a4plus schreef: De tip van Europe is goed, ben gemiddeld 5x per dag aan het uitleggen waar ik vandaan kom in de States, I have such a nice dialect
Ik ken dat: Netherlands? What state is that?
Ontopic:
ik ben ook nog maar 1,5 maand in Amerika. Ik ken wat mensen via mijn (nu) vrouw maar dat is toch wat oppervlakkiger dan ik in Nederland gewend ben. Mijn ervaringen met Amerikanen is dat ze heel sociaal zijn (heck, een week voordat wij gingen trouwen werd mijn hele familie en vrienden uitgenodigd voor een BBQ door vrienden van mijn schoonouders en zo heb ik nog tal van voorbeelden - mijn familie was erg aangenaam verrast door de overwelmende gastvrijheid van de Amerikanen), maar dat de contacten relatief oppervlakkig zijn (al ligt dit natuurlijk wel een beetje aan de persoon, maar dit is meer een algemeen gevoel wat ik verkregen heb).
Nu ligt dit laatste ook wel een beetje aan mijzelf. Ik ben ook de persoon de kat uit de boom kijkt en vandaaruit verder ontwikkelt - dit heeft vooral te maken met het feit dat ik (zoals door anderen eerder genoemd is) niet over wil komen als een botte Nederlander (zelfs voor een Nederlander schijn ik erg direct te zijn - iets wat over het algemeen Amerikanen absoluut niet zijn). Ook ik ben van mening dat contacten vanzelf wel komen wanneer je gezamelijke activeiten onderneemt met anderen (Amerikanen of niet) zoals werk, sport, buurt etc. Deze contacten zullen ook zeker wel komen.
Via internet hou ik meer dan goede contacten met de Nederlanders, maar ook met Amerikanen en tal van andere buitenlanders - de noodzaak van het opbouwen van een sociaal netwerk waar ik nu woon is er dan ook niet. Al was het alleen al omdat we over 4 maanden toch gaan verhuizen naar een andere staat.