Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vragen betreft K1 Visum

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Wilko
Amerika-ontdekker
Partner van: Kayla
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Vragen betreft K1 Visum

Bericht door Wilko »

Hoi allemaal,

Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Wilko, ik ben inmiddels twee jaar samen met mijn Amerikaanse vriendin, Kayla, en ik ga haar met een aantal weken ten huwelijk vragen (nu maar hopen dat zij dit forum niet leest :wink: )

Als een echte Amerikaanse betaamd is zij al helemaal in de stress hoe of wat voor de bruiloft. Waar houden we het? Wie komen er? Trouwen we in de kerk of niet etc. etc. En aangezien veel locaties al ver van te voren volgeboekt zijn hebben we een klein probleem. Ik heb geen idee wanneer we het moeten plannen. We denk op dit moment aan JULI 2015, maar ik zou graag willen weten hoe dit ongeveer uit komt met de procedure van het K1 visum.

Hoe lang duurt de aanvraag van zo'n visum (ik lees vooral 6-8 maanden) en hoe lang is het visum geldig als je het eenmaal hebt ontvangen. Als wij namelijk in JULI 2015 onze datum plannen moet het namelijk wel uitkomen met de procedure.

Iemand die mij hierover van tips kan voorzien? Wanneer kunnen wij het beste de procedure starten?

Groet,
Wilko
14 Mei '14 K1 procedure gestart --> 29 Mei '14 I-129F approval door USCIS --> 2 Juli '14 Medisch Examen --> 17 Juli '14 Interview

Volg ons leven in Amerika op http://www.levenalseenkoning.nl
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vragen betreft K1 Visum

Bericht door Dbacks2 »

Het willen aanpassen van het krijgen van een visum aan je trouwdatum lijkt me echt de omgekeerde wereld... eerst een visum, dan een datum zou ik zeggen.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Welkom en gefeliciterd alvast.

Als je wilt trouwen en emigreren zul je je moeten aanpassen aan het schema van de US overheid / US Immigrations.
Je moet de regels volgen - tot op de letter - en hopen dat alles een beetje voorspoedig gaat.
Inerdaad is US Immigrations gebaseerd op hereniging/vereniging - in jullie geval dus van verliefden.
Maar het systeem laat weinig ruimte voor romantiek.

Je verloofde moet eerst in de US voor jou een petitie indienen. Als die wordt goedgekeurd kun jij in Ned. je K-1 visum aanvragen.
Wordt dat visum afgegeven dan heb je zes maanden om naar de US af te reizen. Je mag 1 keer entry aanvragen op basis van dat visum.
Eenmaal aangekomen moet je binnen 90 dagen trouwen.

De petitie kan vrij snel gaan. Een K-1 visum procedure kan inderdaad van zes tot negen maanden vragen. Maar het kan ook langer duren.

De 90 dagen zijn van belang. Mis je dit 'window' dan ben je illegaal in de US. De procedure wordt dan gecompliceerder en je zult en lawyer nodig hebben.

Kortom je kunt een idee hebben wat je wilt maar je kunt nu niets al echt plannen. Je kunt pas een datum prikken als je in de US bent aangekomen.
Realiseer je dat het voor veel aanvragers niet mogelijk is tijdens de K-1 procedure naar de US te gaan. Je zult elkaar dus mogelijk een tijd niet zien.
Wil je dan wachten met entry aan te vragen om zo op de 'juiste' datum uit te komen voor een wedding location ?
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

Het is inderdaad niet makkelijk plannen zonder K1 visum in je paspoort. En zelfs met is het moeilijk omdat je maximaal "maar" 9 maanden hebt, zes maanden in Nederland en 3 maanden in Amerika.

Mijn vrouw en ik hebben ons trouwfeest gehouden voor ik mijn K1 visum had. Wij dachten dat we het ruim gepland hadden en nog kwamen we aan paar maanden te kort. Ik ben tijdens mijn K1 procedure meerdere malen naar Amerika gereisd en heb nooit een probleem gehad het land binnen te komen of uit te gaan. Ik weet dat er veel forumleden zijn die het afradden om tijdens het proces naar Amerika te gaan. Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken,ik ben tot drie keer toe, totaal bijna drie maanden daar geweest en ik heb nooit een issue gehad binnen te komen. Wel heb ik altijd mijn K1 papieren mee genomen. Ik had in die tijd, geen baan, geen huis helemaal niets wat mij verbond aan Nederland behalve mijn familie. Maar goed, dit is natuurlijk geen garantie dat het bij jou ook zo verloopt. Ik wens je heel veel succes. Waar in Amerika ga je wonen?
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Wilko
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Wilko »

Dbacks2 schreef:Het willen aanpassen van het krijgen van een visum aan je trouwdatum lijkt me echt de omgekeerde wereld... eerst een visum, dan een datum zou ik zeggen.
Dit is erg zwart wit... Wat ik bedoelde is hoe lang het gemiddeld duurt. Als dit 6 tot 12 maanden is, dan zou Juli 2015 helemaal niet gek zijn. We beginnen begin mei de procedure, 6-12 maanden later is het November- Mei, dan halen we Juli dus makkelijk.

Ik begrijp inderdaad dat er een risico aan vast zit, maar wij zijn bereid om dit te nemen. We hebben in principe hele goede papieren voor goedkeuring. Allebei zeer goed inkomen, allebei goede spaarrekening en heel veel bewijs dat we een echte relatie hebben.

Is dit heel gek gedacht?
14 Mei '14 K1 procedure gestart --> 29 Mei '14 I-129F approval door USCIS --> 2 Juli '14 Medisch Examen --> 17 Juli '14 Interview

Wilko
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Wilko »

Hoi Aquell, bedankt voor je reactie. Ik ben inderdaad ook van plan om deze nazomer/herfst af te reizen naar Amerika tijdens de aanvraag. Ik hoop dat dit niet voor problemen zorgt, net zoals dit bij jou niet het geval was.

Wij plannen de bruiloft nu in principe 14,5 maand na het starten van de aanvraag / procedure. Dit betekent in het snelste geval: November goedkeuring, na 5,5 maand begin mei naar amerika afreizen en 2,5e maand later trouwen. Dan valt alles binnen de regels. Mocht de aanvraag langer duren dan 6 maanden, bijvoorbeeld 8-9 maanden, is Juli ook perfect.

Ik ga als alles goed gaat wonen in Minnesota!
Laatst gewijzigd door Wilko op 01 apr 2014, 22:02, 2 keer totaal gewijzigd.

Wilko
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Wilko »

Hoi US Insider,

Thanks voor je reactie! Die 90 dagen window is geen probleem. Mochten we het feest na deze 90 dagen window hebben gepland, trouwen we gewoon "op papier" in die 90 dagen en houden we het echte trouwfeest na de 90 dagen.
Laatst gewijzigd door Wilko op 01 apr 2014, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.

USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Hi - leuk dat je terug reageert ! Een ding echter: je hoeft niet het hele bericht te herhalen in je antwoord. Sterker nog, het is tegen de forum regels.

Aquell, het officiele antwoord van US immigrations is dat de kans afgewezen te worden voor een toeristen visum of geweigerd te worden bij de grens altijd aanwezig is. Ik weet niet hoe lang geleden jouw ervaringen zijn ? Het beleid is de afgelopen een, twee jaar behoorlijk verstrengd.
Het probleem is dat het zo enorm afhangt van de immigratie ambtenaar die je treft. Hoewel jij drie keer een ander hebt gehad denk ik zo.
Inderdaad lezen we hier vaker over verloofdes die het wel lukt dan over verloofdes die zijn teruggestuurd.
Laatst gewijzigd door USInsider op 01 apr 2014, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Wilko
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Wilko »

Hi US Insider,

Ok excuus!

USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Nou dat hoeft niet - ik citeer alleen een regel. Je kunt een hoeveelheid tekst nog verminderen nu via 'edit' denk ik.
Punt is dat als iedereen alles gaat herhalen de discussies zo moeilijk leesbaar worden.
Vanka
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Vanka »

Hallo, zal ik dan ook maar even inspringen? :P

Als eerste natuurlijk gefeliciteerd met de verloving en welkom hier.

Je kunt ieder gewenst moment beginnen met het bij elkaar zoeken/invullen van het papierwerk en jouw verloofde zal dat in de V.S. op moeten sturen naar de USCIS. Zij is in dit geval de 'petitioner', aangezien zij jou naar de V.S. zal halen. Jij bent in woorden van de USCIS de 'beneficiary'. Op dit moment staat de 'average processing time' voor de I-129F aanvraag op 5 maanden, maar ga gerust uit van 6-8 maanden. Wat eerder komt, is mooi meegenomen, maar ga alsjeblieft niet uit van die 'snelle' tijd. Dat bespaart een hoop teleurstelling (ik en vele anderen kunnen je dat zeggen 'uit eigen ervaring').

Het is goed te horen dat ze een goed inkomen heeft en spaargeld, aangezien ze zal moeten voldoen aan de 125% inkomenseis van de 'minimun poverty line' voor jullie huishouden. Naar jou inkomen en spaargeld wordt absoluut niet gekeken, dus of je nu arm of rijk bent, maakt voor de USCIS geen verschil. Als zij inderdaad voldoet aan die inkomenseis kan zij als enige financieel verantwoordelijke worden aangemerkt bij de I-129F aanvraag. Mocht ze niet voldoen aan deze inkomenseis, kun je altijd een co-sponsor vragen om eveneens garant te staan voor het financiële gedeelte.

Als het een beetje meezit - en daarmee bedoel ik, geen RFE (Request For Evidence), geen vertraging, geen problemen - zou je inderdaad juli 2015 in gedachten kunnen houden voor de trouwerij. Maak alleen nog geen concrete plannen, want zoals eerder gezegd, kan er altijd iets voorvallen waardoor de gemiddelde wachttijd langer duurt dan gedacht/gehoopt. Als je toch plannen wilt maken m.b.t. locatie etc. zorg er dan alsjeblieft voor dat je een regeling kunt treffen als je het moet cancellen of uitstellen.

Zodra het papierwerk in orde is en jouw verloofde alles opgestuurd heeft, zal het in behandeling genomen worden door een service center. Zij zal binnen (hoogstwaarschijnlijk) 2/3 weken een NOA1 (notice of action) ontvangen. Dit betekent dat de petitie is ontvangen en in behandeling genomen is. Daarna kan het inderdaad 5-12 maanden duren voor ze de NOA2 ontvangt (goedkeuring van de petitie). Jij zult hierna binnen 1-3 weken een brief ('packet 3') ontvangen van het Amerikaans consulaat in Nederland, met verdere instructies voor het interview en de medische keuring. Het interview wordt gemiddeld een maand nadat jij de gevraagde documenten hebt opgestuurd gepland en in veel gevallen is de medische keuring +- een week voor het interview. Zodra je goedkeuring krijgt bij het interview krijg je je paspoort met het visum erin na een aantal dagen thuisgestuurd. Je moet het visum binnen 6 maanden 'activeren' (= naar de V.S. reizen op dat visum en je papierhandel overhandigen bij de POE (Point of Entry)). Zodra je in de V.S. aankomt, heb je inderdaad 90 dagen de tijd om te trouwen. Als je dit niet doet zul je 'out of status' en dus illegaal zijn. Als je netjes binnen de 90 dagen trouwt, kun je daarna je AOS (Adjustment of Status) en EAD (Employment Authorization Document) aanvragen.

Wat betreft het naar de V.S. reizen tijdens de aanvraag (dus tussen de NOA1 en NOA2):
Het is mogelijk om dit te doen op het ESTA, zoals ik gedaan heb. Let wel op dat als je inderdaad van plan bent naar de V.S. te gaan, dat het risico aanwezig is dat ze je op het eerste beste vliegtuig terug naar huis zetten en dat mogelijk voor wat gedoe kan zorgen. Zorg ervoor dat je net zoals ik en Aquell bewijs meeneemt van je K-1 aanvraag en net zoals met een ander bezoek; bewijs dat je weer terug moet zijn na een aantal weken (max. 90 dagen) eg. huurcontract, werkgeversverklaring, etc. Zorg er ook voor dat je uitleg kunt geven over de K-1 aanvraag en dat jullie van plan zijn alles via de legale weg te doen zoals ze kunnen zien en je dat absoluut niet in gevaar wilt brengen door langer te blijven dan toegestaan. Ik hoop voor jou dat je net als ons iemand hebt die met z'n beste beentje uit bed is gestapt en dat alles soepel verloopt. Ik heb bij m'n POE alleen maar hoeven zeggen dat ik m'n verloofde kwam bezoeken en de vrouw achter de balie wenste me veel plezier en een fijne tijd. (Geloof me, de eerste keer dat ik hier op bezoek kwam ging het NIET zo soepel.) Ik raad ook eigenlijk aan om het bezoek relatief gezien 'kort' te houden.

@ USInsider: Ik weet dat de vraag gericht was aan Aquell, maar mijn bezoek was begin vorig jaar voor 3 maanden. (In eerste instantie was het de bedoeling dat ik maar 2 weken zou blijven, maar heb uiteindelijk besloten mijn ticket te veranderen en later terug te gaan.) Ik heb geen problemen gehad bij mijn POE, maar had voor de zekerheid wel onze NOA1 en bewijs meegenomen dat ik na een aantal weken weer terug in NL moest zijn.

Als je verder nog vragen hebt Wilko, kun je me altijd een PB sturen. Wij hebben in oktober 2012 de I-129F opgestuurd en het werd begin mei 2013 goedgekeurd. Ik ben afgelopen augustus hier naartoe verhuisd en wij zijn op 2 oktober getrouwd. In december hebben we alles voor de AOS/EAD opgestuurd en ik ben dus in afwachting van de GC. (Al kan dat voorlopig nog wel even duren.) Wat betreft de K-1 aanvraag ligt alles nog redelijk vers in het geheugen. :wink:
Wilko
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Wilko »

Hoi Vanka!

Super bedankt voor je uitgebreide reactie. Het maakt een hoop voor me duidelijk en bevestigd een hoop van mijn gedachtes.

Uiteraard zal ik de familie en vrienden uit Nederland pas tickets laten boeken voor de bruiloft als het visum 100% is goedgekeurd. We willen inderdaad vooral de locatie en dergelijke alvast vastleggen. Bedankt voor de tip om inderdaad een soort annuleringsverzekering hier op af te sluiten. Dat is denk ik wel mogelijk aangezien het om het huren van een aantal lake houses gaat.

Ik heb nog een vraag over het reizen naar de VS tijdens de procedure. Deze zal ik even via een PB aan je stellen.

Nogmaals bedankt voor je reactie.

USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Vanka, vaagje. Ik zie bij de vereisten voor de 129F Petitie niet staan dat er al een Affidavit of Support geleverd moet worden.
Moest jouw verloofde dat document wel bijvoegen ? (Gewoon nieuwsgierig, je kent wel wat dat betreft.)
Vanka
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Vanka »

Sorry, ik heb het misschien een beetje verwarrend neergezet in mijn vorige bericht.
Als je de I-129F opstuurt, hoef je het formulier I-134 (Affidavit of Support) nog niet mee te sturen. Zodra de NOA2 binnen is, zal Wilko een bericht krijgen van het Amerikaans consulaat waarin gevraagd wordt om dat formulier plus bijbehorende documenten van zijn verloofde. Het wordt dus aangeraden om ruim van tevoren (dus ergens na NOA1) alvast alle papieren bij elkaar te zoeken, aangezien het om jaaropgaves, een werkgeversverklaring (+ kopie van contract) en belastingaangifte van voorgaand(e) jaar(en) gaat en zij dat naar hem op zal moeten sturen voor het interview.

"Purpose of Form
To show that visa applicants have sponsorship and will not become public charges while in the United States. The sponsor must file a separate affidavit for each applicant."

(bron: http://www.uscis.gov/i-134)

Zodra hij alles voor zijn Adjustment of Status aan gaat vragen, moet je wel een formulier (I-864) meesturen met het papierwerk.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Vanka, dankjewel.
Even voor de duidelijkheid: de Support Affidavit I-134 is de 'light version'. Minder uitgebreide vorm, plus niet echt juridisch afdwingbaar.
Maar voor I-134 kan niet co-sponsor toegevoegd worden.

De Affidavit od Support I-864 is de meer gecompliceerde, langere versie. Die wel in bepaalde gevallen via de rechtbank afgedwongen kan worden.
Voor de I-864 kunnen wel een of twee co-sponsors toegevoegd worden.

Maar nu heb ik weer ! een vraagje.
Je zegt dat I-129F petitie van zes tot negen maanden kan duren.
Heb je daar de K-1 applicatie in meegeteld ? Of heb je daar apart een periode voor ? Indien ja, hoe lang ?
Tenslotte hoe lang denk je dat je I-485 gaat duren ? Een half jaar, langer ?

Alles bij elkaar wordt het toch een vrij lange tijd inderdaad.

Alvast dank !
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

Hi Wilco,

je hebt helemaal gelijk. Als jij de bruiloft 15 maanden van te voren regelt dan mag de wereld wel omvallen morgen wil je dat niet halen. Wij hadden het iets te kort gepland, omdat mijn schoonmoeder, die nog nooit het K1 process doorlopen heeft het allemaal wel wist. Je moet in het leven af en toe een aanname doen, niet alles is zeker op de wereld! Als ik jou verhaal hoor zou ik niet weten wat er mis zou kunnen gaan. Mijn mening is dat het K1 process echt niet opgesteld is voor Europeanen. Het process is voor iedereen op hele wereld hetzelfde. Het maakt denk ik nogal verschil of je een europese man uit europa bent die met vrouw uit Amerika (ongeveer dezelfde leeftijd) wilt trouwen, of een vrouw uit de Filipijen die 18 is en met een Amerikaanse man van 50 wilt trouwen. Ik wil niet discrimineren maar dat is hoe ik erover denk. En ik betwijfel of er ooit een Nederlander is geweest die niet goed gekeurd werd voor het K1 visum of tijdens het proces het land niet in kwam. Ik heb af en toe het idee dat er veel mensen erg negatief en vooral angistig tegenover het hele proces staan en tegenover Immigrations. Ik heb overigens wel mijn spaarrekening afschrift laten zien. Volgens mij tijdens mijn interview. Ik weet niet precies hoe het destijds allemaal verlopen is. Ik ben toevallig dit weekeind begonnen met het invullen van I-751 voor mijn nieuwe green card. Erg makkelijk proces maar kost wel weer $600.....

USinsider ik heb het hele traject drie jaar geleden doorlopen, ik ben uiteindelijk in juli 2011 op mijn K1 visum het land in gekomen. Daarvoor ben ik drie naar Amerika gereisd. Vanaf oktober 2010 tot juni 2011.. Destijds werd mij door meerderen mensen afgeraden om niet naar Amerika te gaan tijdens het proces. Ik snap nog steeds niet goed waar dat advies op gebasseerd is. Het viel mij op dat jij in een eerder bericht ook schreef; Realiseer je dat het voor veel aanvragers niet mogelijk is tijdens de K-1 procedure naar de US te gaan". Ik heb het consulaat in Amsterdamer destijds over gesproken en die zeggen dan, de douane bepaalt of je er in komt niet wij. Ja deuh denk ik dan, de douane bepaald altijd of jij er in komt of niet, ongeacht of je een K-1 of ESTA hebt lijkt mij. Ik werd altijd vriendelijk begroet en heel veel plezier gewenst. Maar goed ik ben geen douane beambte en ik ken al de regels ook niet precies, ik kan alleen mijn ervaring delen. Wat ik trouwens ook zoiets vind zijn al die medische testen die je moet doorlopen. Alsof iedereen in Amerika zo gezond is. Ik zie dagelijk mensen hier lopen die elk moment van de dag kunnen omvallen.

Wilco heel veel plezier en succes met het doorlopen van het proces en succes met de douane beamte deze nazomer. Mijn advies; maak je niet druk. Geniet van alles in Nederland nu je nog daar bent. Ik woon inmiddels drie jaar hier en ik mis best het een en ander. Als je vragen hebt dan hoor ik het wel!
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Hi. Ik schreef niet dat het niet kan, maar dat het voor velen niet kan. Inderdaad geldt dat meer voor gegadigden uit Azie, OostEuropa.
Ook als Ned. hun country of residence is.
Het gaat me er meer om dat me zich realiseert dat het niet een zaak is van op het vliegtuig springen, maar dat je documentatie bij je moet hebben plus een eerlijk verhaal.

Mbt. de medical exam, dat is een peuleschil vergeleken met de eisen die bv. Canada, Australie stellen.
De US gaat het vooral om besmettelijke ziektes als tbc, whooping cough etc. Ziektes die helaas nog voorkomen in veel delen van de wereld en mn. tb is zorgwekkend omdat er steeds meer resistente bacteriën komen. Vandaar dat de X-ray, bloed test en vaccination record het belangrijkste onderdeel vormen.
Voor werkgebonden groene kaarten wordt er vlgs. mij iets strenger gekeken. Aangezien er dan geen 'echte' Affidavit of Support afgegeven wordt door een USer.

Maar inderdaad vond ik het ook wat vreemd dat we al zo'n acht jaar door de US banjerden zonder dat iemand zich ooit afgevraagd hadden wat er eventueel mis kon zijn met ons, medisch gezien dan. Zodra de groene kaart in beeld kwam was het wel een issue.
Medical exam zou ook verplicht moeten zijn voor dual intent visas.

Aquell hoe lang heeft je procedure gelopen van indienen Petitie door je verloofde tot het goedkeuren van je Status Adjustment ?

Overigens mijn ervaringen met Immigratie zijn niet al te best zoals je weet. Daarom denk ik altijd 'err on the side of caution'.
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

Hi USInder,

my excusses maar ik ben helaas niet bekend met jou immigratie verhaal .... Kan ik het ergens terug lezen, ik ben wel benieuwd.

Mijn immigratie proces begon begin Novermber. Ik ben op 27 oktober 2010 in Amerika aangekomen. Vanuit daar de I-129 opgestuurd en op 8 november ontvingen we NOA1. Op 27 juli 2011 ontving ik mijn paspoort met het K1 visum erin. En op 28 juli 2011 stond ik weer in Amerika. In die periode ben ik dus vanaf eind oktober tot eind januari in Amerika geweest. Midden februari ben ik weer naar Amerika gereisd en toen ben ik begin april weer terug gegaan tot eind mei.

Ik ga richting huis.... (ik ben nog op het werk)
Lexington, Kentucky
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Maar wat doe je als je alles nogal ver vooruit plant, het proces ondertussen sneller dan verwacht loopt, en je binnen de 90 dagen moet trouwen... maar dat is vroeger dan de datum die je vastgelegd had voor het feest?...
Kan je dan niet beter gewoon een low key wedding houden, op papier, en in alle gemak het grootse huwelijk beginnen plannen na dat huwelijk? (zo hebben wij het gedaan: getrouwd op papier, en ons 'echte' huwelijk was omwille van praktische redenen de volgende maand. Daar hadden we een official die het huwelijksgedeelte nog eens over deed (met uitwisseling van ringen en zo), alleen was het een fake papier dat we tekenden. Maar geen kat die het wist (tenzij diegenen die we het verteld hadden)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Wilko
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Wilko »

Hi Kastelke,

Dat is inderdaad het plan. Al is het bijna onmogelijk. Als wij in mei 2014 beginnen met de procedure en de bruiloft staat gepland voor juli 2015, zou dat betekenen dat ik mijn visum moet krijgen binnen 5 maanden. Die kans is wel erg klein. Mocht dit gebeuren, dan trouwen we inderdaad op papier binnen de 90 dagen, maar houden we het trouwfeest gewoon in juli.

Zo lang ik het visum krijg tussen de 5 en 14 maanden zitten we goed met juli 2015. Redelijk veilig marge denk ik.

Groet, Wilko

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer