Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mijn vriend en ik willen trouwen!(leeftijd verschil)!?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
buffy2007
Amerika-newbie

Mijn vriend en ik willen trouwen!(leeftijd verschil)!?

Bericht door buffy2007 »

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik willen trouwen maar we weten niet waar we moeten beginnen? we dachten om in CA (daar woont hij) of Las vegas te trouwen en dan daar adjustment of status voor mij aanvragen.Wat heb je hiervoor nodig? alleen NL passport of meer? ben wel Nederlands(heb NL passport) maar ben niet hier geboren, Ben in Afrika geboren. Heb ik geborte akte nodig aangezien ik niet in NL ben geboren? want volgens mij zou ik die ook hier in NL kunnen aanvragen. Kan iemand mij wat tips geven?

Ik hoorde ook dat ze erg streng zijn bij de immigratie dienst in Amerika, ik ben zelf al 2 keer geweest, een keer voordat ik mijn vriend heb leren kennen en een keer daarna. Ik heb nog nooit problemen bij the entry gehad, homeland gaf zelfs complimentjes. ik had een aardige man aan de balie.
Mijn vriend is 49 jaar en ik ben 28, veel leeftijd verschil dus, hij zit er jonger uit en heel erg jong minded en geniet volop van het leven. we zijn heel erg verliefd en we missen elkaar heel erg, ben bang dat ze ons niet geloven bij de immigratie dienst. Is het nodig om een advocaat te nemen in dit geval?

kan iemand mij wat tips geven? alles is welkom!

Merci,

Thebuffy!
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

Leeftijd verschil is inderdaad heel erg groot, maar julie gaan voor het echt dus ik zie geen probleem. Ik heb een Poolse vriendin hier in L.A. die nu pas 25 is en haar US citizen man 44; zij hadden totaal geen problemen.

Buffy, als ik jou was zou ik de DFC procedure volgen, want die is veel sneller dan adjustment of status. Op USAdutch.com vind je hier meer info over. Ik denk niet dat je zenuwachtig hoeft te zijn over het leeftijdsverschil.
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Xerxes schreef:Ik denk niet dat je zenuwachtig hoeft te zijn over het leeftijdsverschil.
Tenslotte gaat het niet om een "net-geen-puber" die met een oudere man trouwt, maar wel om een volwassen vrouw.

Wat belangrijker is: jullie kunnen het menen met elkaar, maar daar moet je de autoriteiten ook van kunnen overtuigen.:
hoe lang kennen jullie elkaar al (want jij bent nog maar 1 keer in Amerika geweest, dus ik hoop wel dat hij jou al meerdere keren opgezocht heeft?)
hebben jullie foto's of brieven of andere bewijzen die aantonen dat jullie elkaar al geruime tijd kennen?

De raad voor DCF en USADutch is hele goede raad, daar zit pakken ervaring op gebied van gemende huwelijken Nl/USA.
Veel succes!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
buffy2007
Amerika-newbie

Bericht door buffy2007 »

Bedankt voor jullie aantwoorden allemaal.

We hebben wel emails die we naar elkaar hebben gestuurd, foto's en zelfs foto's met zijn familie. Maar vraagt de amerikaanse immigratie altijd hier om dan? of is het alleen als ze twijfels hebben? we hebben elkaar tot nu toe maar een keer gezien, we hebben gelijk 3 weken onder een dak met elkaar gebracht en dat ging heel erg goed.

Als we voor DCF procedure gaan hier in NL, krig ik dan een visum gelijk? of moet ik als nog weer intervieuw enzo houden als ik in de us ben voordat ik mijn green card krijg?

Nog een vraag:-) voor een vriend van mij, hij is amerikaan en hij woont hier in amsterdam, hij heeft pas een NL vrouw ontmoet en ze hebben trouw plannen, hij wil hier blijven. Waar moeten ze dan beginnen? heeft zij dan recht op de green card aangezien dat hij hier woont? en hoe moet ze dat krijgen, want ze blijven voorlopig in NL...

Thanks voor jullie hulp!!

Thebuffy.
Appie
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Appie »

buffy2007 schreef:Bedankt voor jullie aantwoorden allemaal.

We hebben wel emails die we naar elkaar hebben gestuurd, foto's en zelfs foto's met zijn familie. Maar vraagt de amerikaanse immigratie altijd hier om dan? of is het alleen als ze twijfels hebben? we hebben elkaar tot nu toe maar een keer gezien, we hebben gelijk 3 weken onder een dak met elkaar gebracht en dat ging heel erg goed.
Het feit dat jullie elkaar maar 1 gezien hebben kan voor de immigratiedienst een reden zijn om wantrouwig te zijn. Laat ik het zo zeggen: ik zit zelf ook met gefrontste wenkbrouwen: "1 keer gezien, 3 weken ging heel goed" komt op mij over als iemand die harstikke verliefd is, maar wel een beetje de realiteit uit het zicht heeft verloren (zeg maar de eerste fase van een relatie). 3 weken staat in geen enkele verhouding tot een heel leven lang (iets wat je, mijns inziens, juist wil als je trouwt).

Enfin, ik heb zelf niet de DCF gevolgd, maar wat ik ervan weet is dat je vriend/man een petitie moet indienen bij het consulaat in A'dam. Onderdeel hiervan is een rechtsgeldig bewijs dat jullie getrouwd zijn (in de USA, Nederland of waar dan ook). Volgens ervaringen van http://www.USAdutch.com is de tijdsduur voor het verkrijgen van de visa 6-8 weken.

De rest van je vragen zijn zo triviaal - een beetje zoekwerk op dit forum of de link hierboven (reeds aangedragen door Xerxes) verschaffen je de antwoorden al.
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

buffy2007 schreef:Bedankt voor jullie aantwoorden allemaal.

Als we voor DCF procedure gaan hier in NL, krig ik dan een visum gelijk? of moet ik als nog weer intervieuw enzo houden als ik in de us ben voordat ik mijn green card krijg?

Nog een vraag:-) voor een vriend van mij, hij is amerikaan en hij woont hier in amsterdam, hij heeft pas een NL vrouw ontmoet en ze hebben trouw plannen, hij wil hier blijven. Waar moeten ze dan beginnen? heeft zij dan recht op de green card aangezien dat hij hier woont? en hoe moet ze dat krijgen, want ze blijven voorlopig in NL...

Thanks voor jullie hulp!!

Thebuffy.
voor de American die in NL wil blijven (he'll change his mind sooner or later) moet je vriendin en hem naar de Nederlandse immigratiedienst. De vriendin heeft geen recht op een green card, wanneer ze getrouwd zijn en ze naar de U.S. verhuizen kan de American de green card aanvragen voor zijn vrouw.

De USCIS vraagt om bewijzen dat de relatie echt is, als je die niet hebt, dan moet je affidavits van familie leden en vrienden hebben (liefst US citizens) die garanderen dat het huwelijk echt is.

Het zal niet echt moeilijk zijn hoor, veel success.
American
Californian
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Ik denk niet dat het leeftijdsverschil een probleem is. Wat ik me wel afvraag is of je alles wel overziet op dit moment. Als je elkaar al een tijdje kent en elkaar 3 weken fulltime hebt gezien, is dat dan genoeg om met iemand te trouwen en de hele emigratieprocedure in te gaan? Weet dat je heel veel op moet geven in dit geval. Je verhuist naar een ander land, raakt je vrienden kwijt of hebt in elk geval op een andere manier contact met ze. En je familie. In de US heb je maar 1 contact, je vriend. En natuurlijk wel daarbij zijn familie, maar toch. Er komt nogal wat bij kijken. Het is niet zomaar iets wat je wilt gaan doen. Het is dus belangrijk dat je zeker bent van je zaak. Nu kan ik dat niet voor je beslissen natuurlijk. Ik kan niet in jouw keuken kijken. Maar ik wil je alleen het advies geven om je wat meer te verdiepen in alle consequenties. Het kan natuurlijk zijn dat je dit al gedaan hebt en er echt voor gaat.

Vanuit mijn ervaring kan ik zeggen dat het bij ons ook best snel ging. Maar wij hebben elkaar wel regelmatig gezien voor we samen gingen wonen. Ik heb via internet al contacten opgebouwd voor ik daar ging wonen en ik had de tijd om dus af en toe een week of paar weken naar de US te gaan om te kijken of die relatie nou echt wel was wat ik ervan verwachtte en of ik wel zou kunnen wennen aan het wonen in een ander land. Op vakantie gaan en er wonen zijn toch 2 verschillende dingen.
Bij ons zit er trouwens ook een leeftijdsverschil tussen van 16 jaar. Voordeel is alleen dat wij nog niet getrouwd zijn, maar samenwonen. Tegen de tijd dat we trouwen zijn we weer ruim 2 jaar verder, dus dan hebben we foto's genoeg mag ik aannemen ;-).

Weeg alles goed af en als je denkt dat je ervoor moet gaan, ga er dan voor. Die mensen bij Immigrations vallen best mee als je gewoon de waarheid vertelt en je geldige papieren kunt laten zien.
Succes!
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

houstonwehaveaproblem schreef: Tegen de tijd dat we trouwen zijn we weer ruim 2 jaar verder, dus dan hebben we foto's genoeg mag ik aannemen ;-).
Ik nodig mezelf even uit :wink:
Leuk zo'n amerikaanse bruiloft :D
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

phillybilly schreef:
houstonwehaveaproblem schreef: Tegen de tijd dat we trouwen zijn we weer ruim 2 jaar verder, dus dan hebben we foto's genoeg mag ik aannemen ;-).
Ik nodig mezelf even uit :wink:
Leuk zo'n amerikaanse bruiloft :D
Zolang je niet je reiskosten en hotelkosten gaat declareren ben je welkom hoor! Al denk ik niet dat het een geweldig grote bruiloft gaat worden. Daarbij zie ik mezelf niet echt in een trouwjurk lopen.
Maarrr, mocht het ooit zover komen dan zal ik je zeker op de hoogte stellen als we een feest geven :-).
En je weet het hè? Een goed stuk kaas als kado is altijd welkom ;-)
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

Ik vind het heel vreemd en vooral bemoeiallerig hoe sommige reacties van sommige posters zich afvragen of Buffy2007 wel erover nagedacht heeft over haar relatie. Ze vraagt niet of haar relatie in orde is, ze vraagt, in essence, hoe het emigratie gebeuren gaat als m'n trouwt. Niet om meningen over trouwen na drie weken, etc.
American
Californian
phillybilly
Amerika-expert

Xerxes schreef:Ik vind het heel vreemd en vooral bemoeiallerig hoe sommige reacties van sommige posters zich afvragen of Buffy2007 wel erover nagedacht heeft over haar relatie. Ze vraagt niet of haar relatie in orde is, ze vraagt, in essence, hoe het emigratie gebeuren gaat als m'n trouwt. Niet om meningen over trouwen na drie weken, etc.
Op zich heb je daar gelijk in, MAAR ik denk dat de meeste mensen alleen maar tips en adviezen willen geven om eventuele teleurstelling(en) te voorkomen. (soms ook uit eigen ervaringen)
En daar is een forum ook voor......ik vind het helemaal niet "bemoeiallerig"
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

phillybilly schreef:
Xerxes schreef:Ik vind het heel vreemd en vooral bemoeiallerig hoe sommige reacties van sommige posters zich afvragen of Buffy2007 wel erover nagedacht heeft over haar relatie. Ze vraagt niet of haar relatie in orde is, ze vraagt, in essence, hoe het emigratie gebeuren gaat als m'n trouwt. Niet om meningen over trouwen na drie weken, etc.
Op zich heb je daar gelijk in, MAAR ik denk dat de meeste mensen alleen maar tips en adviezen willen geven om eventuele teleurstelling(en) te voorkomen. (soms ook uit eigen ervaringen)
En daar is een forum ook voor......ik vind het helemaal niet "bemoeiallerig"
Misschien niet bemoeiallerig, maar wel presumptive (ik ervaar dat als arrogantie), om aan te nemen dat een poster hier niet overnagedacht heeft?

Mijn punt is dat ze niet vraagt om wat jij of anderen vinden van haar 3-weken relatie. Ze vraagt hoe een emigratie procedure in werking gaat, niet om jou 'bezorgdheid' of 'adviezen' over haar relatie.
American
Californian
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

ik denk dat de topic starter wel met goede bewijzen aan moet komen, om aan te tonen dat de relatie echt is....want ze zullen er echt wel naar kijken of de relatie echt is als ze een interview krijgen.
Appie
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Appie »

Xerxes schreef: Misschien niet bemoeiallerig, maar wel arrogant or in the least presumptive, om aan te nemen dat een poster hier niet overnagedacht heeft?

Mijn punt is dat ze niet vraagt om wat jij of anderen vinden van haar 3-weken relatie. Ze vraagt hoe een emigratie procedure in werking gaat, niet om jou 'bezorgdheid' of 'adviezen' over haar relatie.
Onderdeel van het geven van informatie is ook om de gevraagde een stuk bewustwoording van de gevolgen van emmigratie. Dit stukje bewustwoording is iets wat degene kunnen geven die de ervaring hebben omtrent de stap en weten wat voor consequenties hieraan zitten. De vragen hebben totaal geen betrekking over enkele bezorgdheid of adviezen voor een relatie, maar dienen om haar te helpen zich bewust te worden van de grootte van de stap. De afwegingen hiervoor moet zij zelf maken. Tevens vraagt ze om "tips" en "is alles welkom" waar je dus deze opmerkingen onder kunt schalen (sinds je vind dat je alleen moet antwoorden wat ze vraagt ...).
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

doi, ze vraagt om tips omtrent de emigratie procedure, niet jouw mening (wat nogal arrogant is) over haar relatie van drie weken etc. Ze vroeg niet wat je daar van vond. Maar goed, het laat je dus goed voelen om iemands relatie te kwalificeren naar jou criteria, en je gebruikt dus woorden zoals tips en 'is alles welkom' (die door initial poster contextueel gebruikt zijn, volgens mij vraagt zij bv geen advies om hoe de afwas te doen of met welk merk wc papier haar kont te vegen, waar jij overigens geen advies over geeft) om dit te doen.

Ik heb indirecte ervaring met dit soort emigratie procedures, ik heb veel vrienden geholpen met deze procedures, dus enige kennis heb ik.
American
Californian
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Xerxes schreef:, niet jouw mening (wat nogal arrogant is) .
uuuhm, geef jij zelf niet je mening.... :roll:
Xerxes schreef: dus ik zie geen probleem

Alle bewijs van jullie samen zijn is goed om mee te nemen. En aangezien jullie relatie pas zo kort is zul je ook alles wat je hebt aan bewijs kunnen gebruiken.

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Becs08
Amerikakenner

Bericht door Becs08 »

Misschien heb je gelijk, misschien niet. Maar vind je iemand zijn of haar mening nou echt arrogant? Ik denk overigens ook wel dat als de topic starter hier problemen mee had gehad ze waarschijnlijk wel iets zou zeggen.

Ik denk ook niet dat iemand haar relatie afwijst, maar zoals Phillibilly al aangaf dat de meeste mensen alleen maar tips en adviezen willen geven om eventuele teleurstelling(en) te voorkomen. (soms ook uit eigen ervaringen)
onze blog - Bouwmanfamily
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

PeeJay schreef:
Xerxes schreef:, niet jouw mening (wat nogal arrogant is) .
uuuhm, geef jij zelf niet je mening.... :roll:
Xerxes schreef: dus ik zie geen probleem

Alle bewijs van jullie samen zijn is goed om mee te nemen. En aangezien jullie relatie pas zo kort is zul je ook alles wat je hebt aan bewijs kunnen gebruiken.

/PeeJay
:roll: Whatever, PeeJay, je reactie sluit niet aan op de mijne, leuk geprobeerd! Lees en begrijp de context en kom niet aan met luie absolute statements. :wink:

Het gaat niet over meningen geven, het gaat erover dat wanneer iemand een vraag stelt over een emigratie procedure en een beetje info over zijn/haar relatie geeft, dat er sommige mensen zijn op dit forum die dan hun ongevraagd advies geven over dat persoons relatie (dus niet de procedure, of problemen rond de procedure omdat er mogelijkerwijs geen genoeg bewijs is), sommige posters nemen aan dat zij advies kunnen en moeten geven over dat persoons relatie (specifically), zetten genoemde relatie, naar hun maatstaven, in kwestie. Ik vind dat vreemd en in veel gevallen arrogant.

Ik suggereer niet dat iemand geen mening kan geven (so read before you react!), maar het is presumptive en arrogant om meteen iemands relatie in kwestie te stellen. Als de poster twijfels heeft of haar 3-weken relatie uitzal bloeien tot 'forever' (something not even marriage guarantees) en hier advies over wilt hebben zal zij ernaar vragen. Voorderest is het NOYB!
American
Californian
phillybilly
Amerika-expert

Sjongejonge wat een gedoe om een paar meningen zeg!
Volgens mij zit Xerxes er nog meer mee dan de topicstartster zelf :roll:
De mensen hier geven goedbedoelde adviezen, delen ervaringen met elkaar en helpen elkaar met dingen uitzoeken waar mogelijk......
Zelfs als zou een mening geven over de relatie niet gevraagd zijn, dan vind ik ARROGANTIE nog steeds een heel ander begrip.

Buffy2007: ik wens je veel geluk met je vriend en ik hoop dat alles gaat lukken zoals je wilt.....
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Xerxes schreef:
:roll: Whatever, PeeJay, je reactie sluit niet aan op de mijne, leuk geprobeerd! Lees en begrijp de context en kom niet aan met luie absolute statements. :wink:

Het gaat niet over meningen geven, het gaat erover dat wanneer iemand een vraag stelt over een emigratie procedure en een beetje info over zijn/haar relatie geeft, dat er sommige mensen zijn op dit forum die dan hun ongevraagd advies geven over dat persoons relatie (dus niet de procedure, of problemen rond de procedure omdat er mogelijkerwijs geen genoeg bewijs is), sommige posters nemen aan dat zij advies kunnen en moeten geven over dat persoons relatie (specifically), zetten genoemde relatie, naar hun maatstaven, in kwestie. Ik vind dat vreemd en in veel gevallen arrogant.

Ik suggereer niet dat iemand geen mening kan geven (so read before you react!), maar het is presumptive en arrogant om meteen iemands relatie in kwestie te stellen. Als de poster twijfels heeft of haar 3-weken relatie uitzal bloeien tot 'forever' (something not even marriage guarantees) en hier advies over wilt hebben zal zij ernaar vragen. Voorderest is het NOYB!
En om je eigen woorden te gebruiken, ik denk (en dat is mijn mening) dat jou reacties absoluut niet aansluiten bij de rest van de reacties. En dat blijkt wel weer uit de reacties op jou reactie. En over arrogantie gesproken, denk ik (weer mijn mening) dat jij nogal arrogant denkt over de reacties van andere forummers, terwijl dat niet aan jou gericht was dus evenmin jou zaakje is.... get my drift?

Dus take it easy...

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer