Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV2014-winnaar: Dude (Nr ...6xx)

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Re: DV2014-winnaar: Dude (Nr ...6xx)

Bericht door Harry »

Wat leuk dat jullie gaan immigreren, ik hoop dat het huis snel verkocht wordt, van harte gefeliciteerd.

Wij vinden de omgeving van Phoenix en Tucson helemaal geweldig, nou is op vakantie gaan heel wat anders dan er te wonen, maar toch.
En je kunt straks gewoon "even" naar Las Vegas rijden voor een paar dagen. :mrgreen:
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

nieuwenoord schreef:Estáis estudiando español, ¡qué bien! Mucho ánimo y disfrutad la vida en los Estados Unidos. :thumbup:
Muchas gracias Monique!
Al heb ik disfrutad moeten opzoeken, we zitten pas in deel II haha

Harry, in mei sluiten we onze verkenningstrip af in, hoe kan het ook anders ... Las Vegas.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ha, disfrutar is genieten, disfrutad is gebiedende wijs meervoud :-)
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Van Harte Gefeliciteerd en Veel Geluk met jullie nieuwe leven. :occasion5:

Komt er nu een nog grotere truck? :wink:
Groet,

Old Faithful
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Wow! Gefeliciteerd! Knap zeg om het zo lang stil te houden.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Rudolfje
Amerikafan

Bericht door Rudolfje »

Van harte gefeliciteerd met winnen van de Green Card, unieke kans en wens jullie veel succes en plezier bij maken van deze ingrijpende keuzes. Leuk om te lezen dat Bart en Ine jullie zo goed geholpen hebben, hebben zelf met enige regelmaat contact met hen en spreken dan af in en rond onze woonplaatsen. Kleine wereld blijkt maar weer.
Wij hebben zelf een jaar in Phoenix gewoond en eerlijk gezegd zou ik gelijk terug gaan. Stralend weer en in een straal van 4 uur ben je of in San Diego, Las Vegas of skiën in Flagstaff. Phoenix is groot en derhalve zijn er veel meer faciliteiten dan in Tucson, ken jullie voorkeuren niet maar wij vonden het leuk om naar NBA, MLB of NFL wedstrijden te kunnen gaan. In Scottsdale organiseren ze weer een grote rodeo en de grootse auto veiling Barett Jackson. Phoenix telt ook meer Europese inwoners en dus kun je hier wat makkelijker mensen ontmoeten met zelfde achtergrond. Het is soms heerlijk om over voetbal te kunnen praten of over oude TV-programma's die de Amerikanen niet kennen.
Overigens ben ik best wel jaloers dat jullie binnenkort even naar de In and Out Burger kunnen rijden.

Ruud
KBaak
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door KBaak »

Over je huisdieren: is er een mogelijkheid om deze gedurende de reis in slaap te brengen? Of anders een middel waar ze heel moe van worden en zelf gaan slapen of zo? Ik zou mijn hond niet hebben kunnen achterlaten, maar ik weet natuurlijk niet of er een goed adres is voor jullie huisdieren.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Bart, ik ben blij dat je jullie grote nieuws eindelijk hier kan delen! Het was leuk om jullie achter de schermen soms wat verder te helpen, maar als ik de reacties hier zie, dan is dit toch wel veel plezanter he?!!!

Veel succes met de verkoop van je huis! Ik hoop dat het niet te lang gaat duren.

@KBaak: verdoven van dieren is absoluut verboden tijdens de reis. Het zou zelfs hun dood kunnen betekenen!
Als je je niet erg gerust voelt over het vervoer van die dieren, dan is het inderdaad verstandiger om ze ergens in het thuisland een leuke thuis te geven. Bespreek het eens met je dierenarts!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Als je ze een goede thuis kan geven in België dan ga je ze ook geen plezier doen met een lange reis naar zo'n heet land...
mmm ja in & out burger, daar hebben wij in Tuscon ook gegeten. jummie.
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Ook van mij nog even een officiele proficiat. Wij hebben onze 2 katten trouwens ook een nieuwe thuis gegeven bij ons vertrek. We wilden die beestjes die lange stresserende reis niet aandoen. En we wisten ook nog niet waar we precies zouden terechtkomen. Nog veel sterkte met de voorbereidingen en succes met de verkoop van jullie huis
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Waarom zou je een hond niet meenemen ? Er is speciaal vervoer voor dieren geregeld bij luchtvaartmijen. Dat kost geld, maar het is jouw dier.
Direkt vliegen - als dat kan - is dan beter dan een reis met overstap.
De US kent geen quarantaine bepalingen, vraagt wel om bepaalde verklaringen van de veearts.

Het is inderdaad warm waar je gaat wonen. Waar ik woon ook, vandezomer wordt het weer tussen de 40 en de 45 graden Celsius. Dan houdt je je dier binnen en gaat er in de loop van de avond mee op pad. (Met zakje en schepje dat wel.)
Is je hond een dier met veel/lang haar, vraag dan een veearts om advies.
Wel moeten honden hier jaarlijks een aantal vaccinaties etc. hebben vanwege het grote aantal parasieten in de meeste gebieden. Hartworm, giardia enz.

Ik dacht dat katten iets moeilijker aan een nieuw huis wennen ?
Laatst gewijzigd door USInsider op 01 mar 2014, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Volgens mij heeft Dude geen hond, alleen maar katten. :wink:
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik snap eerlijk gezegd de redenering ook absoluut niet om je huisdieren niet mee te nemen... Wij hebben onze hond destijds ook meegenomen, en geen haar op mijn hoofd die erover zou hebben gedacht om hem achter te laten. Vliegen gaat prima, de dieren worden goed verzorgd, en ze kunnen er best tegen. Ja, het is stressvol, en ja, de vlucht kan lang zijn, maar dat is geen reden om geliefde huisdieren achter te laten - dáár ga je mijns inziens enorme spijt van krijgen. Indien mogelijk, zorg voor een directe vlucht. Wij zijn destijds vanaf Frankfurt gevlogen, puur en alleen om een overstap te vermijden.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

ook van mij een dikke proficiat

jullie moeten vooral doen wat jullie zelf het beste lijkt, ik ben zeker van dat jullie het best kunnen beoordelen op welke manier de poezen gelukkig worden. Een poes van 10 jaar is natuurlijk ook geen kitten meer. Ik wens jullie veel wijsheid en sterkte, want beslissen over het lot van je huisdier is nooit gemakkelijk.

off topic: wij gebruiken voor onze hond vaak DAP, is een middel dat in spuitbus of in halsband te krijgen is. WIj gebruiken dat als we een lange rijdag in de auto gepland hebben. Nu houdt onze Martha extreem van autorijden, dus is de DAP (dappertje dap zoals wij zeggen) niet meer nodig, maar misschien een handige tip voor mensen die het wel kunnen gebruiken.
Je kan het middel ook gebruiken voor huisdieren die net verhuisd zijn. Het geeft een kalmerende werking op de dieren zonder ze te verdoven.
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Dbacks2 »

Honden en katten zat in PHX... maar hou wel rekening met het feit dat je jezelf beperkt in de woonruimte. Veel verhuurders willen geen dieren en waar het wel mag is er vrijwel altijd een restrictie aan ras (en soms aan grootte/aantal kg) en aantal. Het is ook helemaal niet ongebruikelijk om 'huur' voor je huisdier te moeten betalen.

Onze dieren blijven hier... het ratje is veel te oud om zoiets aan te doen, de hamster heeft al een liefdevol nieuw huis en onze waterschildpad gaat naar een fantastische opvang. Ik zou het mezelf nooit vergeven als hij de lange reis niet zou overleven en we zouden hem zeker de eerste jaren niet de leefruimte kunnen geven die hij nu heeft.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Nog even over onze poezen. Deze blijven enkel achter als we ze dus een mooie oude dag kunnen bezorgen bij iemand van de familie of vrienden. We laten ze dus niet zomaar ergens achter. Mijn moeder heeft vroeger altijd poezen gehad en liet wel eens verstaan opnieuw open te staan voor een nieuwe poes. Misschien wil zij zich wel ontfermen over hen, maar dat moet ik nog vragen, en dat doe ik pas als ze een beetje gewend is aan het nieuws.
Maar zoals Inge al zegt, we willen hen zo'n zware reis liever niet aandoen. De kleinste is echt supernerveus en we vrezen dat hij door de stress de reis niet zou overleven, ze zijn ook al 10 jaar. Bij de deurbel verstopt hij zich al en in een reiskorf krijgen we hem niet meer na het bezoek aan de dierenarts. Het zijn ook geen kleine kittens die makkelijk handelbaar zijn. Onze dierenarts noemt ze tijgers omdat ze zo groot en sterk zijn. Jinx weegt 9,9 kg, Bailey 6,5.

Maar goed, moesten we echt niemand vinden, nemen we ze mee, maar voor nu denken we aan het welzijn van de poezen en niet die van ons.
Ik denkt da wij het karakter van onze poezen het best kunnen inschatten hoe ze met die situatie om zouden gaan en mijn verstand zegt dat ze beter hier hun oude dag slijten. Mijn hart wil ze maar al te graag meenemen hoor.

Ruud, blij te horen dat die regio jullie zo goed bevallen is. Een lekkere In&Out burger kan er altijd wel in :mrgreen: Als je nog tips en tricks hebt in die buurt horen we het wel.

Old Faithful : Zo'n dikke truck, dat mag niet meer van Evy, althans niet als eerste wagen :wink:

Elke, ja het zwijgen had wel lang genoeg geduurd nu en zeker leuk, al die reacties.

USinsider; wij hebben inderdaad 2 katten, geen hond.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wauw, wat ontzettend leuk nieuws Bart en Evy. Ik kan me voorstellen dat jullie er eerst even rustig over na wilden denken.
En dan gaan wonen in de omgeving van Phoenix! Wij voelen ons altijd heerlijk in die omgeving, lijkt me geweldig.
KBaak
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door KBaak »

Je denkt aan het welzijn van de poezen, natuurlijk! Maar vergeet niet: wellicht zijn die poezen ongelooflijk graag bij jullie en zijn ze intens verdrietig als jullie ze niet meenemen. I don't want to be screwing with your mind though! Succes en have fun!
arja van emst
Amerikafan

Bericht door arja van emst »

KBaak schreef:Je denkt aan het welzijn van de poezen, natuurlijk! Maar vergeet niet: wellicht zijn die poezen ongelooflijk graag bij jullie en zijn ze intens verdrietig als jullie ze niet meenemen.
Poezen zijn meer plaats gebonden dan baas gebonden. Je moet ze bij een verhuizing niet voor niets een periode in het nieuwe huis vasthouden voor ze naar buiten mogen. Doe je dit niet dan zullen ze op zoek gaan naar hun oude woonomgeving :mrgreen:. Ik zou persoonlijk ook op zoek gaan naar een nieuw baasje ipv ze de stress van het reizen aan te doen.
Gast

Bericht door Gast »

Ook vanuit Ohio van harte gefeliciteerd!

Wij hebben destijd onze kat wel meegenomen. Hij was geloof ik 17 jaar toen. Wij hebben hem in een reismandje meegenomen in de cabine. Vond hij dit leuk? Nee, natuurlijk niet. Maar wij wilden ook geen nieuw huis voor hem zoeken, hij was al zo lang bij ons geweest. We hadden zelfs nog een tussenstop in Chicago, een directe vlucht was niet mogelijk.

Hij heeft hier nog 1,5 jaar bij ons mogen zijn. Ikzelf ben heel blij dat we hem hebben meegenomen. We hadden ook twee honden (Engelse bullen), waar we wel een ander huis voor hebben gevonden. Vanwege hun karakter en korte neuzen was het een te groot risico om te vliegen. Sommige maatschappijen nemen ze ook niet meer mee, vanwege de grote kans op problemen. Dit doet mij naar 3 jaar nog steeds pijn. Ik vond het zo verschrikkelijk om ze achter te moeten laten.

Ik hoop dat jullie een goede oplossing vinden, zowel voor de kat als voor jullie. Succes met alle voorbereidingen!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer