Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kaap Koraal HAS LANDED

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
naamhier
Amerika-ontdekker

Re: Kaap Koraal HAS LANDED

Bericht door naamhier »

kaap koraal schreef: En ik schep daar helemaal niet over op, waar staat dat ?, ik informeer en vergelijk mijn belevingen hier ivm Nederland waar ik 3 uit 3 bekeuringen zou hebben gehad met deze overschrijdingen van de snelhied.
uitroeptekens geven doorgaans een zekere mate van excitement aan

vergelijk volgende twee zinnen even:

mijn visumaanvraag is goedgekeurd

en

mijn visumaanvraag is goedgekeurd!!!

zie je?
kaap koraal schreef:Aan de moderators aub haal alle post van deze "heer" weg uit dit topic.
dan moet ik je toch nogmaals china aanraden als volgend emigratiedoelwit hoor, daar houden ze ook wel van een streepje censuur links en rechts

klassenjustitie was ook al check geloof ik he?
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

Hallo (alleen voor de leuke) volgers van dit topic hier nog wat bevindingen van de afgelopen dagen :

Wat me ook opvalt is dat mensen hier veel waarschuwen (seinen met de lampen) als er ergens een verdekte politieauto staat.
Fijn dat eengezindsheidsgevoel en dat zeker voor mij die vaak go with the flow rijdt ..hahaha

En nog iets wat ik veel leuker vindt en dat is de simpelheid van diverse dingen ik mag dat wel, een paar voorbeelden :
-RV camping genaamd "Sun and Shade" die idd veel bomen op zijn terrein heeft staan en dus veel schaduwplekken heeft.
-Een busje wat ik voorbij zie rijden met daarop " Joe the waterheaterguy " zo heerlijk simpel en duidelijk.
In Nl zie je dat haast nooit heb ik het gevoel, dat is eerst van bv : Neleman bv en dan er ergens onder voor al uw warmwaterboilers , ofzo iets.

Ik post er nog snel meer maar moet nu aan kleden voor mijn motorcurcus ! Waarna ik weer kan gaan scheuren over de verschillende Highway's hier ... :lol:
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Heeft jouw bedrijf een website?
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Hier om de hoek: Tony's Place. Heel Amerikaans natuurlijk, om je zaak zo te noemen. Vind het heel grappig.

@naamhier: Wat fijn dat je vriendin en jij nu samen zijn!
Marion K
Amerikafan

Bericht door Marion K »

Ja leuk he, die namen.
Hier in de buurt heb je er ook een paar. Een bar waar lokale bands optreden: The Space. En de viswinkel: #1 Fish Market. M'n matras heb ik gekocht bij Sleepy's en ons huis is muisvrij gemaakt door Bug One.
dimona
Amerika-expert

R: Kaap Koraal HAS LANDED

Bericht door dimona »

Wij hebben "Bee be gone" :D
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

KK, jammer genoeg gesloten in 2004 maar anders was dit misschien een leuk uitstapje voor jullie geweest: http://www.lostparks.com/china.html :lol:

Even nog over het te snel rijden, ik hoop wel dat je dat alleen op de snelweg doet als het rustig genoeg is. Gisteren was er hier om de hoek een heel ernstig ongeluk. Volgens de geruchten ging het om iemand die een kind naar school bracht en ongeveer 70 op de 55 weg deed. Een andere auto kwam uit een zijstraat en werd vol op de linkerkant geraakt. De schoolbus van m'n oudste kwam er een half uur later langs en er waren zo veel mensen met de auto's bezig dat ze gelukkig niets kon zien. Toen ik een half uur daarna erlangs moest met de kleintjes was het overduidelijk dat er geen overlevenden meer in de auto's waren.

Er is een groot verschil tussen 20 te snel op een rustige of lege snelweg en 20 te snel op een weg met veel zijstraten waar het altijd druk is met mensen die hun kinderen naar school brengen.
Marion K
Amerikafan

Bericht door Marion K »

Wij hebben "Bee be gone"
Die is echt leuk! :clap:
kaap koraal
Amerikakenner

naamhier schreef:
kaap koraal schreef: En ik schep daar helemaal niet over op, waar staat dat ?, ik informeer en vergelijk mijn belevingen hier ivm Nederland waar ik 3 uit 3 bekeuringen zou hebben gehad met deze overschrijdingen van de snelhied.
uitroeptekens geven doorgaans een zekere mate van excitement aan

vergelijk volgende twee zinnen even:

mijn visumaanvraag is goedgekeurd

en

mijn visumaanvraag is goedgekeurd!!!

zie je?

kaap koraal schreef:Aan de moderators aub haal alle post van deze "heer" weg uit dit topic.
dan moet ik je toch nogmaals china aanraden als volgend emigratiedoelwit hoor, daar houden ze ook wel van een streepje censuur links en rechts

klassenjustitie was ook al check geloof ik he?

Dus excitement staat bij jou gelijk aan opscheppen , knappe redenatie mag ik wel zeggen.

En wat betreft jou post hier weghalen .. ik bedoelde daarmee ..geef deze jongen een eigen topic genaamd " Koos Spee is my hero " of "ik kom hier voor het eerst op een leuk forum en ga mensen narren "

Ook voor alle andere hier ...met dat harder rijden s'nachts bedoelde ik dat ik dat in NL vaak deed en aangezien ik hier pas 4 weken ben is het hier nog niet voorgekomen en zal ik dat ook niet zo snel doen ook omdat ik het hier veel relaxter rijden vind en ik hem lekker op de cruisecontrol heb.
Laatst gewijzigd door kaap koraal op 31 aug 2013, 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.
kaap koraal
Amerikakenner

Ik moet nog ff kwijt dat ik de boven genoemde winkelnamen niet echt goed vindt en ik die ook wel in NL zou kunnen vinden. Sorry .. :D

Ik denk meer aan deze : Een badkledingwinkel die "everything but water" heet.
En ik weet niet of ik deze goed heb maar hier heette (hij is inmiddels overgenomen door wells fargo) een bank , Wachovia en ik las daar altijd in , Watch over ya .
Als ik op andere kom laat ik me wel weer horen.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Sorry ik moet het even weten:

Waarom heet een bedrijf "BEE be Gone ?!"
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Omdat het leuk bekt :)

Bij mij komt hij om wespen uit te roken, maar hij doet ook stinkbugs en allerlei ander spul. Ik zag een tijdje geleden foto's van een BBQ waar na de winter 3 enorme honingraten onder waren "gegroeid". Ik vermoed dat je hem daar ook voor kunt bellen :)

Maar natuurlijk ook voor carpenter bees; die kunnen een enorme plaag vormen. Wij hadden er vorig jaar veel last van; de overkapping van ons deck lijkt hier en daar wel gatenkaas. Tsja, de "bee be gone" man niet gebeld hè, dan moet je op de blaren zitten :mrgreen:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Amerikanen noemen alles wat steekt al gauw een "bee", zo ook een wesp, hoewel die officieel hier een "yellow jacket" heet. Het is dus niet zo dat zo'n bedrijf honingbijen gaat vernietigen (ik mag hopen van niet, want die sterven bij bosjes af, niet goed!).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
SophiaB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SophiaB »

Haha, inderdaad Petra, ook hier in Canada noemen ze alles een "bee" als het maar vaag op iets lijkt wat steken kan :lol:
kaap koraal schreef:Ook voor alle andere hier ...met dat harder rijden s'nachts bedoelde ik dat ik dat in NL vaak deed en aangezien ik hier pas 4 weken ben is het hier nog niet voorgekomen en zal ik dat ook niet zo snel doen ook omdat ik het hier veel relaxter rijden vind en ik hem lekker op de cruisecontrol heb.
Ik weet ook niet precies wat anderen toch lazen in jouw berichten......... ik tilde er in ieder geval niet zo zwaar aan. Daarbij is "VEEL" harder een rekbaar begrip, voor de een is dat 5 km en voor een ander 50 (zooooooooooo dankbaar dan Canada metric is). Ik lees jouw verhalen gewoon zoals je ze schrijft :thumbup:

Oh Kaap ik wil ook graag nog andere nieuwtjes horen dan alleen het verkeer hoor :lol: :lol: :lol:
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik ga er ook van uit dat Kaap wel zo slim is geen gevaar te vormen voor andere weggebruikers (of voor zichzelf/zijn familie).
Overigens, volgens mij is waarschuwen voor een snelheidscontrole/alcoholcontrole strafbaar.
Ik heb al gewaarschuwd dat agenten hier naar mijn ervaring juist streng kunnen zijn en dat twee bekeuringen je 'onverzekerbaar' maken voor de meeste auto-polis verzekeraars.
Daarmee is voor mij de kous wel af - en nu wil ik graag het volgende floor-plan om te bestuderen van Kaap !

Petra/VS, dat is waar ik woon inderdaad een enorme issue, het uitsterven van de bijen. Tot ik in een AG gebied ging wonen had ik er geen idee van voor hoeveel produkten bevruchting door bijen de enige manier is om groenten/fruit/noten te laten ontstaan !
Het is te hopen dat er zsm. duidelijkheid komt over wat er aan de hand is en dat het dan nog mogelijk is de CCD (instorten kolonies) tegen te gaan.
Laatst gewijzigd door USInsider op 01 sep 2013, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Volgens mij is het wel bekend hoor, wat er aan de hand is, maar is dat iets wat niemand wil horen....

http://www.bostonglobe.com/magazine/201 ... story.html
kaap koraal
Amerikakenner

oortjes schreef:Ik ga er ook van uit dat Kaap wel zo slim is geen gevaar te vormen voor andere weggebruikers (of voor zichzelf/zijn familie).
Overigens, volgens mij is waarschuwen voor een snelheidscontrole/alcoholcontrole strafbaar.
Ik heb al gewaarschuwd dat agenten hier naar mijn ervaring juist streng kunnen zijn en dat twee bekeuringen je 'onvezekerbaar' maken voor de meeste auto-polis verzekeraars.
Daarmee is voor mij de kous wel af - en nu wil ik graag het volgende floor-plan om te bestuderen van Kaap !

Petra/VS, dat is waar ik woon inderdaad een enorme issue, het uitsterven van de bijen. Tot ik in een AG gebied ging wonen had ik er geen idee van voor hoeveel produkten bevruchting door bijen de enige manier is om groenten/fruit/noten te laten ontstaan !
Het is te hopen dat er zsm. duidelijkheid komt over wat er aan de hand is en dat het dan nog mogelijk is de CCD (instorten kolonies) tegen te gaan.

Ok Oortjes hier de volgende waar ik mee bezig ben en zelfs al gesprekken mee heb gehad over to take it to the next level.
Sinclair homes en dan het model Martinique , ze komen bij mij heel goed over qua kwaliteit en meedenken met de klant.
Ze werken ook al standaard met de clear vieuw cage om het zwembad , dat betekend dat je ipv een stuk of 9 palen er maar 3 hebt over de gehele breedte van je poolcage en dan ook nog eens zonder dwarsleggers, echt heel mooi om te zien.

De winkels met die leuke namen ging toch ook niet over verkeer ? :lol:
En dat seinen voor politie mag idd in NL ook niet.
Maar ik moet er wel bij zeggen dat verkeer gewoon een heel groot deel van je leven uitmaakt en bij mij nog een stukje meer als auto/motorliefhebber.
Ik ga ook geregeld gewoon een stukje autorijden voor mijn plezier, top down en gaan.

De bijensterfte is in NL ook een groot probleem en het heeft veel te maken met het gebruik van pesticiden in de landbouw en met een soort mijt die in de bijenhuizen gaat zitten. Ik las zelfs dat in sommige gebieden in China ze compleet zijn uitgestorven en dat de fruitbomen e.d. nu met de hand worden bestoven door kleine kinderen met een stok met een stukje stof/veren eraan.

Word vervolgd.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Tsja, my five cents:
-Ga met een lokale builder die een goede naam heeft. (Lokale bouwers hebben meestal een grotere commitment dan de grotere bouwers die over de hele US actief zijn.)
De buitenkant van een nieuw huis zegt me niet zoveel. Hoe zien de huizen van een bouwer er na 10, 12 jaar uit ? Scheuren in de muren ? Scheuren in de vloer ?
Wat voor garantie (bv. year-end warranty + 10 jaar garantie) geeft de bouwer en is hij bereid de garantie over te zetten op een eventuele nieuwe eigenaar ?
Overigens die garanties worden vaak gegeven door alle bij de bouw betrokken onder-aannemers.
Met welke onder-aannemers werkt de bouwer en wat voor naam hebben die ?
Heeft de bouwer een programma waarbij tijdens de bouw quality checks gedaan worden door een onafhankelijk bedrijf ?

Ik zie dat je naar huizen van 2400 sq ft. kijkt ? Ga niet te klein, niets wordt zo snel klein als een groot huis.
Ga je straks ook een office in je huis hebben ? Je kids worden groter, die hebben elk een slaapkamer nodig uiteindelijk. Dan nog een logeerkamer. En je vrouw moet ook een eigen kamer, eigenlijk. Eetkamers zijn een ding uit het verleden, maar media/game rooms zijn zeer gewild nu.

Er wordt aangeraden niet alleen te kijken wat jij graag wilt, maar ook rekening te houden met het feit dat je je huis op termijn moet of wilt verkopen. Dan moet een huis zoveel mogelijk potentiele kopers aanspreken.

Ik vind dat bijna alle floorplans teveel garage aan de voorkant hebben (ik ga ervanuit dat je 3-car garage gaat) en te weinig huis. Maar dat is mijn persoonlijke opvatting, na jaren en jaren in dergelijke huizen gewoond te hebben - ik voelde me opgesloten.

P.S. Je hoeft niet het hele vorige bericht te herhalen, is zelfs tegen de forumregels, ik geef het maar even aan.
Laatst gewijzigd door USInsider op 02 sep 2013, 02:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Ik heb altijd een huis gekocht omdat ik het een fijn huis vond, heb een paar verbouwd zoals ik het wilde hebben, en heb nooit gedacht of het wel of niet een eventuele koper zou aanspreken. M'n laatste huis was in 2008 binnen 3 weken verkocht. Een condo in Vail, ons tweede huis, was binnen een week verkocht, en ook die hadden we verbouwd naar mijn smaak. Ik hou bv van witte badkamers en witte keukens, helemaal niet in tegenwoordig, maar we hadden ze omdat ik ze graag wilde.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
kaap koraal
Amerikakenner

Geslaagd voor mijn motorrijbewijs !!
Stelde achteraf niet echt veel voor maar dan kan ook haast niet na een cursus van 2 dagen van theorie en praktijk.
Wat me wel zorgen baarde is dat van de 10 mensen er 9 geslaagd waren en dat de ene die gezakt was gezakt was op theorie.
Maar één van de geslaagden kon echt niet rijden.
Hij kon tijdens het examen (en daarvoor trouwens ook niet) geen 8tje maken en reed echt heel langzaam en had totaal geen controle over de motor en de motor sloeg steeds af, ik wil hem in het verkeer echt niet graag tegenkomen.
Tijdens het examen mocht ook iedereen zijn fout gelijk nog een keer over doen ?? Heel vreemd in NL zou je zeker gezakt zijn als je iets nog niet beheerst.
Wat me opviel is dat de hele cursus zo 100% volgens het boekje ging die de 2 examinators constant in hun handen hadden. Elke zin die ze die 2 dagen zeiden kwam 1 op 1 uit dat boekje.
Dat zal vast met de claimcultuur te maken hebben denk ik.

Maar al met al weer een leuke ervaring rijker en ook nog een meisje uit NL tegen gekomen daar en voor vandaag gelijk uitgenodigd om te komen barbeqnoeien bij haar zus.
Zij is 23 en net weer terug bij haar ouders - beiden ook uit NL - na een studie in NL maar kan heel moeilijk weer wennen hier aangezien ze hier geen vrienden heeft en dat haar studie fysiotherapie hier niet geldig is (wat we idd vaker tegenkomen op dit forum).
Als dat niet mocht lukken gaat ze weer terug naar NL zegt ze.

@Oortjes: Ja de garage wil ik graag ruim hebben voor mijn eigen speelgoed en dat van mijn kids omdat je hier gewoon geen schuurtjes hebt/ziet.
En 2400 sqfeet vind ik wel genoeg en nog te betalen en de belasting op grotere woningen zal best pittig zijn.
Maar een grote lanai zal ook veel toevoegen aan het huis en dat zeker als speelruimte voor onze kids.
Kwalitatief zit het hier best over het algemeen goed in elkaar aangezien de bouwregels zijn aangepast en ieder huis windkrachten van 120 mph moet kunnen doorstaan.
Dus geen houten buitenkant maar van betonblokken en highimpact glazen ramen en deuren bv.

P.S. Zag vandaag dat een paar straten verderop iemand een soort van grote poema in zijn lanai had, maatje jaguar ...slik.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer