Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

trouwen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
immie
Amerika-ontdekker

trouwen

Bericht door immie »

Na veel gelezen te hebben over trouwen met een amerikaan zijn er toch een aantal zaken mij niet erg duidelijk

- wanneer is het legaal om daar te trouwen ik bedoel als je op een visa waiver het land binnen komt dan is het niet legaal om te trouwen toch?

- kun je alles vanuit daar regelen?je partner is dus niet verplicht om naar nl te komen?

- wat als je partner nog student is?

- wat als je naar ooit besluit om niet meer samen te zijn?mag je dan nog in het land blijven??
Appie
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Re: trouwen

Bericht door Appie »

immie schreef:Na veel gelezen te hebben over trouwen met een amerikaan zijn er toch een aantal zaken mij niet erg duidelijk

- wanneer is het legaal om daar te trouwen ik bedoel als je op een visa waiver het land binnen komt dan is het niet legaal om te trouwen toch?
In principe kan je gewoon trouwen met je visa waiver. Je moet dit niet alleen kenbaar maken bij de immigratiedienst aangezien ze trouwen niet zullen schalen onder een tijdelijke verblijf in de USA met een touristische inslag (= Visa Waiver). Immers trouwen heeft de intentie tot iets permanents en daarvoor bestaan andere visa's.
immie schreef:- kun je alles vanuit daar regelen?je partner is dus niet verplicht om naar nl te komen?
Ik ken alleen de DCF en daarvoor geldt dat je man deze persoonlijk aanvraagd in het land waar je woont. Mogelijk dat het andere wegen zijn, maar volgens mij dient voor elke visa een aanvraag afgehandeld te worden bij het consultaat wegens:
- medische screening
- achtergrond informatie
- financiele screening
immie schreef:- wat als je partner nog student is?
Geen probleem, het gaat erom dat je partner inkomen heeft boven de zogenoemde poverty level. Iets van 13.000 dollar inkomsten op jaarbasis. Mogelijk dat je zelf een hoeveelheid geld mee kan nemen, om zijn inkomsten aan te vullen.
In het derde geval kun je ook een co-sponsor hebben die garant staat voor de financien.
immie schreef:- wat als je naar ooit besluit om niet meer samen te zijn?mag je dan nog in het land blijven??
Dat kan. Eerst krijg je (na het trouwen) de status van conditional resident. Deze duurt 2 jaar. Na 2 jaar wordt je status omgezet (na zelfingediende petitie natuurlijk) naar een resisident voor onbepaalde tijd. Mocht je hierna scheiden dan blijf je je greencard houden.
immie
Amerika-ontdekker

Bericht door immie »

In principe kan je gewoon trouwen met je visa waiver. Je moet dit niet alleen kenbaar maken bij de immigratiedienst aangezien ze trouwen niet zullen schalen onder een tijdelijke verblijf in de USA met een touristische inslag (= Visa Waiver). Immers trouwen heeft de intentie tot iets permanents en daarvoor bestaan andere visa's.

Maar dan is het toch niet legaal om te trouwen onder een visa waiver??wat voor visa moet men dan nodig??

Edit Moderator (Roland): bericht 3x geplaatst, wellicht per abuis. Overbodige berichten verwijderd.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Als je trouwt en op basis daarvan een groene kaart krijgt, moet je bij elkaar blijven totdat die is omgezet in een "echte" groene kaart. Ik kan me een geval herinneren van een buitenlandse vrouw die met een Amerikaan was getrouwd die overleed voordat de "proefperiode" voorbij was. Ze is bijna het land uitgezet, maar mocht blijven na tussenkomst van een lid van het Congress.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Bennogr schreef:Als je trouwt en op basis daarvan een groene kaart krijgt, moet je bij elkaar blijven totdat die is omgezet in een "echte" groene kaart. Ik kan me een geval herinneren van een buitenlandse vrouw die met een Amerikaan was getrouwd die overleed voordat de "proefperiode" voorbij was. Ze is bijna het land uitgezet, maar mocht blijven na tussenkomst van een lid van het Congress.
De proefperiode is nu 2 jaar.

Ook in de omgeving van Orlando is zo'n case, de vrouw heeft kans om gedeporteerd te worden, omdat haar man is overleden als contractor in Irak, ondanks een 1-jarig zoontje. Ze had nog ca 2 maanden te gaan, voor de "poefperiode" om was. Omdat deze mevrouw 7 jr geleden "illegaal" het land is binnengekomen, worden de regels strikt gehanteerd. Normaal is de regel dat de weduwen van militairen altijd mogen blijven, maar omdat hij een contractor is en zij destijds was regels heeft overtreden wil men geen pardon geven. De zaak is nu in handen van een immigratie-advocaat.Dit stond 2 weken geleden in de Orlando Sentinel.
immie
Amerika-ontdekker

Bericht door immie »

maar wat als men al twe jaar getrouwd is maar in deze twee jaar beide nog in eigen land hebben gewoont wat dan??
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

immie schreef:maar wat als men al twe jaar getrouwd is maar in deze twee jaar beide nog in eigen land hebben gewoont wat dan??
Je moet geloof ik min. 3 jaar getrouwd zijn, dan zijn er geen restrictiess van 2 jaar op je greencard??
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Getrouwd is getrouwd.

Maar je moet natuurlijk wel in de VS zijn om in aanmerking te komen voor een groene kaart, die wordt niet zomaar aan je gegeven omdat je toevallig met een Amerikaan getrouwd bent ergens anders.

Ik neem aan dat de periode van twee jaar gaat tellen op de dag dat die groene kaart aan je is toegewezen (dus niet vanaf de dag dat je in de VS bent aangekomen). Als die proefperiode om is, kun je een aanvraag indienen om die kaart permanent te maken en dan kun je een jaar later (na drie jaar dus) Amerikaan worden.

En een Nederlander/se die met een Amerikaa(se) getrouwd is kan Nederlander blijven nadat je Amerikaan(se) wordt.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

De "proefperiode" van 2 jaar gaat in als je bij de aanvraag van het visum minder dan 2 jaar getrouwd bent en dan idd. voor 2 jaar bij binnenkomst in de US.
Ben je echter al langer dan 2 jaar getrouwd dan is er geen 2 jaar proefperiode op de greencard.
Background
A lawful permanent resident is given the privilege of living and working in the United States permanently. Your permanent residence status will be conditional if it is based on a marriage that was less than two years old on the day you were given permanent residence. You are given conditional resident status on the day you are lawfully admitted to the United States on an immigrant visa or receive adjustment of status. Your permanent resident status is conditional, because you must prove that you did not get married to evade the immigration laws of the United States.

Bovenstaande is van deze site: http://www.uscis.gov
De proefperiode is destijds ingesteld om schijnhuwelijken te voorkomen.
Laatst gewijzigd door wiepster op 22 okt 2006, 17:41, 3 keer totaal gewijzigd.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

wiepster schreef:De proefperiode is in de jaren 90 ingesteld om schijnhuwelijken te voorkomen.
Dat moet al eerder zijn geweest, want die proefperiode was er in 1988 ook al.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Petra/VS schreef:
wiepster schreef:De proefperiode is in de jaren 90 ingesteld om schijnhuwelijken te voorkomen.
Dat moet al eerder zijn geweest, want die proefperiode was er in 1988 ook al.
Aangepast :wink:...wel erg vlug met corrigeren ? :roll:
immie
Amerika-ontdekker

Bericht door immie »

okay dus als ik het goed begrijp..als ik nu al twee jaar met een amerikaanse man getrouwd zou zijn en nu toch besluit om naar de usa te vertrekken krijg ik meteen mijn greencard zonder die proeftijd omdat we al twee jaar bij elkaar zijn..

mocht het dan blijken na een half jaar dat we niet meer bij elkaar willen zijn mag ik toch blijven want we hadden geen proeftijd omdat wij al twee jaar getrouwd waren maar niet samenwoonden...
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Vergeet één ding niet uit het oog:
ALS men het vermoeden heeft dat het hier om een schijnhuwelijk gaat (doordat je bijvoorbeeld niet samenleeft of om weet ik veel welke reden), dan ben je voor jaren vertrokken, met als resultaat dat je helemaal Amerika niet meer binnen gaat geraken.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer