van jullie huis, hopelijk gaat dat in deze tijd niet te lang duren.
Toppie Gefeliciteerd!!
Heb even wat vragen .hebben jullie alle papieren in het engels laten vertalen .woning overwaarde. diploma's financiele bankafschrift .enz
Heb even wat vragen .hebben jullie alle papieren in het engels laten vertalen .woning overwaarde. diploma's financiele bankafschrift .enz
@ Tonyboy:
We hebben alle diploma's laten vertalen. Ons trouwcertificaat was al in het Engels.
We hebben geen financieele gegevens laten vertalen c.q. meegenomen.
We waren bij het consulaat het langste bezig om de GSM weer terug te brengen naar de auto (die mag je namelijk niet mee naar binnen nemen. Anders moet je heeeeel lang wachten) dan daadwerkelijk de procedure.
We hebben alle diploma's laten vertalen. Ons trouwcertificaat was al in het Engels.
We hebben geen financieele gegevens laten vertalen c.q. meegenomen.
We waren bij het consulaat het langste bezig om de GSM weer terug te brengen naar de auto (die mag je namelijk niet mee naar binnen nemen. Anders moet je heeeeel lang wachten) dan daadwerkelijk de procedure.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Gefeliciteerd!!!
Is zo'n procedure lang?
Hoelang zijn jullie ermee bezig geweest?
Want ik zit ook te denken wanneer ik 18 ben ernaartoe te gaan mits ik win!
Is zo'n procedure lang?
Hoelang zijn jullie ermee bezig geweest?
Want ik zit ook te denken wanneer ik 18 ben ernaartoe te gaan mits ik win!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Gefeliciteerd hoor, nu hopen dat je huis niet te lang te koop staat.
Waar ga je je eigenlijk vestigen?
Waar ga je je eigenlijk vestigen?
Even een update maar weer.
Wij zijn vorig jaar in oktober naar de US gegaan om de bruine envelop af te geven.
Deze procedure is niet complex. Ze vragen wel bij aanvang gelijk of je een geldig "US address" hebt en dus geen P.O. Box. Wij maken gebruik van MyUS.com.
Na onze vakantie/oriëntatie daar, waren we weer terug in Nederland. We zijn inmiddels nog steeds bezig om ons huis te verkopen. Binnen een week kwamen onze social-security cards binnen en een paar weken later de permanent-residents card. Die van mij is weer terug vanwege een fout op de card. Daarvoor moet je dan eerst USCIS bellen en die geven dan aan welk formulier je moet invullen. Dus nu wachten op een nieuwe kaart en totdat ons huis verkocht is.
Overigens moet je binnen 6mnd nadat je je visum op het consulaat gekregen hebt inreizen om de bruine envelop af te geven. Daarna heb je een jaar de tijd om je te vestigen.
Wij zijn vorig jaar in oktober naar de US gegaan om de bruine envelop af te geven.
Deze procedure is niet complex. Ze vragen wel bij aanvang gelijk of je een geldig "US address" hebt en dus geen P.O. Box. Wij maken gebruik van MyUS.com.
Na onze vakantie/oriëntatie daar, waren we weer terug in Nederland. We zijn inmiddels nog steeds bezig om ons huis te verkopen. Binnen een week kwamen onze social-security cards binnen en een paar weken later de permanent-residents card. Die van mij is weer terug vanwege een fout op de card. Daarvoor moet je dan eerst USCIS bellen en die geven dan aan welk formulier je moet invullen. Dus nu wachten op een nieuwe kaart en totdat ons huis verkocht is.
Overigens moet je binnen 6mnd nadat je je visum op het consulaat gekregen hebt inreizen om de bruine envelop af te geven. Daarna heb je een jaar de tijd om je te vestigen.