Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2014 Slow Chat

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: DV-2014 Slow Chat

Bericht door kastelke »

Ik denk dat er forumleden geweest zijn (Inge?) die wel een half jaar gewacht hebben en ook door de procedure geraakt zijn.
Die dingen zijn dringender als je Afrika woont omdat daar meer mensen zijn die effectief hun green card gaan halen. In Belgie en Nederland is het zo dat de helft blijkbaar niet eens, nadat ze het leuke bericht gehad hebben dat jullie deze week kregen, hun documenten terugsturen. (en een deel van diegenen die dat wel doen, activeren daarna nooit hun green card).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Wij hebben inderdaad gewacht tot na ons huwelijk in November om alle papieren op te sturen. 3 maanden later hadden we onze afspraak op de ambassade. Ik zou me dus zeker geen zorgen maken over 1 maand
TheC0mrade

Bericht door TheC0mrade »

Eerste keer meegedaan, direct gewonnen!

Ik ken de procedure hierna alleen niet zo goed en heb tot nu toe helaas nog geen tijd gehad om er goed in te duiken. Ik lees dat ik documenten moet opsturen? Is er ergens een soort overzichtje?
Centrino
Amerikafan

Bericht door Centrino »

TheC0mrade schreef:Is er ergens een soort overzichtje?
http://www.dvselectee.state.gov/ (wordt vermeld in de brief waarin gemeld wordt dat je gewonnen hebt,dacht ik?)
BibiS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door BibiS »

Wow echt mooi dat er zich dit jaar weer een hoop winnaars melden, de tegenstelling met vorig jaar is groot :-)
www.Citizenof.com blog vol reis- woon en interieurinspiratie
nihonsuki
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door nihonsuki »

Door een vakantie was ik de lottery vergeten. Maar helaas werd het deze keer niets :(

Maar van harte proficiat aan alle genomineerden, het zijn er toch wel weer wat dit jaar!
EYEla
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door EYEla »

Hallo beste mensen,

Net gecheckt en ook ik en mijn man hebben helaas niet gewonnen! :( Aan de ene kant zijn we best wel opgelucht omdat mijn man een nieuwe baan heeft, maar aan de andere kant voel ik me wel heel :( Stieken hadden we toch gehoopt op goed nieuws. We gaan het uiteraard niet opgeven :wink:

Ik wens de winnaars iig heel veel succes en zal jullie verhalen met veel plezier blijven volgen! :clap:

gr.
EYEla
Time flies when you're having fun!
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

NOT selected ...gelukkig hebben we de foto's (E-2 visum) nog.
Eigenlijk is het gelukkig dat we NOT selected zijn anders had ik het bedrijf wat ik nu gekocht heb niet nodig gehad.
Nog 2,5 maand en dan weg ! :)
Weedwacker
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Weedwacker »

Ik heb ook niet gewonnen. Op zich jammer maar waarschijnlijk ga ik volgend jaar verhuizen naar Australië dus ben er wel content mee.

Alle winnaars gefeliciteerd! :thumbup:
Sterre12
Amerika-newbie

Bericht door Sterre12 »

Hallo Allemaal,

Ik zal mij ook voorstellen. Ben 35 en mijn man is 39. We hebben 2 kids en paar jaar lopen we met een gedachte om mee te doen met de DV lotterij.
Ik al van klein af droomde om in Amerika te wonen. Maar zo denkt de ander helft van Polen ook. Ik ben een Polse en mij man is een Nederlander.
Paar jaar terug heb ik al foto's gemaakt om in te schrijven in de lotterij maar daarna hebben we ons weer bedacht. Te veel vraagtekens....

Mijn plan is dus om eerst alles uit te zoeken wat de mogelijkheden zijn voor ons in de US. Het lijkt ons niet zo goed idee om in te schrijven als we niet 100% zeker van zijn dat we willen verhuizen.

We hebben veel vragen en ik heb al veel gelezen op deze forum. Er staat hier veel informatie en interresante tips.
Maar nog steeds veel om uit te zoeken.

Als we zouden winnen:
- werk zoeken :?:
- eigen bedrijf beginnen of ander bedrijf overnemen :?:
- wonen waar lekker warm is 8)
- mooi huisje kopen :D
Laatst gewijzigd door Sterre12 op 08 mei 2013, 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Daniel82
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Daniel82 »

Ook deze jongen is "niet geselecteerd" :cry: .
Maar ik ben bezig met ons zuster bedrijf om daar te werken op een blanco L1.

:offtopic: Ik vraag me af of ik er zelf iets voor moet doen omdat we op 15 juni al naar Chicago vliegen voor een roadtrip op de "route 66"
Zie http://www.daanski.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor verslagen van onze roadtrip (Orlando - New York, New York - Chicago) en andere verslagen ;-).
Centrino
Amerikafan

Bericht door Centrino »

Daniel82 schreef:Ook deze jongen is "niet geselecteerd" :cry: .
Maar ik ben bezig met ons zuster bedrijf om daar te werken op een blanco L1.
Wat is een "blanco" L1 en wat is het verschil met een gewone L1?
Amerikanist
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Amerikanist »

Ik denk dat hij een "blanket L1 visa" bedoelt. Grote bedrijven die aan bepaalde eisen voldoen hoeven dan niet iedere aanvraag individueel te regelen.
dominicr
Amerikafan

Bericht door dominicr »

Misschien een rare vraag, maar in de PDF's online wordt gesproken over een return envelop, betekend dat dat ik post krijg van amerika en dus niet zelf de formulieren hoef te printen ?
Dbacks2
Amerikakenner

Bericht door Dbacks2 »

dominicr schreef:Misschien een rare vraag, maar in de PDF's online wordt gesproken over een return envelop, betekend dat dat ik post krijg van amerika en dus niet zelf de formulieren hoef te printen ?

Dominic... er zijn er meerder in omloop! Heb je wel de goede formulieren??
Rechtsboven en linksonder staan data vermeldt. Links de datum wanneer het formulier in omloop is gebracht en rechtsboven een expiration date.

Volgens mij gaat is die return-envelop uit de tijd dat je het goede nieuws nog per post kreeg...
floridausa
Amerika-ontdekker

Bericht door floridausa »

Vraag klopt het dat KCC alleen via website communiceert?
Alleen via e-mail tweede brief enz?
Geen brieven meer per post?

Thanks
dominicr
Amerikafan

Bericht door dominicr »

Ik heb de nieuwste formulieren (uitgegeven 03-2013) van http://www.travel.state.gov/visa/visa_4756.html
Daarin wordt gesproken over een enclosed self addressed return envelop ?

En moet je al je bezoeken aan de vs noteren of alleen de laatste 3 ?
Dbacks2
Amerikakenner

Bericht door Dbacks2 »

dominicr schreef:Ik heb de nieuwste formulieren (uitgegeven 03-2013) van http://www.travel.state.gov/visa/visa_4756.html
Daarin wordt gesproken over een enclosed self addressed return envelop ?

En moet je al je bezoeken aan de vs noteren of alleen de laatste 3 ?
Allemaal!!! Er staat ook boven dat als je niet genoeg ruimte hebt, je een vel moet toevoegen met het nr van de vraag.
Dbacks
Amerikafan
Partner van: Dbacks2
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Dbacks »

Hi Dominicr,

Nee, je moet alle bezoeken aan Amerika inclusief datum, plaats en (als je het nog weet) welk visum je hebt gebruikt ervoor. Meer dan 3 bezoeken moet je op een aparte bijlage zetten.

Ik had geluk dat mijn eega nog mijn oude paspoorten had bewaard, kon ik aan de hand van de douane stempels vrij eenvoudig achterhalen wanneer, via mijn agenda's en emails nog redelijk makkelijk waar ik destijds geweest was.
Misschien dat dat jou ook helpt om alles netjes letterlijk op een rijtje te zetten..
Never give up!
dominicr
Amerikafan

Bericht door dominicr »

Ja dat ga ik zeker doen, bedankt alvast voor de tip
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer