Zoals de titel aangeeft hebben wij vorig jaar in mei de DV-lottery gewonnen. Ikzelf kwam als winnaar op het scherm.
Aangezien we nog niet getrouwd waren, hebben we dat maar snel gedaan, op de mooie datum 4 July 2013.
Omdat we een erg laag casenummer hadden hebben we de papieren naar Kentucky bewust wat later terug gestuurd om onszelf de tijd te geven om te beslissen of we deze stap wel zouden wagen. Want velen willen het, maar als je werkelijk voor de keuze komt te staan wordt die beslissing plots veel moeilijker dan verwacht: moeten we dit wel doen? gaan we daar wel werk vinden? Gaan we hier alles opgeven, familie, vrienden, ons huis? Is dit echt wat we willen? vragen waarop we in principe nog steeds geen antwoordt hebben; behalve op het willen, want de wil is er wel natuurlijk, anders moet je er niet aan beginnen.
Inmiddels hebben we ons interview achter de rug; op 4 februari in Brussel en zijn we dus ook goedgekeurd door de consul.
De vrijdag erna hebben we onze familie ingelicht en dat was het moeilijkste van het ganse proces

Ik wil nog even Elke (kastelke) bedanken voor alle hulp en antwoorden op onze vele vragen. Ik had met Elke meteen contact opgenomen na het winnen om ons wat te assisteren doorheen het proces. Dus bedankt Elke

Ook Bart (Bart1) en Ineke die nu in Atlanta wonen hebben ons enorm veel info gegeven via mail en onze ontmoeting in Sluis in september, ook al komen ze niet meer veel op het forum toch enorm bedankt.
En ook Inge (Inge67) bedankt voor de info de laatste maanden.
En vooral eer de vraag komt: we willen ons (voorlopig) vestigen ergens rondom Phoenix - Tucson.
Eind mei staat onze trip gepland om onze greencard te activeren en om de regio nader te bezoeken. We hebben er ook vrienden wonen waar we een paar
dagen gaan logeren en zij gaan ons rondleiden in Phoenix.
Graag wil ik vragen aan de mensen die ik op facebook heb om er daar niets van te melden. Op mijn werk is het nog niet bekend en dat wil ik voorlopig nog even zo houden
Bart