Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Port of entry
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Port of entry
Ik zou graag eens willen horen wie welke point of entry gebruikt heeft
En hoe het verliep.
En hoe het verliep.
Laatst gewijzigd door Xcode op 11 apr 2014, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
why...
Re: Point of entry
Je vraag is echt veel te vaag om een fatsoenlijk antwoord te geven. Leg eens uit wat je precies wilt weten.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
-
- Amerikafan
Re: Point of entry
De gc winnaars. Welke poe er gebruikt is en wat de ervaringen zijn.
Lang wachten, soepel, vriendelijk. Enz enz
Lang wachten, soepel, vriendelijk. Enz enz
why...
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Port of entry
Grote luchthavens = over het algemeen drukker dan kleinere luchthavens.
Want ik neem aan dat je al op voorverkenning wilt, dus welke zin heeft het om dan een POE te nemen waar iemand wel eens van gezegd heeft 'ze stelden geen vragen, legden de rode loper uit, en binnen de 30 minuten na landing hadden we onze valiezen al en stonden we op de stoep van de luchthaven' als je daarna 2.000 km moet gaan rijden om op je uiteindelijke plaats van bestemming te komen (of geld moet versmossen aan een binnenlandse vlucht). Voor hetzelfde geld tref jij net op die ene luchthaven iemand aan die de avond voordien gedumpt geweest is door zijn vriendin en die in een sh*tbui is. Of tref je op die ene luchthaven waar je minstens 3 uur nodig hebt om buiten te geraken, iemand aan die erg professioneel en vriendelijk is.

Neem gewoon een POE die in de streek ligt van waar jij je denkt te gaan vestigen.
En verwacht je niet aan nog een hoop vragen, als winnaar van de loterij heb jij je screening al achter de rug, het visum zit in je paspoort en ze moeten enkel nog de green card opsturen.
Want ik neem aan dat je al op voorverkenning wilt, dus welke zin heeft het om dan een POE te nemen waar iemand wel eens van gezegd heeft 'ze stelden geen vragen, legden de rode loper uit, en binnen de 30 minuten na landing hadden we onze valiezen al en stonden we op de stoep van de luchthaven' als je daarna 2.000 km moet gaan rijden om op je uiteindelijke plaats van bestemming te komen (of geld moet versmossen aan een binnenlandse vlucht). Voor hetzelfde geld tref jij net op die ene luchthaven iemand aan die de avond voordien gedumpt geweest is door zijn vriendin en die in een sh*tbui is. Of tref je op die ene luchthaven waar je minstens 3 uur nodig hebt om buiten te geraken, iemand aan die erg professioneel en vriendelijk is.

Neem gewoon een POE die in de streek ligt van waar jij je denkt te gaan vestigen.
En verwacht je niet aan nog een hoop vragen, als winnaar van de loterij heb jij je screening al achter de rug, het visum zit in je paspoort en ze moeten enkel nog de green card opsturen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Uh - een immigrations officer (CBP) heeft altijd het allerlaastste woord. Een visum geeft alleen recht entry te vragen. Het gerandeert geen entry.
Er kan een aanvullend intvutje plaatsvinden. Er worden vingerafdrukken genomen, foto gemaakt, handtekening moet gezegd.
Hoe vaak je ook bent gescreend, CBP kijkt gewoon nog een keer.
Er kan een aanvullend intvutje plaatsvinden. Er worden vingerafdrukken genomen, foto gemaakt, handtekening moet gezegd.
Hoe vaak je ook bent gescreend, CBP kijkt gewoon nog een keer.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
USInsider, jij leest veel op allerlei fora; heb jij ooit gehoord van een West-Europese winnaar van een green card die geweigerd werd toen hij toekwam op de luchthaven? Zo ja, herinner je je nog de reden?
Elke
Geen idee. Maar ik heb in een POE ruimte gezeten met voetboeien onder de bank en iemand schreeuwend in een van de cellen in de gang ernaast.
Het gaat me er alleen om, blijf de procedure serieus nemen tot het totale einde. Geen gebbetjes nog. Eerst die I-551 stempels in de paspoorten. Dan pas is het feest.
Ik denk dat menen die dit is overkomen daar echt geen ruchtbaarheid aan gaan geven op een of ander forum.
Idem dito mensen met een groene kaart die gedeporteerd worden. Die staan dat ook niet van daken te schreeuwen.
Het gaat me er alleen om, blijf de procedure serieus nemen tot het totale einde. Geen gebbetjes nog. Eerst die I-551 stempels in de paspoorten. Dan pas is het feest.
Ik denk dat menen die dit is overkomen daar echt geen ruchtbaarheid aan gaan geven op een of ander forum.
Idem dito mensen met een groene kaart die gedeporteerd worden. Die staan dat ook niet van daken te schreeuwen.
Hi - Ik heb jouw immigratie process enigszins gevolgd afgelopen maanden.
Je hebt de papieren juist ingevuld. Er kunnen twee jeugdzondes bestaan maar twee is te vergeven en zijn geen beletsel om in de US te mogen emigreren. Zo is de wet. Mits de overtredingen niet met drugs of immigratie te maken hebben. En dat was bij jou niet het geval.
Verder heb je hard gewerkt om een diploma alsnog te verkrijgen. Ik heb al eens eerder gezegd: wat mij betreft heb je de groene kaart verdiend.
Jullie hele doopceel is gecontroleerd door Department of State en andere immigratie-instanties in de US. Er is duidelijk geen vlekje (meer) op je/jullie gevonden.
Mijn opm. was meer bedoeld om te waarschuwen tegen flauwe grappen of ongevraagd gekwebbel bij POE.
Daar houden immigrations officers nl. niet zo van. Die willen het rustig en liever niet tegenspreken.
Houd je kalm en beantwoord eventuele vragen kort en zakelijk. Zoals Elke al aangaf, in principe ben je al binnen.
Dus maak jezelf en je gezin niet onnodig nerveus. Zometeen begint de grote reis naar de USA. Succes !
Je hebt de papieren juist ingevuld. Er kunnen twee jeugdzondes bestaan maar twee is te vergeven en zijn geen beletsel om in de US te mogen emigreren. Zo is de wet. Mits de overtredingen niet met drugs of immigratie te maken hebben. En dat was bij jou niet het geval.
Verder heb je hard gewerkt om een diploma alsnog te verkrijgen. Ik heb al eens eerder gezegd: wat mij betreft heb je de groene kaart verdiend.
Jullie hele doopceel is gecontroleerd door Department of State en andere immigratie-instanties in de US. Er is duidelijk geen vlekje (meer) op je/jullie gevonden.
Mijn opm. was meer bedoeld om te waarschuwen tegen flauwe grappen of ongevraagd gekwebbel bij POE.
Daar houden immigrations officers nl. niet zo van. Die willen het rustig en liever niet tegenspreken.
Houd je kalm en beantwoord eventuele vragen kort en zakelijk. Zoals Elke al aangaf, in principe ben je al binnen.
Dus maak jezelf en je gezin niet onnodig nerveus. Zometeen begint de grote reis naar de USA. Succes !
xcode, heb je al een vlucht geboekt of wil je op voorhand weten via waar je gaat vliegen.
Ik heb daar niet naar gekeken en gewoon de goedkoopste vlucht geboekt die er te vinden was. Op die manier is PoE voor ons Philadelphia geworden.
Vanaf 18 mei kan ik verslag uitbrengen van Phili
Ik heb daar niet naar gekeken en gewoon de goedkoopste vlucht geboekt die er te vinden was. Op die manier is PoE voor ons Philadelphia geworden.
Vanaf 18 mei kan ik verslag uitbrengen van Phili

Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
-
- Amerikafan
Ik heb mijn interview gehad.
Na veel stress en piekeren (wat echt onnodig bleek achteraf) zijn we goedgekeurd.
Ik denk dat ik in een unieke situatie zit.
Er is nog wel iets dat me een beetje stress geeft.
Ik ga mijn verhaal hier neerschrijven. Als alles achter de rug is.
Na veel stress en piekeren (wat echt onnodig bleek achteraf) zijn we goedgekeurd.
Ik denk dat ik in een unieke situatie zit.
Er is nog wel iets dat me een beetje stress geeft.
Ik ga mijn verhaal hier neerschrijven. Als alles achter de rug is.
why...
-
- Amerika-ontdekker
Hi there,
Wij zijn in Miami aangekomen 21.00 uur en waren 00.40 uur pas klaar.
Wachten was lang, maar om 00.40 waren wij dan ook klaar.
Succes
Floirda
Wij zijn in Miami aangekomen 21.00 uur en waren 00.40 uur pas klaar.
Wachten was lang, maar om 00.40 waren wij dan ook klaar.
Succes
Floirda
- Dbacks
- Amerikafan
- Partner van: Dbacks2
- Aantal x V.S. bezocht: 18
En wij waren in New York (Newark) binnen een half uur met zijn zessen er doorheen.. Het zegt dus allemaal niets.
Never give up!
- Dbacks2
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
X-Code... gefeliciteerd!!!
(wij waren er zo snel doorheen, dat toen we klaar waren NET de eerste koffers op de belt kwamen! Die waren misschien wel iets aan de late kant, maar we stonden net zo snel buiten als de mensen die niet door immigration hoefden..)
(wij waren er zo snel doorheen, dat toen we klaar waren NET de eerste koffers op de belt kwamen! Die waren misschien wel iets aan de late kant, maar we stonden net zo snel buiten als de mensen die niet door immigration hoefden..)
-
- Amerika-ontdekker
12 mensen ..... en allerlei probleem gevallen....
1 officer avond dienst
1 officer avond dienst

- Bandido
- Amerika-expert
Hoewel ik naar Atlanta ben verhuisd (en nog steeds woon), kwam het toevallig zo uit dat ik die keer in JFK het land binnenkwam. Ik had namelijk een weekendje New York gepland voordat ik naar Atlanta verderreisde. Niet eens zo bij nagedacht, en volgens mij is het allemaal lood om ijzer. Het is alleen niet iets dat nou zo regelmatig voorkomt, en dus werd ik meteen apart genomen om de boel voor de anderen niet op te houden. En dat gebeurde verder allemaal op een correcte en beleefde manier. Er werden vingerafdrukken genomen en een half uurtje later stond ik buiten. Geen centje pijn dus. Zorg wel dat je je aan de instructies houdt en dat de envelop waarop staat dat die verzegeld moet blijven, ook inderdaad niet is geopend. Kennelijk doen mensen dat uit nieuwsgierigheid toch.
Maar waar je ook binnenkomt, ik zou toch aanraden om voldoende tijd in te ruimen voordat je met een eventuele volgende vlucht verdermoet. Je weet namelijk nooit hoe lang de wachttijden zijn en aangezien het allemaal toch al spannend genoeg is, zou ik mezelf die extra stress besparen.
Maar waar je ook binnenkomt, ik zou toch aanraden om voldoende tijd in te ruimen voordat je met een eventuele volgende vlucht verdermoet. Je weet namelijk nooit hoe lang de wachttijden zijn en aangezien het allemaal toch al spannend genoeg is, zou ik mezelf die extra stress besparen.
"Keep Georgia On Your Mind"
SFB (Orlando Sanford), duurde ongeveer een half uur, ik mocht door de lijn voor returning residents (eigenlijk mag dat niet volgens mij, maar ik werd ernaar toe gedirigeerd) en stond eerder bij de koffers dan de mensen die achteraan in de rij stonden voor toeristen, dus het viel mij ontzettend mee.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1840 Weergaves
-
Laatste bericht door BruceS
-
- 34 Reacties