Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV2014-winnaar: Dude (Nr ...6xx)

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Dude
Moderator

DV2014-winnaar: Dude (Nr ...6xx)

Bericht door Dude »

Hoog tijd om uit de kast te komen ...

Zoals de titel aangeeft hebben wij vorig jaar in mei de DV-lottery gewonnen. Ikzelf kwam als winnaar op het scherm.
Aangezien we nog niet getrouwd waren, hebben we dat maar snel gedaan, op de mooie datum 4 July 2013.
Omdat we een erg laag casenummer hadden hebben we de papieren naar Kentucky bewust wat later terug gestuurd om onszelf de tijd te geven om te beslissen of we deze stap wel zouden wagen. Want velen willen het, maar als je werkelijk voor de keuze komt te staan wordt die beslissing plots veel moeilijker dan verwacht: moeten we dit wel doen? gaan we daar wel werk vinden? Gaan we hier alles opgeven, familie, vrienden, ons huis? Is dit echt wat we willen? vragen waarop we in principe nog steeds geen antwoordt hebben; behalve op het willen, want de wil is er wel natuurlijk, anders moet je er niet aan beginnen.

Inmiddels hebben we ons interview achter de rug; op 4 februari in Brussel en zijn we dus ook goedgekeurd door de consul.
De vrijdag erna hebben we onze familie ingelicht en dat was het moeilijkste van het ganse proces :cry:

Ik wil nog even Elke (kastelke) bedanken voor alle hulp en antwoorden op onze vele vragen. Ik had met Elke meteen contact opgenomen na het winnen om ons wat te assisteren doorheen het proces. Dus bedankt Elke :wink: :clap:
Ook Bart (Bart1) en Ineke die nu in Atlanta wonen hebben ons enorm veel info gegeven via mail en onze ontmoeting in Sluis in september, ook al komen ze niet meer veel op het forum toch enorm bedankt.
En ook Inge (Inge67) bedankt voor de info de laatste maanden.

En vooral eer de vraag komt: we willen ons (voorlopig) vestigen ergens rondom Phoenix - Tucson.
Eind mei staat onze trip gepland om onze greencard te activeren en om de regio nader te bezoeken. We hebben er ook vrienden wonen waar we een paar
dagen gaan logeren en zij gaan ons rondleiden in Phoenix.

Graag wil ik vragen aan de mensen die ik op facebook heb om er daar niets van te melden. Op mijn werk is het nog niet bekend en dat wil ik voorlopig nog even zo houden

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
hemmie
Amerika-expert

Re: DV2014-winnaar: Dude (Nr ...6xx)

Bericht door hemmie »

Dat is weer eens heel anders uit de kast komen :D . Gefeliciteerd!
Terug in Texas!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Gefeliciteerd !
Dbacks
Amerikafan
Partner van: Dbacks2
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Dbacks »

Van harte!! Nog een lotgenoot :-)
Never give up!
alken
Amerikafan

Bericht door alken »

Dikke proficiat en alvast heel veel geluk met jullie nieuwe leven!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Bart en Evy, gefeliciteerd met jullie greencard :clap: :clap: :thumbup: :occasion5:
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Yeeeeeeehaaaaw :blob4: :blob4:
Groetjes,
Carine
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Dbacks2 »

Ook van mij... gefeliciteerd!

Wat een heerlijke trouwdatum... da's er tenminste eentje waar je geen ezelsbruggetjes voor nodig hebt! (Ja, Dbacks ik schaam me!)

Begrijp ik het goed dat jullie geen kinders meeslepen? Dat maakt het vinden van woonruimte in ieder geval simpeler en goedkoper... dat rekening houden met de schooldistricten vind ik drie keer niks :)

Phoenix... goeie keus! :mrgreen: Het is heerlijk daar...

Vast verlekkeren op huizen:
http://www.apartmentguide.com
http://www.aptfind.com (gelezen in een boek over Phx... zij worden betaald door de verhuurders en werken gratis voor de huurders... geen ervaring met kwaliteit/service)
Zillow... (natuurlijk)
Voor je op pad gaat naar adressen in gated communities... het verdient de aanbeveling om tevoren even te bellen. Wij hebben er voor een aantal gestaan waar de gate echt ons eindpunt was :?

En mocht je net als ik fan zijn van Pottery Barn maar hun prijzen wat minder waarderen...voor alvast wat voorpret:
http://www.storeslike.com/similar/Pottery_Barn
Gelukkig is er in nood altijd nog Ikea :lol:

Veel plezier met de verdere voorbereidingen...
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wat een verrassing. Jullie hebben het goed stil gehouden.

Van harte gefeliciteerd en heel veel succes!
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Wat een leuk bericht. Van harte proficiat, Bart en Evy!!!
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Gaaf dat jullie gewonnen hebben. Hoe reageerde de familie?
kiyu
Amerikafan

Bericht door kiyu »

Gefeliciteerd! Ennn gezellig wordt het hier in Phx area :D Inderdaad, goeie keuze! Succes!!
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Gefeliciteerd! Wow.. ijskoud zeg dat jullie dat hele proces hebben kunnen doorlopen zonder iets los te laten.... dat lijkt me echt bijzonder moeilijk... ook voor de familie en vrienden.

Maar je leeft maar 1 keer en dan moet je zorgen dat het een goed leven is toch? Heel veel succes alvast :)
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Susie one »

Wat leuk om te lezen dat je de dv-loterij heb gewonnen.
Veel succes en ook veel plezier met de voorbereidingen.
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wat ontzettend leuk dat jullie gewonnen hebben. Ik vroeg me ook steeds al af of jullie niet meer naar Amerika gingen. Maar jullie gaan wel en niet alleen nog maar voor een tripje :clap:
En alsnog van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk!
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Van harte gefeliciteerd en veel plezier en stekte in de komende spannende periode! :thumbup: :thumbup:
Groetjes,
Daniel
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

haha dat verklaart inderdaad veel! ik vond het al zo gek dat jullie vorig jaar niet gegaan zijn!!!! en vond jullie rondje van dit jaar ook "verdacht"
GELUKZAKKEN!!!!!!!!!!!! enjoy!!!

inderdaad een fantastische nieuwe stap maar ook niet zo'n evidente beslissing (familie, werk,...)
Maar de katten gaan gewoon mee neem ik aan?
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wat een verrassing! Van harte gefeliciteerd en heel veel succes!

Elly
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Alvast iedereen bedankt voor de felicitaties :thumbup:
Nu is het te hopen dat we ons huis verkocht geraken natuurlijk, anders gaat het hele verhaal niet door.

Mark: Onze ouders zien ons liever niet vertrekken natuurlijk, alleen mijn vader zegt dat we het moeten doen als het onze droom is. Hij is ook de enige die zelf in Amerika geweest is, in 2010 samen met mij en mijn oudste broer. Broers en zus en de beste vrienden vinden het wel leuk voor ons en hadden het al langer verwacht (zij kennen meestal de moeilijkheidsgraad niet om Amerika binnen te geraken) Je ziet eigenlijk goed het verschil in de reacties in het generatieverschil.

Leen: de katten is een groot vraagteken. Het zijn twee super rustige poezen die nerveuzer worden naarmate ze ouder worden. Ze worden ook al tien jaar en ik wil ze liever niet zulke zware reis aandoen. Dus zullen we proberen een nieuwe thuis te geven bij iemand wat we kennen of waarvan we zeker zijn dat ze het goed zullen hebben. Kan dat niet nemen we ze misschien toch mee. Onze kleinste (nuja klein, 6,5 kilo) is echt supernerveus. Ooit in een hokje gestoken om 3km verder naar de dierenarts te gaan. Toen heb ik gezworen dat ik hem dat nooit meer zou aandoen, dierenarts komt dus altijd op huisbezoek sinds toen. Dus nu een reis van pakweg 20 uur aandoen ? ik weet het niet ...

Ja we planden eigenlijk een reis in november vorig jaar, maar na het winnen hebben we die niet gemaakt, maar de badkamer afgewerkt om de waarde van ons huis omhoog te krijgen, en het schijnt ook niet ideaal te zien om te reizen naar Amerika als je in een visumaanvraag zit.
Ook ons Spaanse les is natuurlijk niet zomaar, maar omdat we in die regio willen terecht komen, kan het altijd handig zijn een paar woordjes Spaans te kunnen.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Estáis estudiando español, ¡qué bien! Mucho ánimo y disfrutad la vida en los Estados Unidos. :thumbup:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer