Het gaat over een militiegetuigschrift voor mensen die geen militaire dienst hebben gedaan.
Nodig voor ambassade
Langs gemeente huis geweest en die zeiden me dat ze een om zend brief hadden gehad dat ze dit niet meer mochten afleverenMilitary certificate: The Belgian Military Certificate (Certificat de Militie/Militiegetuigschrift) can be obtained through the Service Milice/Dienst Militie of the local town hall authorities. Persons who were exempted from military service as well as persons who benefit from the new legislation suspending the military service also need to present this certificate
en dat ik dat moet aanvragen bij het ministerie van defensie.
zie link voor foto van om zend brief
http://postimg.org/image/y0a38r6c
mail gestuurd naar ministerie van defensie en kreeg volgende mail terug
mail terug gestuurd naar gemeente huis met kopie van de mail van defensieGeachte heer,
vermits u geen legerdienst hebt vervuld (de legerdienst werd opgeschort vanaf de lichting 1994 en u bent geboren in 1979), kan Defensie u uiteraard geen attest over gepresteerde diensten afleveren.
Indien u voor de Amerikaanse Ambassade een bewijs nodig hebt dat u geen militaire verplichtingen meer hebt, dan dient u dit aan te vragen in uw militiegemeente.
Met vriendelijke groet,
en kreeg deze mail terug
Dus weet er iemand wat ik nu moet doen ?Beste heer Smets
Volgens de omzendbrief in bijlage mogen de gemeentebesturen geen militiegetuigschriften meer uitreiken aan jongens geboren na 31/12/1975.
Andere documenten dat u niet onderworpen was, bestaan niet. Indien men een bewijs wil, zal u ofwel deze omzendbrief moeten laten vertalen ofwel een stuk van de wetgeving.
Hopelijk hebben we u hiermee voldoende geholpen.
Met vriendelijke groeten
dienst burgerzaken
groetjes