Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

K1 Visa - Geboorte plaats moeder bestaat niet..

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
ayla42
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

K1 Visa - Geboorte plaats moeder bestaat niet..

Bericht door ayla42 »

Hallo,

Hierbij nog een rare vraag.. Op de G-325A vragen ze waar je ouders zijn geboren. Laat ik eerst hiermee beginnen, ze vragen om een City and country of birth dus geen dorp? Op de turkse paspoort van mijn ouders staat alleen de dorp omdat dat 50 jaar geleden nog anders was. Moet ik dan gewoon de stad invullen of echt de dorpje waar maar een paar duizend mensen wonen?

En nu de probleem. Mijn ouders komen uit dezelfde dorpje, maar destijds hebben ze bij mijn moeder in de naam van de dorp een fout gemaakt. dus ipv bv Overijssel staat er oerijssel.. Dus officieel bestaat het niet.. moet ik dan als ik toch de dorp moet invullen, invullen wat er daar op staat? of gewoon de correcte naam?

Ik weet niet of ze dat allemaal wel eens gaan onderzoeken. misschien is het niet eens zo belangrijk :D

dankjee
24 April / 1 November @Myrtle Beach, SC voor stage + 1 Maand rondreis door USA.
Big_Mo
Amerika-expert

Re: K1 Visa - Geboorte plaats moeder bestaat niet..

Bericht door Big_Mo »

Letterlijk doen wat je moet doen. Of te wel het correcte dorpje van je ouders opgeven. Volgens mij word dit gebruikt door de FBI tijdens jou achtergrond onderzoek.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Je kunt natuurlijk altijd de naam van het gehucht dat op het geboortebewijs staat invullen en daarachter tussen haakjes de echte naam. Of omgekeerd. Ben je altijd gedekt en als er eventueel naar het waarom gevraagd wordt, kun je altijd uitleggen dat spellen in Turkije 50 jaar geleden niet altijd het sterkste punt was van de plaatselijke ambtenarij.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En 'city' niet te letterlijk nemen. Vertaal het als '(woon)plaats'. Niet 'dorp' of 'stad' of 'gemeente'.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Op welk formulier is de fout gemaakt mbt. je moeders geboorteplaats ?
Is dat op JOUW geboortebewijs ?
ayla42
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door ayla42 »

USInsider schreef:Op welk formulier is de fout gemaakt mbt. je moeders geboorteplaats ?
Is dat op JOUW geboortebewijs ?
Nee nee, mijn geboortebewijs is gewoon goed, ik ben hier in nederland geboren. ik heb ook geen turks paspoort.
Mijn moeder is als kind naar nederland verhuist.

Alleen dus op mijn moeders Turkse kaart die ze heeft (die volgens mij niet meer eens geldig is) staat dus het verkeerde dorpje, of een dropje wat niet bestaat. Haar Nederlandse paspoort is gewoon in orde hoor. Maar ik weet dus niet hoe ver ze erin gaan kijken. Ik dacht ik vul gewoon de stad in waar ze zijn geboren. en laat dat hele dorpje gebeuren zitten.
24 April / 1 November @Myrtle Beach, SC voor stage + 1 Maand rondreis door USA.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Je kunt gewoon de juiste naam ingeven waar je ouders officiel zijn geboren. Dat er op een document van je moeder een schrijffoutje staat maakt totaal niet uit.
JohannaPA
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door JohannaPA »

. (niet meer relevant)
Laatst gewijzigd door JohannaPA op 13 mar 2015, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Blog: http://johannaslot.com
11-2013 J1 > 12-2013 PhD > 01-2014 verhuisd naar PA, USA > 05-2014 huis gekocht > 06-2014 H1B > 10-2014 labor cert. klaar > 11-2014 AOS > 01-2015 biometrics > 02-2015 EAD + i512 > 10-2015 Greencard
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

JohannaPA schreef:. (niet meer relevant)
he jammer ... ik wilde net vertellen dat mijn geboorteplaats ook 'niet meer bestaat' ..... :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
JohannaPA
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door JohannaPA »

Hi Meyem...
zoiets kwam ik ook melden (ivm gemeentelijke herindeling is mij ook zoiets overkomen) en hoe ik dat oploste...
Maar ik was niet helemaal wakker vanochtend... ik was in het forum aan het struinen naar info en kwam o.a. op dit topic uit. Ik zag 13 maart staan (dat is vandaag) en dacht dat dit een recente vraag was. En zo reageerde ik op een exact 1-jaar oud topic en haal ik oude dingen omhoog en trek ik de aandacht naar een niet-bestaand probleem :oops: dat moet helemaal niet... :blink: Zucht. It's one of those days...
Overigens: ik vul gewoon als geboorteplaats die niet-meer bestaande gemeente in, want dat staat immers op mijn paspoort. Moest vroeger in Nederland ook al! (en wat kun je toch een hoop informatie vinden in die oude topics!)
Blog: http://johannaslot.com
11-2013 J1 > 12-2013 PhD > 01-2014 verhuisd naar PA, USA > 05-2014 huis gekocht > 06-2014 H1B > 10-2014 labor cert. klaar > 11-2014 AOS > 01-2015 biometrics > 02-2015 EAD + i512 > 10-2015 Greencard
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer