Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Status DV-2015

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Cybewinder
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Status DV-2015

Bericht door Cybewinder »

Ik kon zo snel geen draadje vinden dat specifiek updates bijhoudt over het wel of niet doorgaan van de DV2015, dus vandaar deze thread.

Zoals iedereen die hier regelmatig komt zal weten, zijn er plannen om de DV volledig af te schaffen. Deze maatregel is onderdeel van de "Border Security, Economic Opportunity, and Immigration Modernization Act of 2013", waarnaar Centrino al verwees in de 2014 slowchat. Bron: http://www.aila.org/content/default.aspx?docid=44052 pagina 6

Na wat zoeken, heb ik op Govtrack het bewuste voorstel gevonden en de bijhorende prognose. Deze is behoorlijk geruststellend, maar garandeert natuurlijk nog niets:

Prognosis
19% chance of getting past committee.
4% chance of being enacted.

De actuele status van het voorstel is te volgen op: http://www.govtrack.us/congress/bills/113/s744

Mocht iemand anders nog info hebben over het wel of niet voortbestaan van de DV en/of informatie over het al dan niet doorgaan van de DV2015, dan is een reply natuurlijk bijzonder welkom :thumbup:
goldenhills
Amerika-expert

Re: Status DV-2015

Bericht door goldenhills »

Het zal voor de politici zelf al koffiedikkijken zijn, laat staan voor buitenstaanders. Ik denk wel dat als er een immigration bill komt, de DV zal gaan vervallen, simpelweg omdat ze de quota nodig hebben voor de andere plannen. Verder hoor ik erg weinig verzet tegen het opheffen van de DV. Niet gehinderd door enige kennis denk ik dat er wel een wetswijziging gaat komen. Dit is (relatief gezien) een stuk makkelijker dan onderwerpen die met sociale voorzieningen en belastingen te maken hebben. Het kan natuurlijk ook zijn dat de Republikeinen het liefst al hun energie spenderen aan het olie gooien op de huidige politieke brandjes (IRS, Bengazi, AP wiretaps), en dan gebeurt er helemaal niets.
Centrino
Amerikafan

Bericht door Centrino »

Dit artikel over de toekomst van de Diversity Visa Lottery zal jullie wellicht interesseren: http://www.rferl.org/content/us-immigra ... 90012.html
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

Ben het er toch wel mee eens dat de DV ophoudt te bestaan.
Ooit was hij bedoeld om meer Europeanen naar de VS te krijgen maar het succes heeft zijn doel voorbij geschoten.
En ik vind het idd een verhoogt risico geven om mensen met anti VS/westerse gevoelens binnen te halen met alle gevolgen vandien.
En wanneer een Europeaan gewonnen heeft dan zal zijn gezin meegaan maar niet zijn hele familie.
julianjor22
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door julianjor22 »

Is het nu makkelijker als die nieuwe wet word ingesteld de VS binnen te komen?
Dat is mijn vraagje:D
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Oorspronkelijk was de Lottery een idee van Ted K. om meer mensen uit Ierland naar de US te laten komen.
Cybewinder
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Cybewinder »

Hmmm...

Prognosis:
27% chance of being enacted.

Dat gaat zeker niet de goede kant op... :?
julianjor22
Amerikafan

De lottery mag van mij part wel blijven vind ik.

Maar de wet mag wel worden veranderd.
Greenhorn
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Greenhorn »

Zelfde vraag als julian, betekent het afschaffen/veranderen ervan dat het voor ons moeilijker zou worden of verandert er op zich niet zoveel
(denk dat ik antwoord wel weet maar ken er niets van)
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Als de wet in huidige vorm wordt doorgevoerd betekent dit het einde van de DV Lottery, maar wel meer werkvisa die aangevraagd kunnen worden. Of het daardoor makkelijker of moeilijker wordt weet ik niet.
julianjor22
Amerikafan

Ik hoop makkelijker maar hoop ook dat wanneer ik naar de VS wil een GC kan kopen of per land wat GC's verloten wil er zo graag heen als ICTer dan
Gast

Bericht door Gast »

Beide zaken die je noemt kan al. De eerste heet EB5 visum en de tweede DV Lottery.

Julian, je moet je echt eerst meer in de materie verdiepen. Lees nou eerst eens een poos op dit forum voordat je willekeurig vragen stelt waar het antwoord overal te vinden is.
bazinga
Amerika-ontdekker

Bericht door bazinga »

Ik geloof dat Julian gewoon een troll is en dit forum loopt te stangen.
julianjor22
Amerikafan

cincijansen schreef:Beide zaken die je noemt kan al. De eerste heet EB5 visum en de tweede DV Lottery.

Julian, je moet je echt eerst meer in de materie verdiepen. Lees nou eerst eens een poos op dit forum voordat je willekeurig vragen stelt waar het antwoord overal te vinden is.
Ik weet dat allang maar heeft u al de nieuwe immigratiewet gelezen?

Daarin staat dat de DV lottery zal verdwijnen daar richt ik mijn.punt op met een H1-B vis kom je er ook in!
julianjor22
Amerikafan

bazinga schreef:Ik geloof dat Julian gewoon een troll is en dit forum loopt te stangen.
De enigsfe grote troll hier bent u ik haal hier wel degelijk info weg maar lees geen artikelen van 10 jaar terug!
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

julianjor22 schreef: ik haal hier wel degelijk info weg maar lees geen artikelen van 10 jaar terug!
Heb je nu de verschillende sticky topics al eens gelezen? De nieuwe wet is voorlopig enkel nog een voorstel, dus de oude topics gelden nog.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@allen, ik heb een post aangemaakt in het topic over de nieuwe wet waarin zowel de link naar de complete wettekst als een samenvatting is te vinden. Die post vind je hier.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer