I'll keep you posted!oortjes schreef:Spannend ! Je houdt ons wel op de hoogte mag ik hopen ?!
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
verloop en vragen consulair interview voor L-1B
-
- Amerika-ontdekker
- Partner van: millie
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Re: verloop en vragen consulair interview voor L-1B
-
- Amerika-ontdekker
Het begon al goed - toen ik belde om te horen hoe de zaken stonden, zei de advocaat doodleuk dat hij dringender zaken te doen had gehad, maar het dossier dan nu toch *echt* wel zou gaan submitten. De indiening is uiteindelijk gebeurd op de dag dat de shutdown inging. Benieuwd of dat inderdaad geen impact heeft.oortjes schreef:Spannend ! Je houdt ons wel op de hoogte mag ik hopen ?!
Alles wat gebaseerd is op eigen funding - je betaalt behoorlijke fees voor de verwerking - gaat gewoon door, als ik het goed heb begrepen.
Laten we dus maar het beste ervan hopen !
Laten we dus maar het beste ervan hopen !
vandaag is onze status op uscis.gov veranderd naar Initial Review:
On October 9, 2013, the 15-day Premium Processing clock stopped on your I129, PETITION FOR A NONIMMIGRANT WORKER. A notice was sent on this date explaining the specific reason for stopping the premium processing of your case. This notice will contain detailed information on further action required by you. Your premium processing receipt notice contains contact information for direct inquiries on your case.
hoplijk horen we snel iets van de attorney...
On October 9, 2013, the 15-day Premium Processing clock stopped on your I129, PETITION FOR A NONIMMIGRANT WORKER. A notice was sent on this date explaining the specific reason for stopping the premium processing of your case. This notice will contain detailed information on further action required by you. Your premium processing receipt notice contains contact information for direct inquiries on your case.
hoplijk horen we snel iets van de attorney...
nog geen 4u later verschijnt dit:
On October 9, 2013, this I129 PETITION FOR A NONIMMIGRANT WORKER was approved and we sent you an e-mail notice.
Jeeeeeeej!
Hedgehog en Millie
On October 9, 2013, this I129 PETITION FOR A NONIMMIGRANT WORKER was approved and we sent you an e-mail notice.
Jeeeeeeej!
Hedgehog en Millie
Je zult dus blij zijn maar ook even met stomheid geslagen denk ik.... Gefeliciteerd !
-
- Amerika-ontdekker
Lap, nu moeten we naar Amerika verhuizen.
- Dbacks2
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Hedgehog.. gefeliciteerd!
-
- Amerika-ontdekker
Dankjewel!
De practicalities, voor wie er wat aan heeft:
- Petition I-129 voor een L-1A en L-2
- voorbereiden van het dossier gebeurde met een immigration lawyer. Kon in theorie op 10 dagen maar duurde uiteindelijk 2 maanden.
- diepgaand detail in documentatiebundel:
* persoonlijk: diplomas, academic transcripts, reispassen, letter of support, CV, functiebeschrijving huidig en toekomst, functiebeschrijvingen en CVs van mensen die aan u rapporteren, publicatielijst.
* bedrijf: financiele details, aanwervingsplan, aandeelhoudersstuctuur, belastingsaangiften bedrijf, balans en P&L Inc en NV in het Engels, eerste en laatste twee 941 quarterly statements, organigrammen, huurakten, certificate of ownership, letter of support, share certificate.
- effectieve procedure: insturen dossier USCIS op 1 oktober, ontvangen op 3 oktober, goedgekeurd op 9 oktober (versnelde procedure "premium processing")
De practicalities, voor wie er wat aan heeft:
- Petition I-129 voor een L-1A en L-2
- voorbereiden van het dossier gebeurde met een immigration lawyer. Kon in theorie op 10 dagen maar duurde uiteindelijk 2 maanden.
- diepgaand detail in documentatiebundel:
* persoonlijk: diplomas, academic transcripts, reispassen, letter of support, CV, functiebeschrijving huidig en toekomst, functiebeschrijvingen en CVs van mensen die aan u rapporteren, publicatielijst.
* bedrijf: financiele details, aanwervingsplan, aandeelhoudersstuctuur, belastingsaangiften bedrijf, balans en P&L Inc en NV in het Engels, eerste en laatste twee 941 quarterly statements, organigrammen, huurakten, certificate of ownership, letter of support, share certificate.
- effectieve procedure: insturen dossier USCIS op 1 oktober, ontvangen op 3 oktober, goedgekeurd op 9 oktober (versnelde procedure "premium processing")
- SummerONeill
- Amerika-ontdekker
Wij hebben net vorige week ons 'interview' gehad. Dit werd ons gevraagd:
- wat mijn man (hoofdaanvrager) nu voor een werk deed
- wat voor een soort ingenieur hij was
- of ik hier werkte en wat ik van plan was in de VS te gaan doen
- wat vragen over een eerder J1 visum wat we 15 jaar geleden hebben gehad
Dat was het. Wachttijd: 3 uur. Interviewtijd: 5 minuten
Heel veel succes!
- wat mijn man (hoofdaanvrager) nu voor een werk deed
- wat voor een soort ingenieur hij was
- of ik hier werkte en wat ik van plan was in de VS te gaan doen
- wat vragen over een eerder J1 visum wat we 15 jaar geleden hebben gehad
Dat was het. Wachttijd: 3 uur. Interviewtijd: 5 minuten

Heel veel succes!
Onderweg naar upstate New York!
-
- Amerika-ontdekker
Hier nog even reageren voor het geval iemand anders later deze vraag heeft. Het interview beperkte zich tot vragen wat mijn bedrijf doet, en vragen hoe lang we al samen zijn.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 3458 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 1 Reacties