Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Green card Lottey deelname, effect op toelating als toerist later

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Fretmeister
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Green card Lottey deelname, effect op toelating als toerist later

Bericht door Fretmeister »

Hoi, ik ben nieuw hier en ik heb een vraag.

Als ik meedoe aan de green card lottery en ik verlies (zo'n 98% á 99% kans neem ik aan, dat ik verlies) heeft dat dan invloed als ik daarna als toerist naar de VS wil reizen? Kan ik nog steeds naar de VS via ESTA?
Gaan ze moeilijk doen bij de douane en mij toegang weigeren? (vanwege dat mijn green card lottery deelname een teken is van strong immigration intent)
Ik vraag dit, omdat als ik niet kan wonen in de VS, ik nog steeds graag naar de VS op vakantie wil.
Ik zou het erg jammer vinden dat als ik aan die loterij meedoe, voor een erg kleine kans op een green card, er nog eens een grote kans heb om niet meer naar de VS op vakantie te kunnen.
EstherAnna77
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Green card Lottey deelname, effect op toelating als toerist later

Bericht door EstherAnna77 »

Hoi, welkom hier :)

Ik heb 5 jaar meegedaan met de greencard lottery en die keren dat ik naar de VS ben geweest tijdens het meedoen nog nooit problemen bij de douane gehad. Ik denk dat dat dus wel wat meevalt :)
“Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor” – Mark Twain

DV2014 selected. Hopelijk in lente 2014 richting Santa Rosa, CA!!!!
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Begrijpelijke vraag, maar maak je geen zorgen. Immigrations heeft geen inzicht in wie er allemaal hebben meegedaan. Velen hier op het forum doen mee en gaan ook naar de VS op vakantie.
Fretmeister
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Fretmeister »

Ok dank jullie wel voor de reacties.
Denk dat ik misschien snel nog meedoe aan die lottery.
Ik zie op het moment geen andere manier om voor lange tijd in USA te zitten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer