Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dv 2015

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
mauropac10
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Dv 2015

Bericht door mauropac10 »

Hallo iedereen,

Wie kan mij vertellen waneer ik mij kan inschrijven voor DV 2015,want hier een daar lees ik dat het misschien afgeschaft wordt.....

Alvast bedankt :thumbup:

-Mauro
MAY FREEDOM FOREVER FLY
USInsider
Amerika-expert

Re: Dv 2015

Bericht door USInsider »

Waarschijnlijk gaat deze idiotigheid nog wel even door. Vooral de Dems zijn er gek op.
Er is nu sprake van dat reform in immigratie-wetgeving doorgeschoven gaat worden naar volgend jaar en mogelijk zelfs naar 2015.

Aangezien op AA nogal wat gegadigden zijn voor een plekje in de US, zal ongetwijfeld een nieuwe ronde hier aangekondigd worden zodra USCIS zegt van 'daar gaan we weer !'
Kortom check dit forum regelmatig !
Laatst gewijzigd door USInsider op 13 sep 2013, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
mauropac10
Amerika-ontdekker

Oortjes dankjewel voor deze informatie!
MAY FREEDOM FOREVER FLY
EveStars
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door EveStars »

Yes, ik wacht ook tot het opent! Gezien de afgelopen jaren verwacht ik ergens begin oktober...Am I right? :thumbup:
May I never wake up from the American dream.
mauropac10
Amerika-ontdekker

DV 2015 Program: Online registration for the DV 2015 Program will begin on Tuesday, October 1, 2013 at 12:00 noon, Eastern Daylight Time (EDT) (GMT-4), and conclude on Saturday, November 2, 2013 at 12:00 noon, Eastern Daylight Time (EDT) (GMT-4).
MAY FREEDOM FOREVER FLY
EveStars
Amerika-ontdekker

Bericht door EveStars »

EveStars
Amerika-ontdekker

Bericht door EveStars »

Hier nog een specifiekere pagina: http://travel.state.gov/visa/immigrants ... _1318.html

Het is voor mij ook de eerste keer dat ik mee doe. Ik ben 25 jaar oud, pas afgestudeerd en er 100% van overtuigd dat ik mijn leven verder wil leiden in de VS!
In 2011 heb ik een jaar in San Francisco gewoond, momenteel al 2,5 jaar een vriend in Los Angeles en ook ben ik toegelaten tot New York Univ. voor Fall 2014 (hoewel ik door gebrek aan funding niet weet of dit gaat lukken). Hoe dan ook, Amerika is on my mind! 24/7 ...
mauropac10
Amerika-ontdekker

EveStars,

Dit is ook mijn eerste keer.
Alleen ben ik wat lager geschoolt:MBO4.

Hopen dat we meteen winnen ahah!!

SUCCES!!
MAY FREEDOM FOREVER FLY
EveStars
Amerika-ontdekker

Bericht door EveStars »

YES!! Spannend he?! Wat zou het geweldig zijn... :shock:
kjiemie
Amerika-ontdekker

Bericht door kjiemie »

Ik doe ook weer mee, de 5e keer denk ik ondertussen.
Greenhorn
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Greenhorn »

Een vraagje (eigenlijk twee):

Ik begin nu aan mijn tweede jaar (van de drie) hoger onderwijs, als ik meedoe en stel dat ik win, kan ik het dan zonder problemen rekken tot ten vroegste september 2015? Of is het de bedoeling dat je begin 2015 al in amerika zit? (dacht ergens gelezen te hebben dat er iemand was die het twee jaar had kunnen rekken, maar was dat effectief 2 jaar, of 1 jaar en 9 maand of 2 jaar en 3 maand?)

Ik denk dat ik het antwoord op volgende wel weet, maar voor de zekerheid: ik heb een broer (22) dat ook gaat willen meedoen, de kans dat we alletwee een nummer trekken is zeer klein. Kan die kans vergroot worden? Bij een gezin als de moeder wint mag vader en kinders mee. Maar waarschijnlijk telt dit niet bij een broer? Ons ouders hangen teveel vast aan Belgenland om te verhuizen (ookal zouden ze er deugd van hebben). Dus waarschijnlijk is het ook niet mogelijk om hen in te schrijven en dat wij twee dan uiteindelijk alleen vertrekken ...

Vooral eerste vraag is belangrijk, ookal is het diploma dat ik zal hebben (vastgoed-makelaardij) waardeloos in de VS, ik zou toch graag een diploma hoger hebben.
Amerikanist
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Amerikanist »

De kans dat überhaupt één van jullie wint is al heel erg klein. Ik zou me dus niet al te druk maken om die zaken en gewoon meedoen. Het geeft geen zin om nu al vanalles te willen plannen.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@Greenhorn, als jij in september/augustus 2013 aan je tweede jaar bent begonnen dan rond je dit jaar af in juni 2014. In augustus/september 2014 begin je dan aan je 3e en laatste jaar. Mocht jij winnen dan krijg je dit in mei 2014 te horen. Direct je spullen insturen en een laag casenummer hebben betekent een interview in september/oktober 2014. Als je dan uitleg dat je in juni 2015 je opleiding afmaakt dan gaat het uitstellen van vertrek vermoedelijk wel lukken, want het is nog minder dan een jaar.
Maar, let op (!!!!!!!), ik kan niets garanderen en je zal nominaal moeten blijven lopen. Zodra je een half jaar vertraging oploopt wordt de kans op uitstel een stuk kleiner.

Aangaande jouw broer, hij is een volwassen man en dus geen onderdeel meer van het gezin. Tevens zijn DV Greencards niet overdraagbaar.
Greenhorn
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Greenhorn »

Thanx,

Ik weet dat de kans nihil is dat er al één van de twee zou winnen, maar liever dat ik op voorhand weet dat het kans maakt dan dat ik toch het geluk zou hebben te winnen om dan teweten te komen dat het qua timing totaal niet lukt.
Amerikanist
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Amerikanist »

Het leven laat zich moeilijk plannen. Ik doe al jaren mee inmiddels, ondanks dat ik dit jaar pas op een punt in mijn leven ben dat ik praktisch gezien weet dat ik er ook echt voor kan gaan. Als ik één van de afgelopen jaren had gewonnen echter, was ik er hoe dan ook voor gegaan.
Dbacks
Amerikafan
Partner van: Dbacks2
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Dbacks »

En wij hadden wellicht praktisch gezien beter 5 of 7 jaar geleden kunnen winnen, maar nu we dit jaar hebben gewonnen gaan we er vol voor!
Never give up!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Dan had je net de klap van de recessie kunnen meemaken. Ik dacht dat MvdL net op dat moment is vetrokken en dat is zoals we weten niet naar wens gegaan, integendeel. Ik denk dat je beter af bent met nu te winnen.

Als iemand wint kan hij/zij alleen een echtgenote/echtgenoot sponsoren en kinderen onder de 21 jaar zolang die nog ongetrouwd zijn.

Volgens de huidige immigrate regelgeving kun je, als je eenmaal in de US bent met een groene kaart en dan na vijf jaar citizen wordt, als US citizen een broer of een zus sponsoren. Echter het aantal visums per jaar voor deze categorie is onvoldoende gezien het aantal gegadigden, vandaar dat er lange wachttijden zijn. Ook is er kans dat deze niet-naaste-familie categorieen afgeschaft gaan worden - als er immigration-reform komt.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer