Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
emigreren wat moet je allemaal regelen voor vertrek
emigreren wat moet je allemaal regelen voor vertrek
zo ik heb me k1 visa binnen en eigenlijk wil ik eind deze maand nog naar me vriendin vertrekken maar wat moet je allemaal regelen voor je vertrek uit nederland ..de belastingdienst bijvoorbeeld ?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: emigreren wat moet je allemaal regelen voor vertrek
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
uitschrijven bij de gemeente is het meest relevant, zodat je van de zorgverzekering af kunt
en verder abonnementen opzeggen..
belasting hangt van je persoonlijke scenario af
en verder abonnementen opzeggen..
belasting hangt van je persoonlijke scenario af
Dutch eXpat - nieuw portaal voor Nederlanders in het buitenland
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Alle niet ter zake doende en beledigende berichten zijn verwijderd. Aan de posters :indien de vraag je niet aanstaat kan je er ook voor kiezen niet te reageren.
Groetjes,
Carine
Carine
Officieel uitschrijven bij dienst burgerzaken in je woonplaats voor je vertrekt, is al genoemd. Dit is van belang omdat later als je in de US woont ,en je hebt iets officieels nodig uit Ned., dan kan er bewijs van uitschrijving worden gevraagd.
Regel een aantal 'internationale versie' uittreksels uit het geboortenregister van de plaats waar je bent geboren. Dit papier wordt nu en dan gevraagd in de US en als je eenmaal in de US bent, is er lastig aan te komen. Dus zorg dat je er drie of vier hebt in geval van. Deze uittreksels verouderen NIET in de US, itt. in Ned./BE.
Sommige deelnemers hier hadden goede ervaring met een verklaring omtrent schadevrij rijden van de Rijksdienst Wegverkeer in Veendam. Je kunt bovendien, dus erbij, extra, nog een no-claim verklaring van je auto-verzekeraar vragen. Sommige verzekeraars in de US wegen deze verklaringen mee, anderen zien het als een onnut papier. Maar dat weet je niet vantevoren.
Eventueel, als je gewerkt hebt/werkt, en je wilt in de US aan de slag, referenties van werkgever(s). In de US zijn referenties enorm belangrijk. Het beste is natuurlijk als ze in het Engels zijn, zo niet vertaal ze dan tzt. en voeg de vertaling bij het origineel.
Als er meer lampjes gaan branden laat ik je wel weten....
Regel een aantal 'internationale versie' uittreksels uit het geboortenregister van de plaats waar je bent geboren. Dit papier wordt nu en dan gevraagd in de US en als je eenmaal in de US bent, is er lastig aan te komen. Dus zorg dat je er drie of vier hebt in geval van. Deze uittreksels verouderen NIET in de US, itt. in Ned./BE.
Sommige deelnemers hier hadden goede ervaring met een verklaring omtrent schadevrij rijden van de Rijksdienst Wegverkeer in Veendam. Je kunt bovendien, dus erbij, extra, nog een no-claim verklaring van je auto-verzekeraar vragen. Sommige verzekeraars in de US wegen deze verklaringen mee, anderen zien het als een onnut papier. Maar dat weet je niet vantevoren.
Eventueel, als je gewerkt hebt/werkt, en je wilt in de US aan de slag, referenties van werkgever(s). In de US zijn referenties enorm belangrijk. Het beste is natuurlijk als ze in het Engels zijn, zo niet vertaal ze dan tzt. en voeg de vertaling bij het origineel.
Als er meer lampjes gaan branden laat ik je wel weten....
Laatst gewijzigd door USInsider op 09 okt 2013, 01:53, 3 keer totaal gewijzigd.
sorry voor de late reaktie computer problemen pfff.....bedankt voor alle info allemaal !!
Ik ben bijna klaar (vertrek de 15e) en dit was mijn lijstje
- Verzekeringen stopzetten (zorg/huisraad/reis)
- Abbonnementen opzeggen (sommige telefoon providers vinden emigratie geen reden tot stopzetten dus dan moet je afkopen of contract transfer naar buitenland regelen.)
- uitkering stopzetten
- belastingdienst informeren/zorgtoeslag stopzetten
- DUO doorgeven vertrek naar buitenland
- extra internationale geboorteaktes halen bij gemeente en uitschrijven
- dokter informeren en medisch dossier ophalen (en extra herhaal recepten zodat ik even vooruit kan)
- bank informeren (ik wil uiteindelijk de rekening sluiten.). Hierna kun je tijdelijk iemand machtigen om je zaken te regelen of het zelf doen via internet bankieren. De Rabo zet alle automatische incassos stop op je vertrek datum dus voor dingen die nog naheffingen kunnen krijgen of waarbij nog rekeningen kunnen komen, zet de betalingen op tijd om naar acceptgiros (bv zorgverzekering of mobiele abbos).
- DigiD regelen als je geen actieve meer hebt.
Het valt op zich mee maar sommige dingen kunnen even lastig zijn/last minute werk zijn als ze eerst een uitschrijvingsbewijs willen zien. En als je sommige bedrijven ziet klungelen zou je denken dat je de eerste mens bent die ooit emigreert
- Verzekeringen stopzetten (zorg/huisraad/reis)
- Abbonnementen opzeggen (sommige telefoon providers vinden emigratie geen reden tot stopzetten dus dan moet je afkopen of contract transfer naar buitenland regelen.)
- uitkering stopzetten
- belastingdienst informeren/zorgtoeslag stopzetten
- DUO doorgeven vertrek naar buitenland
- extra internationale geboorteaktes halen bij gemeente en uitschrijven
- dokter informeren en medisch dossier ophalen (en extra herhaal recepten zodat ik even vooruit kan)
- bank informeren (ik wil uiteindelijk de rekening sluiten.). Hierna kun je tijdelijk iemand machtigen om je zaken te regelen of het zelf doen via internet bankieren. De Rabo zet alle automatische incassos stop op je vertrek datum dus voor dingen die nog naheffingen kunnen krijgen of waarbij nog rekeningen kunnen komen, zet de betalingen op tijd om naar acceptgiros (bv zorgverzekering of mobiele abbos).
- DigiD regelen als je geen actieve meer hebt.
Het valt op zich mee maar sommige dingen kunnen even lastig zijn/last minute werk zijn als ze eerst een uitschrijvingsbewijs willen zien. En als je sommige bedrijven ziet klungelen zou je denken dat je de eerste mens bent die ooit emigreert

Wat de belastingdienst allemaal belangrijk vindt:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... verhuizen/
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... verhuizen/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 6146 Weergaves