Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mijn verloofde is Amerikaan...

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
BelleKisz
Amerika-newbie
Contacteer:

Mijn verloofde is Amerikaan...

Bericht door BelleKisz »

Hey iedereen

Zit met een probleem..
Mijn vriend is Amerikaans, ik ben Belgisch. We zijn beiden moslims en zijn getrouwd voor de Islamitische wet. Ik ben momenteel daar voor 90 dagen, na de 90 dagen kom ik terug naar Belgie voor een tijdje en dan terug naar de US, omdat ik graag bij mijn man wil zijn. Natuurlijk kan dit niet eeuwig blijven verderduren op deze manier, en wil ik graag voor de wet trouwen zodat ik men immigratievisum kan aanvragen.

We zijn dus van plan in Amerika te trouwen en daarna de visum aan te vragen. Maar ik heb gelezen dat zowel mijn man als ik dat in de Amerikaanse ambassade moeten persoonlijk moeten komen aanvragen. Nu, het probleem is dat mijn man een strafblad heeft en niet toegelaten is het land te verlaten de komende 7 jaar.

Hoe kunnen wij dit oplossen op een vlugge, legale manier?

We willen ook graag aan kinderen beginnen, denken jullie dat de geboorte of de zwangerschap van een kind, dit proces zal versnellen of alleen maar verergeren?

Hoop dat jullie ons kunnen helpen!

Groetjes
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Kinderen maken de situatie alleen maar erger, denk je dat ze in de VS je ineens voorrang geeft als je kinderen hebt?

Maar volgens mij pak je het een beetje moeilijk aan. Hij woont in Amerika, jij wilt met hem trouwen in Amerika. Dus ga je dit IN Amerika regelen en dan maakt het dus helemaal niets uit of hij het land uit mag of niet. Ik zie het probleem niet, hij hoeft echt niet naar de ambasade in Belgie te komen hoor.
- Mike
BelleKisz
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door BelleKisz »

Dank je.
Waar in Amerika moeten wij dit aanvragen? Op de Belgische ambassade?
Hoelang denk je dat dit zal duren?
Heb je zelf ervaring met deze situatie?
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

http://www.uscis.gov/graphics/services/ ... family.htm
Hier kan je vanalles vinden. Succes!
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Wat houdt dat precies in "getrouwd voor de Islamitische wet"? Als dat in Amerika gebeurd is, is dat waarschijnlijk al een wettig huwelijk.

Als dat niet zo is, dan zou je een K-1 visum, verloofde visum, kunnen gaan aanvragen bij de Amerikaanse ambassade in Belgie. Als je dat krijgt, mag je naar de VS, maar dan moet je daar binnen 90 dagen officieel trouwen. Je kunt dan in Amerika een werkvergunning/groene kaart gaan aanvragen, maar dat kan een tijdje duren.

Je echtgenoot moet overigens flink de fout in zijn gegaan, zeven jaar het land niet uit, wordt niet zomaar opgelegd. En is ook een beetje vreemd, weet je zeker dat hij niet zeven jaar het "huis" uit mag?
Laatst gewijzigd door Bennogr op 23 okt 2006, 07:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
BelleKisz
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door BelleKisz »

Hij is momenteel nog op huisarrest tot juni 2007. Maar zijn strafblad vervalt pas in 7 jaar. Met een strafblad kan hij geen paspoort aanvragen, met als gevolg dat hij ook niet naar het buitenland kan.

Gehuwd voor de Islamitische wet is niet gelijk aan gehuwd voor de wet. Voor God zijn wij getrouwd, maar de Amerikaanse staat heeft hier niks mee te maken.

Dank jullie voor jullie hulp. :)
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Michigan schreef:Kinderen maken de situatie alleen maar erger, denk je dat ze in de VS je ineens voorrang geeft als je kinderen hebt?
Deze reactie lijkt me nergens op gebaseerd, dus daar kun je weinig mee. Procedureel gezien maakt het weinig uit of er wel of geen kinderen zijn. Het enige waarop het van invloed is m.b.t. de visumverstrekking is de inkomenseis voor de sponsor (jouw Amerikaanse echtgenoot) of een eventuele joint sponsor als het inkomen van de sponsor onvoldoende is. Die inkomenseis gaat omhoog naarmate het aantal personen in het huishouden van de (joint) sponsor toeneemt. Los hiervan lijkt het mij persoonlijk verstandig om met kinderen te wachten tot minimaal na het sluiten van een wettelijk erkend huwelijk, zodat er geen problemen kunnen ontstaan rond de wettige erkenning van de kinderen in de US. In jouw geval is het wellicht verstandig om na te gaan (via een immigratieadvocaat in de US) of het strafblad van je man van (negatieve) invloed kan zijn op de visumaanvraag. Als dat zo is, dan is het wellicht verstandig om met kinderen te wachten tot na het afronden van de visumprocedure.
Michigan schreef:Maar volgens mij pak je het een beetje moeilijk aan. Hij woont in Amerika, jij wilt met hem trouwen in Amerika. Dus ga je dit IN Amerika regelen en dan maakt het dus helemaal niets uit of hij het land uit mag of niet. Ik zie het probleem niet, hij hoeft echt niet naar de ambasade in Belgie te komen hoor.
Zo moeilijk pakte je het helemaal niet aan; jouw gedachte was zelfs heel logisch. Direct Consular Filing (DCF), waarbij je eerst wettelijk moet zijn getrouwd en vervolgens de visumprocedure opstart bij het Amerikaanse consulaat waar jij staatsburger bent, vereist inderdaad dat de Amerikaanse partner bij het consulaat moet verschijnen om de procedure te starten. Voor de meeste Amerikaans/buitenlandse echtparen is dit de snelste en meest voor de hand liggende optie, maar in jouw geval is het uiteraard geen mogelijkheid.

Benno heeft je terecht al attent gemaakt op het K1-visum; gezien jouw situatie de beste route op weg naar een visum. Op USADutch.com kun je de nodige relevante informatie vinden. Hoewel de site primair gericht is op mensen die de DCF-procedure volgen, is veel van de informatie ook van toepassing op o.a. K1. In de rubriek 'Other Couples' op die website vind je ervaringsverhalen van andere stellen, o.a. van enkele die de K1-route hebben gevolgd.
Bennogr schreef:Wat houdt dat precies in "getrouwd voor de Islamitische wet"? Als dat in Amerika gebeurd is, is dat waarschijnlijk al een wettig huwelijk.
Wellicht nog ter verduidelijking van Benno's vraag. Anders dan in NL en Belgie, kun je in Amerika voor de kerk (ongeacht de religie) trouwen, waarbij het huwelijk dan tevens geldig is voor de wet. Dit is heel gebruikelijk. Vereiste is dat er vooraf een marriage license is aangevraagd en dat de geestelijke die het huwelijk sluit de officiele bevoegdheid heeft gekregen om het huwelijk ook rechtsgeldig af te sluiten. Kortom, als je in Amerika ten overstaan van een moslim-geestelijke bent getrouwd en indien aan de andere voorwaarden is voldaan (marriage license + bevoegdheid geestelijke), dan zou jouw islamitisch huwelijk tevens een rechtsgeldig huwelijk kunnen zijn. Benno's vraag was dus zeer relevant; een goed begrip van jouw situatie helpt ons jou een beter advies te geven. Indien je namelijk toch al voor de (wereldse) wet getrouwd bent, dan is K1 uiteraard geen optie (die is gericht op verloofden die binnen 90 dagen na aankomst van de buitenlandse partner in de US gaan trouwen). Er zijn dan overigens nog wel andere mogelijkheden.
Life is good in the Tarheel State.
BelleKisz
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door BelleKisz »

Marcel schreef: Wellicht nog ter verduidelijking van Benno's vraag. Anders dan in NL en Belgie, kun je in Amerika voor de kerk (ongeacht de religie) trouwen, waarbij het huwelijk dan tevens geldig is voor de wet. Dit is heel gebruikelijk. Vereiste is dat er vooraf een marriage license is aangevraagd en dat de geestelijke die het huwelijk sluit de officiele bevoegdheid heeft gekregen om het huwelijk ook rechtsgeldig af te sluiten. Kortom, als je in Amerika ten overstaan van een moslim-geestelijke bent getrouwd en indien aan de andere voorwaarden is voldaan (marriage license + bevoegdheid geestelijke), dan zou jouw islamitisch huwelijk tevens een rechtsgeldig huwelijk kunnen zijn. Benno's vraag was dus zeer relevant
Oh dit wist ik niet. Ik ben nog niet voor de wet getrouwd, omdat ik nog met een scheidingprocedure loop die bijna is afgelopen (jan 2007 hopelijk). Hoewel ik voor Islam al lang geleden gescheiden ben. Denkt u, dat dat vorig huwelijk dat nog niet 100% wettelijk ontbonden is, dan misschien toch geen barriere is om dit Islamitisch huwelijk ook wettelijk te laten verklaren? Gaan zij hierachter vragen? Kunnen zij deze informatie opvragen? Of is het geen probleem?
Dit is de enige reden dat mij tegenhoudt om nu nog niet te trouwen en de visum aanvraag te starten.
Ik moet op 19 nov terug naar Belgie, en heb juist ergens gelezen dat je na 90 dagen in de US, eerst terug 90 dagen in Belgie moet blijven voor je terug mag. Weet u daar iets meer over? Want ik heb niet veel zin om zo lang weg te blijven van mijn man.
Ik hoop dat u mij meer kan helpen. Ik wil zo graag met hem zijn en ons leven samen starten, en ik begin deze hele situatie beu te worden. Alles vraagt zoveel tijd en wachten. Ik wil graag vooruit.
Al bedankt voor je hulp!
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Je andere Huwelijk moet eerst ontbonden zijn, daarna kun je pas een wettelijk "Mariage License" in de VS krijgen. Ze zullen ook zeker de papieren van je scheiding moeten zien.

DCF is vele malen handiger voor jouw en je man, en ik zou proberen om via de legale weg jouw man naar Belgie proberen te krijgen.
Ik weet niet of hij een "Parole agent" heeft of zo, maar misschien is het mogenlijk om een eenmalige "waiver" te krijgen waarop je man dan MET visum voor korte tijd naar Belgie kan komen om de papierhandel op te starten. Nogmaals dit NA dat je huidige huwelijk is ontbonden.

Ik probeer je dit duidelijk te maken omdat andere wegen, normaal veel langer duren (zeker als je geen K1 kunt krijgen).

Legaal trouwen hier in de VS is geheel ONAFHANKELIJK van je geloof. Je kunt ook een "beedigd" beambte op het VS stadshuis je laten trouwen tegelijk met het ophalen van je "mariage license", dit hoeft niet perse in de kerk/moskee.

Succes,

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Hoewel ik begrijp dat jouw islamitische huwelijk voor jou persoonlijk van meer waarde is dan een burgerlijk huwelijk, ben je vanuit wettelijk oogpunt nog steeds gehuwd met je "aanstaande ex-man" totdat de scheiding helemaal rond is. Eerder kun je dus niet voor de wet met "jouw Amerikaan" trouwen. Wanneer je voor de wet trouwt, zul je ook moeten verklaren niet gehuwd te zijn. Natuurlijk kun je daarover liegen, maar dat is strafbaar en beslist niet aan te raden.

Kortom, wacht tot je scheiding rond is en volg dan (ervan uitgaand dat je je nieuwe echtgenoot inderdaad niet naar België kunt laten komen) de K1 route (voor verloofden) om je greencard te bemachtigen. Die vraag jij zelf aan bij het consulaat in België en na goedkeuring kun je ermee naar de US. Daar moet je vervolgens binnen 90 dagen voor de wet trouwen, zodat je de rest van de visumprocedure kunt doorlopen. Dat voor de wet trouwen kun je in Amerika doen bij een officiële beambte (dat is per county geregeld) of bijvoorbeeld bij een moslim geestelijke die bevoegd is om wettige huwelijken te sluiten. Je moet dan wel eerst een marriage license ophalen (meestal bij de county clerk).

Wat betreft bezoeken aan de US in de tussentijd. Zonder visum kun je per keer maximaal 90 dagen blijven. Er is geen geschreven regel over hoe lang je vervolgens het land uit moet blijven voordat je weer de US binnenkomt en daarin zit tevens het risico. Wanneer de immigration officer de indruk heeft (al dan niet terecht) dat je misschien het land niet verlaat binnen 90 dagen of dat het erop lijkt dat je illegaal in de US woont, kan hij je zonder pardon terugsturen en dan heb je een fors probleem. Als vuistregel wordt inderdaad vaak gezegd "90 dagen in de US, dan 90 dagen erbuiten", maar dat is dus geen officiële regel.

Eventueel zou je een toeristenvisum kunnen aanvragen, maar daarvoor moet je aannemelijk bewijs kunnen overleggen dat je na afloop van het visum weer naar België gaat. Dat kan bijv. door een lopend huurcontract of een verklaring van je werkgever dat je per datum X weer moet werken. In alle gevallen zou ik echter terughoudend zijn. Je wilt (denk ik) niet het risico lopen nu iets te doen waardoor je je kansen op een greencard in gevaar brengt.
Life is good in the Tarheel State.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer