MaaikevE1994 schreef:Er zijn er genoeg die bijvoorbeeld niet doorbreken in Nederland, maar wel in Amerika. (Jeroen Krabbe)
Jeroen had 30 Nederlandse films en series op zijn naam staan, toen hij naar Amerika vertrok (1986). Dus in ieder geval wat ervaring opgebouwd.
Neem aan dat jij dus ook wat ervaring hebt opgebouwd qua Nederlandse TV?
Niet om je te ontmoedigen maar je bent niet de eerste die hier op het forum met dergelijke plannen komt. En vast ook niet de laatste..
Ik zou beginnen met je plannen realistisch te maken. Want zoals je er nu in staat kun je alleen maar van een roze wolk vallen..
Wellicht dat je eens wat andere topics kunt doorlezen:
Een visum moet toch hoe dan ook altijd? Al ga je op vakantie naar Amerika? Mijn vraag was meer, mag een vakantieganger, in dit geval een Nederlander, audities doen in Amerika. Ed Westwick (uit Engeland) vertelde dat hij pas op de dag voor de opnames een visum had kunnen regelen. Anders werd zijn rol door iemand anders gespeeld. En ik wou ook wat meer duidelijkheid over een agent, en hoe je die kunt vinden, en waar, en wat die voor je doet en of je perse een agent nodig hebt voor audities in Amerika.
@Maaike, het zal niet aardig overkomen, maar ik heb het idee dat jij echt nog helemaal niets weet van acteren en ook behoorlijk gemakzuchtig bent, zo kom je althans wel over. Heb je al eens middels Google gezocht op hoe het acteren in de VS in zijn werk gaat en naar talent agents en dergelijke zaken?
Ik heb Ed Westwick eens op google gezocht en mijn indruk is dat hij wat acteer-ervaring had voordat hij gossip girl deed. Dat visum dat hij had moeten regelen zal zijn agent wel gedaan hebben. In dat geval had men blijkbaar iemand nodig die niet in Amerika te vinden was. Zo, nu weet topicstarter wat haar te doen staat: acteer-ervaring opdoen en een agent zoeken. Al is het volgens mij zo dat acteurs/actrices gevonden worden door agenten.
ja ik heb juist super veel gezocht, alleen vind ik niet de informatie die ik zoek.
Wat een agent voor je doet en of je die perse nodig hebt
Of je mee mag doen met audities in Amerika als Nederlandse burger
Waar de audities plaats vinden
etc etc...
Toen kwam ik uit op dit forum en hier stel ik mijn vragen.
Maar dat gebeurt toch eigenlijk heel weinig in Nederland? Carice van Houten en Jeroen Krabbe werden door iemand in Amerika opgemerkt en niet door een agent.
Dus heeft zo een agent in Nederland wel veel te betekenen?
Alles kan zolang jij maar goed kan acteren en een goede agent hebt. Zodra je beiden hebt dan zit je goed.
Dus Maaike: hoe zit het met jouw acteer-ervaring? Heb je al in tv-series gespeeld?
Ik zit in mijn 2e jaar van de theater school van Amsterdam, maar mijn vraag is; wat heeft een Nederlandse agent eigenlijk voor je te betekenen? Ik heb nog nooit iets gelezen over het feit dat een Nederlandse agent een Nederlandse actrice naar Amerika heeft gebracht voor audities. Dus hoe groot is de kans nou eigenlijk dat een agent in Nederland die ook werkelijk waar iets voor je te betekenen heeft in Amerika
weet je toevallig waar die show cases voornamelijk zijn? En moet je perse een echte actrice zijn om het aangeboden te kunnen krijgen? Of kun je ook dan daar meteen laten zien wat je in huis hebt.
Wat ik weet (vanuit mensen uit de USA die ik ken) treden meerdere mensen op zo een dag op om te laten zien hoe goed ze zijn! Er zijn dan talent agents, casting directors enzo. Als ze interesse hebben nemen ze contact met je op om je eventueel een contract aan te bieden. Je moet wel betalen om mee te mogen doen, of dat altijd is weet ik niet.
Super bedankt! Kun je het misschien dat de mensen die u kent uit de USA vragen waar die show cases zich afspelen? Of weet je dat zelf toevallig? Daar zou je me heel veel mee helpen!
@Maaike, als je eens contact opneemt met een aantal "talent agents" uit de VS en aan hen jouw vraag voorlegt hoe het gaat als jij als buitenlandse wil acteren in de VS? Als je contact opneemt met meerdere talent agents kan je als je verschillende antwoorden krijgt alvast een beeld krijgen hoe het gaat. Let wel, betaal nergens voor mochten ze om geld vragen.
Als ik het goed begrijp heb je dus nog geen tot nauwelijks enige acteerervaring. Daar kan je nu al aan werken, en dit zal straks van belang zijn, zeker als je voor een artiestenvisum zou willen gaan. Staar je niet blind op NL acteurs die je voor gingen, de regels worden steeds strakker gehanteerd sinds 9/11.
Verder, zorg dat je Engels zo goed mogelijk is en zo accentloos mogelijk. Ook dat zal bijdragen aan je kansen.
Aangaande NL talent agents, over het algemeen zullen ze weinig voor je kunnen betekenen als je naar de VS wil. Let wel, over het algemeen, dus misschien dat er wel eentje is met heel veel contacten in de VS.
Super bedankt! Kun je het misschien dat de mensen die u kent uit de USA vragen waar die show cases zich afspelen? Of weet je dat zelf toevallig? Daar zou je me heel veel mee helpen!
Graag gedaan! Ik zal eens vragen hoe het precies ging en zal dat dan hier posten!
De showcase waar ik vanaf weet was in Atlanta, Georgia.
MaaikevE1994 schreef:Een visum moet toch hoe dan ook altijd? Al ga je op vakantie naar Amerika? Mijn vraag was meer, mag een vakantieganger, in dit geval een Nederlander, audities doen in Amerika.
Als Nederlandse toerist heb je geen visum voor de VS nodig. Maar of je dan audities mag doen is een leuke vraag, maar als je daarna sowieso niet mag werken in de VS, omdat je geen visum hebt, dan is dat dus alleen tijd- en geldverspilling. Vandaar dat ik denk dat je eerst dat duidelijk moet hebben.
Ik heb net even gevraagd hoe zo een showcase ging.
Deze was dus in Atlanta,Georgia en 100 tot 150 mensen kregen een kans om te laten zien hoe goed ze konden acteren.
Er waren dus verschillende agenten en je kon dus benaderd worden om eventueel een contract te krijgen daar.
Er zijn ook andere showcases waar 2000 mensen of meer aan meedoen en waarbij het dus veel lastiger is om een contract te krijgen.
De prijs van de showcase in Atlanta was ongeveer $2600 voor 2 personen (dacht ze) terwijl sommige zelfs $5000 of meer kunnen kosten.
Maar als een Engelse, auditie doet zonder visum, en de rol krijgt, en op het laatste moment een visum weet te regelen, kan een Nederlander dat toch ook? Of zijn er verschillende regels voor landen.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.