Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat kost het verhuizen van een TV?
Wat kost het verhuizen van een TV?
Al enkele maanden denk ik steeds serieuzer over een jaar werken in de VS in de ICT, dat hoeft niet eens per se in Sillicon Valley te zijn.
Op het moment heb ik een erg goede baan in Nederland en al veel geld gespaard. Soms denk ik weleens bij het doen van aankopen... zou ik dit wel mee kunnen verhuizen? zou dit niet zonde zijn? Ik zit eraan te denken om een nieuwe Samsung TV te kopen voor €500. Ik vraag me af of deze mee te verhuizen zou zijn.
Ik weet van meubels, dat je ze eigenlijk niet kunt verhuizen, omdat dat niet de moeite waard is. Een laptop weegt dan weer weinig, dat zou wel weer kunnen. En een TV? Hoeveel zou je moeten betalen voor het veilig opsturen van een Nederlandse TV die kant op?
Werken voor 1 oktober 2014 daar zit er volgens mij sowieso niet in, aangezien de vrouw van Facebook die mij gecontacteerd heeft het had over een H-1B visa, dat de beste oplossing zou zijn.
Op het moment heb ik een erg goede baan in Nederland en al veel geld gespaard. Soms denk ik weleens bij het doen van aankopen... zou ik dit wel mee kunnen verhuizen? zou dit niet zonde zijn? Ik zit eraan te denken om een nieuwe Samsung TV te kopen voor €500. Ik vraag me af of deze mee te verhuizen zou zijn.
Ik weet van meubels, dat je ze eigenlijk niet kunt verhuizen, omdat dat niet de moeite waard is. Een laptop weegt dan weer weinig, dat zou wel weer kunnen. En een TV? Hoeveel zou je moeten betalen voor het veilig opsturen van een Nederlandse TV die kant op?
Werken voor 1 oktober 2014 daar zit er volgens mij sowieso niet in, aangezien de vrouw van Facebook die mij gecontacteerd heeft het had over een H-1B visa, dat de beste oplossing zou zijn.
- Color01
- Amerika-expert
Re: Wat kost het verhuizen van een TV?
tv's zijn volgens mij stukken goedkoper hier dan in nederland, en de tv zal volgens mij ook hier niet werken.
Goed punt! Maar met een Desktop PC (i.v.m. voeding) en laptop zou ik geen probleem hoeven te verwachten toch?
Onze NL tv werkt hier prima hoor (en dat geldt ook voor de PC).
Ik zou in jouw situatie die tv gewoon kopen. Het is zo onzeker wat er in de toekomst staat te gebeuren, daar kun je je leven niet op gaan inrichten. Voor die tv vind je tzt wel weer een oplossing. Als je gaat verhuizen, dan gaat er vast wel meer mee dan alleen een tv, en die platte gevallen van tegenwoordig nemen in de totale boedel relatief weinig ruimte in. En anders verkoop je hem gewoon.
Ik zou in jouw situatie die tv gewoon kopen. Het is zo onzeker wat er in de toekomst staat te gebeuren, daar kun je je leven niet op gaan inrichten. Voor die tv vind je tzt wel weer een oplossing. Als je gaat verhuizen, dan gaat er vast wel meer mee dan alleen een tv, en die platte gevallen van tegenwoordig nemen in de totale boedel relatief weinig ruimte in. En anders verkoop je hem gewoon.
Ja, daar heb je ook gelijk in. Indien je een paar duizend euro moet betalen voor een verhuizen naar de VS, tjahhh... het is in ieder geval een levensveranderende ervaring. Ik zorg wel dat ik iig geen extreem dure meubels ga aanschaffen, o.i.d., maar TV voor €500 moet inderdaad geen probleem zijn.
Synology NAS, Desktop computer, Laptop, ik hoop wel dat dezen zonder al te veel problemen in de VS gaan werken, maar ik zie al dat de voeding van de PC 100-240v is, dus dat zou goed moeten komen. De Synology NAS'en en Sony Vaio Pro laptops worden in de VS ook verkocht en ik verwacht niet dat dat een totaal ander model is puur en alleen voor stroom.
Synology NAS, Desktop computer, Laptop, ik hoop wel dat dezen zonder al te veel problemen in de VS gaan werken, maar ik zie al dat de voeding van de PC 100-240v is, dus dat zou goed moeten komen. De Synology NAS'en en Sony Vaio Pro laptops worden in de VS ook verkocht en ik verwacht niet dat dat een totaal ander model is puur en alleen voor stroom.
Inderdaad, als je het een mooie TV vindt zou ik hem gewoon kopen. Als je een visum kan bemachtigen (en dat is niet zo makkelijk), dan ben je toch slechts een jaar weg? Ik neem aan dat je niet alles met je meeneemt dus je TV en evt. andere grote aankopen kan je tijdelijk ergens opslaan.
Wanneer je hier bent kan je alles via je laptop volgen, of anders een goedkoop TVtje van Craigslist halen. Succes!
Wanneer je hier bent kan je alles via je laptop volgen, of anders een goedkoop TVtje van Craigslist halen. Succes!
Het lijkt inderdaad helemaal niet zo makkelijk te zijn om een jaar in de VS te gaan werken in de ICT, binnen Europa is dat al aanzienlijk makkelijker.
Daarbij zou ik best open staan voor de optie er na één jaar nog een paar jaar bij te plakken, wie weet voor altijd. Indien het slechts voor één jaar zou zijn, zou ik spul eventueel een jaar bij mijn ouders kunnen neerleggen inderdaad.
Daarbij zou ik best open staan voor de optie er na één jaar nog een paar jaar bij te plakken, wie weet voor altijd. Indien het slechts voor één jaar zou zijn, zou ik spul eventueel een jaar bij mijn ouders kunnen neerleggen inderdaad.
Als je een goede baan hebt lijkt het me geen probleem om weer een nieuwe tv te kopen, zeker niet in Amerika waar ze een stuk goedkoper zijn. Bovendien heb je dan ook garantie, dat lijkt me lastig voor een Nederlandse TV in Amerika. Gewoon je Nederlandse TV via marktplaats verkopen.
Wat veel belangrijker is, is of je een visum krijgt om in Amerika te kunnen werken. Heb je al een bedrijf dat je wilt sponsoren voor een H1B visum?
Wat veel belangrijker is, is of je een visum krijgt om in Amerika te kunnen werken. Heb je al een bedrijf dat je wilt sponsoren voor een H1B visum?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Iedereen vergeet even dat de Amerikaanse TV's op een ander systeem werken en dus een transformator nodig hebben om het signaal om te zetten van NTSC naar PAL... 

- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
En ik denk dat jij even vergeten bent dan NTSC en PAL gebruikt worden voor analoge TV. De meeste mensen zullen digitale TV gebruiken.. En een transformator is voor de stroom (115V vs 220V) en niet voor het beeldsignaal.
Iets met klok en klepel??
Iets met klok en klepel??
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Tjakka Njit 
Ik was helemaal niets "vergeten". Ik vond het gewoon uberhaupt een onzinnig plan om een TV van € 500 te verschepen naar een land waar de TV's zoveel goedkoper zijn. Dat stond dan even geheel nog los van de verzendkosten, de stroomvoorziening of wat-dan-ook.

Ik was helemaal niets "vergeten". Ik vond het gewoon uberhaupt een onzinnig plan om een TV van € 500 te verschepen naar een land waar de TV's zoveel goedkoper zijn. Dat stond dan even geheel nog los van de verzendkosten, de stroomvoorziening of wat-dan-ook.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Hahaha! Wellicht dat dat dan veranderd is, maar twee jaar geleden hebben wij (twee jaar) in de VS gewoond en ook gekeken naar een nieuwe tv, ook vanwege de prijs en ons oude beestje thuis, maar die tv's werkten toch echt niet in NL... en je hebt wel degelijk transformers voor het signaal. En kan me herinneren dat ook die onwijs duur waren... maar misschien zit ik er wel helemaal langs 

- KBaak
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Je zit er ook langs. Een transformator wordt gebruikt om het verschil in spanning te overbruggen. In de volksmond 'om de "stroom" van 230v naar 110v te verlagen'. Dit verwar jij met de elektronische signalen die TV's gebruiken, zijnde PAL of NTSC, en dat heeft weer verband met de gebruikte frequentie (verversingssnelheid), zijnde 50Hz of 60Hz. Hiervoor heb je dus ook weer een convertor nodig.Sabine1970 schreef:Hahaha! Wellicht dat dat dan veranderd is, maar twee jaar geleden hebben wij (twee jaar) in de VS gewoond en ook gekeken naar een nieuwe tv, ook vanwege de prijs en ons oude beestje thuis, maar die tv's werkten toch echt niet in NL... en je hebt wel degelijk transformers voor het signaal. En kan me herinneren dat ook die onwijs duur waren... maar misschien zit ik er wel helemaal langs
Zeker met alle fragiele digitale signalen die we tegenwoordig gebruiken en de lage prijzen voor televisies is het dus gemakkelijker om gewoon in de Verenigde Staten je tv te kopen als je hem daar wil gebruiken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 2047 Weergaves
-
Laatste bericht door MariskaUSA
-
- 13 Reacties