Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV - 2014 Gewonnen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Ziva
Amerika-expert

Re: DV - 2014 Gewonnen

Bericht door Ziva »

Voor meyem: Dit is de DV. Feitelijk een gratis loterij waar je jaarlijks aan mee kunt doen en waarbij je een kleine kans maakt op een visum waarmee je in Amerika kunt gaan wonen.

Hoe is het met jou en met je collega? Heeft ze nog genoeg "Slap Yo Mamma?" ;)
movingon
Amerika-ontdekker

Bericht door movingon »

SabAr schreef:bedankt, een blog waren we niet van plan denk ik, weet niet zeker misschien dat mijn vrouw het wel doet zodat ik kan lezen hoe het daar gaat.

Ik vroeg me wel af hoe je het beste grote bedragen kan meenemen....ik zou denken dat je via ING gewoon 10k per persoon kan ophalen bij de bank, en dan naar VS meenemen en zelf op je US account te storten ? Iemand die ervaring heeft waar we de beste rates kunnen krijgen, gewoon bij ING om laten zette naar dollars of in de VS
Kijk eens bij HiFx.co.uk bestaat al vrij lang, heb het zelf op aanraden van iemand uit Canada gebruikt. Werkt heel soepel en voor betere wisselkoersen dan de bank je kan geven.
Je maakt met hun een contract: "ik wil 10000 euro omzetten in dollars", zij geven je daar een koers voor. Je stort het op een door hun gegeven bankrek.nr in Euro. Zij zetten het om in US$ en sturen het door naar het account in de US (bijv) dat je opgeeft. Zeker omdat jullie in maart gaan en jij nog teruggaat, lijkt me zoiets handiger dan met $10000 cash rond te lopen, met alle risico van dien en een slechtere wisselkoers bij de ING.

Voor grotere bedragen zou je ook bij XE.com kunnen kijken.
Laatst gewijzigd door movingon op 14 jan 2014, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En informeer bij je eigen bank. Bij ons hebben ze bepaalde kosten kwijt gescholden omdat we goede klanten waren. Ik hoefde dus nergens anders te gaan. Meer nog: ik kon gewoon met een telefoontje of een mail van hier uit naar mijn contactpersoon bij mijn Belgische bank vragen om een bepaald bedrag weer door te storten (bij dergelijke bedragen kan je het niet meer met de online overschrijvingen werken).
Ik moet zeggen dat het maar bij 1 van mijn banken gelukt is om dit te regelen, de twee andere wilden er niet aan meedoen. ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
SabAr
Amerika-ontdekker

Bericht door SabAr »

Zal het wel navrage maar op de ING website zag ik dat er een grote koersverschil was met bv HIFX (bedankt nog voor die link).
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

ING was de bank die ons zelfs niet toeliet om nog geld op onze rekening te hebben zodra we uitgeschreven waren uit Belgie.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
ArSab
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door ArSab »

Hallo Allemaal!

Een bericht voor iedereen die eventueel geintresseerd is naar hoe ons hele emigratieprocess is verlopen.

Nadat wij in oktober vorig jaar dus uiteindelijk ons visum in onze passporten hadden, zijn we meteen gaan plannen voor een bezoek in ieder geval om onze green card te activeren.

Ik werk voor een nederlands/amerikaans bedrijf die een vestiging heeft in San Francisco. Na het winnen van de loterij heb ik meteen al aan mijn manager laten weten dat ik uiteindelijk zou gaan emigreren en uitdienst zou gaan.

In principe waren we niet van plan om naar California te verhuizen, wij dachten meer dat het beter zou zijn om naar Texas te gaan omdat mijn man daar meer baan mogelijkheden zou hebben. Op een gegeven moment kwam er een functie vrij op ons kantoor in SF waar ik erg geintresseerd in was. Ik heb gesolliciteerd en met mn man afgesproken, degene die het eerste een baan vindt beslist waar we gaan wonen ;-)

Ik kreeg de baan! Dit betekende wel dat ik versneld naar Amerika zou vertrekken en mijn man en zoontje zouden nog niet over kunnen omdat mijn man een opzegtermijn bij zijn werkgever had, we moesten het huis nog leeghalen en verhuren.

Na 2 maanden training in Nederland ben ik verhuisd naar San Francisco. Ik heb letterlijk alleen mijn eigen spullen in een koffer gestopt en wat dozen ingepakt met persoonlijke dingen en die verscheept naar SF. Mijn man die achterbleef deed al het zware werk, het huis leeghalen, huurders zoeken, voor ons zoontje zorgen, afwikkelen op werk...etc.

Het was best een zware periode voor ons beiden, maar ik kon deze baan niet laten gaan.

Inmiddels zij wij als gezin gelukkig compleet sinds een paar weken. Ik werk in SF en wij wonen aan de east bay in CA. Mijn man heeft nog geen baan, hij is van plan zn eigen bedrijf op te zetten. Dit is natuurlijk the place to be voor start ups.

Ik denk dat wij een redelijke makkelijke immigratie process hebben meegemaakt, alles verliep vlekkeloos en zoals gepland en ik had natuurlijk enorm geluk dat deze baan in SF vrij kwam. Het wonen hier is heerlijk. Wij wonen in een prachtig gebied met allemaal heuvels, de zon schijnt bijna elke dag.

Elke dag verbaas ik me weer over hoe vriendelijk en sociaal de mensen hier zijn. Wij voelen ons hier enorm thuis :)
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Leuk om te lezen. Welcome to the Bay Area!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer