Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Greencard, wat na mijn eerste bezoek US?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Geert81
Amerika-newbie

Greencard, wat na mijn eerste bezoek US?

Bericht door Geert81 »

Ik heb vandaag mijn paspoort terug, met mijn tijdelijke greencard in. Na aankomst in de VS wordt mijn echte, permanente green card aangemaakt
en dat zou 4 tot 6 weken duren.

Alleen heb ik de pech dat het gezin waar mijn green card zal toekomen zo'n 4 weken na mijn aankomst voor enkele weken op vakantie vertrekt.

Dus mijn vraag, hoe komt zo'n green card toe? Is dat aangetekend? Of een gewone brief in de brievenbus? En indien aangetekend, op mijn naam? Of op naam van het gezin dat ik op gaf?

Spannend... :-)
Ziva
Amerika-expert

Re: Greencard, wat na mijn eerste bezoek US?

Bericht door Ziva »

Hij wordt gewoon met de normale post (USPS) bezorgd op het adres wat je opgegeven hebt. Op jouw naam met het adres wat je opgegeven hebt.

Het enige nadeel is dat je dan vermoedelijk ook langer moet wachten op het krijgen van de SSN als dat niet automatisch gaat (zoals bij veel mensen). En een rijbewijs zal lastig worden maar daar moet je in de meeste gevallen toch eerst utilities voor op je naam hebben als bewijs van je adres.
Fellow2012

Bericht door Fellow2012 »

Mag ik aannemen dat je online jouw Case Status hebt gevolgd op de website van USCIS? Zoja, dan zal je een update zien dat 'card has been picked up by USPS', vanaf dat moment duurt het exact 5 werkdagen en je hebt de kaart thuis. USCIS stuurt de kaart met leveringsbevestiging - de postbode stuurt een strookje terug dat het afgeleverd is... waarna een update volgt 'USPS reported card has been delivered'

Heb je al eerder post ontvangen van USCIS op dit adres?
Geert81
Amerika-newbie

Bericht door Geert81 »

Thx voor de tips. En neen, ik moet nog vertrekken. Dus ik heb nu hier in Brussel mijn paspoort gekregen, maar mijn kaart gaat pas aangemaakt worden eens ik me met mijn paspoort en de grote omslag aan de port of entry meld.
Dat ga ik in july doen.

Nu heb van die kennis in de US gehoord dat ze tijdens hun verlof de post laten bijhouden op het postkantoor. Dus het kan al niet gestolen worden. Hoop enkel dat het inderdaad niet terug naar afzender gestuurd wordt dan.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Het openmaken van een mailbox door anderen dan postbezorgers wordt in Amerika gezien als een misdaad dus het zal niet snel gebeuren dat iemand jouw Greencard uit de mailbus haalt. Als ze al zouden weten dat die uberhaupt daarin aanwezig is, wat niet heel aannemelijk is.

Succes ermee!
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Woont dt gezin in een grote of kleine plaats? Klein is wat makkelijker.
Je kan het postkantoor vragen of ze jouw mail apart willen houden of toestemming vragen dat jij de mail door mag kijken en wat aan jouw is gericht er uit mag halen. Het gezin zal dan wel toestemming moeten verlenen maar mogelijk is dat wel. Ik woon in een wat kleienere plaats en de post master kent mij persoonlijk en doet altijd zijn uiterste best om dingen op te lossen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer