Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Us birth certificate
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Us birth certificate
Hallo,,
Wij zijn bezig met de K1 visa.
Mijn vriend zijn birth certificate is een heel klein papiertje met waar die is geboren de naam van zn ouders enzo.
Ik had gedacht dat het een A4tje zou zijn. Klopt het dat het gewoon een klein papiertje is?
groet ayla
Wij zijn bezig met de K1 visa.
Mijn vriend zijn birth certificate is een heel klein papiertje met waar die is geboren de naam van zn ouders enzo.
Ik had gedacht dat het een A4tje zou zijn. Klopt het dat het gewoon een klein papiertje is?
groet ayla
24 April / 1 November @Myrtle Beach, SC voor stage + 1 Maand rondreis door USA.
-
- Amerika-expert
Re: Us birth certificate
Als alle relevante informatie (naam, naam moeder/vader, ziekenhuis, plaats, staat, datum en zo) erop staat, maakt het niet uit hoe klein, of groot, het papiertje is.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Het papier moet wel gecertificeerd zijn door de ambtenaar van de instantie die het bewijs uitgaf, met handtekening en stempel. Anders is het niet geldig.
Staan die er niet op dan moet je terug en opnieuw aanvragen. Een vital record kun je alleen aanvragen in de lokatie/county waar het het event (de geboorte in dit geval) destijds officieel is aangemeld.
Stuur je niet het document zelf op maar een kopie, kopieer dan beide kanten van het document in het geval er achterop ook enige tekst staat.
Voor Ned. kun je ook een klein geboortebewijs aanvragen, maar voor bv. immigratie heb je de 'langere/internationale' versie nodig.
Staan die er niet op dan moet je terug en opnieuw aanvragen. Een vital record kun je alleen aanvragen in de lokatie/county waar het het event (de geboorte in dit geval) destijds officieel is aangemeld.
Stuur je niet het document zelf op maar een kopie, kopieer dan beide kanten van het document in het geval er achterop ook enige tekst staat.
Voor Ned. kun je ook een klein geboortebewijs aanvragen, maar voor bv. immigratie heb je de 'langere/internationale' versie nodig.
Ik heb indertijd voor mijn kinderen "voor erbij" een birth certificate op creditkaard formaat aangevraagd, maar dat wordt niet overal geaccepteerd (ondanks dat er op staat dat het een officieel uittreksel is). Is dat wat jouw vriend heeft? Ik zou dan toch aanraden om het standaard "A4" (letter size) formaat aan te vragen. Dat kan in de geboortestaat zelf, of via een bedrijf als VitalChek https://www.vitalchek.com/birth-certificates.
Trouwen, even terzijde (want het heeft niks te maken met het K1 visum): toen wij vorig jaar de Nederlandse paspoorten van onze volwassen kinderen moesten vernieuwen, moest ik speciale uittreksels aanvragen, want op het standaard birth certificate stond alleen de county en niet de city of birth. Bij vorige aanvragen was dat nooit een punt geweest, maar deze keer troffen we kennelijk een Nederlandse ambtenaar die teveel tijd omhanden had.
Trouwen, even terzijde (want het heeft niks te maken met het K1 visum): toen wij vorig jaar de Nederlandse paspoorten van onze volwassen kinderen moesten vernieuwen, moest ik speciale uittreksels aanvragen, want op het standaard birth certificate stond alleen de county en niet de city of birth. Bij vorige aanvragen was dat nooit een punt geweest, maar deze keer troffen we kennelijk een Nederlandse ambtenaar die teveel tijd omhanden had.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Dankje!!Xcode schreef:Ayla veel succes.
Basarilar dilerim.
Ik heb het nagevraagd bij z'n moeder. Die heeft al de 'normale' formaat opgestuurd. Ik stuur gewoon beide certificaten op. Bedankt allemaal
24 April / 1 November @Myrtle Beach, SC voor stage + 1 Maand rondreis door USA.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 2027 Weergaves
-
Laatste bericht door Dikkie