Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

militiegetuigschrift - Belgie

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
francis
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

militiegetuigschrift - Belgie

Bericht door francis »

Ik heb dit topic ook al aangesproken op visajourney Maar mischien zitten hier wel mensen die me beter kunnen helpen.
Het gaat over een militiegetuigschrift voor mensen die geen militaire dienst hebben gedaan.

Nodig voor ambassade
Military certificate: The Belgian Military Certificate (Certificat de Militie/Militiegetuigschrift) can be obtained through the Service Milice/Dienst Militie of the local town hall authorities. Persons who were exempted from military service as well as persons who benefit from the new legislation suspending the military service also need to present this certificate
Langs gemeente huis geweest en die zeiden me dat ze een om zend brief hadden gehad dat ze dit niet meer mochten afleveren
en dat ik dat moet aanvragen bij het ministerie van defensie.
zie link voor foto van om zend brief

http://postimg.org/image/y0a38r6c

mail gestuurd naar ministerie van defensie en kreeg volgende mail terug
Geachte heer,

vermits u geen legerdienst hebt vervuld (de legerdienst werd opgeschort vanaf de lichting 1994 en u bent geboren in 1979), kan Defensie u uiteraard geen attest over gepresteerde diensten afleveren.

Indien u voor de Amerikaanse Ambassade een bewijs nodig hebt dat u geen militaire verplichtingen meer hebt, dan dient u dit aan te vragen in uw militiegemeente.

Met vriendelijke groet,
mail terug gestuurd naar gemeente huis met kopie van de mail van defensie
en kreeg deze mail terug
Beste heer Smets

Volgens de omzendbrief in bijlage mogen de gemeentebesturen geen militiegetuigschriften meer uitreiken aan jongens geboren na 31/12/1975.
Andere documenten dat u niet onderworpen was, bestaan niet. Indien men een bewijs wil, zal u ofwel deze omzendbrief moeten laten vertalen ofwel een stuk van de wetgeving.

Hopelijk hebben we u hiermee voldoende geholpen.

Met vriendelijke groeten

dienst burgerzaken
Dus weet er iemand wat ik nu moet doen ?

groetjes
DixieChick
Amerika-expert

Re: militiegetuigschrift - Belgie

Bericht door DixieChick »

Hmmm...als ze het niet meer doen, dan doen ze het niet meer. Ik zou denk ik beide brieven laten vertalen, en die meenemen. Het kan zijn de informatie van het consulaat een beetje achter loopt. Je zou voor de zekerheid contact met het consulaat kunnen opnemen (vaak hebben ze een speciaal email adres of telefoon nummer voor immigrant visas) en het daar navragen.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Centrino
Amerikafan

Re: militiegetuigschrift - Belgie

Bericht door Centrino »

Ik heb destijds burgerdienst gedaan, en heb een militiegetuigschrift aangevraagd bij het Ministerie van Binnenlandse Zaken.

Tijdens mijn interview op de ambassade, in februari 2012, was de interviewer hoogst verbaasd dat ik überhaupt nog een militiegetuigschrift bij had. Het werd blijkbaar niet belangrijk geacht. Het zou mij dus erg verbazen als men er een probleem van zou maken dat je er geen hebt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer